Звернення:
За тендером : ДК 021-2015: 79710000-4 - Охоронні послуги (Послуги фізичної охорони об'єктів КНП «Васильківська БЛІЛ» ВМР)
Тема:
Підтвердження наявності працівників
Зміст:
Пунктом 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» таблиці «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, передбачено - на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку згідно Форми 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори.
Зазначаємо, що відповідно до законодавства України Цивільно-правовий договір (ЦПД) - це угода між двома сторонами, яка регулює їхні права та обов'язки у цивільних правовідносинах. Зазвичай, це договір підряду, надання послуг або інша угода, де одна сторона виконує роботу або надає послугу, а інша - оплачує результат. ЦПД відрізняється від трудового договору тим, що регулює відносини, де оплачується результат, а не сам процес роботи, і виконавець не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, тобто не є у штаті підприємства.
Охоронні компанії при здійсненні своєї діяльності керуються виключно законодавством України, яке регулює надання охоронних послуг, а саме – Законом України «Про охоронну діяльність» та «Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності» (затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960).
Пунктом 17 розділу «Кадрові вимоги» Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності визначено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Таким чином, вимога тендерної документації Замовника щодо надання цивільно-правові договори суперечить пункту 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (щодо знаходження охоронників у штаті підприємства).
Враховуючи вищевказане, вимагаємо Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства України.
Дата оприлюднення звернення:
15.08.2025 13:24
За результатами розгляду Вашого звернення повідомляємо наступне.
Згідно з ч 1. ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно з ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Тобто замовник може встановити як один з вищезазначених критеріїв, так і всі.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність» персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом господарювання й подали документи, що вони:
1. не перебувають на обліку в органах охорони здоров’я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії;
2. не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів;
3. не мають обмежень, установлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов’язків;
4. не мають обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків;
5. зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку.
Тож при прийомі на роботу кандидати на посаду обов’язково надають роботодавцеві документи, які засвідчують відсутність обмежень згідно з вищезазначеними пунктами.
Про це також йдеться в п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 N? 960.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерієві про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, замовник може вимагати від учасника довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи охоронником суб’єкта охоронної діяльності, які відповідають вимогам пунктів 15 та 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 N? 960 (зокрема, зазначити П. І.Б. працівників, які безпосередньо будуть залучені до виконання зобов’язань за договором, стаж роботи на даній посаді), з наданням на кожного охоронника, зазначеного в довідці, таких документів:
— копія документа, що підтверджує відсутність в особи обмежень за станом здоров’я для виконання функціональних обов’язків, який виданий не раніше одного року до кінцевої дати подання пропозицій;
- копія трудової книжки (перша сторінка та сторінка з відміткою про працевлаштування в учасника) на кожного працівника, вказаного в довідці;
— копія документа, який підтверджує проходження особою обов’язкового попереднього (періодичного) психіатричного огляду та профілактичного наркологічного огляду, дійсного протягом не менше як 6 місяців після кінцевої дати подання тендерних пропозицій;
— документ, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше (строк встановлює замовник самостійно) до кінцевої дати подання пропозицій;
- посвідчення співробітника підприємства та витяг з протоколу засідання комісії щодо перевірки знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, електробезпеки, пожежної безпеки та нормативно-правових актів з охорони праці.
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 N? 286 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за N? 1442/11722. Згідно з пунктом 1.1 цієї Інструкції її дія поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі — підприємства), а також на фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю. Абзацом 4 пункту 1.8 цієї ж Інструкції передбачається три види працівників:
— штатні працівники;
— зовнішні сумісники;
— працюючі за цивільно-правовими договорами.
Отже, вимога щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною щодо скаржника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм чинного законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та / або за сумісництвом.
Відповідно до вищевикладеного, зазначаємо що у тендерній документації на охоронні послуги вимога щодо підтвердження працевлаштованих охоронців, має на меті перевірку наявності у учасника тендеру достатньої кількості кваліфікованих працівників для виконання зобов'язань за договором. Це може бути важливим критерієм для оцінки спроможності учасника забезпечити надійний захист об'єкта.
Дата оприлюднення відповіді:
18.08.2025 17:30