Закупівля здійснюється на дотримання Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX. Всі умови та вимоги закупівлі, а також відповідні фінансові механізми, регулюються положеннями цієї угоди, яка спрямована на підтримку України.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях, незалежно від вартості таких закупівель, товарів, робіт і послуг в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, на рівних умовах, крім випадків, передбачених пунктами 85 та 86 цих Особливостей, за умови, що вони зареєстровані у прийнятних країнах
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Вимога
Усі товари, товари та/або матеріальні ресурси в складі закупівель робіт і послуг, незалежно від їх вартості, у рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, повинні походити з прийнятних країн
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Вимога
Спроможності суб’єкта господарювання можуть бути залучені як субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт чи послуг за умови, що такий суб’єкт господарювання зареєстрований у прийнятних країнах
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Вимога
Учасник процедури закупівлі особисто або його кінцевий бенефіціарний власник, його член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях, незалежно від вартості таких закупівель, товарів, робіт і послуг в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, на рівних умовах, крім випадків, передбачених пунктами 85 та 86 цих Особливостей, за умови, що вони зареєстровані у прийнятних країнах
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Вимога
Усі товари, товари та/або матеріальні ресурси в складі закупівель робіт і послуг, незалежно від їх вартості, у рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, повинні походити з прийнятних країн
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Вимога
Спроможності суб’єкта господарювання можуть бути залучені як субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт чи послуг за умови, що такий суб’єкт господарювання зареєстрований у прийнятних країнах
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Вимога
Учасник процедури закупівлі особисто або його кінцевий бенефіціарний власник, його член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях, незалежно від вартості таких закупівель, товарів, робіт і послуг в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, на рівних умовах, крім випадків, передбачених пунктами 85 та 86 цих Особливостей, за умови, що вони зареєстровані у прийнятних країнах
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Усі товари, товари та/або матеріальні ресурси в складі закупівель робіт і послуг, незалежно від їх вартості, у рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, повинні походити з прийнятних країн
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Спроможності суб’єкта господарювання можуть бути залучені як субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт чи послуг за умови, що такий суб’єкт господарювання зареєстрований у прийнятних країнах
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі особисто або його кінцевий бенефіціарний власник, його член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник процедури закупівлі є пов'язаною особою з іншими учасниками та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 15:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога про усунення невідповідностей
Зміст
В тендерній пропозиції учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ, яка зараз перебуває на етапі розгляду, виявлено невідповідності до умов тендерної документації, а саме:
1. Умовами Додатку 3 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме підписаний Додаток 1 до тендерної документації або погодження з Додатком 1 до тендерної документації.
Тендерна пропозиція учасника містить технічні характеристики в файлі «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» у відповідності до Додатку 1 до тендерної документації, проте не містить погодження з Додатком 1 до тендерної документації.
Учаснику необхідно надати погодження з Додатком 1 до тендерної документації в довільній формі.
2. Умовами Додатку 1 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції:
Товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень та виготовленим не раніше 2024 року. Пакування товару забезпечує його збереження від механічних пошкоджень, атмосферних опадів під час транспортування, зберігання і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист щодо виконання вимог даного пункту.
Проте, тендерна пропозиція учасника не містить вказаний гарантійний лист.
Пунктом 43 Постанови про особливості передбачено право Замовнику надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що повинно бути виправлено учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на вказане надаємо право учаснику протягом встановленого строку додати вказаний документ/и, що відсутні
У випадку неподання вказаного документу/ів у визначений строк, пропозиція учасника буде відхилена згідно підпункту 1 пункту 44 Постанови про особливості: «учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
01.09.2025 № 85-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-08-13-009529-a, 13.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 32320000-2 — Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-08-13-009529-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2025-08-13-009529-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Атрасевича Дмитра Олексійовича (далі – ФОП Атрасевич Д.О.), а надано 24 години для виправлення невідповідностей, якщо ним не надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Додатком 1 до тендерної документації визначена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання). Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинні надати підписаний Додаток 1 до тендерної документації або погодження з Додатком 1 до тендерної документації. Проте, в складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Атрасевича Д.О. відсутнє погодження з Додатком 1 або підписаний Додаток 1 до тендерної документації.
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Атрасевич Д.О., а надано 24 години для виправлення невідповідностей, якщо ним не надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Додатком 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист, що товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень та виготовленим не раніше 2024 року. Пакування товару забезпечує його збереження від механічних пошкоджень, атмосферних опадів під час транспортування, зберігання і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника.
Проте, ФОП Атрасевичем Д.О. не надано в тендерній пропозиції вищезазначений гарантійний лист.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
За результатами проведення моніторингу UA-M-2025-09-01-000016 ? 45dfe729b9e2416daf93aaeedab6921e ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ опубліковано в системі Прозорро https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-13-009529-a/monitorings Запит замовнику на пояснення:
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2025-08-13-009529-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які регулюють процедуру проведення закупівель.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону передбачено: «веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього». Таким Уповноваженим органом є веб-портал https://prozorro.gov.ua/, що знаходиться в управлінні ДП «Прозорро».
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.».
Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або в інших місцях, окрім як на веб-порталі Уповноваженого органу ДП «Прозорро».
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на сайті https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-13-009529-a в файлі «6. ОБГ ТТХ+очік.вартість».
Згідно положення про уповноважену особу, в уповноваженої особи відсутні обов’язки розміщувати інформацію на власному веб-сайті.
З Вашого питання не зрозуміло який конкретний нормативно-правовий акт та конкретна норма, яка порушена саме уповноваженою особою при оголошенні інформації на порталі https://prozorro.gov.ua/.
Вкажіть конкретне зобов’язання з посиланням на законодавство України де встановлено обов’язок уповноваженої особи розміщувати інформацію на власному веб-сайті.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 32320000-2 — Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-08-13-009529-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Атрасевича Дмитра Олексійовича (далі – ФОП Атрасевич Д.О.), а надано 24 години для виправлення невідповідностей, якщо ним не надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Додатком 1 до тендерної документації визначена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання). Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинні надати підписаний Додаток 1 до тендерної документації або погодження з Додатком 1 до тендерної документації. Проте, в складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Атрасевича Д.О. відсутнє погодження з Додатком 1 або підписаний Додаток 1 до тендерної документації.
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Атрасевич Д.О., а надано 24 години для виправлення невідповідностей, якщо ним не надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Додатком 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист, що товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень та виготовленим не раніше 2024 року. Пакування товару забезпечує його збереження від механічних пошкоджень, атмосферних опадів під час транспортування, зберігання і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника.
Проте, ФОП Атрасевичем Д.О. не надано в тендерній пропозиції вищезазначений гарантійний лист.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
За результатами проведення моніторингу UA-M-2025-09-01-000016 ? 45dfe729b9e2416daf93aaeedab6921e ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ опубліковано в системі Прозорро https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-13-009529-a/monitorings Запит замовнику на пояснення:
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Атрасевича Дмитра Олексійовича (далі – ФОП Атрасевич Д.О.), а надано 24 години для виправлення невідповідностей, якщо ним не надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Додатком 1 до тендерної документації визначена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання). Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинні надати підписаний Додаток 1 до тендерної документації або погодження з Додатком 1 до тендерної документації. Проте, в складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Атрасевича Д.О. відсутнє погодження з Додатком 1 або підписаний Додаток 1 до тендерної документації.
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Атрасевич Д.О., а надано 24 години для виправлення невідповідностей, якщо ним не надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі? Додатком 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання)» встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист, що товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень та виготовленим не раніше 2024 року. Пакування товару забезпечує його збереження від механічних пошкоджень, атмосферних опадів під час транспортування, зберігання і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника.
Не погоджуємось з трактуванням, що учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ необхідно було відхилити, виходячи з наступного.
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з приписами ст. 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.
Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Уповноважена особа:
1) планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель;
2) здійснює вибір процедури закупівлі;
3) проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі;
3-1) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини сьомої статті 3 цього Закону;
4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
5) забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом;
6) забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону;
7) здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Відповідно до ч. 1 - 3 ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином, замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Статтею 20 Закону передбачено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Пунктом 3-7 Прикінцевих та перехідних положень Закону, установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ МОШНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ є замовником в розумінні пункт 1 ч. 4 ст. 2 Закону з урахуванням Особливостей. Замовником оголошено відкриті торги (з особливостями відповідно до Постанови про особливості) по предмету закупівлі: ДК 021:2015, код 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Комплект мультимедійного обладнання).
Протоколом уповноваженої особи замовника №3 від 13.08.2025 року затверджено Тендерну документацію.
Умовами Додатку 3 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме підписаний Додаток 1 до тендерної документації або погодження з Додатком 1 до тендерної документації;
21.08.2025 року відбулось розкриття тендерних пропозиції, єдиним учасником який подав тендерну пропозицію був ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ.
Дослідивши тендерну пропозицію учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ Замовником встановлено невідповідність пропозиції вимогам тендерної документації.
Тендерна пропозиція учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ містила інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме в Порівняльній таблиці (файл «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ») вказано:
Цим листом, я, фізична особа-підприємець Атрасевич Дмитро Олексійович (fizychna osoba-pidpryiemets Atrasevych Dmytro Oleksiiovych) (далі – Учасник), повідомляю про повну відповідність моєї тендерної пропозиції встановленим технічним, якісним та кількісним вимогам до предмету закупівлі.
Також, в файл «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» містяться технічні характеристики запропонованого товару, які повністю відповідають технічним вимогам сформованим в Додатку 1 до тендерної документації.
Пунктом 43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, передбачено право Замовнику надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що повинно бути виправлено учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В тендерній пропозиції відсутні гарантійні листи:
- погодження з Додатком 1 до тендерної документації;
- товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень та виготовленим не раніше 2024 року. Пакування товару забезпечує його збереження від механічних пошкоджень, атмосферних опадів під час транспортування, зберігання і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист щодо виконання вимог даного пункту.
Вказана інформація (листи) не є технічними характеристиками товару!
21.08.2025 року розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, що описані вище, в електронній системі закупівель.
Щодо правових підстав надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі».
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Пунктом 3-7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Пунктом 43 Особливостей встановлено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Дана норма презентує так зване правило «24 годин», застосування якого докладно описане у частині 16 статті 29 Закону, але ідея якого цілком проста і є свого роду продовженням логіки правила «формальних помилок» -¬ зменшити необґрунтований формалізм для запобігання відхилення в цілому належних пропозицій, тим самим підвищуючи конкуренцію та часто запобігаючи відміні тендеру. У контексті даної норми важливо розуміти чи усунення невідповідності (у тому числі шляхом подання нових документів) стосується лише документів та інформації, що вже було подані у тендерній пропозиції, чи може трактуватись більш широко стосовно можливості додаткового подання документів, відсутніх у вже поданій пропозиції.
В цілому дане формулювання норми цієї частини 9 статті 26 Закону оперує лише змістом вже поданої тендерної пропозиції (тобто документами як первинними носіями інформації та власне базової інформації заповнених полів електронної форми поданої пропозиції), не передбачаючи відновлення її змісту як неповного через подання відсутнього на момент подання документу.
Питання це також виникло у зв’язку з подекуди неоднаковими інтерпретаціями в різних висновках моніторингу. Свою позицію також має АМКУ як орган оскарження. Тому наразі доцільно застосовувати найвищий наявний правовий висновок апеляційної судової інстанції (остання інстанція перед потенційним рішенням Верховного суду) – Постанову П’ятого апеляційного адміністративного суду у справі 400/4708/20. Ця постанова підтверджує бачення, зазначене у попередньому абзаці, а саме - у постанові суд підтримав таке твердження:
«… під час розгляду тендерних пропозицій… виявлено не подання (відсутність) документів, які вимагались тендерною документацією. Позивач вважає, що це не є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником в складі тендерної пропозиції, оскільки необхідні документи взагалі не були ними подані, а тому неподання таких документів не можна кваліфікувати як невідповідність в інформації та/або документах, подання яких вимагалось тендерною документацією, бо неможливо ніяким чином встановити, чи відповідають не подані (відсутні) документи умовам тендерної документації….
Колегія суддів погоджується з такими доводами позивача…»
Тобто, якщо подано конкретні документи пропозиції, Замовник зобов’язаний розглянути ці документи та встановити чи відповідають вони вимогам тендерної документації і якщо не відповідають, встановити можливість виправлення виявлених невідповідностей.
Механізм 24 години розширив свою дію в частині переліку документів та інформації в тендерній пропозиції, які можуть бути виправлені учасниками. І цьому посприяла Постанова КМУ №1178, яка затвердила Особливості здійснення публічних закупівель. Раніше, за тими правилами, які передбачав Закон України «Про публічні закупівлі», під виправлення потрапляли тільки ті документи, що підтверджували відповідність учасника кваліфікаційним критеріям за статтею 16 Закону та можливість виправлення невідповідностей щодо повноваження особи, яка підписує тендерну пропозицію та/або договір про закупівлю. Все інше не підлягало виправленню протягом 24 годин.
Перш за все повідомляємо, що в тендерній пропозиції учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ міститься інформація та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ.
Таким чином, відсутні підстави для відхилення учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ, адже у складі пропозиції наявна інформація та документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Кабінету Міністрів України в Особливостях встановив чіткий індикатор можливості надання права учаснику на усунення невідповідностей, а саме помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
В Особливостях відсутній перелік помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
Стаття 5 Закону №922-VIII містить визначення принципів здійснення публічних закупівель, серед яких, значиться недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім цього, відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визначається і діє принцип верховенства права. В контексті застосування Закону України «Про публічні закупівлі» його необхідно розуміти так, що закон завжди повинен бути передбачуваним і не допускати можливостей для подвійного його застосування.
Документи надані учасником ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ в складі своєї тендерної пропозиції, свідчать про розуміння учасником обсягу товарів та погодження поставити товар по запропонованій ціні 622 000,00 грн. з ПДВ.
Після усунення невідповідностей 21.08.2025 року ціна пропозиції учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ не змінилася, що свідчить про технічний та формальний характер помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
Враховуючи зазначене, дослідивши всі документи пропозиції учасника ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ Замовником правомірно сформовано повідомлення про виправлення невідповідностей.
В рішенні Одеського окружного адміністративного суду від 11.10.2023 року 420/19430/23 з аналогічного питання, а саме «суд звертає увагу на те, що Методикою визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, вартість вивезення будівельного сміття може не розраховуватися у локальному кошторисі як окремий вид робіт, а включатися в загальну вартість робіт».
Та вказано, що зауваження Держаудитслужби полягають у невідповідності пропозиції вимогам тендерної документації, що носять суто формальний характер, оскільки не пов`язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.
Таким чином, враховуючи усі вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що оскаржуваний висновок Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-04-14-006211-а від 12.07.2023 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частин першої та другої статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
У рішенні від 31.07.2003 у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Салах Шейх проти Нідерландів", ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17.07.2008) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
В рішенні Харківського окружного адміністративного суду від 23.10.2023 року № 520/23899/23 сформовано висновок, що запит програмного файлу, що взаємодіє з кошторисною програмою «СМЕТА», який був Замовником опублікований в повідомленні про усунення порушень не призвів ніяким чином до зміни предмета закупівлі: найменування товару, марки, моделі тощо, запропонованого учасником ТОВ «БК «Вертикаль-Плюс», а тому твердження Держаудитслужби є хибним в частині порушення п.43 Особливостей.
Заявляємо, дії Держаудитслужби мають непослідовний характер.
В закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-12-006995-a по предмету Капітальний ремонт частини підвальних приміщень з пристосуванням їх для використання як найпростішого укриття в будівлі Комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №24, м. Суми, Сумської області, за адресою: м. Суми, вул. Паризької Комуни, 20, ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ неправомірно зробив висновок, що виявлені Замовником невідповідності у наданому учасником ТОВ «Будресурспостачання» акті огляду об’єкту будівництва від 16.06.2023 №99 носять формальний характер та ніяк не впливають на зміст його тендерної пропозиції, оскільки місце складання (адреса) зазначене в самій назві об’єкту будівництва, а зазначення чи не зазначення в акті часу огляду не може вплинути на якість підготовки та вивчення ризиків на об’єкті будівництва.
Замовником в закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-12-006995-a надано наступні пояснення на висновок.
«В законодавстві про публічні закупівлі відсутній термін формальний характер невідповідностей тендерної пропозиції.
Замовник не може самостійно визначати формальність помилок за внутрішнім переконанням, адже законодавством чітко регламентовано випадки віднесення помилок до формальних.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноважений орган (Мінекономіки) розробляє та затверджує перелік формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
У відповідності до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020 р. № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» затверджено перелік формальних помилок.
Таким чином, відсутність в документі інформації про час та місце його складання не віднесено законодавством до формальних помилок.
Відтак, Замовник правомірно, відповідно до п. 43 Постанови про особливості, сформував повідомлення учаснику ТОВ «Будресурспостачання» згідно протоколу №6 від 23.06.2023 року про необхідність усунення порушень».
Проте, вказані пояснення не були взяті Держаудитслужбою до уваги та зобов’язано замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору.
Тобто, в даному випадку Держаудитслужба розширює обсяг формальних помилок та відносить до формальних помилок те, що не передбачено наказом МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020 р. № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
Таким чином, позиція ДАСУ, що Замовником здійснено порушення пункту 43 Особливостей, є необґрунтованим. Запит зроблений виключно за внутрішнім переконанням інспектора Шмігель Юлії Іванівни.
ДАСУ не надано доказів того, що Замовник не мав права надавати повідомлення про усунення порушень, адже в законодавстві відсутній перелік помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі.
Наголошуємо, що Замовником надано можливість усунути невідповідності в тендерній пропозиції ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ що не змінюють предмет закупівлі.
Учасник ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ не повідомляв, що він змінює предмет закупівлі при усуненні невідповідностей тендерної пропозиції.
Також, виходячи зі змісту документів ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ не встановлено намір учасника змінити предмет закупівлі.
Замовником розміщено повідомлення про усунення порушень перелік яких міститься в п. 43 Особливостей у повній відповідності з законодавством.
Разом з тим, також слід зазначити, що статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Згідно підпунктом 3 пункту 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 03.02.2016 №43 основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів).
Аналогічна правова позиція міститься в рішенні ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ від 10 квітня 2024 року Справа № 500/7757/23 (додається до запиту).
Просимо надати обґрунтування, чому саме необхідно відхилити пропозицію ФОП АТРАСЕВИЧ ДМИТРО ОЛЕКСІЙОВИЧ з посиланням на норми законодавства України та судову практику оскарження висновків ДАСУ.
Ґрунтовні пояснення на Запит
1. Щодо питання 1.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі на підставі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме комерційні пропозиції потенційних учасників:
1. ФОП Комар Я.В. сума пропозиції 634 325,00 грн.
2. ФОП Атрасевич Д.О. сума пропозиції 622 000,00 грн.
3. ФОП Цалко Н.О. сума пропозиції 629 025,00 грн. (файл «Комерційні пропозиції»).
Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Визначено очікувану вартість, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації;
Водночас, розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Розмір бюджетного призначення: 622 900,00 грн.
Джерело фінансування:
- кошти співфінання Європейського Союзу - Ukraine Facility: КПКВК 0211184 Виконання заходів, спрямованих на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – в сумі 591 700,00 грн;
- кошти місцевого бюджету: КПКВК 0211183 Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» - в сумі 31 200,00 грн.
Нормативно-правове регулювання. Закупівля мультимедійного обладнання, регулюються наказом від 29.04.2020 № 574 Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами, Особливостями та іншими нормативними документами, та нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних характеристик. Викладено в Додатку 1 до тендерної документації з урахуванням потреби Замовника та з урахуванням ТИПОВОГО ПЕРЕЛІКУ засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 29 квітня 2020 року № 574.
Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та виконання поставлених функціональних завдань замовника.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі зумовлено функціональними властивостями предмета закупівлі, а саме роздільну здатність екрану, частоту оновлення, підтримку форматів відео та звуку, можливості підключення до інших пристроїв, якість відтворення зображення та звуку, щоб забезпечити комфортне користування та високу якість відтворення мультимедійного контенту, зручністю у використанні та мати зручний інтерфейс керування для користувачів різних категорій.
2. Щодо питання 2.
Відповідно до положення постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Замовником виконано вимоги даної постанови та оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на офіційному веб-сайті, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Посилання на розміщення інформації:
https://old.moshny.ck.ua/publchna-nformacya/113489-obruntuvannya-tehnchnih-ta-iaksnih-harakteristik-predmetu-zakupvl-rozmru-biudzhetnogo-priznachennia-ochkuvanoii-vartost-predmeta-zakupvl.html
Питання 3, 4 в прикріпленому файлі.