Закупівля 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Консультаційні послуги з питань закупівель «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану» від ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ "УКРЕНЕРГО".
79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Консультаційні послуги з питань закупівель «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану»
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Консультаційні послуги з питань закупівель «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану»
Проведення тренінгу «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану» (група № 2)
Код ДК 021:2015
79410000-1 -
Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Кількість
35
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
25.12.2025 00:00
Умови оплати
Інша подія
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
25
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник здійснює оплату протягом 25 робочих днів з дати підписання Сторонами акту приймання-передачі наданих послуг (далі – Акт), та за наданим Виконавцем (після підписання Замовником Акту) рахунком за умови надання Виконавцем належним чином оформлених оригіналів документів/матеріалів передбачених умовами Договору та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до вимог статті 201 Податкового кодексу України.
наявність в учасника досвіду виконання не менше двох договорів надання послуг, аналогічних предмету закупівлі, (в тому числі один договір з контрагентом, що є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі») виконаного у період з 2022 по 2025 роки (включно)
наявність в учасника досвіду виконання не менше двох договорів надання послуг, аналогічних предмету закупівлі, (в тому числі один з установою державної форми власності) виконаного у період з 2022 по 2025 роки (включно)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 13:31
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 13:31
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ "УКРЕНЕРГО"
Поштовий індекс
01032
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. С.Петлюри, 25, м. Київ
79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Консультаційні послуги з питань закупівель «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану»
Тендер:
UA-2025-08-13-006062-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-13-006062-a.b1
Дата:
17.08.2025 23:37
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на умови тендерної документації
13.08.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Консультаційні послуги з питань закупівель «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану», ідентифікатор: UA-2025-08-13-006062-a.
Академія міждисциплінарної освіти має намір взяти участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Академія міждисциплінарної освіти вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи № 350/25-ОН від «13» серпня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Відповідно до підпункту 2 пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених в п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження з нижченаведених документів*, які надаються в сканованому вигляді в форматі Portable Document Format (PDF) або у вигляді електронних документів з накладеним електронним підписом відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», зокрема:
Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, вимогам визначеним у пункті 47 Особливостей, та іншим вимогам згідно з Додатком 1 до цієї документації.
Згідно з пунктом 2 Переліку документів та/або інформації , які подаються учасником закупівлі у складі тендерної пропозиції та підтверджують кваліфікаційні критерії і інші вимоги замовника, що міститься в Додатку 1 до тендерної документації, встановлено такий спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів»: Учасник повинен надати:
2.1. Довідка (складена в довільній формі), про наявність в учасника досвіду виконання не менше двох договорів надання послуг, аналогічних предмету закупівлі, (в тому числі один з установою державної форми власності) виконаного у період з 2022 по 2025 роки (включно) (із зазначенням предмету договору, договору, його № та дати, найменування, адреси та контактних даних замовника).
Примітка: У випадку наявності в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів в НЕК "УКРЕНЕРГО" Учасник надає перелік договорів, складений у відповідності до вимог пп.2.1. цього додатку і документи згідно пп.2.3. цього додатку, та може не надавати документи згідно пп.2.2.цього додатку.
2.2 Договір(и) або витяг(и) з договору(ів)* (з додатком (ами)**), на який є посилання у довідці, що вимагається відповідно до вимог пп. 2.1. цього Додатку.
* Витяг з договору повинен містити в собі істотні умови договору (предмет договору, строк його дії), його преамбулу (якщо вона є) та підписи сторін.
**Додаток(ки) (достатньо - надання додатку (-ів) (наприклад розрахунку (-ів)) на послуги, що є аналогічними предмету закупівлі. Надання усіх додатків до договору в повному обсязі не є обов’язковим).
2.3. Документ(и), підтверджуючий(і) виконання договору аналогічного предмету закупівлі, наданого згідно пп. 2.2. цього Додатку та на які є посилання у довідці, що вимагається відповідно до пп. 2.1. цього Додатку, а саме: Акт приймання-передачі наданих послуг або лист відгук*.
* Лист-відгук повинен бути оформлений на бланку підприємства, організації (контрагента учасника) за підписом керівника або уповноваженої особи, з зазначенням предмету виконаного договору/переліку наданих послуг, та по можливості: номеру та дати договору, П.І.Б., контактного телефону і посади особи, яка може підтвердити вказані дані.
Відповідно до пункту 1 Розділу І Тендерної документації, Тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Терміни, які використовуються в цій тендерній документації, вживаються в значеннях, визначених Законом.
Відповідно до частин другої та четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до пункту другого частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Причиною неможливості взяти участь у процедури закупівлі для нас, як для компанії, яка має значний позитивний досвід співпраці з клієнтами, є необґрунтована та незаконна вимога Замовника щодо надання підтвердження досвіду саме наявність в учасника досвіду виконання не менше двох договорів надання послуг, аналогічних предмету закупівлі, (в тому числі один з установою державної форми власності) виконаного у період з 2022 по 2025 роки.
Замовник обмежив поняття аналогічного договору тільки до договору, укладеного за рахунок бюджетних коштів, а замовником у такому договорі має бути тільки орган державної влади та/або місцевого самоврядування, тобто Замовник у розумінні Закону.
У такому разі участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, які мають досвід з установою державної форми власності виконаного у період з 2022 по 2025 роки.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником саме такого аналогічного договору: «наявність в учасника досвіду виконання не менше двох договорів надання послуг, аналогічних предмету закупівлі, (в тому числі один з установою державної форми власності) виконаного у період з 2022 по 2025 роки (включно)» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки обмежує можливість Академії міждисциплінарної освіти взяти участь у процедурі закупівлі.
Академія міждисциплінарної освіти надає на розгляд Комісії підтвердження досвіду скановані копії Договору №19 від 17 березня 2025 року, предметом якого є «консультаційні послуги з питань закупівель (код ДК 021:2015 - 79418000-7)» та Лист-відгук за вих. № 0516/21 від 16.05.2025, що підтверджує повне та якісне виконання вказаного договору. Таким чином, Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, має договір та лист-відгук, що підтверджує його виконання, проте він укладений не з установою державної форми власності виконаного у період з 2022 по 2025 роки. Але при цьому наданий договір не можна назвати не аналогічним, оскільки він відповідає предмету закупівлі: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління Консультаційні послуги з питань закупівель «Стратегічні інструменти у публічних закупівлях в умовах воєнного стану».
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, що міститься у пункті 2 Переліку документів та/або інформації , які подаються учасником закупівлі у складі тендерної пропозиції та підтверджують кваліфікаційні критерії і інші вимоги замовника, що міститься в Додатку 1 до тендерної документації, «Довідка (складена в довільній формі), про наявність в учасника досвіду виконання не менше двох договорів надання послуг, аналогічних предмету закупівлі, (в тому числі один з установою державної форми власності) виконаного у період з 2022 по 2025 роки (включно) (із зазначенням предмету договору, договору, його № та дати, найменування, адреси та контактних даних замовника)», забезпечивши можливість для інших учасників взяти участь у процедурі закупівлі та відновити можливість для конкуренції.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вищевказаних вимог. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пунктах Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-08-13-006062-a.
3. Зобов'язати Замовника усунути порушення шляхом внесення змін до тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-2025-08-13-006062-a.
Автор:
45328152, АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ
02091, Україна, Київська область, Київ, вул. Вербицького Архітектора, будинок 1 В, офіс 206