Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Смілянської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.08.2025 № 64; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного підприємства «ІНТЕРЕТ» (далі – ПП «ІНТЕРЕТ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ПП «ІНТЕРЕТ» у тендерній пропозиції; документи, що подані учасником процедури закупівлі ПП «ІНТЕРЕТ» протягом 24 годин для виправлення невідповідностей в інформації та/або документах; протокольне рішення уповноваженої особи від 27.08.2025 № 70; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ПП «ІНТЕРЕТ», що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей; договір від 05.09.2025 № 10-6030; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення Замовника, отримане 10.09.2025 в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що згідно з вимогою пункту 3.2 розділу 3 «Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно Розділу 7 тендерної документації» Додатку 2 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: оформлений відповідно до вимог чинного законодавства України чинний сертифікат відповідності вимогам ДСТУ 4100:2021 на дорожні знакі, виданий виробнику дорожніх знаків органом з оцінки відповідності (органом з сертифікації), який акредитований в установленому Національним агентством з акредитації України порядку; копію атестата про акредитацію органу з оцінки відповідності (органу з сертифікації), який видав вищезазначений сертифікат.
У складі тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ПП «ІНТЕРЕТ» була відсутня копія атестата про акредитацію органу з оцінки відповідності (ДП «ДОРЦЕНТР», код ЄДРПОУ 21476215), який видав сертифікат відповідності № CВ.ОДС.044.079-25, виданий 17.06.2025.
Отже, аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ПП «ІНТЕРЕТ» не відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
В електронній системі закупівель 10.09.2025 Замовник надав пояснення, які не спростовують наявність порушення, а саме: «… У складі тендерної пропозиції ПП «ІНТЕРЕТ» було надано чинний сертифікат відповідності вимогам ДСТУ 4100:2021 на дорожні знаки № CВ.ОДС.044.079-25 від 17.06.2025, виданий органом з оцінки відповідності (орган з сертифікації) ДП «ДОРЦЕНТР» та сферу акредитації ДП «ДОРЦЕНТР» Додаток до атестата про акредитацію № 201831 від 16.03.2023 р., що підтверджує право органу з оцінки відповідності (органу з сертифікації) здійснювати сертифікацію саме дорожніх знаків відповідно до ДСТУ 4100:2021. При цьому відсутня копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності (органу з сертифікації), який видав вищезазначений сертифікат. Замовником при розгляді тендерної пропозиції встановлено, що невідповідність стосується відсутності одного із документів (копії атестата про акредитацію), що підтверджує правомочність органу з сертифікації, а не відсутності самого сертифіката відповідності на продукцію. Враховуючи приписи пункту 43 Особливостей, замовник відніс зазначену невідповідність до такої, що не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі та може бути усунена учасником у визначений строк шляхом подання відповідного документа…».
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які відсутні у тендерній пропозиції (копія атестату про акредитацію органу з оцінки відповідності (органу з сертифікації), чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей.
Слід зазначити, що відсутність інформації та/або документів, яка/які підтверджує/підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, не є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, і не може бути усунута учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція ПП «ІНТЕРЕТ» мала бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Цивільного кодексу України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.