Закупівля Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів від Регіональний офіс водних ресурсів у Тернопільській області.
Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів
Очікувана вартість
237 685 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
1188,43
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Позиція
Опис предмета закупівлі
Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів
Код ДК 021:2015
34330000-9 -
Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів
Кількість
165
Одиниця виміру
Одиниця
Адреса постачання
46003, Україна, Тернопільська область, Тернопіль, вулиця За Рудкою, будинок 35
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Товар постачається (передається) та відвантажується окремими партіями, згідно заявки Покупця. Партією Товару вважається кількість Товару, яка вказана в рахунках - фактурах та видаткових накладних. Товар передається у кількості, зазначеній у видатковій накладній.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір за аналогічним предметом закупівлі
не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці (накладні, акти – приймання передачі товару тощо).
лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору)
Тип
Документ
Документи, що підтверджують кваліфікацію
Реєстр пропозицій
Учасник:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір за аналогічним предметом закупівлі
не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці (накладні, акти – приймання передачі товару тощо).
лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір за аналогічним предметом закупівлі
не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці (накладні, акти – приймання передачі товару тощо).
лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору)
Строк дії тендерної пропозиції із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій
Тип даних
Ціле число
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Значення, яке очікується
90
Відповідь на вимогу
Значення
90
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тема
Учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей, Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
Зміст
1.Відповідно до Додатку 1 пункту 5 Переліку документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції «Учасник повинен мати складське приміщення у місті Тернопіль. Для підтвердження місцезнаходження складу Учасника у місті Тернопіль, Учасник має надати копію свідоцтва про право власності складських приміщень або копію договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю)».
Повідомлення про вимогу щодо усунення невідповідностей розміщено замовником в електронній системі.
Учасник ТОВ «Автошини Прозорро» код ЄДРПОУ 45504596 надає документ Договору оренди, яким підтверджує наявність оренди нежитлового приміщення у місті Тернопіль. Так як замовник просить надати договору оренди приміщень складу, а згідно ДСТУ Б.В.1.1-36 – Приміщення «Складське приміщення – спеціально обладнане приміщення для зберігання речовин, матеріалів, виробів, обладнання тощо та надання складських послуг».
Також згідно Додатку 1 пункту 3 Переліку документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про те що «50% товару, який вказаний у переліку пропозиції повинен бути в наявності або перемішений на склад Учасника в м. Тернополі з метою забезпечення термінового придбання товару протягом двох днів, з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість, на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки Замовником наявності переліку товару та його якості на складі Учасника». Учасник в складі пропозиції не надав такого гарантійного листа.
Замовник перевірив наявність складського приміщення по адресу оренди нежитлового приміщення. В результаті перевірки складське приміщення не виявлено.
2. На виконання вимоги Додатку 2 Пропозиція повинна містити довідку про країну походження товару. Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України
Учасник у складі тендерної пропозиції даної довідки не надає, чим порушує п.44 підпункт 2 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, уповноваженою особою замовника було прийняте рішення відхилити тендерну пропозицію учасника.
Відповідно до пункту 46 Особливостей «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель».
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник процедури закупівлі є пов'язаною особою з іншими учасниками та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
13.08.2025 09:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога про усунення невідповідностей
Зміст
Під час перевірки тендерної пропозиції учасника ТОВ «Автошини Прозорро» код ЄДРПОУ 45504596 (далі- Учасник) уповноваженою особою було виявлено, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до Додатку 1 пункту 5 Переліку документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції «Учасник повинен мати складське приміщення у місті Тернопіль. Для підтвердження місцезнаходження складу Учасника у місті Тернопіль, Учасник має надати копію свідоцтва про право власності складських приміщень або копію договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю)». Учасник ТОВ «Автошини Прозорро» код ЄДРПОУ 45504596 в складі тендерної пропозиції не надав інформації та документів, які підтверджують наявність складського приміщення у місті Тернопіль.
28.08.2025р. Замовником прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на закупівлю ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів. Замовником вирішено: Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Серед невідповідностей Замовником зазначено наступне:
1. Відсутність підтвердження складського приміщення у м. Тернополі. Учасник не надав належних документів, що підтверджують право користування складськими приміщеннями (договір оренди чи інший документ), як це вимагалося тендерною документацією. Наданий документ не підтверджує саме оренду приміщення у м. Тернополі.
2. Відсутність гарантійного листа на вимогу пункту 3 Додатку 1: 50 % товару, який вказаний у переліку пропозиції повинен бути в наявності або перемішений на склад Учасника в м. Тернополі з метою забезпечення термінового придбання товару протягом двох днів, з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість, на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки Замовником наявності переліку товару та його якості на складі Учасника.
3. Відсутність довідки про країну походження товару. Учасник не надав обов’язкової довідки про країну походження запропонованого товару, що також є прямим порушенням вимог тендерної документації.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Роз’яснення щодо неправомірності відхилення тендерної пропозиції:
Роз’яснення по суті питання щодо підтвердження наявності складського приміщення в м. Тернополі
Замовником у пункті 5 Додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу:
«Учасник повинен мати складське приміщення у місті Тернопіль. Для підтвердження місцезнаходження складу Учасника у місті Тернопіль, Учасник має надати копію свідоцтва про право власності складських приміщень або копію договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю)».
На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «Автошини-Прозоро» у складі тендерної пропозиції було надано:
• Договір оренди нежитлового приміщення №1-8 від 09.08.2025 р., який підтверджує право користування складським приміщенням у місті Тернопіль;
• Свідоцтво на право власності на нерухоме майно, що додатково підтверджує наявність у учасника необхідної матеріально-технічної бази та фактичне місцезнаходження складського приміщення.
Таким чином, учасник не лише виконав мінімально необхідну вимогу (надання договору оренди), але й надав додатковий документ – свідоцтво на право власності, що є ще більш вагомим підтвердженням наявності складу.
Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію, якщо учасник у повному обсязі виконав вимоги тендерної документації та надав належні документи. У даному випадку вимоги пункту 5 Додатку 1 виконані у двох формах (і договір оренди, і свідоцтво на право власності), отже, підстав для відхилення пропозиції не існувало.
Відхилення пропозиції ТОВ «Автошини-Прозоро» з підстав нібито непідтвердження наявності складського приміщення в м. Тернопіль є безпідставним та незаконним, оскільки учасник не лише виконав, але й перевиконав вимогу тендерної документації.
Роз’яснення щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції по другому пункту
У тендерній документації, а саме в пункті 3 Додатку 1, встановлено наступну вимогу: «50 % товару, який вказаний у переліку пропозиції, повинен бути в наявності або переміщений на склад Учасника в м. Тернополі з метою забезпечення термінового придбання товару протягом двох днів з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість. На етапі кваліфікації пропозиції Учасника здійснюється перевірка Замовником наявності переліку товару та його якості на складі Учасника».
Тобто, вимога документації зводиться до того, що учасник повинен надати гарантійний лист щодо можливості підтвердити наявність 50 % товару на складі або його переміщення. Сам по собі гарантійний лист є документом інформаційного характеру, який не впливає на технічні характеристики предмета закупівлі, не змінює найменування, марку чи модель товару та жодним чином не впливає на сутність пропозиції учасника.
Отже, відсутність такого документа на етапі подання тендерної пропозиції не може вважатися істотною невідповідністю, яка дає право замовнику на відхилення пропозиції.
Водночас чинне законодавство, а саме пункт 43 Особливостей постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року, прямо зобов’язує замовника у випадку виявлення невідповідностей у документах, що можуть бути усунені учасником без зміни суті його пропозиції, розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Винятки із цього правила стосуються лише:
• відсутності забезпечення тендерної пропозиції, або
• відсутності інформації/документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
У даному випадку учасником надано повну інформацію про предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а відсутність гарантійного листа не належить до вказаних винятків. Відповідно, замовник повинен був скористатися процедурою, передбаченою п.43 Особливостей, і надати учаснику можливість усунути невідповідність шляхом подання гарантійного листа у визначений строк.
Натомість замовник цього не зробив і безпідставно відхилив пропозицію учасника. Такі дії порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Додатково відповідність технічним вимогам підтверджено гарантійним листом №18 від 20.08.2025 року.
Таким чином, відхилення пропозиції ТОВ «Автошини-Прозоро» за відсутність гарантійного листа є незаконним та суперечить пункту 43 Особливостей, оскільки ця невідповідність могла бути усунена без зміни предмета закупівлі чи суті пропозиції.
Роз’яснення щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції по третьому пункту
У тендерній документації, а саме у Додатку 2, було встановлено вимогу:
«Пропозиція повинна містити довідку про країну походження товару».
На виконання цієї вимоги учасником – ТОВ «Автошини-Прозоро» – у складі тендерної пропозиції було надано документ:
• Декларація постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006) №20.08.2025/11,
яка містить інформацію про походження товару по кожній позиції, що підтверджує країну походження товарів, запропонованих у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, вимогу Додатку 2 виконано у повному обсязі, оскільки декларація постачальника є офіційним документом, що підтверджує інформацію про походження товару, і за своїм змістом відповідає суті довідки про країну походження, передбаченої документацією.
Відхилення тендерної пропозиції учасника з підстави нібито ненадання довідки про країну походження товару є безпідставним та неправомірним, адже замовник фактично проігнорував поданий документ, який повністю відповідає встановленій вимозі.
Згідно з принципами публічних закупівель, визначеними ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій і не має права відхиляти пропозицію учасника, якщо ним виконано всі умови тендерної документації.
Отже, у даному випадку учасником належним чином підтверджено країну походження товару, що свідчить про виконання вимог тендерної документації, а дії замовника щодо відхилення є незаконними та дискримінаційними.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ТОВ АВТОШИНИ ПРОЗОРО зазначене у ПРОТОКОЛ уповноваженої особи №55 від 28.08.2025 року.
Замовником торгів Регіональний офіс водних ресурсів у Тернопільській області 13 серпня 2025 року було оголошено відкриті торги на закупівлю (по коду ДК021:2015 - 34330000-9«Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів») (ідентифікатор - UA-2025-08-13-000795-a). Однак, 01 вересня 2025 року було подано скаргу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на дії Замовника після розгляду тендерних пропозицій, а саме відхилення тендерної пропозиції. Розглянувши скаргу замовник повідомляє наступне по суті вимог, описаних скаржником: Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно з п.3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закувлі» (далі- Закон). Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пп.2 пункту 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Перевіривши тендерну пропозицію Скаржника було виявлено, що у складі пропозиції відсутні документи, відповідно до Додатку 1 пункту 5 Переліку документів, які обов'язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції «Учасник повинен мати складське приміщення у місті Тернопіль. Для підтвердження місцезнаходження складу Учасника у місті Тернопіль, Учасник має надати копію свідоцтва про право власності складських приміщень або копію договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю). У своїй скарзі скаржник зазначає наступне : «На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «Автошини-Прозоро» у складі тендерної пропозиції було надано: Договір оренди нежитлового приміщення №1-8 від 09.08.2025 р., який підтверджує право користування складським приміщенням у місті Тернопіль. Свідоцтво про право власності на нерухоме майно. Таким чином, учасник не лише виконав мінімально необхідну вимогу (надання договору оренди), але й надав додатковий документ - свідоцтво на право власності, що є ще більш вагомим підтвердженням наявності складу.» . Скаржник надає документ Договору оренди, яким підтверджує наявність оренди нежитлового приміщення у місті Тернопіль. Так як замовник просить надати договору оренди приміщень складу, а згідно ДСТУ Б.В.1.1-36 - Приміщення «Складське приміщення спеціально обладнане приміщення для зберігання речовин, матеріалів, виробів, обладнання тощо та надання складських послуг». Поняття «нежитлового приміщення» визначено в Законі України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», де зазначено, що нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об’єктом нерухомого майна. Також відповідно до ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення визначає нежитлове приміщення - приміщення в структурі житлового будинку, що не належить до житлового фонду. Відповідно до ДБН В.2.2-43:2021 Будівлі та споруди. Складські будівлі. Основні положення визначено, що складська будівля – це будівля, призначена для приймання, сортування, зберігання, перекомплектування та відправлення вантажів, та може включати в себе адміністративні та побутові приміщення. Складське приміщення – це частина складської, виробничої або громадської будівлі, призначена для приймання, сортування, зберігання, перекомплектування та відправлення вантажів. Основним приміщенням складської будівлі є складське приміщення. В складському приміщенні дозволяється розміщувати відокремлені одноповерхові приміщення експедиції, приймання, сортування та комплектації вантажів із дотриманням вимог 6.15. Складська будівля може складатися лише з одного приміщення – складського. Складські будівлі та приміщення потрібно проектувати з урахуванням вимог ДБН В.1.1-7, ДБН В.1.2-7, ДБН В.2.5-56. Категорію приміщень та складських будівель за вибухопожежною та пожежною небезпекою визначають згідно з ДСТУ Б В.1.1-36. Отже, поняття «нежитлове приміщення» та «складське приміщення» є різними за своїм змістом та правовим визначенням. Нежитлове приміщення – це будь-яке приміщення, що не належить до житлового фонду (офіс, магазин, майстерня тощо), тоді як складське приміщення – це спеціально обладнане приміщення, призначене для зберігання матеріалів, товарів та вантажів із дотриманням відповідних норм і вимог. Таким чином, наданий Скаржником договір оренди нежитлового приміщення не може автоматично підтверджувати наявність саме складського приміщення, оскільки нежитлове приміщення може мати інше функціональне призначення. Відсутність у складі тендерної пропозиції договору оренди саме складського приміщення свідчить про невідповідність вимогам тендерної документації.
У свої скарзі також Скаржник зазначає наступне : У тендерній документації, а саме в пункті 3 Додатку 1, встановлено наступну вимогу: «50 % товару, який вказаний у переліку пропозиції, повинен бути в наявності або переміщений на склад Учасника в м. Тернополі з метою забезпечення термінового придбання товару протягом двох днів з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість. На етапі кваліфікації пропозиції Учасника здійснюється перевірка Замовником наявності переліку товару та його якості на складі Учасника». Тобто, вимога документації зводиться до того, що учасник повинен надати гарантійний лист щодо можливості підтвердити наявність 50 % товару на складі або його переміщення. Сам по собі гарантійний лист є документом інформаційного характеру, який не впливає на технічні характеристики предмета закупівлі, не змінює найменування, марку чи модель товару та жодним чином не впливає на сутність пропозиції учасника. Отже, відсутність такого документа на етапі подання тендерної пропозиції не може вважатися істотною невідповідністю, яка дає право замовнику на відхилення пропозиції.. Хочемо зауважити, що вимога, визначена у пункті 3 Додатку 1 тендерної документації, є чіткою: учасник повинен надати гарантійний лист, яким підтверджується наявність або можливість переміщення 50 % товару на склад у м. Тернополі. Саме цей документ є обов’язковим елементом тендерної пропозиції та служить доказом спроможності учасника виконати умови замовника у визначені строки. Крім того, у складі Скаржником було надано договір оренди нежитлового приміщення, а не складського. Як уже зазначалося вище, поняття «нежитлове приміщення» та «складське приміщення» не є тотожними. Отже, відсутність гарантійного листа у поєднанні з тим, що учасником не надано договору оренди складського приміщення (а лише нежитлового), свідчить про невиконання прямих вимог тендерної документації.
На виконання вимоги Додатку 2 Пропозиція повинна містити довідку про країну походження товару. Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України Учасник у складі тендерної пропозиції даної довідки не надає, чим порушує п.44 підпункт 2 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Скаржник зазначає про те, що вимогу Додатку 2 виконано у повному обсязі, оскільки декларація постачальника є офіційним документом, що підтверджує інформацію про походження товару, і за своїм змістом відповідає суті довідки про країну походження, передбаченої документацією. Хочемо зазначити, що пропозиція Скаржника не відповідає та не узгоджується з вимогами технічної специфікації. Разом з тим, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах. Пропозиція учасника правомірно відхилена Замовником на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, відповідно до норми п.43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів крім відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Зважаючи на все вище викладене замовник не мав права надавати на усунення невідповідностей такі документи, адже цим б порушив норми п.43 Особливостей. Наведене повністю узгоджується з практикою розгляду справ Антимонопольним комітетом України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10766-р/пк-пз від 17.07.2023 та №9542-р/пк-пз від 16.06.2025. В рішеннях зазначено зокрема про те, що оскільки, відповідно до вимог Документації не допускається застосування висловів "або", "еквівалент", "аналог", "не менше", "не більше" тощо у документі з детальним описом предмета закупівлі, не надання документів передбачених технічною специфікацією свідчить про те, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно Замовник, відхиливши пропозицію Учасника, діяв відповідно до норм законодавства. Не відхиливши пропозицію Учасника, Замовник порушив би вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зазначений документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв’язку з чим замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах. До того ж фактом подання Пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації, а також підтверджує можливість виконання послуг відповідно до вимог, визначених згідно з умовами Документації. У свої скарзі Скаржник не зазначає про причини ненадання вищезазначених документів. Оскільки вимоги технічної специфікації не були оскаржені попередньо Скаржником, а факт подання пропозиції свідчить про його згоду з усіма умовами тендерної документації, неподання необхідних документів є наслідком неналежної підготовки Скаржника до участі у закупівлі.