Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 19 вересня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та пропозиції переможця спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення Військовою частиною А3211 (далі – Замовник) спрощеної закупівлі; звіт про результати проведення закупівлі UA-2025-08-12-009305-a; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи від 27.08.2025 №87; від 01.09.2025 №90 та №91 та №92; опубліковані звернення за роз’ясненнями та вимоги про усунення порушення при проведенні закупівлі, а також відповіді та рішення Замовника на них; пропозиції учасників ТОВ «ЮДІТРЕЙД» та ТОВ «КОМЕЛ» (щодо правомірності їх відхилення Замовником); пропозицію ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю товарів від 12.09.2025 №65; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275).
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, зокрема, у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Моніторингом встановлено, що закупівлю за ID: UA-2025-08-12-009305-a Замовником проведено як спрощену закупівлю.
Крім того, відповідно до пункту 8 Особливостей №1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
При цьому, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Проведеним моніторингом встановлено, що під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «ЮДІТРЕЙД» уповноваженою особою Замовника опубліковано в електронній системі закупівель вимогу про усунення ТОВ «ЮДІТРЕЙД» до 27.08.2025 невідповідностей у пропозиції, згідно з якою вказаним учасником чітко не вказано специфікацію товару, який буде запропонований замовнику для задоволення технічних вимог та технічних специфікацій оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також для усунення зазначеної невідповідності зобов’язано надати форму Довідки про необхідні фактичні та технічні характеристики товару з чітко вказаною специфікацією.
Вищезазначену невідповідність учасником ТОВ «ЮДІТРЕЙД» усунуто шляхом завантаження 26.08.2025 оновленого документу №09/02-02/001 (файл «1130 Порівняльна таблиця (1).pdf») з чіткою специфікацією предмету закупівлі.
Таким чином, уповноваженою особою прийнято рішення (від 27.08.2025 №87) про те, що пропозиція ТОВ «ЮДІТРЕЙД» повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі, а також потребам Замовника (з посилання на ч.12 статті 14 Закону).
Поряд з цим, 01.09.2025 уповноваженою особою Замовника прийнято рішення (протокол №90), відповідно до якого, за результатами проведеного повторного розгляду пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД» на відповідність її вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі (згідно пункту 1 Розділу ІІІ) було виявлено невідповідність технічним вимогам, а саме щодо запропонованого Багатофункціонального пристрою А4 ч/б Canon i-Sensys MF237w з Wi-Fi (1418C030) в комплекті USB кабелем в пропозиції учасника вказано параметр наявність модуля автоматичного двостороннього друку, хоча згідно офіційного сайту виробника (https://www.canon.ua/business/products/office- printers/ multifunction/ black-and-white/isensys_mf237w/specifications/) даний пристрій підтримує односторонній друк.
Таким чином, протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.09.2025 №90 пропозицію ТОВ «ЮДІТРЕЙД» відхилено відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону (пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі).
За нормами частини одинадцятої статті 14 Закону замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.
Водночас, повторний розгляд пропозиції учасника ТОВ «ЮДІТРЕЙД» щодо її відповідності оголошенню про проведення спрощеної закупівлі було здійснено уповноваженою особою Замовника (у зв’язку із виявленням невідповідностей пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з врахуванням оприлюдненого 01.09.2025 в електронній системі закупівель протоколу щодо відхилення ТОВ «ЮДІТРЕЙД») на власний розсуд, що є поза межами врегулювання таких дій та рішень нормами Закону та суперечить вимогам статті 14 Закону.
Крім того, як зазначено Замовником у наданому під час моніторингу поясненні «згідно поданої вимоги від 29.08.2025 №26/08 від ТОВ «Діавестенд Комплексні рішення» було прийняте рішення повернути пропозицію переможця на кваліфікацію, а при повторному розгляді було виявлено невідповідність технічним вимогам та, відповідно пропозиція ТОВ «ЮДІТРЕЙД» підлягає відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону».
Таким чином, на порушення статті 14 Закону та, відповідно пункту 8 Особливостей №1275 Замовником безпідставно повторно здійснено оцінку пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД».
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ТОВ «ЮДІТРЕЙД» встановлено порушення вимог статті 14 Закону та, відповідно, пункту 8 Особливостей №1275.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав щодо застосування спрощеної закупівлі; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1275, розгляду пропозицій ТОВ «КОМЕЛ» та ТОВ «ДІАВЕСТЕНД КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ»; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення норм статті 14 Закону та пункту 8 Особливостей №1275 при проведенні спрощених закупівель та розгляді пропозицій учасників.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.