Добрий день шановний Учасник щодо Вашої вимоги повідомляємо наступне. У протокольному рішенні уповноваженої особи № 9 від 26.08.2025 викладено підстави відхилення тендерної пропозиції ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс" та їх обґрунтування. Додатково у відповідь на попередню вимоги від 26.08.2025 уповноваженою особою було оприлюднено інформацію, яка викладена у протокольному рішенні уповноваженої особи № 10 від 27.08.2025. Додатково надаємо наступні пояснення.
Згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 9 від 26.08.2025 тендерну пропозицію ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс" відхилено згідно вимог чинного законодавства з публічних закупівель.
Під час розгляду тендерної пропозиції ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс" замовником було перевірено його на відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгів та виявлено, що керівника учасника процедури закупівлі було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Це підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Так керівником (директором) ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс" згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є Гончаренко Олександр Володимирович.
Під час перевірки інформації в Єдиному державному реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, щодо директора ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс" - Гончаренка Олександра Володимировича виявлено.(Відповідь на вимогу2.pdf)
Відповідно до абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей.
Керуючись абзацом 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс".
Окрім зазначеного, пунктом 10 Додатку № 1 до тендерної документації було встановлено вимогу:
«Учасник процедури закупівлі має надати у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) (у разі закупівлі колісних транспортних засобів, які є в Переліку товару).»
Наведена вимога тендерної документації встановлена на виконання пункту 3 Особливостей, а саме: під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, та згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, а саме: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У відповідності до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі № 15/08-07 від 15.08.2025 учасником пропонується у складі тендерної пропозиції Екскаватор-навантажувач AT 388Т.
Також учасником ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс" у складі тендерної пропозиції надано свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) № 368 від 13.04.2021 року для маркування продукції: автомобілі вантажні, спеціальні, АТ, N1, N2, N3, N3G. Проте дане свідоцтво не підтверджує присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) для запропонованого учасником Екскаватора-навантажувач AT 388Т.
Окрім цього, учасником у складі тендерної пропозиції надано Лист-роз’яснення № 15.08-11 від 15.08.2025, у якому зазначено:
«Учасник ПП «BKП «АЛЬФАТЕКС» повідомляє Замовника про те, що вимога надання:
Сертифікат типу обладнання (a6o сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів a6o обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікацій для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) стосується виключно колісних транспортних засобів.
Товар, що с предметом закупівлі, а саме екскаватор-навантажувач не е колісним транспортним засобом, а отже вищезгадана вимога до нього не застосовується.
Додатково повідомляймо, що ПП «BKП «АЛЬФАТЕКС», який є виробником запропонованого екскаватора-навантажувача також є i виробником колісних транспортних засобів та мас свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацію Украйни, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), який додає в складі пропозиції.»
В той же час звертаючись до норм Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III транспортний засіб спеціального призначення – транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Замовником закуповується Екскаватор-навантажувач з навісним обладнанням (транспортний засіб спеціального призначення) за кодом ДК 021:2015 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка, тобто товар, який підлягає застосуванню ступеня локалізації виробництва згідно з переліком товарів, наведеним у підпункті 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Згідно з пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
З урахуванням того факту, що вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) (у разі закупівлі колісних транспортних засобів, які є в Переліку товару) встановлена на виконання пункту 3 Особливостей та згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону, за наявності прямої підстави для відхилення тендерної пропозиції згідно із абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.
Керуючись абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс".
Також Додатком № 1 до тендерної документації було встановлено вимогу:
«Для підтвердження технічних та якісних характеристик учасник у складі тендерної пропозиції має надати порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника (в тому числі зазначити інформацію про виробника, модель та країну походження кожного запропонованого товару)».
На виконання наведено вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі № 15/08-07 від 15.08.2025 з порівняльною таблицею, у якій інформація не відповідає вимогам замовника.
Тобто тип коробки передач визначений замовником: механічний або автоматичний, водночас учасником запропоновано тип – гідромеханічна (механічна з гідротранформатором), що не відповідає умовам технічної специфікації замовника.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ПП "Виробничо-комерційне підприємство "Альфатекс".
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12, 16 абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до абзацу 1 частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції / пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
Водночас пунктом 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, наявності підстав, які визначені в даному пункті.
З огляду на вище наведені норми, вбачається, що замовник за результатами розгляду тендерної пропозиції визначає переможця процедури закупівлі, або ж відхиляє тендерну пропозицію учасника закупівлі, проте зазначені норми не передбачають можливості повторної кваліфікації того самого учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення. Тобто після того як замовник визначив учасника переможцем закупівлі, такий замовник не може змінити своє рішення, наприклад, ще раз переглянувши тендерну пропозицію учасника та відхиливши його, окрім виконання рішення органу оскарження.
Відповідно до абзацу 2 пункту 46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Дякуємо за розуміння.