Звернення:
За тендером : Пожежні транспортні засоби
Тема:
Технічні показники
Зміст:
Шановний Замовник!
У предметі закупівлі зазначено: «Аеродромна пожежна машина»
Водночас аналіз тендерної документації (Додаток №3) свідчить, що технічні характеристики повністю відповідають пожежній автоцистерні загального призначення, а не аеродромній пожежній машині.
Надаємо вимоги до аеродромних пожежних машин
1. Вимоги до аеродромних пожежних машин та автоцистерн пожежних загального призначення.
Відповідно до ICAO Annex 14 (Міжнародна організація цивільної авіації) та ДСТУ EN 1846-2:2014 “Пожежно-рятувальні автомобілі” аеродромні пожежні машини повинні:
• мати шасі 6?6 або 8?8, високу прохідність і можливість руху на різних типах покриттів, мати автоматичну або напівавтоматичну коробку перемикання передач;
• розвивати швидкість ?110 км/год і забезпечувати прибуття в будь-яку точку ЗПС за ?3 хвилини;
• мати цистерну для води об’ємом 10 000–14 000 л і більше;
• містити ?1200 л піноутворювача (12% від запасу води) та мати третій вогнегасний засіб, наприклад порошкову установку;
• забезпечувати гасіння на ходу з дистанційно керованих (з кабіни екіпажу) лафетних стволів;
• забезпечувати покриття злітно-посадкової смуги шаром піни середньої кратності.
2. Вимоги до автоцистерн пожежних загального призначення
Відповідно до Наказу ДСНС України № НС-1208 від 19.11.2024:
• цистерна для води має бути ?8000 л;
• піноутворювач ?800 л;
• допускається шасі 4?2, 6?4, 6?6 залежно від умов експлуатації;
• швидкісні та динамічні характеристики не нормуються, окрім дотримання ПДР;
• комплект обладнання — стандартний для пожежних автоцистерн.
3. Що зазначено в тендерній документації UA-2025-08-11-011800-a
Додаток №3 встановлює вимоги:
• об’єм цистерни для води ? 8000 л;
• об’єм бака піноутворювача – не менше - 6% від ємності цистерни для води;
• шасі - 6х6, 6х6.2, 6х4, 6х4.2, без обов’язкової формули 6?6 або 8?8;
• відсутні вимоги до прискорення 0–80 км/год ? 40 с;
• коробка передач - Механічна / автоматизована (роботизована) / автоматична, тобто будь-яка, без обов’язкової вимоги до автоматичної або напівавтоматичної
• відсутні спеціальні вимоги до гасіння авіаційного палива;
• наведено пряме посилання на Наказ ДСНС № НС-1208, що регулює пожежні автоцистерни, а не аеродромну техніку.
Вимоги до аеродромної пожежної машини суттєво відрізняються від вимог до пожежної автоцистерни загального призначення.
По-перше, призначення. Аеродромна пожежна машина створена для ліквідації пожеж авіаційних суден, зокрема для гасіння авіаційного палива, тоді як пожежна автоцистерна загального призначення призначена для гасіння пожеж у будівлях, спорудах і транспортних засобах звичайного використання. У тендерній документації ж опис виконаний без жодної згадки про гасіння авіаційного палива.
По-друге, шасі. Міжнародні стандарти (ICAO Annex 14, ДСТУ EN 1846-2) передбачають використання шасі з колісною формулою 6?6 або 8?8, з підвищеною прохідністю для роботи на злітно-посадковій смузі. Для автоцистерн загального призначення Наказ ДСНС № НС-1208 дозволяє ширший спектр варіантів — 4?2, 6?4, 6?6 залежно від умов експлуатації. У тендерній документації відсутня обов’язкова вимога саме 6?6 або 8?8.
По-третє, швидкісні характеристики. Аеродромна машина повинна розвивати швидкість не менше ніж 110 км/год і забезпечувати прибуття у будь-яку точку злітно-посадкової смуги за не більше ніж 3 хвилини. Для автоцистерн швидкість не нормується (окрім дотримання ПДР). У технічній документації закупівлі зазначений лише обмежувач 110 км/год, без жодних динамічних параметрів розгону.
Четвертий аспект — об’єм цистерни для води. У аеродромної машини він має складати від 10 000 до 14 000 літрів і більше. Для автоцистерни — не менше 8 000 літрів. У ТД також встановлено показник ?8 000 л, що відповідає автоцистерні, а не аеродромній техніці.
П’ятий параметр — запас піноутворювача. Для аеродромної машини це не менше 1 200 літрів (12% від об’єму води), для автоцистерни — ?800 літрів. У тендерній документації вказано 10% від об’єму води, що знову відповідає характеристикам автоцистерни.
Шосте — системи гасіння. Міжнародні стандарти вимагають наявності лафетних стволів високої та середньої витрати з дистанційним керуванням і можливістю гасіння на ходу. Для автоцистерн допускаються лише лафетний та ручні стволи. У ТД прописано саме останній варіант — лафетний і ручні стволи, без системи дистанційного керування.
Сьоме — додаткове обладнання. Аеродромна машина має бути оснащена порошковою або вуглекислотною установкою та спеціальним інструментом. Для автоцистерни — лише базовий комплект пожежно-технічного обладнання. У тендерній документації зазначений саме базовий комплект.
І нарешті, нормативні посилання. Для аеродромної машини діють ICAO Annex 14, ДСТУ EN 1846-2 та Наказ Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України №882 від 28.09.2023 року. Для автоцистерн — Наказ ДСНС № НС-1208. У технічних вимогах закупівлі наявне посилання саме на Наказ ДСНС № НС-1208, що прямо вказує на відповідність пожежній автоцистерні, а не аеродромній машині.
Таким чином, фактичні параметри, зазначені в ТД, повністю збігаються з вимогами до пожежної автоцистерни загального призначення та не відповідають характеристикам аеродромної пожежної машини.
•
4. Висновок
Фактичні технічні вимоги у ТД повністю відповідають пожежній автоцистерні загального призначення (відповідно до Наказу ДСНС № НС-1208) і не відповідають аеродромній пожежній машині, яка має інші швидкісні, динамічні та функціональні параметри, передбачені міжнародними авіаційними стандартами (ICAO Annex 14, ДСТУ EN 1846-2) та Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України №882 від 28.09.2023 року.
Невідповідність предмета закупівлі його фактичним технічним характеристикам порушує ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Просимо Вас:
Привести технічні характеристики у відповідність до заявленого типу техніки.
Дата оприлюднення звернення:
14.08.2025 15:37
Шановний Учаснику!
Ваше звернення буде опрацьовано і відповідні зміни будуть внесені до ТД.
Дата оприлюднення відповіді:
15.08.2025 15:29