Звернення:
За тендером : Комплектуючі до серверного обладнання
Тема:
Дискримінаціна вимога
Зміст:
Внесені Вами зміни залишаються дискримінаційними. Надання так званих листів щодо повноважень, які не мають жодної юридичної сили, носить ознаки дискримінації. Дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Вимагаю прибрати дискримінаційну вимогу про надання листа щодо повноважень постачальника на постачання обладнання.
Дата оприлюднення звернення:
15.08.2025 15:24
Вимога щодо надання учасником документа від виробника товару, офіційного представництва чи представника виробника в Україні, постачальника тощо, який підтверджує повноваження учасника на постачання такого обладнання, встановлена з метою підтвердження походження товару та забезпечення його постачання з офіційних каналів розповсюдження. Це дозволяє уникнути ризиків придбання фальсифікованої або нелегально ввезеної продукції, а також гарантує отримання товару, що відповідає заявленим технічним характеристикам.
Після отримання попередньої вимоги від учасника, Замовник вніс зміни до тендерної документації, розширивши можливі джерела отримання підтверджуючого документа. У чинній редакції допускається надання документа:
• від виробника;
• від офіційного представника виробника в Україні;
• від постачальника тощо, за умови підтвердження його повноважень виробником або офіційним представником.
Таким чином, коло потенційних учасників не обмежене лише прямими партнерами виробника. Передбачена можливість підтвердження через ланцюг постачання, що забезпечує участь будь-якого суб’єкта господарювання, який має офіційний канал постачання.
Вимога не є дискримінаційною, оскільки:
• не обмежує коло учасників лише виробником чи офіційним представником;
• передбачає можливість надання документа через ланцюг постачання;
• відповідає положенням ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо можливості встановлення вимог, необхідних для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам;
• спрямована на дотримання принципів ефективності та максимальної економії бюджетних коштів за рахунок постачання оригінальної та якісної продукції.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності товару технічним, якісним та іншим характеристикам, визначеним у документації.
З огляду на викладене, встановлена вимога не є дискримінаційною, не звужує коло потенційних учасників, відповідає принципам, передбаченим ст. 5 Закону, і спрямована на забезпечення належної якості та офіційного походження предмета закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
18.08.2025 11:10