Звернення:
За тендером : Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобіля марки VOLKSWAGEN PASSAT, (код ДК021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Тема:
Стосовно гарантій та якості робіт
Зміст:
Дякуємо за надану відповідь, однак вважаємо за необхідне зазначити наступне, зосередившись на питанні гарантій та якості робіт.
Гарантія та якість обслуговування не залежать виключно від офіційного дилерства. Для обслуговування автомобіля, зазначеного в ТД , як такого, що вийшов з заводської гарантії, також підходять професійні СТО, що спеціалізуються на ремонті та обслуговуванні автомобілів VAG-групи. Вони мають доступ до офіційної технічної документації та сучасного діагностичного обладнання, аналогічного тому, що використовується на дилерських СТО. Спеціалісти проходять навчання та мають досвід роботи з автомобілями VAG-групи, що забезпечує належний рівень безпеки та якості виконаних робіт. Використовують оригінальні або сертифіковані запчастини, які відповідають усім технічним характеристикам виробника. Можуть надавати гарантію на встановлені запасні частини та виконані роботи не менше ніж 24 місяці, що повністю відповідає заявленим вимогам замовника.
Встановлення вимоги лише для офіційних дилерів Volkswagen виключає велику кількість виконавців, які мають досвід та технічну спроможність обслуговувати автомобілі VAG-групи.
Вимагаємо:Виключити вимогу щодо обов’язкового статусу офіційного дилера Volkswagen.Замінити її на вимогу, що передбачає підтвердження учасником наявності кваліфікованих спеціалістів з досвідом роботи з автомобілями VAG-групи, відповідного діагностичного та ремонтного обладнання, а також зобов’язання надавати гарантію на виконані роботи та встановлені запасні частини.
Дата оприлюднення звернення:
12.08.2025 14:44
Доброго дня. Проаналізувавши господарську діяльність та потреби підприємства, враховуючи досвід попередніх років, щодо закупівлі аналогічних послуг, Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами й доповненнями) (далі — Особливості), визначення предмету закупівлі, встановлення кваліфікаційних критеріїв та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, встановлення технічних, якісних характеристик предмета закупівлі відносить до компетенції Замовника торгів. Проаналізувавши господарську діяльність та потреби підприємства, скориставшись правом наданим чинним законодавством, Уповноваженою особою було прийнято рішення про встановлення саме таких технічних, якісних характеристик предмета закупівлі. Таким чином, при розробці тендерної документації по даній закупівлі, (в тому числі встановлення технічних, якісних характеристик предмета закупівлі) уповноважена особа керувалася вимогами, встановленими ЗУ «Про публічні закупівлі». У нашому випадку вимога щодо авторизованого статусу безпосередньо випливає з необхідності виконувати роботи за процедурами виробника та з доступом до захищених функцій, без яких надання частини послуг є технічно або юридично неможливим.
На автомобілях VAG значний перелік операцій (у т.ч. адаптації та програмування модулів, зокрема систем запалювання/іммобілайзера, коробок передач, систем безпеки, ADAS тощо) виконується виключно через офіційні онлайн-сервіси ODIS із використанням захищеного доступу GeKo/SFD та мережевих сертифікатів. Це прямо випливає з офіційних документів Volkswagen: роботи з іммобілайзером «можуть виконуватись лише авторизованими ремонтними підприємствами VW і за жодних обставин не сторонніми третіми особами»; для доступу потрібні іменні облікові дані та сертифікати безпеки. Без такого доступу виконання низки регламентних операцій є неможливим або протиправним. Отже, вимога про авторизований статус не обмежує конкуренцію саму по собі, а гарантує наявність у виконавця законного доступу до необхідних функцій виробника.
Навіть після завершення заводської гарантії виробник продовжує випускати обов’язкові сервісні кампанії/відкликання та критично важливі оновлення ПЗ, які виконуються уповноваженими дилерами. Це питання дорожньої безпеки й відповідності конструкції, а не гарантії комерційного характеру. Наявність у підрядника повноважень і доступів виробника необхідна, щоб своєчасно перевірити відкриті кампанії та легально виконати відповідні оновлення/калібрування.
Вимога не спрямована на звуження кола учасників за ознакою їх правового статусу як такою; вона прямо пов’язана з предметом закупівлі та необхідністю виконання частини робіт виключно у відповідності до процедур і доступів. Це відповідає принципу пропорційності та недискримінації.
Альтернативні СТО, які довели свою спроможність і мають чинну авторизацію/акредитацію виробника з доступом до ODIS online, GeKo/SFD та правом виконувати відповідні роботи й сервісні кампанії, не виключаються з участі — навпаки, саме така авторизація і є об’єктивним підтвердженням наявності необхідних прав та інструментів для належного надання послуг. Тобто вимога є відкритою для будь-якого ринку учасника, який отримав відповідну OEM-авторизацію.
Щодо пропозиції замінити вимогу на «кваліфікованих спеціалістів/обладнання/24-місячну гарантію»
Перелічені критерії є необхідними, але недостатніми для законного виконання певних операцій на автомобілях VAG. Наявність обладнання «аналогічного дилерському» або «оригінальних/сертифікованих запчастин» не надає прав на виконання процедур, що блокуються системами безпеки (іммобілайзер/компонентний захист/SFD) і потребують онлайн-авторизації виробника. Тому заміна вимоги на загальні компетенції не забезпечить ані дотримання «Правил…», ані гарантій безпеки/правильності кодувань та оновлень ПЗ.
Дата оприлюднення відповіді:
13.08.2025 09:44