При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.08.2025 17:29
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.08.2025 17:29
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.08.2025 17:29
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.08.2025 17:29
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
08.08.2025 17:29
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
Після ознайомлення з тендерною документацією (в т.ч. додатками до неї) в чинній редакції від 08.08.2025 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівл
Згідно ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній, а саме:
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, згідно додатку 1;
• інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п. 47 Особливостей, згідно додатку 2;
• інформацією про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, згідно додатку 3;
• інформацією субпідрядника/субпідрядників, яких Учасник планує залучити для надання послуг, згідно додатку 4;
• документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
• іншими документами, які передбачені тендерною документацією та додатками до неї.
Згідно п. 3 Додатку 6 до ТД, який містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг.
Однак вищезгадані умови (вимоги) п. 3 Додатку 6 до ТД про необхідність Учаснику особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги, що повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг, входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є безпідставними, надмірними, штучними, невиправданими тощо.
Так, згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначається, серед іншого, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно ст. 23 Закону про закупівлі технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Таким чином, усю необхідну інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинна містити саме тендерна документація, зокрема, технічна специфікація.
Отже, ані законодавство в сфері публічних закупівель, ані законодавство в сфері організації харчування здобувачів освіти не передбачає такої процедури, як особисте відвідання та огляд місця надання послуг, з наступним документальним оформленням (документальною фіксацією) такої процедури, зокрема, шляхом складання Акту огляду об’єктів надання послуг та підписання його Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника.
Відповідно, відсутній нормативно-правовий акт, який би встановлював регламент (окрему процедуру) проведення таких оглядів (напр., порядок узгодження огляду, графік оглядів, тощо), а так само їх документальної фіксації (форма акту, порядок підписання, тощо), що може призвести до суперечливості та двозначності у розумінні (та/або порядку виконання) цих оскаржуваних вимог Документації як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
При цьому, в будь-якому випадку як проведення такого огляду, так і його документальне оформлення (підписання Акту огляду об’єктів надання послуг) не залежить від волі лише самого Скаржника, а навпаки, знаходиться у безпосередній залежності від волі (дій) третіх осіб, в даному випадку - самого Замовника та керівників закладів освіти. Таким чином для Скаржника виникає потенційний ризик недопущення до огляду, непідписання Акту огляду об’єктів надання послуг тощо, з причин, які не залежать від Скаржника, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах та на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, а так само порушуються ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Не зайвим буде звернути увагу, що оголошення про Закупівлю оприлюднено 08.08.2025, в п’ятницю, при цьому період звернення за роз’ясненням закінчується 13.08.2025, отже, в будь-якому випадку надається неправомірна перевага учасникам, які мають можливість направити своїх представників у такі стислі терміни, порівняно з тими, хто такої можливості не має, до яких відноситься і Скаржник, при цьому встановлюється додатковий тягар по вчиненню додаткових дій (огляд місця надання послуг), який не передбачений законодавством та є абсолютно безпідставним.
В той же час, Скаржник має багаторічний досвід надання послуг, аналогічних до предмету даної Закупівлі (на підтвердження надаються скан-копії окремих виконаних аналогічних договорів та відгуків щодо їх виконання).
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 3 Додатку 6 до ТД про те, що: Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг, з одного боку, є неправильними (неоднозначними, суперечливими), надмірними, необґрунтованими та такими, що суперечать приписам закону, як зазначено вище, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. дискримінаційні та суперечливі (неднозначні), порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації.
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Управлінням освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради Процедури закупівлі Послуг їдалень у закладах освіти (аутсорсинг), оголошення UA-2025-08-08-010703-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради Процедури закупівлі Послуг їдалень у закладах освіти (аутсорсинг), оголошення UA-2025-08-08-010703-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Додатки:
1. Договір про закупівлю послуг № 27 від 20.09.2022.
2. Лист-відгук до договору про закупівлю послуг № 27 від 20.09.2022.
3. Договір про закупівлю послуг № 01 від 10.01.2024.
4. Лист-відгук до договору про закупівлю послуг № 01 від 10.01.2024.
Автор:
41602890, ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
04053, Україна, м. Київ, м.Київ, ВУЛИЦЯ СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 12, офіс 42
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
РІШЕННЯ №12968-р/пк-пз від 22.08.2025 виконано.
Послуги їдалень у закладах освіти (аутсорсинг)
Звернення:
За тендером : Послуги їдалень у закладах освіти (аутсорсинг)
Тема:
п. 3 Додатку 6 до ТД
Зміст:
Шановний Замовнику!
Згідно п. 3 Додатку 6 до тендерної документації для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно, в період звернення за роз’ясненнями, особисто відвідати та оглянути місця надання послуг, оцінити свої можливості надання послуг, їх види та обсяги. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний Замовником (керівником закладу освіти) та представником учасника Акт огляду об’єктів надання послуг.
Жоден нормативний акт в сфері публічних закупівель, а так само в сфері організації харчування здобувачів освіти не передбачає такої процедури, як особисте відвідання та огляд місця надання послуг, з наступним документальним оформленням (документальною фіксацією) такої процедури.
Відзначимо, що згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається, серед іншого, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Отже, усі необхідні відомості про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинна містити саме тендерна документація, зокрема, технічна специфікація.
В той же час вищезгадана вимога є нечіткою, неоднозначною, більше того – виконання такої вимоги ставиться у залежність від волі третіх осіб (самого Замовника, керівників закладів освіти), при цьому відсутня будь-яка унормована процедура проведення таких оглядів (напр., порядок узгодження, графік оглядів, тощо), а так само їх документальної фіксації (форма акту, порядок
підписання, зобов’язання щодо його підписання, тощо), що тягне за собою можливий ризик упередженості в реалізації такої умови.
Отже, зазначена вимога (умова), з одного боку, є надмірною, зайвою та необґрунтованою, а з іншого - призводить до можливості як її неоднозначного (неоднакового) трактування Замовником та учасниками, так і вибіркового застосування, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників.
Просимо виключити згадану дискримінаційну вимогу (умову).
Дата оприлюднення звернення:
11.08.2025 14:13
Добрий день. Замовник не вважає відповідну вимогу дискримінаційною. Вимога є відкритою, зрозумілою та доступною для всіх учасників, а її наявність у двох розділах документації виключає будь-які припущення про прихованість або нечіткість.
Мета вимоги – забезпечити належне розуміння учасником обсягу та специфіки робіт, а також його готовність виконувати послуги з урахуванням матеріально-технічної бази закладів освіти. У випадку організації харчування дітей ця процедура безпосередньо пов’язана із забезпеченням безпеки, якості та відповідності санітарним нормам. В аутсорсингу харчування в закладах освіти матеріальна база замовника (школи/садка) зазвичай надається виконавцю, але якщо вона неповна або застаріла, це впливає на здатність учасника виконати послугу.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати вимоги, необхідні для належного виконання предмета закупівлі, за умови, що вони є об’єктивно обґрунтованими та однаковими для всіх учасників.
Запропонований механізм огляду та підписання акту передбачає :
рівний доступ усім охочим провести огляд у визначені строки;
не створює жодних перепон для участі;
є звичайною практикою для закупівель, де важливі технічні умови на місці виконання послуг; привезення власного обладнання (плити, холодильники, м’ясорубки тощо) — тоді учасник закладає це у вартість тендерної пропозиції;не брати участь, якщо витрати на довезення або оренду обладнання роблять послугу нерентабельною.
А Для Замовника уникнення ризику зриву харчування через технічну неспроможність
Дякуємо за увагу до нашої закупівлі. Замовником розглянуте ваше звернення та у разі необхідності буде внесено зміни у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
14.08.2025 16:09
Послуги їдалень у закладах освіти (аутсорсинг)
Тендер:
UA-2025-08-08-010703-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Послуги їдалень у ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 м.Старокостянтинів
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:05
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
За лотом
Послуги їдалень у ліцеї імені М.С.Рудяка м. Старокостянтинів
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:29
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
За лотом
Послуги їдалень у ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 м. Старокостянтинів
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:32
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
За лотом
Послуги їдаленьу ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 м. Старокостянтинів
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:30
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
За лотом
Послуги їдалень у ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 м. Старокостянтинів
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:33
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
За лотом
Послуги їдалень у ЗОШ І-ІІІ ступенів №8 м. Старокостянтинів
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:29
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону
За лотом
Послуги їдалень у НВК "Спеціалізована школа І ступеня, гімназія" імені Героя України Сергія Михайловича Бондарчука м.Старокостянтинів)
Дата оприлюднення з часом
29.08.2025 17:27
Кінець періоду оскарження з часом
09.09.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником у річному плані закупівель не зазначено інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота, чим не дотримано вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону