Обгрунтування використання процедури
Абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснювати шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Відповідно до Закону України «Про поштовий зв'язок» від 03.11.2022 № 2722-IX (далі – ЗУ «Про поштовий зв'язок ) поштова марка – державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку, що містить зазначення його номінальної вартості та назви держави Україна, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку з пересилання листів, поштових карток, що надаються призначеним оператором поштового зв’язку. Частиною 2 статті 17 ЗУ «Про поштовий зв’язок» передбачено, що призначений оператор поштового зв’язку має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток, а також виведення їх з обігу. Відповідно до п. 1 наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.05.2023 №430 «Про визначення призначеного оператора послуг поштового зв’язку» тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 2 років з дня його припинення або скасування, визначити акціонерне товариство «Укрпошта» призначеним оператором послуг поштового зв’язку. На підставі вищевикладеного, а також листа АТ «Укрпошта», згідно з абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей закупівля знаків поштової оплати (марок поштових стандартних) може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.