Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації та змін до неї вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВІННИЦЬКА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 07.08.2025 року № 113 зі змінами, тендерну пропозицію «FOBEST s.r.o.», протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця від 27.08.2025 року № 116, повідомлення про намір укласти договір від 27.08.2025 року, договір поставки від 02.09.2025 року № 1 на суму 9 630 000,00 грн без ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи, надані Замовником на запити Управління від 09.09.2025 та 16.09.2025.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 3 частини першою статті 5 Закону визначено принципи здійснення закупівлі, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно пункту 40 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей.
Пунктом 1 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації визначено, що переможець торгів на виконання вимоги згідно з пунктом 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи.
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 27.08.2025 року.
Проте, переможець «FOBEST s.r.o.» визначив конфіденційними документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, а саме: Довідка_відсутність_корупційних_Староста Н.Ю_від_2025-08-28.pdf та Витяг_про_несудимість_Староста Н.Ю_від_2025-08-27.pdf.
На запит Управління Замовник 12.09.2025 надав відповідь: «У замовника відсутня інформація про мотиви якими керувався FOBEST s.r.o. #52056619 при віднесенні наданої ним як переможець закупівлі інформації до конфіденційної. ПЕРЕМОЖЕЦЬ у встановлені строки, а саме 28.08.2025 о 18:20 дозавантажив документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей. Дані документи відображені у кабінеті замовника та відкриті до перегляду (в підтвердження даного факту Замовник додає до пояснення скрін з майданчику та файли прикріпленні ПЕРЕМОЖЦЕМ). Замовник не заперечує факту надання ПЕРЕМОЖЦЕМ документів з позначкою «Конфіденційний документ». В той же час варто зазначити, що системний аналіз пункту 44 Особливостей розмежовано окремо випадки відхилення УЧАСНИКА процедури закупівлі (підпункт 1 пункту 44 Особливостей) та ПЕРЕМОЖЦЯ процедури закупівлі (підпункт 3 пункту 44 Особливостей). Окрім цього ненадання інформації передбаченої пунктом 47 та віднесення такої інформації до конфіденційної є окремими, незалежними одне від одного підставами для відхилення пропозиції. Системний аналіз законодавства вказує, що 26.08.2025, після розкриття тендерних пропозицій та під час кваліфікації FOBEST s.r.o. #52056619 його правовий статус як УЧАСНИКА, було змінено 27.08.2025 р., що підтверджує протокол визначення переможця № 116 від 27.08.2025. Після цієї події правовий статус УЧАСНИКА переходить у правовий статус ПЕРЕМОЖЦЯ.
Частина 3) пункту 44 Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції ПЕРЕМОЖЦЯ. Серед цих підстав відхилення за визначення конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна не передбачено. Отже у замовника не було законних підстав для відхилення ПЕРЕМОЖЦЯ закупівлі». Зокрема, Замовником до запиту надані документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, які були визначені конфіденційними переможцем «FOBEST s.r.o.», а саме: Довідка_відсутність_корупційних_СтаростаН._від_2025-08-28.pdf та Витяг_про_несудимість_СтаростаН.Ю_від_2025-08-27.pdf
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції «FOBEST s.r.o» та визначення переможця установлено порушення вимог пункту 40 Особливостей.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, дотримання вимог Постанови № 710, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладення договору, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповідей на запит органу державного фінансового контролю – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.