Звернення:
За тендером : Легковий автомобіль
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
ТОВ «ПЕРФЕКТ МОТОРС» будучи потенційним учасником процедури публічної закупівлі №UA-2025-08-07-011025-a та в процесі дослідження вимог Замовника -КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Дніпротранссервіс» ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, які висувають до предмету публічної закупівлі вбачає, що вимоги Замовника викладені таким чином, що обмежують (дискримінують) інших можливих учасників торгів та в свою чергу порушують фундаментальні принципи публічної закупівлі та приписи ЗУ «Про публічні закупівлі, зокрема ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та ч.4 ст. 22 цього Закону.
Своє бачення та свою правову позицію обґрунтовуємо наступним чином.
Замовник у технічній частині тендерної документації на закупівлю транспортного засобу (Додаток 3 до тендерної документації) встановлено вимоги до параметрів предмета закупівлі у вигляді точних значень без допусків чи діапазонів, зокрема: маса – споряджена маса 1365 кг; максимальна повна маса – 1815 кг; габаритні параметри, довжина –4630; ширина – 1780; висота – 1435; кліренс – 150 мм; міський цикл – 8,4; заміський цикл -5,2; комбінований цикл – 6,4; місткість паливного бака – 50 л; тощо.
Прикладом дискримінаційних вимоги є встановлення зі сторони Замовника вимоги (технічного характеру), які відповідають лише продукції одного виробника.
Встановлення таких характеристик виключно у вигляді одного фіксованого значення, без можливості відхилення в більший чи менший бік, фактично звужує коло потенційних учасників до одного чи кількох постачальників конкретної моделі.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та зобов’язаний забезпечити рівні умови участі у процедурі закупівлі.
Частина 4 ст. 22 Закону передбачає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретну торговельну марку чи виробника, а у випадку необхідності такого посилання воно повинно супроводжуватися словами «або еквівалент».
Практика АМКУ неодноразово підтверджує, що встановлення у тендерній документації точних значень параметрів без діапазону є дискримінаційною умовою (наприклад, рішення № 11994-р/пк-пз від 27.08.2020, № 222-р/пк-пз від 15.01.2021 тощо).
На підставі викладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти інформацію до розгляду.
2. Визнати вимоги тендерної документації №UA-2025-08-07-011025-a у частині встановлення точних значень параметрів транспортного засобу без зазначення діапазонів (від–до) дискримінаційними.
3. Внести зміни до тендерної документації №UA-2025-08-07-011025-a шляхом встановлення параметрів у вигляді діапазонів (мінімальних та/або максимальних значень) або використання формулювання «не менше/не більше».
Дата оприлюднення звернення:
11.08.2025 19:19
Доброго дня! Внесені зміни до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
13.08.2025 13:34