Закупівля ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин)
для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва від Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.
ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин)
для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин) для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва
У відповідності до вимог п.1 Додатку № 1 до ТД:
1.1. Заповнена довідка , що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника (із зазначенням виду обладнання, а також із зазначенням: власне чи орендоване відповідне обладнання).
1.2. Кольорові скан-копії документів, які підтверджують наявність матеріально-технічної бази (договір купівлі-продажу або витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності або договір оренди приміщень/будівлі/складу).
1.3. Кольорова скан-копія підтверджуючих документів щодо наявності автотранспорту (договір оренди, договір перевезення, договір про надання транспортних послуг, технічний паспорт, тощо), в якому зазначений перелік автомобілів, та кольорова скан-копія оригіналу свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які будуть задіяні учасником для здійснення доставки товару, який є предметом закупівлі
У відповідності до вимог п.2 Додатку № 1 до ТД:
2.1. Заповнена довідка , що містить інформацію про наявність працівника /працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
У відповідності до вимог п.3 Додатку № 1 до ТД:
Аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є постачання аналогічного предмету закупівлі.
Для підтвердження виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
3.1. Довідка про виконання аналогічного договору по предмету закупівлі, із зазначенням назви, адреси замовника, П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовників;
3.2. Скан-копію оригіналу аналогічного договору, що наведений в довідці про виконання аналогічного договору;
3.3. Скан-копія оригіналу видаткової накладної або листа-відгуку про виконання учасником аналогічного договору на фірмовому бланку, належно оформлений, (повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору), вихідний номер, дату, підпис уповноваженої особи, відбиток печатки (якщо печатка передбачена для даного підприємства).
У відповідності до вимог п.4 Додатку № 1 до ТД:
4.1. Учасник повинен надати копію балансу, копію звіту про фінансові результати, копію звіту про рух грошових коштів за останній звітний період, або фінансову звітність малого підприємства за останній звітний період, або податкову декларацію платника єдиного податку за останній звітний період (у разі наявності).
Фінансова звітність надається з відмітками про прийняття органом Держкомстату або з копіями документів, що підтверджують передачу та прийняття електронної звітності.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 14:35
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 14:35
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 14:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 14:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 14:35
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Повна назва
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Поштовий індекс
02091
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Харківське шосе, 168-к
ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин)
для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва
Тендер:
UA-2025-08-07-006822-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-07-006822-a.b1
Дата:
11.08.2025 21:20
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 3 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД за позицією 4 предмета закупівлі
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)»,
є дискримінаційною стосовно учасників в розумінні встановлення вимог надання документів, які не стосуються предмета закупівлі, визначеного за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення:
- «Засіб має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів»;
- сфера застосування та діюча речовина мають бути підтверджені витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів.
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-08-07-006822-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 3 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД за позицією 4 предмета закупівлі
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)»,
є дискримінаційною стосовно учасників в розумінні встановлення вимог надання документів, які не стосуються предмета закупівлі, визначеного за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення:
- «Засіб має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів»;
- сфера застосування та діюча речовина мають бути підтверджені витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів:
№
п/п Найменування Опис, технічні характеристики
товару Одиниця виміру Кількість
7 Засіб для
Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy,
(або еквівалент)
1.Застосування: Дезінфекція білизни, предметів особистої гігієни, спортивного інвентарю, посуду, гумових килимків, санітарно-технічного обладнання, взуття із гуми та пластику, прибирального інвентарю. (Вимоги даного пункту підтвердити витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі тендерної пропозиції).
2. Діюча речовина: полігексаметиленгуанідину гідрохлорид у проміжку 0,40 – 0,50% (підтвердити витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі тендерної пропозиції).
3. Засіб має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів.
4. Має антимікробну активність відносно широкого спектру грамнегативних і грампозитивних бактерій, вірусів гепатиту А, В і С, фунгіцидні та спорицидні властивості/дію.
5. Засіб розфасований по 2 кг. шт. 2
Вимоги Додатку 3 до ТД до додаткового документального підтвердження за позицією 4:
…
7. На позицію товару 4 надати копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів.
…
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва, що підтверджуємо наданням сертифіката відповідності Технічному регламенту мийних засобів.
Але вимоги до документального підтвердження за однією з позицій предмета закупівлі унеможливлюють пропозицію нами усього товару загалом та участь у даній закупівлі.
Адже на продукцію за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення підтвердження відповідності надається зовсім іншими документами, зокрема, основним документом є Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів, виданий у межах компетенції органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Мийні засоби, які постачаються за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, не підлягають реєстрації у державному реєстрі дезінфекційних засобів, який веде та оприлюднює (є розпорядником) Міністерство охорони здоров’я України.
Разом з тим, надання Замовником документального підтвердження від двох виробників за позицією 4 предмета закупівлі не свідчитиме про можливість запропонувати продукцію цих виробників, а отже унеможливлює участь у даній закупівлі учасників, не пов’язаних з цими виробниками.
Зазначене є наслідком нехтування Замовником вимог законодавства до формування предмету закупівлі.
По-перше, – щодо мізерної кількості дезінфікуючого засобу, включеного до закупівлі мийних засобів.
Замовником до предмета закупівлі
за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення,
що складається з 7 позицій, з яких 6 позицій є класичними мийними засобами
у кількості 22 480 упаковок,
штучно включено
2 (дві) упаковки засобу, який є дезінфекційним засобом (код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби), а отже має закуповуватися за кодом ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція, який включає в себе код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби:
№ ДК 021:2015:
39830000-9:
Продукція для чищення Кількість,
упаковок ДК 021:2015: 24455000-8 Дезінфекційні засоби
1 Мийний засіб 1634
2 Мийний засіб 5377
3 Мийний засіб 5234
4 2 Дезінфекційний засіб
5 Мийний засіб 10200
6 Мийний засіб 27
7 Мийний засіб 6
Разом: 22480
По-друге, щодо реєстрації «двома виробниками» ідентичних засобів в один день в державному реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ України
За позицією 4 предмета закупівлі Замовник закуповує
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)» у кількості 2 шт.,
встановивши перелік вимог у таблиці Додатку 3 до ТД.
Пошук виробника відповідного засобу у державному реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ України за складом діючих речовин та застосуванням, які мають бути підтверджені цим документом, дав результати лише щодо двох виробників (груп виробників), якими
- в один день, 29.09.2023, одним й тим само наказом, №1707, було отримано реєстрацію щодо двох засобів,
- відомості щодо назв, складу, призначення яких співпадають з точністю до букви, до коми, до пробілу, тобто абсолютно ідентичні, з відмінністю тільки у назвах виробників і торгових назвах засобів «у лапках»:
- у виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП» – Засіб дезінфекційний «Ін-Оксі»;
- у групи виробників ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП» – Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY»:
243/2023 Засіб дезінфекційний «Ін-Оксі» (діючі речовини: полігексаметиленгуанідину гідрохлорид – 0,45%) ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП», Україна Для проведення профілактичної та осередкової дезінфекції (поточної і заключної) у вогнищах інфекційних захворювань різної етіології та закладах охорони здоров’я усіх профілів. Дезінфекції та миття поверхонь приміщень, твердих меблів, апаратів і приладів, виробів медичного призначення, (включаючи хірургічні і стоматологічні інструменти, жорсткі та гнучкі ендоскопи та інструменти до них) Для стерилізації виробів медичного призначення. Дезінфекція білизни, предметів догляду хворих та особистої гігієни, спортивного інвентарю, посуду, гумових килимків, санітарно-технічного обладнання, взуття із гуми та пластику, прибирального інвентарю; в навчальних закладах всіх типів в тому числі дошкільних, та закладах освіти; у фармацевтичній, біотехнологічній, харчовій промисловості, в аптеках; на комунальних об?єктах, сміттєприбирального обладнання; у закладах ресторанного господарства і торгівлі; у спортивно-оздоровчих комплексах; у закладах соціального захисту та пенітенціарної системи; у закладах освіти, культури, відпочинку, спорту, офісах; закладах зв?язку, банківських установах; на заводах, складах; у громадських туалетах; у місцях проведення ритуальних заходів. Для дезінфекції об?єктів громадського, залізничного, водного транспорту, у метрополітені, на вокзалах, у аеропортах; профілактичної дезінфекції на об?єктах МО і МВС Наказ від 29.09.2023 №1707
258/2023 Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» (діючі речовини: полігексаметиленгуанідину гідрохлорид – 0,45%) ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», Україна. ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», Україна. ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП» Для проведення профілактичної та осередкової дезінфекції (поточної і заключної) у вогнищах інфекційних захворювань різної етіології та закладах охорони здоров’я усіх профілів. Дезінфекції та миття поверхонь приміщень, твердих меблів, апаратів і приладів, виробів медичного призначення, (включаючи хірургічні і стоматологічні інструменти, жорсткі та гнучкі ендоскопи та інструменти до них) Для стерилізації виробів медичного призначення. Дезінфекція білизни, предметів догляду хворих та особистої гігієни, спортивного інвентарю, посуду, гумових килимків, санітарно-технічного обладнання, взуття із гуми та пластику, прибирального інвентарю; в навчальних закладах всіх типів в тому числі дошкільних, та закладах освіти; у фармацевтичній, біотехнологічній, харчовій промисловості, в аптеках; на комунальних об?єктах, сміттєприбирального обладнання; у закладах ресторанного господарства і торгівлі; у спортивно-оздоровчих комплексах; у закладах соціального захисту та пенітенціарної системи; у закладах освіти, культури, відпочинку, спорту, офісах; закладах зв?язку, банківських установах; на заводах, складах; у громадських туалетах; у місцях проведення ритуальних заходів. Для дезінфекції об?єктів громадського, залізничного, водного транспорту, у метрополітені, на вокзалах, у аеропортах; профілактичної дезінфекції на об?єктах МО і МВС Наказ від 29.09.2023 №1707
У сфері публічних закупівель подібні, до букви, «співпадіння» не стаються випадково.
Надто велика ймовірність, що така синхронна реєстрація в день, після якого за майже 2 роки у всій країні було зареєстровано лише 17 засобів (що свідчить про ускладнення процедури реєстрації та недоступність для виробників зареєструвати свої засоби на вимогу даної ТД), була спричинена загальновідомим правилом Комісії щодо «двох виробників».
По-третє, щодо отримання «двома виробниками» висновків ДСЕЕ на ідентичні засоби в один день.
Оскільки реєстрацію зазначених засобів було проведено ще за спрощеною процедурою, яка діяла до 01.10.2023, тобто – на підставі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ), було здійснено пошук інформації щодо висновків ДСЕЕ, на підставі яких було зареєстровано ці засоби, і інформацію про які наведено у наданих Замовником Витягах з державного реєстру дезінфекційних засобів:
Як видно з наведених даних, зазначені висновки ДСЕЕ також було отримано в один день, 12.09.2023, з близькими номерами.
Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою, доступний для перегляду за посиланням https://data.gov.ua/dataset/ab9866e8-2b77-484f-8fec-781a54c1acc5,
Перелік висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року, та витяги з нього щодо двох зазначених засобів додаються до цієї Скарги.
По-четверте, щодо виготовлення «двома виробниками» ідентичних засобів за одними й тими само ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».
Як видно з Реєстру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою,
Висновок ДСЕЕ № 12.2-18-5/12588 від 12.09.2023 виданий на Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» з виробничими потужностями за адресами ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП», який виготовлений у відповідності до ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».
Висновок ДСЕЕ № 12.2-18-5/12609 від 12.09.2023 виданий на Засіб дезінфекційний «Ін Оксі» виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП», який виготовлений у відповідності до ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».
Тобто, обидва засоби (і Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», і Засіб дезінфекційний «Ін-Оксі» виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП»)
виготовлені за одними й тими самими ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ»
одного з двох виробників – відповідно до коду ЄДРПОУ 41496592 – виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД»
Таким чином, фактично, – ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП» є просто ще одним виробником, поряд з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП», який надає виробничі потужності ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» для виготовлення одного, за усіма ознаками, засобу.
Керуючись логікою, що ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП» та, наприклад, ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» це окремі виробники, Замовникові було б достатньо й двох листів від будь яких з трьох виробників, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП» або ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», щодо одного засобу «Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY»».
Адже, формально, зазначення кількох виробників одного засобу все одно задовольняє «правило двох виробників».
Зазначений приклад показує, що формальна практика застосування «правила двох виробників» не сприяє втіленню законодавчо визначених принципів публічних закупівель.
Таким чином, надання Замовником документального підтвердження від двох виробників за позицією 4 предмета закупівлі, не свідчить про можливість учасників запропонувати продукцію цих виробників, а отже унеможливлює участь у даній закупівлі учасників, не пов’язаних з цими виробниками.
По-п’яте, щодо недоступності на ринку продукції «двох виробників».
Очевидним наслідком вищезазначеного є те, що не дали жодних результатів звернення ТОВ «Гренландія НВП» за оприлюдненими реквізитами даних виробників щодо з’ясування можливості постачання зазначеної продукції та отримання гарантійного листа (від самого виробника чи уповноважених ним представника або дилера, або дистриб’ютора) та зображень товару у відповідності до вимог пунктів 4 та 9 Додатку 3 до ТД.
Відповідей не отримано.
Тобто, фактично, продукція зазначених виробників не доступна на ринку.
По-шосте, щодо недотримання Замовником чинного законодавства щодо формування предмета закупівлі.
Вважаємо за необхідне привернути увагу Комісії до того факту, що недотримання чинного законодавства щодо формування предмета закупівлі стало надто поширеним способом обмеження замовниками конкуренції у оголошуваних ними закупівлях і вже давно заслуговує на місце в переліках порушень, які вчиняють замовники під час проведення процедур закупівель, які публікуються у щорічних звітах АМКУ, поряд з порушенням «встановлення в тендерній документації додаткових (надмірних) вимог, які не узгоджуються з предметом закупівлі».
Замовники без законних підстав та без вмотивованих потреб включають до предмета закупівлі неоднорідні позиції з наявними на них унікальними документами – у мінімальній кількості, виключно з метою унеможливлення пропозицій учасників на весь обсяг основної продукції шляхом встановлення в тендерній документації додаткових (надмірних) вимог, які не узгоджуються з предметом закупівлі щодо документального підтвердження на ці штучно включені позиції, в той час як можуть закупити ті 4 кг засобу окремо й в значно простіші за відкриті торги способи.
Наслідки нехтування вимогами законодавства в цій частині спостерігаються щодо продукції за різними кодами.
Щодо мийних засобів це здійснюється саме шляхом додавання дезінфікуючих засобів завдяки занадто ускладненій наразі реєстрації в реєстрі МОЗ.
На прикладі даної закупівлі це абсолютно очевидно.
Отже, за позицією 4
предмета закупівлі «ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (миючі засоби для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)»
за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення серед різноманітних мийних засобів
Замовник закуповує
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)»,
в той час як дезінфекційні засоби повинні закуповуватися
за кодом ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, який входить до коду ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція (оскільки має бути застосовано чотири знаки коду).
Така комплектація предмета закупівлі порушує норми чинного законодавства про публічні закупівлі, спричинені тим, що включення до однієї закупівлі позицій, які мають суттєво відмінну технологію виробництва, а отже й виробників з різних галузей промисловості, суттєво обмежує коло учасників.
Згідно чинного законодавства, в межах одного предмета закупівлі номенклатурні позиції можуть відрізнятися лише починаючи з п’ятої цифри кода ДК.
Отже, поєднання у предметі закупівлі продукції з кодами
ДК 021:2015: 39830000-9 – Продукція для чищення
та ДК 021:2015:24450000-3 – Агрохімічна продукція (що включає код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби)
не відповідає вимогам Закону та Наказу Мінекономрозвитку від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі».
Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, що відноситься до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Узагальнена відповідь Мінекономрозвитку щодо цього питання міститься за адресою https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06 з необхідністю перейти за посиланням та скачати файл тексту узагальненої відповіді (сам текст також додаємо до цієї Скарги).
Наведемо кілька фрагментів цієї відповіді:
...
...
Таким чином, нехтування вимогами до однорідності (на рівні чотирьох цифр ЄЗС) позицій предмета закупівлі призводить до формування усталеної практики системного порушення замовниками принципів публічних закупівель.
По-сьоме, щодо нікчемності договору, укладеного
за предметом закупівлі «ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин)»
у випадку закупівлі
товару «Засіб для Дезінфекції».
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 43 Закону зазначене формування предмета закупівлі спричиняє нікчемність укладеного за закупівлею договору, адже відповідно до зазначеної норми права, договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема, якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Вважаємо, що наявні підстави системно відреагувати на таке системне порушення вимог чинного законодавства.
Вважаємо, що в даному випадку внесення обмежень в застосування «правила двох виробників» є менш продуктивним, аніж, нарешті, примушення замовників дотримуватися вимог законодавства до формування предмету закупівлі, нехтування яким (законодавством) призводить до надто широкого, популярного серед замовників й вже усталеного «коридору можливостей», коли замовники свідомо та штучно додають до предмету закупівлі в мінімальній кількості товар за іншим кодом ЄЗС, виключно з метою унеможливлення (зокрема, через вимогу унікальних документів) його поставки іншими учасниками, окрім наперед обраного переможця.
Очевидно, що додавання засобу за позицією 4 у кількості 4 кг здійснено з метою унеможливлення участі інших учасників, окрім наперед обраного переможця.
Адже дезінфікуючий засіб за позицією 4 у кількості 2 упаковки (порівняно з понад 22 000 упаковками інших мийних засобів у даній закупівлі) Замовник має можливість закупити у чимало законних способів, окрім відкритих торгів за даною закупівлею.
Просимо зобов’язати Замовника відповідно до норм чинного законодавства виділити позицію №4 в окрему закупівлю відповідно до коду ЄЗС, виключивши дезінфекційний засіб з предмета даної закупівлі мийних засобів.
На доказ наявності порушених прав за викладеним у Скарзі надаємо Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами, файл з даними з Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ, файл з даними з Переліку висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року та витяги з нього.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
Виключити позицію 4 (дезінфекційний засіб) зі складу предмета закупівлі (продукція для чищення) та вимогу пункту 7 Додатку 3 до ТД щодо штучно доданої позиції 4 предмета закупівлі на позицію товару 4 надати копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів,
оскільки за наявного формування предмета закупівлі та формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі.
Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами (доступна на офіційному сайті Мінекономіки за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06).
Файл з даними з Переліку висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року (доступний на офіційному сайті за посиланням https://data.gov.ua/dataset/ab9866e8-2b77-484f-8fec-781a54c1acc5).
Файл з витягом з Переліку висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року щодо висновку ДСЕЕ № 12.2-18-5/12588 від 12.09.2023, виданого на Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» з виробничими потужностями за адресами ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП», який виготовлений у відповідності до ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».
Файл з витягом з Переліку висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року щодо висновку ДСЕЕ № 12.2-18-5/12609 від 12.09.2023, виданого на Засіб дезінфекційний «Ін Оксі» виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП», який виготовлений у відповідності до ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
Виключити позицію 4 (дезінфекційний засіб) зі складу предмета закупівлі (продукція для чищення) та вимогу пункту 7 Додатку 3 до ТД щодо штучно доданої позиції 4 предмета закупівлі на позицію товару 4 надати копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів,
Автор:
43527454, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП"
07320, Україна, Київська область, Сухолуччя, 07320, Київська обл., Вишгородський район, село Сухолуччя, ВУЛИЦЯ ТРАВНЕВА, будинок 1-Б