Закупівля за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо від КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КІЛІЙСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" КІЛІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
Документи фінансової звітності учасника процедури закупівлі за останній звітний період
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 11:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
- копію балансу,
- копію звіту про фінансові результати,
- копію звіту про рух грошових коштів.
Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів.
Учасник має підтвердити, що фінансова звітність була прийнята відповідним державним органом (для підтвердження надати квитанцію № 2). Якщо звітність подавалася не через електронний ресурс, то учасник надає відповідний документ чи звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття.
*Останнім звітним періодом слід розуміти рік, що передує року, в якому учасник подає свою тендерну пропозицію по цій закупівлі.
**Якщо учасник є новоствореним підприємством (тобто в поточному році) то такий учасник подає фінансову звітність за останній звітний період - квартал поточного року, що передує кварталу, в якому учасник подає свою тендерну пропозицію по цій закупівлі.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 11:45
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 11:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 11:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 11:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.08.2025 11:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Замовником проігноровано те, що предмет закупівлі «паливні гранули (пелети) з соломи» визначається як ДК 021:2015: 03110000-5 — Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва, а закупівля здійснюєтьсяз за кодом ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо.
Замовником проігноровано те, що предмет закупівлі «паливні гранули (пелети) з соломи» визначається як ДК 021:2015: 03110000-5 — Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва, а закупівля здійснюєтьсяз за кодом ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо. Замовником у тендерній документації декілька разів встановлено незаконну вимогу щодо надання учасниками Закупівлі низки документів «про відповідність запропонованих паливних гранул (пелет) з соломи технічним та якісним вимогам Замовника» та вимагаються документи, не передбачені стандартом ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови»
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими Особливостями для закупівлі твердого палива, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» (копія додається).
У Таблиці 1 – Якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля визначені саме граничні показники зольності на сухий стан палива, загальної вологи на робочий стан палива та нижчої теплоти згорання на робочий стан палива у форматі «не більше» та «не менше».
Таким чином, якщо «До якісних показників вказаних в пункті 2.1. даного договору, при контрольних відборах проб … застосовується базова абсолютна похибка ± 2 %», то показники зольності на сухий стан палива, загальної вологи на робочий стан палива та нижчої теплоти згорання на робочий стан палива вже не будуть відповідати вимогам Таблиці 1 – Якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля, означеного ДСТУ.
Встановивши означені вимоги Замовник грубо порушив вимоги пункту 29 Особливостей.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «специфікація повинна містити інформацію про … власника сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на відповідне найменування вугілля, його адресу, номер контактного телефону».
Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «специфікація повинна містити інформацію про … власника сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на відповідне найменування вугілля, його адресу, номер контактного телефону».
При цьому, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими Особливостями для закупівлі твердого палива, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» (копія додається).
Відповідно до п.3.6. означеного ДСТУ « Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).».
Додаток А містить перелік параметрів, що зазначаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля згідно з Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів (позначення згідно з ГОСТ 27313-95 ( ISO 1170–81)).
Серед даних показників відсутні вимоги щодо зазначення: «власника сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик», «його адресу» та «номер контактного телефону».
Встановивши означені вимоги Замовник грубо порушив вимоги пункту 29 Особливостей.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.».
При цьому, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими Особливостями для закупівлі твердого палива, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» (копія додається).
Відповідно до п.3.6. означеного ДСТУ «Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).».
Додаток А містить перелік параметрів, що зазначаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля згідно з Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів (позначення згідно з ГОСТ 27313-95 ( ISO 1170–81)).
Даний перелік параметрів складається з таких параметрів, як А.1 – А.2.11.
Таким чином, вимоги Замовника не враховують те, що у відповідному сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути ще зазначений й параметр - А.2.11 Коефіцієнт вмісту мінеральної речовини KMM.
Таким чином, просимо зобов’язати Замовника викласти його вимоги у такій редакції: «- інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.11. Додатку А ДСТУ 7146:2010.».
Встановивши означені вимоги Замовник грубо порушив вимоги пункту 29 Особливостей.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «Учасник торгів повинен врахувати, що якщо сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик містять додатки які є його невід’ємною частиною, вони повинні бути видані в період видачі самого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.».
Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «Учасник торгів повинен врахувати, що якщо сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик містять додатки які є його невід’ємною частиною, вони повинні бути видані в період видачі самого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.».
При цьому, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими Особливостями для закупівлі твердого палива, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» (копія додається).
Відповідно до п.3.6. означеного ДСТУ «Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).».
Додаток А містить перелік параметрів, що зазначаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля згідно з Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів (позначення згідно з ГОСТ 27313-95 ( ISO 1170–81)).
Даний перелік параметрів складається з таких параметрів, як А.1 – А.2.11.
Вимоги, що якщо «сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик містять додатки які є його невід’ємною частиною, вони повинні бути видані в період видачі самого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик» у згадуваному ДСТУ – відсутні.
Встановивши означені вимоги Замовник грубо порушив вимоги пункту 29 Особливостей.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Умовами тендерної документації передбачено, що Замовник закуповує «Пелети паливні на основі кам’яного вугілля».
Ми не розуміємо, чим обґрунтована необхідність Замовника в закупівлі предмета закупівлі «Пелети паливні на основі кам’яного вугілля» саме з такими технічними та якісними характеристиками?
Об'єктивно не зрозуміло, як Замовник визначив, що саме такі показники якості йому необхідні, невже - з технічного документу на обладнання (котли для опалення)?
Встановлені Замовником вимоги до предмета закупівлі не є стандартними, так як національні та міжнародні стандарти для такого виду товару відсутні (між іншим, Замовник і сам не визначає жодних європейських чи міжнародних стандартів для такого виду товару у тендерній документації).
Даний товар, що є предметом закупівлі у даних торгах, виготовляється згідно з технічними умовами (або технічною специфікацією) виробника.
При цьому, кожний виробник може мати свій технічний документ за яким виробляються «Пелети паливні на основі кам’яного вугілля», і у кожного виробника можуть бути різні нормативні вимоги до якості такого товару.
Ми намагалися знайти виробника такого товару, як «Пелети паливні на основі кам’яного вугілля» та ще й з такими технічними, кількісними та якісними показниками пелетів, які вимагаються Замовником у тендерній документації, і нам це не вдалося!
З огляду на все викладене вище, просимо зобов’язати Замовника надати достовірно підтверджену інформацію про щонайменше двох виробників товару «Пелети паливні на основі кам’яного вугілля» з такими технічними, кількісними та якісними показниками пелетів, як:
Найменування товару- паливні на основі кам’яного вугілля; кількість-22 тонн;нижча теплота згоряння на робочий стан палива, Ккал/кг - не менше 4000; Діаметр, мм - 6-8 ;довжина, мм - 10-30. Крім того, оскільки Замовник наводить у тендерній документації «Обґрунтування вимоги: З урахуванням існуючих в країні гігієнічних вимог аналогічних виробів та накопиченого досвіду з токсиколого-гігієнічної оцінки, продукція за умови застосування за призначенням буде безпечною для здоров'я, якщо рівень радіонуклідів, не буде перевищувати нормативи, які наведені в НРБУ-97 «Норми радіаційної безпеки України», то доречно було б зобов’язати його надати на розгляд Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель два звіти санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції видані щонайменше двом виробникам акредитованими Національним агентством з акредитації України лабораторіями.
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
У пункті 3.3. тендерної документації наведена Технічна специфікація щодо предмету закупівлі.Аналогічні вимоги до предмету закупівлі зазначаються в пункті 2.1. проекту договору (Додаток 1 до тендерної документації).Ми намагалися знайти виробника такого товару, як «Паливні гранули (пелети) з соломи» з такими технічними, кількісними та якісними показниками пелетів, які вимагаються Замовником.
У пункті 3.3. тендерної документації наведена Технічна специфікація щодо предмету закупівлі. Аналогічні вимоги до предмету закупівлі зазначаються в пункті 2.1. проекту договору (Додаток 1 до тендерної документації).
Нам незрозуміло, чим обґрунтована необхідність Замовника в закупівлі предмета закупівлі саме з такими технічними та якісними характеристиками?
Об'єктивно не зрозуміло, як Замовник визначив, що саме такі показники якості йому необхідні - з технічного документу на обладнання (котли для опалення)?
Паливні гранули (пелети) з соломи, що є предметом даної закупівлі, виготовляється згідно з технічними умовами (або технічною специфікацією) виробника.
При цьому, кожний виробник може мати свій технічний документ за яким виробляються «Паливні гранули (пелети) з соломи», і у кожного виробника можуть бути різні нормативні вимоги до якості такого товару.
Ми намагалися знайти виробника такого товару, як «Паливні гранули (пелети) з соломи» з такими технічними, кількісними та якісними показниками пелетів, які вимагаються Замовником у тендерній документації, і нам це не вдалося (документи з технічними характеристиками від виробників подібного товару додаються)!
З огляду на все викладене вище, просимо зобов’язати Замовника надати достовірно підтверджену інформацію про щонайменше двох виробників товару «Паливні гранули (пелети) з соломи» з такими технічними, кількісними та якісними показниками пелетів,як: найменування товару-паливні гранули (пелети) з соломи;кількість, тонн-10;нижча теплота згоряння на сухий стан проби палива, МДж/кг - не менше-16;вища теплота згоряння на сухий стан проби палива, МДж/кг – не менше-18;масова частка вологи та летких речовин, не більше %-8;масова частка загальної сірки, не більше %-0,2;зольність, не більше %-8. Крім того, Замовник у тендерній документації також вимагає від учасників надати інформацію про відповідність запропонованих паливних гранул (пелет) з соломи та підтвердити її шляхом надання наступних документів:
- копія документу підтверджуючий якість (сертифікат якості) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною;
- пакування паливних гранул (пелет) з соломи повинно бути в мішках по 25 кг. Щодо вказаного надати довідку в довільній формі;
- копія звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат про акредитацію.
- якщо учасник процедури закупівлі не є виробником товару в складі пропозиції надається підтвердження наявності діючих договірних відносин (чинний договір) з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах на користь такого учасника, чинного протягом 2025 року;
- довідку (складену учасником в довільній формі) про виробника паливних гранул (пелет) з соломи (назва, країна, код ЄДРПОУ, місцезнаходження), а також місцезнаходження (адреса) виробничих потужностей), із зазначенням показників зольності, нижчої теплоти згоряння на сухий стан проби палива, масової частки вологи та летких речовин, масової частки загальної сірки та інформацію про екологічну безпеку паливних гранул (пелет) з соломи, що пропонується для постачання.
Ми звернулися до нашого постачальника – ТОВ «Теплотранссервіс Лтд» з проханням надати нам все зазначене вище, однак отримали відповідь, що наш постачальник не в змозі поставити нам товар з такими характеристиками та надати низку документів, які вимагає Замовник (копія листа постачальника – додається).
Таким чином, встановивши означені вище вимоги, Замовник штучно обмежив коло потенційних постачальників лише тими, що зможуть виконати зазначені вище дискримінаційні вимоги Замовника.
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Замовником у різних частинах тендерної документації встановлено зокрема вимогу, що «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби. Партія товарів формується за письмовою заявкою замовника, яка направляється постачальнику швидкодіючими електронними засобами зв’язку (факс, електронна пошта тощо)…».
Замовником у різних частинах тендерної документації встановлено зокрема вимогу, що «Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби. Партія товарів формується за письмовою заявкою замовника, яка направляється постачальнику швидкодіючими електронними засобами зв’язку (факс, електронна пошта тощо)…».
При цьому, в тендерній документації не визначено скільки буде таких «заявок» надходити від Замовника та скільки «партій товарів» та якого обсягу йому буде необхідно поставляти.
Означене вище унеможливлює розрахування нами логістичних затрат, а також унеможливлює розрахування нами ціни нашої тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас, а також до інших потенційних учасників закупівлі.
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
У різних частинах тендерної документації Замовником встановлено одну й ту саму вимогу: «Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів.».
У різних частинах тендерної документації Замовником встановлено одну й ту саму вимогу: «Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів.».
При цьому, частиною 3 статті 16 Закону чітко визначено, що «У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).».
Таким чином, вимоги тендерної документації Замовника не узгоджуються з вимогами Закону, що унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Замовником встановлено вимогу, що « Якісні, технологічні та фізико-механічні показники товарів, що є предметом даної закупівлі, повинні відповідати вимогам чинного законодавства.».
Замовником встановлено вимогу, що « Якісні, технологічні та фізико-механічні показники товарів, що є предметом даної закупівлі, повинні відповідати вимогам чинного законодавства.».
При цьому, Замовником не наведено у тендерній документації вичерпний перелік чинного законодавства, якому повинні відповідати якісні, технологічні та фізико-механічні показники товарів, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник самостійно, на власний розсуд може визначати чи відповідають товари тому чи іншому чинному законодавству.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
У проекті договору Замовник попереджає, що «за поставку Постачальником неякісного Товару стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісного Товару».
У проекті договору Замовник попереджає, що «за поставку Постачальником неякісного Товару стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісного Товару».
При цьому у проекті договору не наведено визначення поняттю «неякісний товар».
Означене дозволяє Замовнику самостійно визначати, який Товар є якісним, а який – ні.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
У пункті 8.3 проекту договору Замовник передбачив можливість застосування до постачальника в будь-який час (як упродовж строку дії цього Договору, так і впродовж одного року після спливу строку дії цього Договору) «оперативно-господарських санкцій у формі відмови від встановлення на майбутнє господарських зв’язків (далі – Санкція)».
У пункті 8.3 проекту договору Замовник передбачив можливість застосування до постачальника в будь-який час (як упродовж строку дії цього Договору, так і впродовж одного року після спливу строку дії цього Договору) «оперативно-господарських санкцій у формі відмови від встановлення на майбутнє господарських зв’язків (далі – Санкція)».
При цьому, вже у наступному пункту 8.4. проекту договору Замовник визначає, що «Строк дії Санкції 3 (три) роки з моменту початку її застосування ».
Таким чином, залишається незрозумілим термін на який Замовник буде застосовувати до недбайливого постачальника Санкцію?
Отже, різні частини проекту договору не узгоджуються одна з одною, що є дискримінаційним по відношенню до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Автор:
35402983, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП"
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. НАБЕРЕЖНА, будинок 5/7
Скарга на порушення законодавства про публічні закупівл
07 серпня 2025 року Замовником було розміщено файли тендерної документації, зі змісту документації вбачається наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо, що такі дії Замовника суперечать Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг Замовниками, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
І. Щодо наявності дискримінаційних вимог у п.6 Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації, а саме: - «інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.»
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик для вугілля середнього та високого рангів має містити основні та додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації, а його термін дії становить чотири роки.
Проте, у сертифікаті, передбаченому стандартом, відсутній показник гранулометричного складу (п. А.2.10), оскільки цей показник, відповідно до листа Інституту на запит ТОВ «Західмаркет» (копія листа додається), співвідноситься з масовою часткою кусків розміром менше нижчої границі, що визначається окремо на підставі досліджень кожні три місяці (п. 3.2 ДСТУ 4082-2002 де зазначається, що гранулометричний склад це кількісна характеристика палива за розміром кусків. Відповідно гранулометричний склад зазначається у відсотковому відношенні, як і масова частка кусків розміром менше нижчої границі, тому ці показники співмірні.).
Згідно з п. 7.3–7.4 ДСТУ 7146:2010, партію вугілля вважають прийнятою до відправлення за наявності посвідчення якості, оформленого на основі об’єднаної товарної проби відповідно до ДСТУ 4096. Посвідчення якості, зокрема, містить показник масової частки кусків розміром менше нижчої границі (п. 7.6 ДСТУ 7146:2010), який визначається не рідше ніж раз на три місяці або у кожній партії за наявності сумнівів щодо відповідності класу крупності.
Таким чином, показник гранулометричного складу, який дублює масову частку кусків розміром менше нижчої границі, може бути підтверджений посвідченням якості, що видається на кожну партію вугілля.
Крім того, тендерна документація містить суперечність щодо строків дії документів. Договір на постачання діє до 31.12.2025 з можливістю продовження, сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик має строк дії чотири роки, тоді як показник гранулометричного складу, що потребує оновлення кожні три місяці, не врахований Замовником як такий, що вимагає періодичного підтвердження.
Відсутність у тендерній документації чітких вимог щодо періодичного оновлення цього показника створює додаткові бар’єри для учасників.
Включення показника гранулометричного складу (п. А.2.10) до вимог сертифіката, який не містить цього показника, є необґрунтованим, оскільки він дублює показник масової частки кусків розміром менше нижчої границі, що підтверджується посвідченням якості.
Така вимога має обмежений строк дії (три місяці), що не відповідає загальному строку дії сертифіката (чотири роки), а також не враховує періодичність оновлення цього показника, що може бути забезпечена посвідченням якості. Це створює штучні обмеження для учасників, звужує конкуренцію та може призвести до нераціонального використання бюджетних коштів.
Вважаємо, що зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки необґрунтовано обмежує можливість ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» брати участь у закупівлі на рівних умовах та здійснювати постачання відповідно до вимог державного стандарту.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з чим, просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу «В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.» та викласти положення у Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації наступним чином:
«інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля.»
ІІ. Щодо наявності дискримінаційних вимог п.7. Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації та п.3.3 ТД «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі»
ІІ. Щодо наявності дискримінаційних вимог п.7. Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації та п.3.3 ТД «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі»
Найменування товару Кількість, тонн Нижча теплота згоряння на робочий стан палива, Ккал/кг - не менше Діаметр, мм Довжина, мм
Пелети паливні на основі кам’яного вугілля 22 4000 6-8 10-30
7) Інформація про відповідність запропонованих Пелетів паливних на основі кам’яного вугілля повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів::
- Довідкою у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо технічних, кількісних та якісних показників пелетів, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про найменування виробника пелетів;
- звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається чинний атестат про акредитацію (Обґрунтування вимоги: З урахуванням існуючих в країні гігієнічних вимог аналогічних виробів та накопиченого досвіду з токсиколого-гігієнічної оцінки, продукція за умови застосування за призначенням буде безпечною для здоров'я, якщо рівень радіонуклідів, не буде перевищувати нормативи, які наведені в НРБУ-97 «Норми радіаційної безпеки України»).
Такі вимоги є дискримінаційними та незаконними з огляду на наступне.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В документації вказано предмет закупівлі – тверде паливо, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель.
Наразі для вугілля діє ДСТУ 7146:2010 (копія додається).
Національним стандартом для паливних брикетів з деревини твердих порід є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини (копія додається).
Ні ДСТУ 7146:2010, ні ДСТУ 8358:2015 не передбачена така продукція як пелети паливні на основі кам’яного вугілля та не містить вимог щодо жодних показників.
Тобто вимагати надавати довідку щодо характеристик товару, який не існує це пряме порушення законодавства.
Крім того, ДСТУ 7146:2010 не містить також вимоги надання звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки.
Відповідно до п. 7.3-7.4 ДСТУ 7146:2010, Партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
У посвідченні якості зазначають:
— назву підприємства-виробника;
— назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
— назву споживача та дату відправлення;
— номер і дату договору про постачання;
— номери вагонів або інших транспортних засобів;
— масу нетто;
— результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
— позначення цього стандарту.
Отже єдиний документ, який може вимагати замовник є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик при укладанні договору.
Навіть відповідно до п. 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
— назву й умовне позначення брикетів або гранул;
— призначеність брикетів або гранул;
— специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
— вид спожиткового пакування;
— номінальні габаритні розміри і масу спожиткового пакування;
— загальну масу партії (її частини) Нетто;
— номер партії;
— дату виготовлення;
— позначення цього стандарту;
— номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи;
— вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
— гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
— номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
ДСТУ 8358:2015 не передбачає надання окремого документу як звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією
Замовник самостійно встановив їх у документації, що заборонено п. 29 Особливостей, а отже Замовником допущена дискримінація учасників закупівлі, а також встановив незаконні вимоги, що не узгоджуються з п.29 Особливостей.
Дані вимоги є незаконними та дискримінаційними, та порушує наші права як Учасника закупівлі та ставить ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» в нерівні та неконкурентні умови.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з чим, просимо зобов’язати Замовника виключити положення п.7. Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації та п.3.3 ТД «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі», а саме:
Найменування товару Кількість, тонн Нижча теплота згоряння на робочий стан палива, Ккал/кг - не менше Діаметр, мм Довжина, мм
Пелети паливні на основі кам’яного вугілля 22 4000 6-8 10-30
7) Інформація про відповідність запропонованих Пелетів паливних на основі кам’яного вугілля повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів::
- Довідкою у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо технічних, кількісних та якісних показників пелетів, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про найменування виробника пелетів;
- звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається чинний атестат про акредитацію (Обґрунтування вимоги: З урахуванням існуючих в країні гігієнічних вимог аналогічних виробів та накопиченого досвіду з токсиколого-гігієнічної оцінки, продукція за умови застосування за призначенням буде безпечною для здоров'я, якщо рівень радіонуклідів, не буде перевищувати нормативи, які наведені в НРБУ-97 «Норми радіаційної безпеки України»).
ІІІ. Щодо наявності дискримінаційних вимог п.8. Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації та п.3.3 ТД «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі»
ІІІ. Щодо наявності дискримінаційних вимог п.8. Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації та п.3.3 ТД «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі»
Найменування товару Кількість, тонн Нижча теплота згоряння на сухий стан проби палива, МДж/кг - не менше Вища теплота згоряння на сухий стан проби палива, МДж/кг – не менше Масова частка вологи та летких речовин, не більше % Масова частка загальної сірки, не більше % Зольність, не більше %
Паливні гранули (пелети) з соломи 10 16 18 8 0,2 8
8) Інформація про відповідність запропонованих паливних гранул (пелет) з соломи повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів:
- копія документу підтверджуючий якість (сертифікат якості) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною;
- пакування паливних гранул (пелет) з соломи повинно бути в мішках по 25 кг. Щодо вказаного надати довідку в довільній формі;
- копія звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат про акредитацію.
- якщо учасник процедури закупівлі не є виробником товару в складі пропозиції надається підтвердження наявності діючих договірних відносин (чинний договір) з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах на користь такого учасника, чинного протягом 2025 року;
- довідку (складену учасником в довільній формі) про виробника паливних гранул (пелет) з соломи (назва, країна, код ЄДРПОУ, місцезнаходження), а також місцезнаходження (адреса) виробничих потужностей), із зазначенням показників зольності, нижчої теплоти згоряння на сухий стан проби палива, масової частки вологи та летких речовин, масової частки загальної сірки та інформацію про екологічну безпеку паливних гранул (пелет) з соломи, що пропонується для постачання.
.
Такі вимоги є дискримінаційними та незаконними з огляду на наступне.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В документації вказано предмет закупівлі – тверде паливо, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель.
Наразі для вугілля діє ДСТУ 7146:2010 (копія додається).
Національним стандартом для паливних брикетів з деревини твердих порід є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини (копія додається).
Ні ДСТУ 7146:2010, ні ДСТУ 8358:2015 не передбачена така продукція як паливні гранули (пелети) з соломи
Тобто вимагати надавати довідку щодо характеристик товару, який не існує це пряме порушення законодавства.
Крім того, ДСТУ 7146:2010 не містить вимоги щодо надання: - копії документу підтверджуючий якість (сертифікат якості) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією; - копії звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією, копії атестату про акредитацію; - підтвердження наявності діючих договірних відносин (чинний договір) з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах на користь такого учасника, чинного протягом 2025 року;
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки.
Відповідно до п. 7.3-7.4 ДСТУ 7146:2010, Партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
У посвідченні якості зазначають:
— назву підприємства-виробника;
— назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
— назву споживача та дату відправлення;
— номер і дату договору про постачання;
— номери вагонів або інших транспортних засобів;
— масу нетто;
— результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
— позначення цього стандарту.
Отже єдиний документ, який може вимагати замовник є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик при укладанні договору.
Також, відповідно до п. 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
— назву й умовне позначення брикетів або гранул;
— призначеність брикетів або гранул;
— специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
— вид спожиткового пакування;
— номінальні габаритні розміри і масу спожиткового пакування;
— загальну масу партії (її частини) Нетто;
— номер партії;
— дату виготовлення;
— позначення цього стандарту;
— номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи;
— вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
— гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
— номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
ДСТУ 8358:2015 не передбачає надання : - копії документу підтверджуючий якість (сертифікат якості) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією; - копії звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією, копії атестату про акредитацію; - підтвердження наявності діючих договірних відносин (чинний договір) з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах на користь такого учасника, чинного протягом 2025 року;
Замовник самостійно встановив їх у документації, що заборонено п. 29 Особливостей, а отже Замовником допущена дискримінація учасників закупівлі, а також встановив незаконні вимоги, що не узгоджуються з п.29 Особливостей.
Дані вимоги є незаконними та дискримінаційними, та порушує наші права як Учасника закупівлі та ставить ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» в нерівні та неконкурентні умови.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з чим просимо зобов’язати Замовника виключити положення п.8. Додатку 2 Розділу 1 до тендерної документації та п.3.3 ТД «Технічна специфікація щодо предмету закупівлі», а саме:
Найменування товару Кількість, тонн Нижча теплота згоряння на сухий стан проби палива, МДж/кг - не менше Вища теплота згоряння на сухий стан проби палива, МДж/кг – не менше Масова частка вологи та летких речовин, не більше % Масова частка загальної сірки, не більше % Зольність, не більше %
Паливні гранули (пелети) з соломи 10 16 18 8 0,2 8
8) Інформація про відповідність запропонованих паливних гранул (пелет) з соломи повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів:
- копія документу підтверджуючий якість (сертифікат якості) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною;
- пакування паливних гранул (пелет) з соломи повинно бути в мішках по 25 кг. Щодо вказаного надати довідку в довільній формі;
- копія звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат про акредитацію.
- якщо учасник процедури закупівлі не є виробником товару в складі пропозиції надається підтвердження наявності діючих договірних відносин (чинний договір) з виробником товару або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи продавцем, що здійснює реалізацію та відвантаження товару, що є предметом договору, на договірних засадах на користь такого учасника, чинного протягом 2025 року;
- довідку (складену учасником в довільній формі) про виробника паливних гранул (пелет) з соломи (назва, країна, код ЄДРПОУ, місцезнаходження), а також місцезнаходження (адреса) виробничих потужностей), із зазначенням показників зольності, нижчої теплоти згоряння на сухий стан проби палива, масової частки вологи та летких речовин, масової частки загальної сірки та інформацію про екологічну безпеку паливних гранул (пелет) з соломи, що пропонується для постачання.
ІV. Щодо наявності дискримінаційних вимог у п.2 Додатку 2 Розділу 2 до тендерної документації, а саме:
«Учасник торгів повинен врахувати, що якщо сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик містять додатки які є його невід’ємною частиною, вони повинні бути видані в період видачі самого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.»
Такі вимоги є дискримінаційними та незаконними з огляду на наступне.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В документації вказано предмет закупівлі – тверде паливо, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель.
Наразі для вугілля діє ДСТУ 7146:2010 (копія додається).
Відповідно до п.3.6. означеного ДСТУ «Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).».
Додаток А містить перелік параметрів, що зазначаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля згідно з Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів (позначення згідно з ГОСТ 27313-95 ( ISO 1170–81)).
Жодних часових вимог щодо додатків «які є його невід’ємною частиною, вони повинні бути видані в період видачі самого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.» - національний стандарт не містить.
Крім того, наприклад, сертифікат ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» на марку вугілля ДГ 13-100 виданий в травні 2024 року, та діє до травня 2028 року. За вимогою Замовника будь-які Додатки видані на підтвердження даного сертифікату мають бути видані саме в травні 2024 року, що є дискримінацією і суттєво звужує коло учасників та відповідно порушуює права ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» як учасника відкритих торгів.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з чим, просимо зобов’язати Замовника виключити положення п.2. Додатку 2 Розділу 2 до тендерної документації», а саме:
«Учасник торгів повинен врахувати, що якщо сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик містять додатки які є його невід’ємною частиною, вони повинні бути видані в період видачі самого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик.»
Вищевикладені вимоги Замовника є незаконними та дискримінаційними, оскільки необґрунтовано обмежують можливість ПП «Вуглепостачання» брати участь у закупівлі на рівних і конкурентних умовах, порушуючи наші права як учасника закупівлі.
Автор:
44432238, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ"
61054, Україна, Харківська область, Харків, 61054, Харківська обл., місто Харків, вул.Павлова Академіка, будинок 120
Всупереч зазначеному вище, Замовник під час внесення змін до тендерної документації в окремому документі (копія додається) оприлюднив не перелік змін, що вносяться, а інформацію про місця, куди ним було внесено відповідні зміни:
«1. Документацію викладено в новій редакції.
2. Додаток 1 Документації викладено в новій редакції.
3. Додаток 2 Документації викладено в новій редакції.».
Пунктом 54 Особливостей передбачено, що «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.».
Всупереч зазначеному вище, Замовник під час внесення змін до тендерної документації в окремому документі (копія додається) оприлюднив не перелік змін, що вносяться, а інформацію про місця, куди ним було внесено відповідні зміни:
«1. Документацію викладено в новій редакції.
2. Додаток 1 Документації викладено в новій редакції.
3. Додаток 2 Документації викладено в новій редакції.».
Таким чином, під час внесення відповідних змін до тендерної документації Замовник грубо порушив вимоги пункту 54 Особливостей.
Такі дії Замовника призвели до того, що потенційні учасники Закупівлі банально не розуміють, які саме зміни були внесені до тендерної документації.
Означене вище унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до нової редакції тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Безпосередньо у тендерній документації та у проекті договору Замовником було внесено зміни щодо такого показника паливних гранули (пелетів) з соломи, як «Нижча теплота згоряння, МДж/кг - не менше 16».
Безпосередньо у тендерній документації та у проекті договору Замовником було внесено зміни щодо такого показника паливних гранули (пелетів) з соломи, як «Нижча теплота згоряння, МДж/кг - не менше 16».
Ми звернулися вже до іншого нашого постачальника – ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» з проханням поставити нам відповідний товар з таким показником, як «Нижча теплота згоряння, МДж/кг - не менше 16».
Однак, знов таки отримали відмову, оскільки такий товар та ще з такими характеристиками у нашого постачальника є відсутнім (копія відповіді нашого постачальника – додається).
Таким чином, встановивши означені вище вимоги, Замовник штучно обмежив коло потенційних постачальників лише тими, що зможуть виконати зазначені вище дискримінаційні вимоги Замовника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до нової редакції тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
У новій редакції тендерної документації Замовник взагалі видалив стосовно надання учасниками закупівлі у складі їх тендерних пропозиції:«-Звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією.Для підтвердження акредитації лабораторії надається чинний атестат про акредитацію
У новій редакції тендерної документації Замовник взагалі видалив «(Обґрунтування вимоги: З урахуванням існуючих в країні гігієнічних вимог аналогічних виробів та накопиченого досвіду з токсиколого-гігієнічної оцінки, продукція за умови застосування за призначенням буде безпечною для здоров'я, якщо рівень радіонуклідів, не буде перевищувати нормативи, які наведені в НРБУ-97 «Норми радіаційної безпеки України»).» стосовно надання учасниками закупівлі у складі їх тендерних пропозиції: «- Звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається чинний атестат про акредитацію.».
Означене яскраво свідчить про те, що сам Замовник не має адекватного обґрунтування своїй незаконній та дискримінаційній вимозі щодо надання означеного «Звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень зразків продукції виданий виробнику акредитованою Національним агентством з акредитації України лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається чинний атестат про акредитацію» тощо.
Таким чином, ми залишаємося на своєму, а саме – що означені вимоги є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
І. Розглянути нашу скаргу та прийняти обґрунтоване рішення на підставі інформації, розміщеної в електронній системі закупівель та інформації, одержаної за цією скаргою щодо захисту наших прав і законних інтересів, як потенційного учасника закупівлі.
ІІ. Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «за кодом ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-004204-a.
ІІІ. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до нової редакції тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Автор:
35402983, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП"
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. НАБЕРЕЖНА, будинок 5/7