Звернення:
За тендером : Поточний ремонт дороги по вул.Шкільна село Богинівка Синельниківського району Дніпропетровської області
Тема:
Порушення вимог частин 1 та 4 статті 5; частини 4 статті 22 Закону щодо акту проведеного огляду/обстеження
Зміст:
Шановний Замовнику, у пункті 6 розділу 3 Тендерної документації встановлено вимогу «Для забезпечення розуміння обсягу послуг та правильного розрахунку договірної ціни, учасник в період уточнення має можливість надіслати запит на електронну адресу яка зазначена в тендерній документації, щодо узгодження дати і часу здійснення попереднього огляду об’єкту, за адресою надання послуг зазначеною у цьому Оголошенні, спільно з представником Замовника. Факт проведення огляду підтверджується учасниками шляхом складання акту проведеного огляду укладеного по факту проведення огляду та підписаного представниками замовника та учасника. Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та отриманнями інформації, покладаються на учасника. При надсиланні запиту враховувати графік роботи замовника з понеділка - п’ятницю, з 07.00 до 16.00. Запити після завершення періоду уточнення до розгляду не приймаються».
Також у Додатку 3 Тендерної документації встановлено вимогу «Учасник надає підписаний акт обстеження, підписаний учасником та замовником, щодо згоди на фактичний об’єм послуг з поточного ремонту».
Шановний Замовнику, доводжу до Вашого відома, що Тендерна документація на закупівлю складена Вами з порушеннями вимог Закону, а саме Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (надалі – «Закон»).
Зокрема, вимога попереднього огляду об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам, які встановлені частиною 1 статті 5 Закону, якою передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в закупівлі необхідно отримувати Акту про огляд об’єкту за підписом особи замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не підписати такий Акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні Акти лише обраним безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. В тому числі Ви як Замовник порушуєте право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право учасників та наступні принципи закупівель, закріплені в частині 1 статті 5 Закону – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Зважаючи на це, об’єктивно після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі. Вважаємо, що Замовник встановивши відповідні вимоги вимагає здійснення дій, які не впливають на порядок здійснення предмету закупівлі, не належать до предмета закупівлі, а лише створює додаткові умови для учасників, що в кінцевому підсумку призводять до обмеження конкуренції під час закупівель.
Доводжу до Вашого відома, що відповідно до практики колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладених у рішеннях, за результатами розгляду скарг у процедурах закупівель UA-2022-07-05-006351-a, UA-2023-04-25-008634-a, UA-2023-04-25-011323-a, UA-2023-04-25-009315-a, вимоги Замовників щодо надання в складі тендерної пропозиції Акту огляду об’єкту, визнаються дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам Закону.
Частиною 3 статті 5 Закону визначено, що Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю. Вами надано в Додатку 3 об’єм послуг та місце надання послуг. Для нас, як учасника, наданої інформації достатньо і необхідності огляду об’єкту немає. А якщо вона і є, то ми можемо самі, у будь-який час зручний для нас час, в не лише з понеділка по п’ятницю, з 07.00 до 16.00, і не лише в період уточнення закупівлі оглянути стан існуючого покриття дороги по вул. Шкільна в селі Богинівка Синельниківського району Дніпропетровської області.
Прошу привести Тендерну документацію у відповідність до вимог частин 1 та 4 статті 5; частини 4 статті 22 Закону та внести відповідні зміни, шляхом виключення з Тендерної документації дискримінаційної вимоги щодо надання учасником акту проведеного огляду/обстеження.
Нагадую повноваженій особі Брагинівської сільської ради Тарасенко Олені Леонідівні, що статею 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за тендерну документацію, складену не у відповідності із вимогами закону.
Дата оприлюднення звернення:
15.08.2025 16:43
Шановний(а) учаснику!
Повідомляємо, що тендерна документація закупівлі «Поточний ремонт дороги по вул. Шкільна, с. Богинівка» складена відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ № 1178 (зі змінами).
Зокрема, стосовно питань, пов’язаних із проведенням попереднього огляду об’єкта та наданням акту обстеження:
1. Попередній огляд об’єкта
Попередній огляд є допоміжною процедурою, що дозволяє учаснику ознайомитися з об’єктом. Учасник самостійно узгоджує зручний час проведення огляду з уповноваженим представником замовника у період уточнень, зазначений у тендерній документації.
2. Надання акту проведеного огляду
Надання підписаного акту проведеного огляду є обов’язковою умовою для участі у закупівлі. Це необхідно для підтвердження фактичного ознайомлення учасника з об’єктом та обсягом робіт, що забезпечує коректний розрахунок договірної ціни та відповідність пропозиції реальним умовам виконання послуг.
Відсутність підписаного акту проведеного огляду вважається підставою для відхилення тендерної пропозиції.
3. Дотримання принципів Закону
Вимога щодо огляду об’єкта та надання акту проведеного огляду не обмежує конкуренцію, не створює дискримінаційних умов та відповідає принципам відкритості, рівного ставлення та добросовісної конкуренції, передбаченим частинами 1 та 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна документація складена відповідно до чинного законодавства, а зазначена вимога є обов’язковою для забезпечення прозорості та достовірності тендерної пропозиції, не створюючи необґрунтованих обмежень для учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
18.08.2025 14:15