Обгрунтування використання процедури
Головним завданням Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат є:
- забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту та обслуговування населення, надання соціальної допомоги громадянам, які потребують підтримки з боку держави;
- підготовка документів на виплату всіх видів допомог, компенсаційних виплат отримувачів по м. Києву, адресної соціальної допомоги.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби на період 2025 року.
Відповідно до доповідної записки існує потреба у здійсненні закупівлі поштових марок (Марка стандартна «U») в кількості 3 640 штук.
Якість ЗПО повинна відповідати вимогам, зазначеним у Правилах виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених наказом Міністерства фінансів України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України від 24.11.1993 № 98/118/740, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.01.1994 за № 8/217; державних стандартах України: ДСТУ 4010:2015 «Бланки цінних паперів і документів суворого обліку та звітності. Загальні технічні вимоги», ДСТУ 3876-99 «Зв'язок поштовий. Конверти поштові. Технічні умови» та галузевому стандарті України ГСТУ 45.027-2003 «Зв’язок поштовий. Марки та блоки поштові. Технічні умови».
Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв’язку» від 05.03.2009 № 270 закупівля марок необхідна для підтвердження оплати послуг поштового зв’язку з пересилання письмової кореспонденції. Відповідно до пунктів 1 та 2 Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 № 388, це положення визначає порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу.
Пунктом 2 вищевказаного Положення передбачено, що його дія поширюється тільки на національного оператора поштового зв’язку, виконання функцій якого покладено на українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта». У Законі України «Про поштовий зв'язок» зазначено, що національний оператор поштового зв’язку – оператор, який в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв’язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку (пересилання простих, рекомендованих поштових відправлень, маркувальної машини тощо).
Статтею 15 Закону України «Про поштовий зв'язок» перелічені виключні права національного оператора, частиною 3 якої, зокрема, передбачено виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про національного оператора поштового зв’язку» від 10.01.2002 № 10-р виконання функцій національного оператора поштового зв’язку покладено на Публічне акціонерне товариство «Укрпошта». Наказом Міністерства інфраструктури України від 14.12.2018 № 611 змінено тип Публічного акціонерного товариства «Укрпошта» з публічного на приватне та товариство перейменоване в Акціонерне товариство «Укрпошта» (далі – АТ «Укрпошта»). Таким чином, АТ «Укрпошта» набула виключного право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за абзацом 4 підпунктом 5 пункту 13 Особливостей.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Закон України «Про поштовий з’язок» (у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2722-20#Text)
2. Розпорядження КМУ № 10-р від 10.01.2002 (у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/10-2002-%D1%80#Text)
3. Наказ Міністерства інфраструктури України № 405 від 14.06.2013 (у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1123-13#Text)
4. Наказ Міністерства транспорту та зв’язку України № 388 від 24.06.2010 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 14.01.2021 № 8) (у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0553-10#Text)
5. Наказ Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України № 430 від 22.05.2023 (у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1101-23#Text)
6. Постанова КМУ №270 від 05.03.2009 (у відкритому доступі за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270-2009-%D0%BF#Text)
Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції закупівлю можливо здійснити тільки у національного оператора поштового зв’язку АТ «УКРПОШТА».