Звернення:
За тендером : «Реконструкція будівлі лікарні Солотвинської селищної ради в смт. Солотвино, вул. Борканюка, 2, Тячівського району Закарпатської області» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) (джерело фінансування - Грант Європейського Союзу для України та співфінансування КНП «Нижньо-Апшанська лікарня» в рамках проєкту №HUSKROUA/23/RI/2.1/020 «Здоров'я без кордонів: покращення доступу до якісних медичних послуг у Мойсеї та Солотвині», Програми Interreg NEXT Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2021-2027) Project № HUSKROUA/23/RI/2.1/020 Health without borders: Improving access to quality medical services in Moisei and Solotvyno, CPV code 45450000-6 Other building completion work
Тема:
Внесення змін до ТД
Зміст:
Шановний ЗАМОВНИКУ!
Але ж у нашій вимозі йшлося не дискримінаційні вимоги щодо надання сертифікатів ISO, а йшлося саме про внесення змін до сфери дії сертифікатів ISO, які охоплюють, зокрема, торгівлю будівельними матеріалами, інжиніринг, геологію та геодезію.
Яким чином торгівля будівельними, інжиніринг, геологія та геодезія стосується предмету закупівлі?
Адже сфера дії сертифікатів напряму залежить від наявних в учасників КВЕДів.
Тобто, якщо учасник не займається торгівлею буд. Матеріалами, а також не надає послуги у сфері інжинірингу, геології та геодезії, а має наявні КВЕДи, які дозволяють надавати послуги та виконувати роботи у сфері будівництва, то такий учасник не зможе взяти участі у закупівлі.
Це пряма дискримінація.
АМКУ у своїх рішення підкреслює, що законною є вимога про надання сертифікатів необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі,
Ви ж у своїй закупівлі вимагаєте зовсім протилежне.
Тому, вимагаємо внести зміни до ТД,
Шляхом виключення вимог щодо надання сертифікатів ISO 14001:2015 та ISO 37001:2018, сфера дії яких охоплює, зокрема, торгівлю будівельними матеріалами, інжиніринг, геологію та геодезію, залишивши при цьому пункти, що передбачають сферу дії сертифікатів, що належить до предмету закупівлі, а саме: «будівництво житлових та нежитлових будівель, інших будівельно-монтажних робіт, установлення столярних виробів, інших робіт із завершення будівництва».
Дата оприлюднення звернення:
22.08.2025 15:40
Шановний Учаснику!
Дякуємо за ваше звернення.
Вимога щодо надання сертифікатів ISO 14001:2015 та ISO 37001:2018 із зазначеною сферою дії встановлена Замовником відповідно до положень Додатку ІІ до Угоди про фінансування Програми Interreg VI-A NEXT Угорщина–Словаччина–Румунія–Україна. Угода передбачає можливість Замовника вимагати підтвердження відповідності системам екологічного менеджменту та управління протидією корупції, а також обґрунтовує розширений підхід до сфери застосування таких систем.
Включення до сфери сертифікації таких видів діяльності як торгівля будівельними матеріалами, інжиніринг, геологія та геодезія обумовлене тим, що у межах реалізації проєктів, що фінансуються ЄС, можливе виконання комплексу робіт і послуг, які виходять за межі вузького поняття «будівництво». Це забезпечує цілісний підхід до управління ризиками, екологічними аспектами та антикорупційними заходами на всіх етапах реалізації проєкту.
Відповідно до ст. 9 Конституції України та ч. 3 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі колізії між нормами національного законодавства і міжнародним договором, застосовуються положення міжнародного договору. Отже, встановлені вимоги відповідають умовам Угоди та мають пріоритет у застосуванні.
Звертаємо увагу, що практика АМКУ визнає дискримінаційними ті вимоги, які не мають обґрунтування чи не пов’язані з предметом закупівлі. У нашому випадку вимоги прямо випливають із міжнародної Угоди та спрямовані на забезпечення дотримання європейських стандартів, а тому є обґрунтованими і не можуть вважатися дискримінаційними.
Отже, вимоги тендерної документації залишаються без змін.
Дата оприлюднення відповіді:
26.08.2025 12:37