При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 14:16
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 14:16
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 14:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 14:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 14:16
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Вимоги (умови) пп. 2.1 - 2.3 п. 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД є невиваженими, надмірними, необґрунтованими та такими, що не відповідають законодавству в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними.
1. Відповідно до ч. 5 Розділу 3 ТД визначені Замовником згідно зі статтею 16 Закону кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додаток 1 до ТД містить, серед іншого, розділ 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»».
Пункт 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД містить наступні умови (вимоги), в т.ч. документи та інформація, які підтверджують відповідність Учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
2.1. Інформаційна довідка на фірмовому бланку Учасника (у разі наявності), складена гідно встановленої Замовником форми Таблиці № 1 за підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1.
Таблиця 1
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід які конкретно будуть залучені для процесу надання гарячого харчування та задіяні ті самі працівники протягом усього терміну виконання договору про закупівлю послуг в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади
№
з/п ПІБ *Посада, зайнятість
(повна, неповна) Загальний
стаж роботи Наявність особистої медичної книжки з датою останнього медогляду, що актуальний на дату проводження закупівлі
1 2 3 4 5
1.
2.2. До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником, а саме: трудовий договір з особою, що буде задіяна учасником процедури закупівлі протягом усього терміну виконання договору про закупівлю, копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу), наказ про прийняття на роботу, повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання гіг-контракту з відповідним підтвердження згідно чинного законодавства.
2.3 Гарантійний лист про те, що заявлені працівники не задіяні в інших проектах, які унеможливлюють їх повне залучення до виконання даного договору. Послуги потребують фізичної присутності працівників у певному місці в певний час. Згідно санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти , затверджений наказом міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 року v2205. При відвідуванні школи у l зміну сніданок для учнів 1-5 класів після 2 уроку.
Замовник має право звернутися до учасника і надіслати запит щодо одночасної зайнятості працівників та підтвердити їхню здатність виконати даний договір
Розрахунок чисельності працівників (технолог, шеф-кухар, кухар, кухонний робітник, комірник тощо), які безпосередньо беруть участь у наданні послуг, рекомендовано здійснювати відповідно до Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 N 1205, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за N 1308/18603 (далі – Наказ). Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, Учасник у Довідці Таблиці № 1 повинен надати інформацію щодо наявності не менш як 30 осіб кухонного персоналу відповідно до Наказу;
1.1. Враховуючи вищезазначені положення пп. 2.1 - 2.3 п. 2 р. 1 Додатку 1 до ТД, Замовником встановлені такі умови та вимоги в частині такого кваліфікаційного критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно яких фактично вимагається, щоб учасники:
1) мали саме конкретних працівників, саме які будуть залучені для процесу надання гарячого харчування та задіяні саме протягом усього терміну виконання договору про закупівлю саме в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади;
2) мали трудовий договір з кожним таким працівника, з якого вбачатиметься, зокрема, що саме такий працівник буде задіяний учасником процедури закупівлі саме протягом усього терміну виконання договору про закупівлю;
3) гарантували щодо усіх працівників саме те, що вони не задіяні в інших проектах, які унеможливлюють їх повне залучення до виконання даного договору.
Однак вищеозначені вимоги пп. 2.1-2.3 п. 2 р. 1 Додатку 1 до ТД входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є надмірними, невиправданими, незаконними тощо.
Згідно ст. 2 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) право громадян України на працю, включає право на вільний вибір професії, роду занять і роботи.
Згідно ст. 21 КЗпП працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Згідно ст. 36 КЗпП підставами припинення трудового договору є, зокрема, розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39).
Частиною першою статті 38 КЗпП передбачено, зокрема, що працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це роботодавця письмово за два тижні. А згідно ст. 39 КЗпП строковий трудовий договір (пункти 2 і 3 статті 23) підлягає розірванню достроково на вимогу працівника в разі його хвороби або інвалідності, які перешкоджають виконанню роботи за договором, порушення роботодавцем законодавства про працю, колективного або трудового договору та у випадках, передбачених частиною першою статті 38 цього Кодексу.
Отже, враховуючи викладене вище, Замовник фактично вимагає від учасників, в т.ч. від Скаржника, наявність певної кількості працівників, з якими укладено трудові письмові та/або усні договори, згідно умов яких, всупереч трудовому законодавству, працівник позбавляється права розірвати такий трудовий договір, адже згідно вище зазначених оскаржуваних умов, такий працівник повинен бути задіяний протягом усього терміну виконання договору про закупівлю.
Окрім того, на дату подання тендерних пропозицій не відомі, і не можуть бути відомі з об’єктивних причин, ані дата укладання договору про закупівлю, ані дата його завершення, в т.ч. з урахуванням передбачених проектом договору про закупівлю (Додаток 3 до ТД) обставин як його припинення (напр., внаслідок повного використання коштів, передбачених затвердженими кошторисами на відповідний рік), так і його продовження (на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю), як це випливає, зокрема, із розділу Х проекту договору про закупівлю.
Отже, Скаржник об’єктивно позбавлений можливості для цілей виконання оскаржуваних умов укласти навіть будь-який строковий договір з працівником, адже з урахуванням вищезазначеного не вбачається за можливе обумовити його строк у прив’язці до терміну виконання договору про закупівлю в принципі, оскільки такий термін невідомий, а тим більше у прив’язці до самого договору про закупівлі, якого наразі взагалі ще не існує.
Окрім того, згідно ст. 29 КЗпП до початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника, зокрема, про місце роботи (інформація про роботодавця, у тому числі його місцезнаходження), трудову функцію, яку зобов’язаний виконувати працівник (посада та перелік посадових обов’язків), дату початку виконання роботи; визначене робоче місце, забезпечення необхідними для роботи засобами; права та обов’язки, умови праці.
В той же час, Скаржник об’єктивно позбавлений можливості для цілей виконання оскаржуваних умов об’єктивно виконати вищезгадані умови ст. 29 КЗпП при оформлені трудових відносин з працівниками, наявність яких вимагає Замовник, оскільки в принципі невідомо, чи буде така робота існувати взагалі (залежить від результатів Процедури закупівлі), а так само не вбачається за можливе визначити робоче місце, забезпечення необхідними для роботи засобами, умови праці тощо.
В цілому, згідно оскаржуваних умов Замовник фактично вимагає від учасників, наявності конкретних працівників (з відповідним підтвердженням встановлених трудових відносин), які будуть, у майбутньому, працювати певний невизначений час в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади, при цьому абсолютно невідомо чи будуть вони працювати, чи ні, оскільки це залежить не лише від результатів оцінки тендерних пропозицій учасників, а й від долі самих Відкритих торгів, адже вони можуть бути взагалі відмінені.
Отже, всупереч трудовому законодавству, умови трудових відносин з такими працівниками, наявність яких вимагає Замовник, повинні передбачати виконання трудових функцій лише і тільки в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади, без права реалізувати передбачене законодавством право працівника на вільний вибір професії, роду занять і роботи, та/або право працівника реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях тощо, що власне має прогарантувати Скаржник, при тому, що на момент подачі тендерної пропозиції наявність роботи для таких працівників саме в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади не може бути гарантована чи забезпечена з боку Скаржника як роботодавця через обставини, незалежні від нього, про що зазначено вище.
Такий підхід Замовника повністю суперечить приписам трудового законодавства та законодавству в сфері публічних закупівель, а умови, які опосередковують такий підхід не можуть бути виконані Скаржником з об’єктивних причин, як зазначено вище.
В той же час, не виключається ситуація, коли певний оператор ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, має можливість виконати вищезгадані умови ст. 29 КЗпП при оформлені трудових відносин з працівниками, наявність яких вимагає Замовник, та має таких працівників, зокрема, в зв’язку з наданням послуг з харчування у цих закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади на даний час, а відтак тільки такий оператор ринку має можливість виконати вищезгадану умову, що є дискримінацією по відношенню інших учасників, в т.ч. до Скаржника.
Отже, вищезгадані вимоги (умови) про наявність саме конкретних працівників, які будуть задіяні саме протягом усього терміну виконання договору про закупівлю та саме в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади, що має бути підтверджено, зокрема, трудовим договором на кожного такого працівника, з якого вбачатиметься, серед іншого, що саме такий працівник буде задіяний учасником процедури закупівлі саме протягом усього терміну виконання договору про закупівлю про надання гарантій щодо усіх працівників саме про те, що вони не задіяні в інших проектах, які унеможливлюють їх повне залучення до виконання даного договору, є невиваженими та дискримінаційними, що надають перевагу одним учасникам, які мають можливість їх виконати, порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що самі ці вимоги необґрунтовані та незаконні.
В той же час, Скаржник має працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з якими укладено трудові договори, зокрема, безстрокові, та для яких робота у Скаржника є основним місцем роботи (скан-копії відповідних документів додаються до цієї Скарги), отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) пп. 2.1 - 2.3 п. 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД про те,
що Учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які [саме] конкретно будуть залучені для процесу надання гарячого харчування та [саме] задіяні ті самі працівники [саме] протягом усього терміну виконання договору про закупівлю послуг [саме] в закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади,
що підтверджується, серед іншого, трудовим договір з особою, [саме] що буде задіяна учасником процедури закупівлі [саме] протягом усього терміну виконання договору про закупівлю,
з наданням гарантій [саме] про те, що заявлені працівники не задіяні в інших проектах, які унеможливлюють їх повне залучення до виконання даного договору,
з одного боку, є невиваженими, надмірними, необґрунтованими та такими, що не відповідають законодавству в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
1.2. Окрім того, згідно положень пп. 2.3 п. 2 р. 1 Додатку 1 до ТД Учасник у Довідці Таблиці № 1 повинен надати інформацію щодо наявності не менш як 30 осіб кухонного персоналу відповідно до Наказу.
Однак вищеозначена вимога п. 2.3 п. 2 р. 1 Додатку 1 до ТД щодо наявності не менш як 30 осіб кухонного персоналу відповідно до Наказу входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Слід відзначити, що Наказ розповсюджується виключно на заклади загальної середньої освіти.
В той же час, відповідно до пп. 1 п. 15 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 (далі - Порядок № 305) одним із способів організації харчування є організація харчування постачальником харчових продуктів та/або послуг з харчування (кейтеринг або аутсорсинг). У такому разі штат їдальні (харчоблоку), буфету не належить до штатного розпису відповідного закладу.
Предметом даної Закупівлі якраз і є послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади
Отже, встановлені Наказом штатні нормативи (нормативна чисельність працівників) поширюється виключно на заклади загальної середньої освіти, та не розповсюджується на оператора ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування (постачальника послуг з харчування).
Це власне підтверджується і самим Наказом, де в Таблиці щодо відповідних посад, які стосуються харчування (шеф-кухар, кухар, підсобний робітник, комірник), безпосередньо зазначено, що такі нормативи діють лише у випадку, коли школи організовують харчування учнів самостійно.
Таким чином, вимога щодо наявності саме не менш як 30 осіб кухонного персоналу відповідно до Наказу є невиваженою, безпідставною та дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають можливість її виконати, порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що сама ця вимога необґрунтована та невиправдана.
Так, навіть вищезазначеним Наказом передбачено, що встановлена нормативна чисельність є максимальною, отже допускаються і менші значення.
В той же час, необхідна чисельність кухонного персоналу встановлюється після визначення режиму (кратності) та графіку харчування здобувачів освіти/дітей в закладі освіти, матеріально-технічного забезпечення харчоблоків закладів освіти, наявності відповідних приміщень, після встановлення відповідних технологічних процесів, тощо, при цьому, відповідно, необхідна кількість штатних одиниць кухонного персоналу формується власне самим постачальником послуг з харчування згідно виробничої необхідності з урахуванням вищезазначених обставин.
В той же час, Скаржник має достатню кількість працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а так само має багаторічний досвід комплектування штату працівників при наданні послуг, аналогічних до предмету даної Закупівлі (на підтвердження надаються скан-копії одного з виконаних аналогічних договорів та відгуку щодо його виконання).
Таким чином, зазначена вища вимога (умова) пп. 2.3 п. 2 ч. 1 Додатку 1 до ТД про необхідність для Учасника наявності [саме] не менш як 30 осіб кухонного персоналу відповідно до Наказу, з одного боку, є невиваженими, надмірними та необґрунтованими в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Управлінням освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області Процедури закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади), оголошення UA-2025-08-05-007092-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Управління освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади), оголошення UA-2025-08-05-007092-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Вимоги п. 14 розділу 4 Додатку 1 до ТД є невиваженими, надмірними, необґрунтованими та такими, що суперечать приписам законодавства в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними.
2. Відповідно до п. 14 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку 1 до ТД учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати: «Копії форм, № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.02.2013 № 150, і № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, на всіх працівників Учасника, зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до процесу надання послуг гарячого харчування в загальноосвітніх закладах Нововолинської територіальної громади Таблиці 1 підпункту 2.1. пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» ДОДАТКУ 1 до тендерної документації, виданих закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та надавачами медичних послуг, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю психіатрія, а також копії таких ліцензій».
Однак вимога п. 14 р. 4 Додатку 1 до ТД про необхідність надання Учасником форми № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, на всіх працівників Учасника, зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до процесу надання послуг гарячого харчування в загальноосвітніх закладах Нововолинської територіальної громади Таблиці 1 підпункту 2.1. пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» ДОДАТКУ 1 до тендерної документації, виданих закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та надавачами медичних послуг, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю психіатрія, а також копії таких ліцензій, входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є надмірними, невиправданими, незаконними тощо.
Так, згідно ст. 3 Закону України «Про психіатричну допомогу» (далі – Закон про психіатрію) встановлюється презумпція психічного здоров’я, згідно якої кожна особа вважається такою, яка не має психічного розладу, доки наявність такого розладу не буде встановлено на підставах та в порядку, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Згідно ст. 9 Закону про психіатрію з метою встановлення придатності особи до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби) з особливими вимогами до стану її психічного здоров’я вона підлягає обов’язковому попередньому (перед початком діяльності) та періодичним (у процесі діяльності) психіатричним оглядам, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, або позачерговим (у процесі діяльності) у випадку виникнення психічного розладу в проміжок часу між оглядами. Порядок проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.
Виходячи з положень п. 2 Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, огляди осіб відповідної категорії, зокрема, працівників підприємств харчової промисловості, громадського харчування і торгівлі, які мають контакт з харчовими продуктами в процесі їх виробництва, зберігання і реалізації (пп. 1 п. 18 Переліку категорій осіб, які для виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби) з особливими вимогами до стану психічного здоров’я підлягають періодичному психіатричному огляду, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26.01.2024 № 139) проводяться перед прийняттям на роботу та під час роботи відповідного працівника у роботодавця.
Тобто, саме роботодавець, а не будь-яка інша особа, повинен пересвідчитись у тому, що працівник для виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби не має психіатричних показань, та саме роботодавець перевіряє наявність Довідки за формою № 100-2/о, а не будь-яка інша особа.
При цьому, згідно ч. 1 ст. 9 Закону про психіатрію особи, яким у зв’язку виконанням професійних, службових, громадських чи інших обов’язків стали відомі відомості про стан психічного здоров’я особи, не можуть розголошувати ці відомості, крім випадків, передбачених частинами третьою, четвертою та п’ятою цієї статті.
Згідно ч. 7, 8 ст. 9 Закону про психіатрію забороняється вимагати відомості про стан психічного здоров’я особи та про надання їй психіатричної допомоги, за винятком випадків, передбачених цим Законом та іншими законами.
Документи, що містять відомості про стан психічного здоров’я особи та надання їй психіатричної допомоги, повинні зберігатися з додержанням умов, що гарантують конфіденційність цих відомостей. Вилучення оригіналів цих документів та їх копіювання може здійснюватися лише у випадках, встановлених законом.
Очевидно, що форма № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, містить відомості про стан психічного здоров’я особи, в даному випадку працівників Скаржника.
Оприлюднення відомостей про стан психічного здоров’я в працівників в ЕСЗ не входить до переліку виключень, як зазначено у ст. 9 Закону про психіатрію, та не передбачено ані Законом про психіатрію, ані іншими законами, в т.ч. в сфері публічних закупівель.
При цьому, працівники Скаржника не надавали останньому дозвіл та не уповноважували Скаржника на розкриття (розповсюдження, оприлюднення) інформації про стан їхнього психічного здоров’я (персональних даних в цій частині), зокрема, шляхом публічного оприлюднення форми № 100-2/о.
Оприлюднення (розміщення в ЕСЗ) Скаржником форми № 100-2/о на своїх працівників буде грубим порушенням законодавства, зокрема, Закону про психіатрію, Закону України «Про захист персональних даних», що призведе до розкриття конфіденційної інформації про психічний стан здоров’я працівників (персональних даних в цій частині).
Отже, ані Скаржник не має права оприлюднювати такі конфіденційні відомості про своїх працівників (форма № 100-2/о), ані Замовник не вправі їх вимагати згідно положень законодавства.
Таким чином, вимога про надання саме форми № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651 є невиваженою, безпідставною та дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають можливість її виконати (а точніше мають намір її виконати всупереч приписам законодавства), порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що сама ця вимога необґрунтована та невиправдана.
В той же час, враховуючи положення Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280, після проходження медичний огляду, який включає в себе лабораторні дослідження, інструментальні дослідження та фізикальне (клінічне) обстеження лікарями-спеціалістами, в т.ч. лікарем-психіатром, у разі відсутності протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності заклад охорони здоров'я видає працівнику форму № 1-ОМК «Особиста медична книжка» (далі - форма № 1-ОМК), затверджену наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150.
Отже, форма № 1-ОМК, яку також вимагає Замовник, та які наявні у працівників Скаржника, є належним та достатнім підтвердженням відсутності у працівників протипоказань для зайняття відповідним видом діяльності (скан-копії окремих документів додаються до Скарги).
Таким чином, вимоги п. 14 розділу 4 Додатку 1 до ТД про необхідність надання Учасником [саме] форми № 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин № ____», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 18.04.2022 № 651, на всіх працівників Учасника, зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до процесу надання послуг гарячого харчування в загальноосвітніх закладах Нововолинської територіальної громади Таблиці 1 підпункту 2.1. пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» ДОДАТКУ 1 до тендерної документації, виданих закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та надавачами медичних послуг, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю психіатрія, а також копії таких ліцензій, з одного боку, є невиваженими, надмірними, необґрунтованими та такими, що суперечать приписам законодавства в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Управлінням освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області Процедури закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади), оголошення UA-2025-08-05-007092-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Управління освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади), оголошення UA-2025-08-05-007092-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Вимоги (умови) пп. 2.1.1 п. 2.1 Додатку 2 до ТД є надмірними та необґрунтованими, як зазначено вище, в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними.
3. Відповідно до ч. 6 Розділу 3 ТД вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Додаток 2 до ТД містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію.
Відповідно до пп. 2.1.1 п. 2.1 «Вимоги до технічних характеристик» Додатку 2 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам Замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема:
- Наявність матеріально-технічної бази для використання у роботі при наданні послуг в закладах загальноосвітньої освіти Нововолинської територіальної громади , що необхідна для додаткової комплектації харчоблоків шкільних їдалень для надання повноцінних послуг гарячого харчування учням установ , а саме:
1. Бойлери 100 л. - 2 шт.
2. Електрична м'ясорубка – 1 шт.
3. Електрична плита – 4 шт.
4. Електрична сковорідка – 2 шт.
5. Електрична жарочна шафа - 4 шт
6. Електричний марміт - 1 шт
7. Електричний кип'ятильник – 1 шт
8. Плита електрична промислова – 2 шт
9. Пекарська електрична шафа – 1 шт.
10. Тістоміс – 4 шт
11. Холодильник – 9 шт
12. Холодильна камера – 2 шт
13. Стелаж металічний – 1шт
14. Дошки кухонні для розробки продуктів – 88 шт
15. Ножі кухонні для нарізки продуктів – 88 шт
16. Столовий посуд – 25452 шт
- Надати документи, що підтверджують право власності або користування наведеної необхідної матеріально-технічної бази* (довідка про наявність обладнання і малоцінного інвентарю на балансі та оборотно-сальдова відомість ).
Однак вищезгадані пп. 2.1.1 п. 2.1 «Вимоги до технічних характеристик» Додатку 2 до ТД про необхідність наявності у учасника матеріально-технічної бази для використання у роботі при наданні послуг в закладах загальноосвітньої освіти Нововолинської територіальної громади, що необхідна для додаткової комплектації харчоблоків шкільних їдалень для надання повноцінних послуг гарячого харчування учням установ, а саме [конкретний перелік за найменуванням та кількістю], входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є надмірними, необґрунтованими тощо.
Так, згідно вищезгаданої вимоги визначена в такій вимозі матеріально-технічна база, зокрема, конкретний перелік обладнання, необхідна саме для додаткової комплектації харчоблоків шкільних їдалень для надання повноцінних послуг гарячого харчування учням установ
Згідно пп. 2.2.2 п. 2.2 «Вимоги до якісних характеристик» Додатку 2 до ТД Послуги їдалень (деталізація назви послуги зазначається замовником самостійно) та буфета, а також приготування їжі будуть здійснюватися виключно в приміщеннях їдалень та харчоблоків навчальних закладів наведених у Таблиці № 01 цього Додатку.
Як зазначалось вище згідно пп. 1 п. 15 Порядку № 305 одним із способів організації харчування є організація харчування постачальником харчових продуктів та/або послуг з харчування (кейтеринг або аутсорсинг).
Згідно п. 3 Порядку № 305 аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку; кейтеринг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
Отже, в даній Закупівлі фактично закуповуються послуги з організації гарячого харчування у вигляді (способом) аутсорсингу, який передбачає використанням матеріально-технічної бази закладу освіти.
При цьому, відповідно до вимог законодавства, зокрема Порядку № 305, обладнання (оснащеня) харчоблоку отримувача послуг за конкретним встановленим переліком такого отримувача при реалізації вищезазначеного способу організації харчування не входить до складу самої послуги з організації харчування, та не входить до обов’язків оператора ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
Предметом даної Закупівлі є саме послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади, а не оснащення харчоблоків таких закладів відповідним обладнанням (інвентарем).
В даному випадку учасник Відкритих торгів, в т.ч. Скаржник, має право (можливість) використовувати матеріально-технічної бази закладу освіти, однак не зобов’язаний оснащувати харчоблоки закладів освіти за встановленим Замовником переліком.
Відповідно, комплектування харчоблоків шкільних їдалень для надання послуги з організації харчування здійснюється учасником Відкритих торгів самостійно, після визначення матеріально-технічного забезпечення харчоблоків закладів освіти, наявності відповідних приміщень, та встановлення відповідних технологічних процесів, які необхідно задіяти, згідно виробничої необхідності з урахуванням вищезазначених обставин.
При цьому, окремо слід відзначити, що для приготування їжі (теплової обробки харчових продуктів, в т.ч. напівфабрикатів) не обов’язково використовувати саме плита електричну промислову чи саме пекарську електричну шафу.
Замовником, серед іншого, не враховано різноманітність теплового обладнання, яке використовується учасниками, в т.ч. Скаржником, зокрема, в частині розмірів (обсягів) робочих поверхонь (простору/об’єму) такого обладнання, його продуктивності (пропускної здатності), рівня технологічності, взаємозамінності в технологічних процесах (етапах) тощо.
Так само, не обов’язково використовувати для зберігання продуктів саме холодильні камери (а не, напр., холодильники).
Отже, вищезгадана вимога про наявність конкретного обладнання (інвентарю, столового посуду) фактично нав’язує учасникам конкретні методи та процеси приготування страв, опосередковує втручання Замовника в технологічний процес приготування їжі учасником, у господарську діяльність учасника, що абсолютно неприпустимо як з точки зору принципів публічних закупівель, так і з точки зору основних засад господарської діяльності.
Тим більше є абсолютно необґрунтованими та невиправданими вимоги про необхідність наявності вищезгаданого обладнання (інвентарю, столового посуду) у певній кількості, зокрема, бойлери 100 л. - 2 шт., плита електрична промислова – 2 шт., холодильна камера – 2 шт., тістоміс – 4 шт, дошки кухонні для розробки продуктів – 88 шт., ножі кухонні для нарізки продуктів – 88 шт, столовий посуд – 25452 шт., тощо.
Отже, вищезазначені умови (вимоги) про наявність конкретної матеріально-технічної бази (конкретний вид обладнання та кількість), є невиваженими, надмірними, нерозсудливими та відверто дискримінаційними, що надають перевагу одним учасникам, які мають можливість їх виконати, порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що самі ці вимоги абсолютно необґрунтовані та невиправдані.
При цьому, не виключається ситуація, коли певний оператор ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, має можливість виконати вищезгадані умови пп. 2.1.1 п. 2.1 «Вимоги до технічних характеристик» Додатку 2 до ТД в частині наявності конкретної матеріально-технічної бази (обладнання, інвентар, столовий посуд), зокрема, в зв’язку з наданням послуг з харчування у відповідних закладах загальноосвітніх установ Нововолинської територіальної громади на даний час, а відтак тільки такий оператор ринку має можливість виконати вищезгадану умову, що є дискримінацією по відношенню інших учасників, в т.ч. до Скаржника.
В той же час, Скаржник має в наявності, серед іншого, електричні плити, конвекційні печі, електричні жарочні шафи, електричні сковороди, котли варочні тощо, так само як і необхідне холодильне та інше обладнання, отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості (копії відповідних документів додаються до цієї Скарги).
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) пп. 2.1.1 п. 2.1 Додатку 2 до ТД про наявність матеріально-технічної бази для використання у роботі при наданні послуг в закладах загальноосвітньої освіти Нововолинської територіальної громади, [саме] що необхідна для додаткової комплектації харчоблоків шкільних їдалень для надання повноцінних послуг гарячого харчування учням установ, [саме за конкретним переліком та кількістю] а саме:
1. Бойлери 100 л. - 2 шт.
2. Електрична м'ясорубка – 1 шт.
3. Електрична плита – 4 шт.
4. Електрична сковорідка – 2 шт.
5. Електрична жарочна шафа - 4 шт
6. Електричний марміт - 1 шт
7. Електричний кип'ятильник – 1 шт
8. Плита електрична промислова – 2 шт
9. Пекарська електрична шафа – 1 шт.
10. Тістоміс – 4 шт
11. Холодильник – 9 шт
12. Холодильна камера – 2 шт
13. Стелаж металічний – 1шт
14. Дошки кухонні для розробки продуктів – 88 шт
15. Ножі кухонні для нарізки продуктів – 88 шт
16. Столовий посуд – 25452 шт
з одного боку, є надмірними та необґрунтованими, як зазначено вище, в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Управлінням освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області Процедури закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади), оголошення UA-2025-08-05-007092-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Управління освіти виконавчого комітету Нововолинської міської ради Волинської області привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти Нововолинської міської територіальної громади), оголошення UA-2025-08-05-007092-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Автор:
41602890, ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
04053, Україна, м. Київ, м.Київ, ВУЛИЦЯ СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 12, офіс 42
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Порушення процедури закупівлі, зазначених у рішенні Комісії АМКУ від 20.08.2025 №12856-р/пк-пз було усунуто, а саме внесені зміни до тендерної документації.
Послуги їдалень
Звернення:
За тендером : Послуги їдалень
Тема:
Складання меню
Зміст:
Чи необхідно в меню вказувати білки, жири, вуглеводи, при умові виконання норм енергетичної цінності (калорійність)
Дата оприлюднення звернення:
07.08.2025 10:52
Постанови КМУ № 305 від 24.03.2021 та № 786 від 28.07.2021 є
ключовими документами, що регулюють організацію харчування в закладах
освіти. Постанова № 786, яка вносила зміни до постанови № 305, доповнила
її важливим абзацом, що прямо відповідає на ваше питання «У разі
дотримання добової калорійності раціону та калорійності за окремими
прийомами їжі розрахунок кількості білків, жирів та вуглеводів не
проводиться». Відповідно, якщо дотримується калорійність, то додатково
рахувати білки, жири та вуглеводи не обов’язково.
Дата оприлюднення відповіді:
08.08.2025 11:51
Звернення:
За тендером : Послуги їдалень
Тема:
Оформлення тендерної документації
Зміст:
Шановний замовник. Прошу надати роз'яснення чи допускається використання факсимільного підпису при оформленні тендерної пропозиції
Дата оприлюднення звернення:
09.08.2025 15:18
Всі копії в тендерній документації мають бути оформлені згідно ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» п.5.26. На кожному аркуші документа має бути проставлено відмітку про засвідчення. Відмітка про засвідчення складається з таких елементів: словосполучення «Згідно з оригіналом» без лапок, найменування посади особи, яка засвідчує копію (наприклад «директор», особистий підпис цієї особи, власне ім’я та прізвище (наприклад, «Іван Федоренко», дата засвідчення копії, відбиток печатки (якщо організація її використовує). Учасник має відсканувати паперові копії документів, які належним чином засвідчені (як описано вище) і завантажити їх в систему в форматі PDF.
Дата оприлюднення відповіді:
11.08.2025 17:39
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
8 230 500
грн.
Період подання пропозицій
до
22.09.2025 00:00
Замовник:
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОВОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ