Закупівля Послуги зі страхування транспортних засобів (КАСКО) від Департамент територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Учасника має досвід виконання аналогічного* договору надання страхових послуг щодо транспортних засобів не раніше 2022-2025 років за формою у вигляді таблиці №1.
Таблиця 1
№
з/п Покупець (контрагент) Номер та дата укладеного договору Предмет закупівлі за договором Контактні дані покупця (контрагента)
Найменування Код за ДК 021:2015
1.1.2. Копія аналогічного договору та копії документу (документів), що підтверджує (підтверджують) його виконання надання послуг зі страхування транспортних засобів за будь-який період з 01.01.2022 р. по 01.07.2025 р.
Даною вимогою Замовник має на меті отримати від Учасника документальне підтвердження, його фінансової спроможності, доброчесної ділової репутації та можливості своєчасно у повному обсязі надати послуги страхування , що є предметом закупівлі.
* Під аналогічним договором розуміється договір, який був укладений учасником не раніше 2022-2025 років та виконаний у повному обсязі, предметом якого є послуги зі страхування транспортних засобів (КАСКО) (код закупівлі згідно з ДК 021:2015:66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»)
**У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Опис
1.1.1. Довідка учасника про виконання аналогічного* договору надання страхових послуг щодо транспортних засобів не раніше 2022-2025 років за формою у вигляді таблиці №1.
Таблиця 1
№
з/п Покупець (контрагент) Номер та дата укладеного договору Предмет закупівлі за договором Контактні дані покупця (контрагента)
Найменування Код за ДК 021:2015
1.1.2. Копія аналогічного договору та копії документу (документів), що підтверджує (підтверджують) його виконання надання послуг зі страхування транспортних засобів за будь-який період з 01.01.2022 р. по 01.07.2025 р.
Даною вимогою Замовник має на меті отримати від Учасника документальне підтвердження, його фінансової спроможності, доброчесної ділової репутації та можливості своєчасно у повному обсязі надати послуги страхування , що є предметом закупівлі.
* Під аналогічним договором розуміється договір, який був укладений учасником не раніше 2022-2025 років та виконаний у повному обсязі, предметом якого є послуги зі страхування транспортних засобів (КАСКО) (код закупівлі згідно з ДК 021:2015:66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»)
**У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 13:47
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 13:47
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.08.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Підпунктами 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та пунктами 7, 8, 9, 10 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Підпунктами 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та пунктами 7, 8, 9, 10 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен:
- При укладенні договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності Учасник зобов’язаний безоплатно видати страхувальнику бланк повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду встановленого МТСБУ зразка, а також перелік представників страховика, уповноважених виконувати функцію такого страховика щодо опрацювання претензій в областях, м. Києві. У разі втрати або використання бланка повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду страховик на підставі письмової заяви страхувальника зобов’язаний безоплатно видати йому новий бланк такого повідомлення (пп. 5.1.7.);
- Надати довідку учасника у довільній формі з відомостями щодо загальної оцінки ризиків діяльності страховика за 1, 2, 3, 4 квартал 2024 року за Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ). Показник кожного кварталу має бути не більше 1 – незначний ступінь ризику (пп. 5.1.8.);
- Надати довідку, видану МТСБУ про те, що Учасник не має заборгованості по сплаті членських внесків, відрахувань до фондів та інших обов’язкових платежів до МТСБУ. Довідка має бути надана не раніше тридцяти денної давнини до дати розміщення повідомлення про закупівлю (пп. 5.1.9);
- Надати копію ліцензії, дозволу, патенту, сертифікату або іншого, передбаченого чинним законодавством, документу на провадження діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
1. Щодо вимог взаємодії учасника з МТСБУ (пп.пп. 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 п. 5 дод. № 1 та п.п 7, 8, 9, 10 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, при укладенні договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності надасть Замовнику бланк повідомлення про ДТП встановленого МТСБУ зразка, надасть перелік представників страховика, уповноважених виконувати функцію такого страховика щодо опрацювання претензій в областях, м. Києві; надасть довідку у довільній формі з відомостями щодо загальної оцінки ризиків діяльності страховика за 1, 2, 3, 4 квартал 2024 року за МТСБУ (показник кожного кварталу має бути не більше 1 – незначний ступінь ризику); надасть довідку, видану МТСБУ про те, що Учасник не має заборгованості по сплаті членських внесків, відрахувань до фондів та інших обов’язкових платежів до МТСБУ (довідка має бути надана не раніше тридцятиденної давнини до дати розміщення повідомлення про закупівлю); надасть копію ліцензії, дозволу, патенту, сертифікату або іншого, передбаченого чинним законодавством, документу на провадження діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Скаржник не є членом МТСБУ, відповідно,- не може надати повідомлень, встановлених МТСБУ зразка, не матиме претензій в областях та працівників для їх розгляду (оскільки предметом закупівлі є послуга із страхування транспортних засобів, а не обов’язкова цивільно-правова відповідальність власників ТЗ перед третіми особами), не має жодних оцінок, оцінювачем яких є МТСБУ, не має заборгованостей по сплаті внесків до МТСБУ, не має ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників ТЗ, не може надати про це відповідні довідки, тому не може прийняти і участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, наявність ліцензії на ОСЦПВВНТЗ, відсутність внесків до фондів МТСБУ, наявність тих чи інших оцінок від МТСБУ та саме членство в МТСБУ є складовою умови, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- із надання послуг зі страхування транспортних засобів (КАСКО) за Класом 3, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не є членом МТСБУ, не має від МТСБУ жодних оцінок своєї діяльності, не має ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ перед третіми особами, не має наявності чи відсутності заборгованостей перед фондами МТСБУ, не має претензій в областях України та відповідно працівників для їх розгляду.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування наземних транспортних засобів із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником вищенаведені обов’язкові вимоги є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія, яка наявна у Скаржника!
Для здійснення страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3) чинним законодавством не передбачені: ліцензія з ОСЦПВВНТЗ, членство страховика в МТСБУ, наявність від МТСБУ тих чи інших оцінок, наявності чи відсутності заборгованостей перед фондами МТСБУ, наявність працівників для розгляду претензій від третіх осіб (потерпілих), тощо. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Департамент територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Підпунктом 5.1.13 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та п. 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Підпунктом 5.1.13 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та п. 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку (лист), виданий Національним банком України, яким підтверджується, що Учаснику за результатами оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 присвоєно ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
2. Щодо критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (пп. 5.1.13 п. 5 дод. № 1 та п. 3 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення, НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.
Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Департамент територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, пров.Охтирський, буд.7, корп.1, оф.1С-105(А), БЦ "ФОРУМ ВІКТОРІЯ ПАРК"