Закупівля «Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи» від АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО".
«Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Джерело фінансування - власні кошти підприємства
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
«Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Очікувана вартість
53 779 736 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
268898,68
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
25.08.2025 14:53
Позиція
Опис предмета закупівлі
«Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Код ДК 021:2015
45310000-3 -
Електромонтажні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
30.06.2026 00:00
Умови оплати
Підписання договору
Тип оплати:
Аванс
Період:
10
банківські
днів
Розмір оплати:
30,0 %
Опис:
Замовник сплачує Підряднику аванс у розмірі 30% (тридцять відсотків), від вартості робіт, зазначеного у додатку Договору, протягом 10 банківських днів з дня підписання Договору, але в будь-якому разі не раніше ніж буде отримано експертний звіт з коригування проєктної документації.
Порядковий номер:
1
Виконання робіт
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
90
банківські
днів
Розмір оплати:
70,0 %
Опис:
Післяоплата — 70%, після виконання робіт, протягом 90 банківських днів.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.08.2025 22:21
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.08.2025 22:21
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.08.2025 22:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.08.2025 22:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.08.2025 22:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
вулиця Георгія Тарасенка, будинок 149(вулиця ПЛЕХАНІВСЬКА, будинок 149)
«Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Тендер:
UA-2025-08-04-012090-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-04-012090-a.c1
Дата:
16.08.2025 21:27
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Відповідно до оголошення № UA-2025-08-04-012090-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 04 серпня 2025 р. акціонерне товариство "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 20 серпня 2025 р.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до додатку №2 тендерної документації передбачено - Учасник має провести обстеження існуючої системи та у складі своєї пропозиції надати скан-копію акту обстеження підписаного зі сторони замовника.
Наголошуємо, що вимога про обстеження існуючої системи та надання у складі пропозиції скан-копії акту обстеження підписаного зі сторони замовника є дискримінаційною та такою, що порушує наші законні права та інтереси.
На нашу думку, за наявності такої вимоги Замовник може ігнорувати та не допускати до огляду об’єкту небажаних для нього учасників (наприклад Скаржника), не підписувати акт зі сторони Замовника з метою недопуску до участі у процедурі закупівлі та обрання заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання переможцем процедури закупівлі. Таким чином, виконання зазначеної вище умови залежить не від учасника, а від Замовника, що є прямим порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Повідомляємо, що аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025 та рішенні №12428-р/пк-пз від 12.08.2025.
Докази:
- рішення № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025;
- рішення №12428-р/пк-пз від 12.08.2025;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості.
2. Відповідно до пункту 7 розділу 3 додатку №1 передбачено необхідність надання довідки та/або витягу з реєстру, видану уповноваженим органом, станом не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю, яка підтверджує, що фізична особа, яка є учасником, або службова (посадова) особа, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення закупівлі була/не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), а також не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. У разі подовження строку подання пропозицій вказані вище довідки отримані на попередню дату розкриття вважаються чинними.
Пунктом 3 Особливостей передбачено, зокрема - Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 47 Особливостей (затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178) передбачено - Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до пункту 47 Особливостей передбачено - Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, Замовник не має права вимагати надання зазначеного вище документу саме у складі тендерної пропозиції учасника.
Така вимога може бути встановлена виключно для переможця процедури закупівлі!
За таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Встановивши наведені вище умови у документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
Аналогічної думки притримується і Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у своєму рішенні №10025-р/пк-пз від 24.06.2025
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Докази:
- рішення №10025-р/пк-пз від 24.06.2025;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1) Додаток № 1 до Тендерної документації;
2) Тендерна документація;
3) Додаток № 2 до Тендерної документації
4) Закон «Про публічні закупівлі»;
5) рішення № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025;
6) рішення №12428-р/пк-пз від 12.08.2025;
7) Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
8) рішення №10025-р/пк-пз від 24.06.2025.
«Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Звернення:
За тендером : «Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Тема:
Робочий проект
Зміст:
Згідно Додатку №2 тендерної документації, 3. Інші вимоги, для можливості вірного розрахунку виконання робіт, просимо надати робочий проект (проектно кошторисну документацію)
Дата оприлюднення звернення:
07.08.2025 11:28
Закупівля передбачає реконструкцію автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу АТ ”ХАРКІВОБЛЕНЕРГО” тобто критчної інфраструктури. Оприлюднення проекту неможливе на підставі того що в ньому міститься інформація що може створювати небезпеку для високовольтних об єктів електроенергетики. В тендерній документації зазначені обсяги робіт, перелік обладнання та відомості ресурсів. Вважаємо, що для кваліфікованого та професійного підрядника це цілком достатньо для виконання вірного розрахунку.
Дата оприлюднення відповіді:
10.08.2025 22:10
Звернення:
За тендером : «Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Тема:
опитувальні листи
Зміст:
Просимо надати опитувальні листи на ПЗ MicroSCADA X 10.7 , що відображає кількісні характеристики даного ПЗ
Дата оприлюднення звернення:
11.08.2025 08:54
В тендерній документації надано повну інформацію щодо необхідних характеристик програмного забезпечення MicroSCADA X 10.7. Для кваліфікованого та професійного підрядника який має необхідні знання та досвід необхідної інформації цілком достатньо.
Дата оприлюднення відповіді:
14.08.2025 20:24
Звернення:
За тендером : «Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральнии? диспетчерськии? пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Тема:
Робочий проєкт
Зміст:
Шановний Замовнику!
Відповідно до додатку №2 до тендерної документації передбачено - гарантійний лист у довільній формі щодо погодження з рішенням замовника по відхиленню пропозиції учасника у разі встановлення факту невідповідності розрахунку договірної ціни робочому проекту та чинним нормативним актам України, що регулюють ціноутворення у будівництві.
Разом з тим, робочий проєкт відсутній у складі тендерної документації та згідно із відповідями на звернення Замовник відмовляється його надати. Таким чином, за відсутності робочого проєкту усі пропозиції будуть відхилятись Замовником.
Враховуючи викладене, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити незаконну вимогу.
У випадку, якщо зазначена вимога буде проігнорована, ми будемо змушені звернутись за захистом своїх прав до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Державної аудиторської служби України.
Дата оприлюднення звернення:
16.08.2025 21:36
Ваше звернення прийнято до уваги. Але у зв'зязку із поданням скарги дані зміни буде внесено після рішення органу оскарження в незалежності від його результатів.
Дата оприлюднення відповіді:
18.08.2025 11:50
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.