Звернення:
За тендером : Реконструкція водопроводу по вул. Галицькій у селищі Розділ Стрийського району, Львівської області (Код ДК 021:2015-45454000-4 Реконструкція)
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Доброго дня. Замовником в пп. 6 п. V Додатку 2 тендерної документації вимагається: "З огляду на об’єми робіт та для коректного формування своєї пропозиції учасник повинен провести обстеження фактичного стану даного об’єкта будівництва. За результатами огляду, учасником складається звіт про проведення технічного обстеження об’єкта та ознайомлення з обсягами робіт, який має бути підписаний представником учасником та представником замовника"
Слід зазначити, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Статтею 5 Закону визначено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі. Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель.
Зазначеними діями (встановлення вимоги до учасника процедури закупівлі відвідати в період звернення за роз’ясненнями будівельний майданчик і скласти звіт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від учасника) Замовником порушено норми частини восьмої статті 12 Закону, а саме: порушено порядок взаємодії замовника та учасника, адже зазначені вище положення тендерної документації передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання. Крім того, чинним законодавством не передбачено обов’язковість складання звіту огляду об’єкта в паперовому вигляді, а також вчинення будь-яких дій поза межами електронної системи закупівель у період звернення за роз’ясненнями. Таким чином, Замовником складено тендерну документацію з порушенням вимог частини восьмої статті 12, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як наслідок, недотримано принципів, визначених пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону.
Такої ж позиції дотримано в висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-02-008764-a.
Прохання привести у відповідність тендерну документацію до чинних норм закону з метою уникнення подання потенційними учасниками скарг до АМКУ
Дата оприлюднення звернення:
06.08.2025 12:34
Добрий день, шановний учасник!
Вимога про обстеження встановлена у відповідності до положенням пункту 5.32. КНУ «Настанови з визначення вартості об’єкта будівництва». Відповідно до вказаної норми Під час розгляду проектної документації УЧАСНИК процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок… Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Отже, чинним законодавством, все ж передбачено можливість обстеження об’єктів будівництва потенційними учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до статті 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. А також Електронна система закупівель забезпечує збереження та належний захист усієї інформації щодо закупівель відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", можливість взаємодії з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, та можливість доступу до цієї інформації замовникам, учасникам, органам, уповноваженим здійснювати контроль у сфері закупівель, органу оскарження, Уповноваженому органу та іншим особам відповідно до цього Закону.
Звертаємо вашу увагу, що Замовник жодним чином має можливості впливати на учасників під час подання ними тендерних пропозицій. Учасники самостійно подають свої тендерні пропозиції через електронну систему через раніше обраний ними авторизований майданчик, до якого замовник не має доступу. Виключно адміністратор ЕСЗ або технічний персонал авторизованого майданчика можуть вам гарантувати збереження та належний захист усієї інформації, яку ви плануєте завантажувати у складі тендерної пропозиції.
Ми не маємо на меті дискримінувати учасників, але просимо відповідально підійти до підготовки тендерних пропозицій. А також просимо врахувати, що строк виконання робіт може бути скорочено. У разі прийняття такого рішення додатково будуть внесені зміни до ТД.
Дата оприлюднення відповіді:
08.08.2025 13:57