Закупівля Монтаж й установка системи охоронно-пожежної сигналізації в приміщеннях будівлі інв.№117/3 військової частини А2372 за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2 від Військова частина А2372.
Монтаж й установка системи охоронно-пожежної сигналізації в приміщеннях будівлі інв.№117/3 військової частини А2372 за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Монтаж й установка системи охоронно-пожежної сигналізації в приміщеннях будівлі інв.№117/3 військової частини А2372 за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2372
Очікувана вартість
285 212.17 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
2852,12
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
22.09.2025 11:58
Позиція
Опис предмета закупівлі
Монтаж й установка системи охоронно-пожежної сигналізації в приміщеннях будівлі інв.№117/3 військової частини А2372 за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2372
Код ДК 021:2015
45310000-3 -
Електромонтажні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
68644, Україна, Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2372
Дата постачання по
30.11.2025 13:18
Умови оплати
Виконання робіт
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки за виконані послуги проводяться шляхом оплати Замовником виконаних послуг після пред’явлення Виконавцем Акту та Довідки про вартість виконаних послуг та витрати (форма КБ- 3) (далі – Довідка) підписаних представниками Сторін протягом 10 банківських днів з моменту надання послуг.
Порядковий номер:
1
Умови поставки
Підписання договору
Тип оплати:
Одноразова поставка
Період:
10
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Після виконаних робіт Виконавець надає Замовнику два примірники (форма КБ-2в) (далі – Акт) який останній зобов’язаний протягом п’яти робочих днів підписати і один примірник підписаного Акту повернути Виконавцю.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 13:13
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 13:13
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 13:13
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 13:13
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 13:13
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Наявність працівників відповідної кваліфікації. 1) Обов’язкова наявність працівників робітничих професій, які будуть задіяні для виконання умов договору, зокрема: Електромонтер – не менше 1-го працівника Налагоджувальники контрольно-вимірювальних приладів і автоматики – не менше 1-го працівника. Зазначені учасником працівники відповідно до вимог п. 1 повинні володіти достатнім рівнем знань, умінь та навичок для виконання робіт, які є предметом закупівлі, зокрема учасники повинні підтвердити знання даних працівників з охорони праці. На підтвердження, учасники у складі своїх пропозицій повинні надати: • посвідчення, видані відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджують проходження спеціального навчання працівниками курсу охорони праці з правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07); • документ, виданий відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджує проходження перевірки знань з охорони праці та допуск працівників до електроустановок напругою до 1000 В; • посвідчення, видані відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджують проходження спеціального навчання з правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13); • документ про присвоєння та/або отримання та/або підвищення робітничої кваліфікації.. 2) Обов’язкова наявність (зазначити в довідці) інженера-проектувальника в частині кошторисної документації – не менше 1-ого працівника (для підтвердження кваліфікації надати сканкопію кваліфікаційного сертифікату та (в разі наявності) свідоцтва про підвищення кваліфікації) Обов’язкова наявність відповідальної особи (осіб) з охорони праці на підприємстві (надати розпорядчі документи, що підтверджує відповідні повноваження відповідальної особи). Надати документи, що посвідчують проходження навчання керівника юридичної особи-учасника (фізичної особи-учасника, фізичної особи-підприємця-учасника) з питань охорони праці та пожежної безпеки (витяг з протоколу та посвідчення).
До довідки додається: - 2 (два) повністю виконаних аналогічних договорів; - акти приймання виконаних робіт або акти приймання наданих послуг на підтвердження виконання зазначених в довідці договорів. Акти мають бути підписані обома сторонами договору. - листи-відгуки про якісне виконання договору. Лист-відгук повинен містити дату та номер договору, а також інформацію про його виконання. * - Аналогічним вважається договір з капітального ремонту та/або поточного ремонту системи пожежогасіння або системи пожежної охорони та/або монтаж системи пожежної сигналізації.
Монтаж й установка системи охоронно-пожежної сигналізації в приміщеннях будівлі інв.№117/3 військової частини А2372 за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2
Відповідно до п.1 додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до виконання умов договору за формою :
Відповідно до п.1 додатку 2 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до виконання умов договору за формою :
№ п/п Прізвище, ім’я, по батькові Посада Приналежність працівників (працівник учасника або працівник співвиконавця/субпідрядника)
1 2 3
1) Обов’язкова наявність працівників робітничих професій, які будуть задіяні для виконання умов договору, зокрема:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду не менше 1-го працівника;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду – не менше 1-го працівника
Зазначені учасником працівники відповідно до вимог п. 1 повинні володіти достатнім рівнем знань, умінь та навичок для виконання робіт, які є предметом закупівлі, зокрема учасники повинні підтвердити знання даних працівників з охорони праці. На підтвердження, учасники у складі своїх пропозицій повинні надати:
• посвідчення, видані відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджують проходження спеціального навчання працівниками курсу охорони праці з правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07);
• посвідчення, видані відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджують проходження спеціального навчання з правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13);
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (нададі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у працівників суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
• посвідчень, що видані відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджують проходження спеціального навчання працівниками курсу охорони праці з правил охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07);
• посвідчень, що видані відповідним навчальним центром (закладом), що підтверджують проходження спеціального навчання з правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13).
Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога наявність вищенаведених документів у працівників розрахована на учасників торгів, в працівників яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: на підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено вчасно та на підтвердження зобов’язань виробника щодо якості та надійності обладнання, а також для уникнення неофіційної продукції, Учасник має надати документ (-и)
2. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: на підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено вчасно та на підтвердження зобов’язань виробника щодо якості та надійності обладнання, а також для уникнення неофіційної продукції, Учасник має надати документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), або представника (-ів) виробника (-ів), або постачальника (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), або представник (-и) виробника (-ів), або постачальник (-и) гарантуватиме учаснику поставку (можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати документи, які підтверджують офіційний статус представництва (-в) чи філії виробника (-й) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів) або дистриб’ютора (-ів), або представника (-ів) виробника (-ів), або постачальника (-ів) по відношенню до виробника, а також документ (лист, або довідку, або договір, або інший документ), виданий виробником, який повинен підтверджувати можливість виробника поставити обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний) представництву (-ам) чи філії виробника (-ям) – якщо їх повноваження поширюються на територію, або імпортеру (-ам), або дилеру (-ам), або дистриб’ютору (-ам), або представнику (-ам) виробника (-ів), або постачальнику (-ам) для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі.
По-перше, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документів (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), або представника (-ів) виробника (-ів), або постачальника (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), або представник (-и) виробника (-ів), або постачальник (-и) гарантуватиме учаснику поставку (можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати документи, які підтверджують офіційний статус представництва (-в) чи філії виробника (-й) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів) або дистриб’ютора (-ів), або представника (-ів) виробника (-ів), або постачальника (-ів) по відношенню до виробника, а також документ (лист, або довідку, або договір, або інший документ), виданий виробником, який повинен підтверджувати можливість виробника поставити обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний) представництву (-ам) чи філії виробника (-ям) – якщо їх повноваження поширюються на територію, або імпортеру (-ам), або дилеру (-ам), або дистриб’ютору (-ам), або представнику (-ам) виробника (-ів), або постачальнику (-ам) для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі.
По-друге, Скаржник неодноразово вже звертався до виробника (та пов’язаних з ним суб’єктів) вказаного обладнання з метою отримання документів. Вдвадцяте надсилаємо прохання надати вказані документи. Кожний раз Скаржнику їх не надають або ігнорують запити.
Проте, вкотре додаємо запити до скарги.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть отримати вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Автор:
41120093, ТОВ "СПАС"
65020, Україна, Одеська область, місто Одеса, вулиця Розкидайлівська, будинок 3
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: На підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено вчасно та на підтвердження зобов’язань виробника щодо якості та надійності обладнання, а також для уникнення неофіційної продукції, Учасник має надати документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника..
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: На підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено вчасно та на підтвердження зобов’язань виробника щодо якості та надійності обладнання, а також для уникнення неофіційної продукції, Учасник має надати документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або іншого (-их) суб’єкта (-ів) господарювання, який (-і) буде (-уть) здійснювати поставку обладнання учаснику, в якому виробник (-и), або інший (-і) суб’єкт (-и) господарювання гарантуватиме учаснику поставку (або можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Якщо гарантійний лист надається від іншого (-их) суб’єкту (-ів) господарювання, Замовник просить учасників надати документальне підтвердження відносин між іншим суб’єктом господарювання та виробником протипожежного обладнання, а також документально підтвердити (довідка, або лист, або договір, або інший документ, виданий виробником протипожежного обладнання іншому суб’єкту господарювання) можливість здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний).
.
По-перше, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або іншого (-их) суб’єкта (-ів) господарювання, який (-і) буде (-уть) здійснювати поставку обладнання учаснику, в якому виробник (-и), або інший (-і) суб’єкт (-и) господарювання гарантуватиме учаснику поставку (або можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Якщо гарантійний лист надається від іншого (-их) суб’єкту (-ів) господарювання, Замовник просить учасників надати документальне підтвердження відносин між іншим суб’єктом господарювання та виробником протипожежного обладнання, а також документально підтвердити (довідка, або лист, або договір, або інший документ, виданий виробником протипожежного обладнання іншому суб’єкту господарювання) можливість здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний).
По-друге, Скаржник неодноразово вже звертався до виробника (та пов’язаних з ним суб’єктів) вказаного обладнання з метою отримання документів. Вдвадцяте надсилаємо прохання надати вказані документи. Кожний раз Скаржнику їх не надають або ігнорують запити.
Проте, вкотре додаємо запити до скарги.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть отримати вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
По-третє, нами вже оскаржувався цей пункт, за результатами розгляду було прийняте рішення №12797-р/пк-пз від 19.08.2025 відповідно до якого було зазначено:
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено необхідності наведених вище оскаржуваних документів.
Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Крім того, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або іншого (-их) суб’єкта (-ів) господарювання, який (-і) буде (-уть) здійснювати поставку обладнання учаснику, в якому виробник (-и), або інший (-і) суб’єкт (-и) господарювання гарантуватиме учаснику поставку (або можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Якщо гарантійний лист надається від іншого (-их) суб’єкту (-ів) господарювання, Замовник просить учасників надати документальне підтвердження відносин між іншим суб’єктом господарювання та виробником протипожежного обладнання, а також документально підтвердити (довідка, або лист, або договір, або інший документ, виданий виробником протипожежного обладнання іншому суб’єкту господарювання) можливість здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
22 серпня 2025 09:18 було опубліковано повне рішення.
25 серпня 2025 09:21 були внесені зміни до тендерної документації шляхом її підписання електронним підписом, без змін умов.
Таким чином, Замовник не виконав рішення органу оскарження.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680
Військовою частиною А2372 (далі – Замовник) 01.08.2025 року було оголошено процедуру закупівлі: «Монтаж й установка системи охоронно-пожежної сигналізації в приміщеннях будівлі інв.№117/3 військової частини А2372 за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, с.Лощинівка, В/ч А2372», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-01-005514-a.
Водночас, Товариством з обмеженою відповідальністю «СПАС» (далі – Скаржник) було подано скаргу про порушення законодавства в сфері публічних закупівель вих. № 205/5 від 026.08.2025 року, відповідно до якої просить зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія Антимонопольного комітету України) було прийнято рішення № 13243-р/пк-пз від 28.08.2025 року щодо прийняття скарги до розгляду та надання відповідних пояснень, інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури закупівлі.
З приводу наведених у скарзі обставин повідомляємо наступне.
1 Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: На підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено вчасно та на підтвердження зобов’язань виробника щодо якості та надійності обладнання, а також для уникнення неофіційної продукції, Учасник має надати документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або іншого (-их) суб’єкта (-ів) господарювання, який (-і) буде (-уть) здійснювати поставку обладнання учаснику, в якому виробник (-и), або інший (-і) суб’єкт (-и) господарювання гарантуватиме учаснику поставку (або можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Якщо гарантійний лист надається від іншого (-их) суб’єкту (-ів) господарювання, Замовник просить учасників надати документальне підтвердження відносин між іншим суб’єктом господарювання та виробником протипожежного обладнання, а також документально підтвердити (довідка, або лист, або договір, або інший документ, виданий виробником протипожежного обладнання іншому суб’єкту господарювання) можливість здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний).
.
По-перше, Ліцензійні умови не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або іншого (-их) суб’єкта (-ів) господарювання, який (-і) буде (-уть) здійснювати поставку обладнання учаснику, в якому виробник (-и), або інший (-і) суб’єкт (-и) господарювання гарантуватиме учаснику поставку (або можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Якщо гарантійний лист надається від іншого (-их) суб’єкту (-ів) господарювання, Замовник просить учасників надати документальне підтвердження відносин між іншим суб’єктом господарювання та виробником протипожежного обладнання, а також документально підтвердити (довідка, або лист, або договір, або інший документ, виданий виробником протипожежного обладнання іншому суб’єкту господарювання) можливість здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний).
По-друге, Скаржник неодноразово вже звертався до виробника (та пов’язаних з ним суб’єктів) вказаного обладнання з метою отримання документів. Вдвадцяте надсилаємо прохання надати вказані документи. Кожний раз Скаржнику їх не надають або ігнорують запити.
Проте, вкотре додаємо запити до скарги.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які зможуть отримати вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
По-третє, нами вже оскаржувався цей пункт, за результатами розгляду було прийняте рішення №12797-р/пк-пз від 19.08.2025 відповідно до якого було зазначено:
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено необхідності наведених вище оскаржуваних документів.
Таким чином, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Крім того, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати документ (-и) (лист, або довідку, або договір, або інший документ) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально – контрольний пожежний), або іншого (-их) суб’єкта (-ів) господарювання, який (-і) буде (-уть) здійснювати поставку обладнання учаснику, в якому виробник (-и), або інший (-і) суб’єкт (-и) господарювання гарантуватиме учаснику поставку (або можливість поставки) обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням ідентифікатору закупівлі. Якщо гарантійний лист надається від іншого (-их) суб’єкту (-ів) господарювання, Замовник просить учасників надати документальне підтвердження відносин між іншим суб’єктом господарювання та виробником протипожежного обладнання, а також документально підтвердити (довідка, або лист, або договір, або інший документ, виданий виробником протипожежного обладнання іншому суб’єкту господарювання) можливість здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування протипожежного обладнання (прилад приймально – контрольний пожежний), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Отже, Замовником було усунуто порушення, зазначене в скарзі.
Просимо припинити розгляд скарги в цій частині.
Отже, Замовником було внесено зміни до тендерної документації по всім питанням, вказаним в скарзі, та відповідно усунуто всі порушення, які Скаржник вказав в скарзі.