Закупівля ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації) від Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації.
ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015 код 39830000-9 «Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель) для закладів та установ освіти Дарницького району м. Києва)
У відповідності до вимог п.1 Додатку № 1 до ТД:
1.1. Заповнена довідка , що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника (із зазначенням виду обладнання, а також із зазначенням: власне чи орендоване відповідне обладнання).
У відповідності до вимог п.2 Додатку № 1 до ТД:
2.1. Заповнена довідка , що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
У відповідності до вимог п.3 Додатку № 1 до ТД:
Аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є постачання аналогічного предмету закупівлі.
Для підтвердження виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
3.1. Довідка про виконання аналогічного договору по предмету закупівлі, із зазначенням назви, адреси замовника, П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовників;
3.2. Скан-копію оригіналу аналогічного договору, що наведений в довідці про виконання аналогічного договору;
3.3. Скан-копія оригіналу видаткової накладної або листа-відгуку про виконання учасником аналогічного договору на фірмовому бланку, належно оформлений, (повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору), вихідний номер, дату, підпис уповноваженої особи, відбиток печатки (якщо печатка передбачена для даного підприємства).
У відповідності до вимог п.4 Додатку № 1 до ТД:
4.1. Учасник повинен надати копію балансу, копію звіту про фінансові результати, копію звіту про рух грошових коштів за останній звітний період, або фінансову звітність малого підприємства за останній звітний період, або податкову декларацію платника єдиного податку за останній звітний період.
Фінансова звітність надається з відмітками про прийняття органом Держкомстату або з копіями документів, що підтверджують передачу та прийняття електронної звітності.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 10:24
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 10:24
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 10:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 10:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
01.08.2025 10:24
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Повна назва
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education Darnyts'koi district in Kyiv state administration
Поштовий індекс
02091
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Харківське шосе, 168-к
ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
Тендер:
UA-2025-08-01-001885-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-01-001885-a.b1
Дата:
09.08.2025 19:29
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
ТОВ «Гренландія НВП» мало намір взяти участь у даній закупівлі.
Разом з тим, в останній день, відведений для подання тендерних пропозицій, Замовник вніс зміни (далі по тексту – Зміни) до тендерної документації (далі по тексту – ТД) в частині встановлення надмірних та необгрунтованих вимог, не пов’язаних власне із предметом закупівлі:
- надання на тару протоколів випробувань, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, дотримання яких ТОВ «Гренландія НВП», як й іншими виробниками та постачальниками предмета даної закупівлі – мийних засобів, у стислі строки, відведені для подання тендерних пропозицій, неможливе;
- постачання окрім предмета закупівлі у кількості 13 463,5 л додатково 20 л дезінфікуючого засобу, який не включено до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, і який має код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, але на який встановлено значний перелік специфічних саме для дезінфекційних засобів вимог («Даний засіб (який поставляється додатково повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів), діюча речовина цього додаткового засобу для знищення мікробів має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів»), який унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – мийних засобів.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації з урахуванням внесених Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-08-01-001885-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» мало намір взяти участь у даній закупівлі.
Разом з тим, в останній день, відведений для подання тендерних пропозицій, Замовник вніс зміни (далі по тексту – Зміни) до тендерної документації (далі по тексту – ТД) в частині встановлення надмірних та необгрунтованих вимог, не пов’язаних власне із предметом закупівлі:
- надання на тару протоколів випробувань, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, дотримання яких ТОВ «Гренландія НВП», як й іншими виробниками та постачальниками предмета даної закупівлі – мийних засобів, у стислі строки, відведені для подання тендерних пропозицій, неможливе;
- постачання окрім предмета закупівлі у кількості 13 463,5 л додатково 20 л дезінфікуючого засобу, який не включено до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, і який має код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, але на який встановлено значний перелік специфічних саме для дезінфекційних засобів вимог («Даний засіб (який поставляється додатково повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів), діюча речовина цього додаткового засобу для знищення мікробів має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів»), який унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – мийних засобів.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації з урахуванням внесених Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Змінами до ТД у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 3 до ТД,
- за кожною позицією предмета закупівлі у Таблиці 1 додано додатковий окремий блок вимог до показників якості тари:
Таблиця 1
№п/п Найменування товару* Вимоги до технічних характеристик Кіль-кість, шт
1. Гель для миття посуду ТМ Otto або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття дитячого посуду. Легко видаляє забруднення, не залишає розводів.
Фасування – 1 л
Виготовлено згідно ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 80
Концентрація водневих іонів, од. РН – 3.0 – 11,5
Визначення індексу «хронічної» токсичності при введенні у шлунок, балів - 0
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів –0 3762
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
2. Засіб сантехнічний гель Сантрі ТМ Otto або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для видалення вапняного нальоту, іржі та бруду з сантехніки, унітазів та інших поверхонь.
Фасування – 0.75 л
Виготовлено згідно ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 80
Концентрація водневих іонів, од. РН – менше 3.0
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів –не більше 1
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 1 7602
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
3. Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Otto або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття скла, скляних поверхонь та дзеркал. Видаляє будь-які забруднення, не залишає розводів.
Фасування - 0,5 л з розпилювачем
Виготовлено згідно ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 85
Концентрація водневих іонів, од. РН – 3.0 – 11,5
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 0
Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей, балів –не більше1 8000
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму з розпилювачем.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
- а у вимоги до надання протоколів випробувань на мийні засоби, які складають предмет закупівлі, з низкою вимог до цих протоколів, додано вимоги щодо надання таких само специфічних протоколів випробувань на додані в Таблицю 1 показники якості тари:
1.1. Показники якості та Показники якості тари, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; тара або пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту мийних засобів власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва, що підтверджуємо наданням сертифіката відповідності Технічному регламенту мийних засобів асортименту засобів, які можемо запропонувати у закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення.
Але вимоги до документального підтвердження на тару, яка не є предметом закупівлі, унеможливлюють пропозицію нами усього товару, який складає предмет даної закупівлі та нашу участь у даній закупівлі.
Надання на тару протоколів випробувань, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, дотримання яких ТОВ «Гренландія НВП», як й іншими виробниками та постачальниками предмета даної закупівлі – мийних засобів, у стислі строки, відведені для подання тендерних пропозицій, неможливе.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з ТД надмірні вимоги до документального підтвердження показників якості тари, яка не є предметом даної закупівлі.
2) Також Змінами додано до Додатку 3 до ТД пункт 1.6, яким встановлено надмірну та необгрунтовану вимогу, не пов’язаних власне із предметом закупівлі, щодо постачання
окрім предмета закупівлі у кількості 13 463,5 л
додатково 20 л дезінфікуючого засобу,
який не включено до предмета закупівлі з кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, і який має код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби.
На цей додатковий дезінфікуючий засіб пунктом 1.6 Додатку 3 до ТД встановлено значний перелік специфічних саме для дезінфекційних засобів вимог («Даний засіб (який поставляється додатково повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів), діюча речовина цього додаткового засобу для знищення мікробів має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів»), який унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – мийних засобів:
1.6 З метою знищення мікробів після прибирання сантехнічних приміщень, позиція 2 товару поставляється в комплекті додатково з 20 літрами засобу для миття /очищення/ обробки підлоги і поверхонь з діючою речовиною:
або
5,0% гіпохлорит натрію, 5,0% гідроксид калію;
або
алкілдиметилбензиламоній хлорид <5 %, дидецилдиметиламоній хлорид <5 %.
Даний засіб (який поставляється додатково повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів), діюча речовина цього додаткового засобу для знищення мікробів має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі пропозиції, також на цей додатковий засіб у складі пропозиції надати паспорт якості виробника та лист від виробника, в яких підтверджується можливість знищення мікробів в сантехнічних приміщеннях та можливість використання в закладах освіти, також надати інструкцію або рекомендації від виробника щодо дозування даного засобу.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту мийних засобів власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва, що підтверджуємо наданням сертифіката відповідності Технічному регламенту мийних засобів асортименту засобів, які можемо запропонувати у закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення.
Але вимоги до документального підтвердження на дезінфекційний засіб, який не є предметом закупівлі, унеможливлюють пропозицію нами усього товару, який складає предмет даної закупівлі та нашу участь у даній закупівлі.
Надання на обсяг у 20 літрів дезінфекційного засобу, який не є предметом закупівлі, документів, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, дотримання яких ТОВ «Гренландія НВП», як й іншими виробниками та постачальниками предмета даної закупівлі – мийних засобів, неможливе, унеможливлює пропозицію понад 13 тон мийних засобів, які складають предмет даної закупівлі.
Надане Замовником обгрунтування «З метою знищення мікробів після прибирання сантехнічних приміщень» на втілення побажань із «натякаючих» запитань на майданчику дуже нагадує «добрі наміри» сусіднього УО, яке відзначилося купівлею барабанів у бомбосховища, ймовірно, щоб дітям гупало із середини і не було страшно від того, як гупає зовні.
Подібні намагання обгрунтувати, чому каністра з 20 л засобу, яка унеможливлює конкуренцію у закупівлі понад 13 тон продукції, не може бути закуплена окремо за спрощеною закупівлею чи разом з іншими дезінфекційними засобами у складі закупівлі дезінфекційних засобів за кодом ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція, який включає в себе код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, не виглядають переконливо для громадськості.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з ТД надмірні вимоги щодо поставки та надання документального підтвердження на додатково доданий дезінфекційний засіб, який не є предметом даної закупівлі.
Разом з тим, наголошуємо, що зазначені порушення є наслідком нехтування Замовником вимог законодавства до формування предмету закупівлі.
Застосоване Замовником «доповнення» комплектації предмета закупівлі порушує норми чинного законодавства про публічні закупівлі, спричинені тим, що включення до однієї закупівлі товарів, які мають суттєво відмінну технологію виробництва, а отже й виробників з різних галузей промисловості, через встановлення вимог надання на такі товари специфічного для галузі документального підтвердження суттєво обмежує коло учасників.
Згідно чинного законодавства, в межах одного предмета закупівлі номенклатурні позиції можуть відрізнятися лише починаючи з п’ятої цифри кода ДК.
Зокрема, поєднання у предметі закупівлі продукції з кодами
ДК 021:2015: 39830000-9 – Продукція для чищення
та ДК 021:2015:24450000-3 – Агрохімічна продукція (що включає код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби)
або
встановлення вимог до документального підтвердження на тару
не відповідає вимогам Закону та Наказу Мінекономрозвитку від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі».
Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, що відноситься до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Узагальнена відповідь Мінекономрозвитку щодо цього питання міститься за адресою https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06 з необхідністю перейти за посиланням та скачати файл тексту узагальненої відповіді (сам текст також додаємо до цієї Скарги).
На доказ наявності порушених прав за викладеним у Скарзі надаємо Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) Виключити з ТД надмірні вимоги до документального підтвердження протоколами випробувань показників якості тари, яка не є предметом даної закупівлі.
2) Виключити з ТД вимоги пункту 1.6 Додатку 3 до ТД щодо поставки та надання документального підтвердження на додатковий дезінфекційний засіб, який не є предметом даної закупівлі, зокрема, вимогу щодо цього штучно доданого засобу, що він має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів і щодо надання витягу з цього реєстру,
оскільки за наявного формування предмета закупівлі та формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами (доступна на офіційному сайті Мінекономіки за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06) (доказ за п. 1 та 2 Скарги).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) Виключити з ТД надмірні вимоги до документального підтвердження протоколами випробувань показників якості тари, яка не є предметом даної закупівлі.
2) Виключити з ТД вимоги пункту 1.6 Додатку 3 до ТД щодо поставки та надання документального підтвердження на додатковий дезінфекційний засіб, який не є предметом даної закупівлі, зокрема, вимогу щодо цього штучно доданого засобу, що він має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів і щодо надання витягу з цього реєстру,
Автор:
43527454, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП"
07320, Україна, Київська область, Сухолуччя, 07320, Київська обл., Вишгородський район, село Сухолуччя, ВУЛИЦЯ ТРАВНЕВА, будинок 1-Б
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Керуючись вимогами статті 11 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178 та Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 28.11.2024 р. № 879.
Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей, замовник має право власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації, але до початку строку подання пропозицій.
ВИРІШИЛА :
Внести зміни до тендерної документації на закупівлю ДК 021-2015 код 39830000-9
« Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
а саме:
1.1. Викласти в новій редакції пункти Оголошення «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій»;
1.2. Викласти в новій редакції підпункт 1.1. пункту 1 розділу IV тендерної документації;
1.3. Викласти в новій редакції Додаток № 3 до тендерної документації;
1.4. Викласти в новій редакції Додаток № 5 до тендерної документації
1.5. Викласти в новій редакції Додаток № 8до тендерної документації;
відповідно до Переліку змін, що додається, згідно пункту 54 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178.
2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів, у порядку, передбаченому в ст. 10 та 24 Закону та п. 54 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178.
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-08-01-001885-a.c2
Дата:
19.09.2025 20:52
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12865-р/пк-пз від 20.08.2025Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації за скаргою ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-08-01-001885-a.b1.
16.09.2025 Замовником було внесено зміни до ТД, якими не в повній мірі виконано приписи Рішення, а також ще більш ускладнено пропозицію еквівалентів.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-08-01-001885-a в електронній системі закупівель.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 12865-р/пк-пз від 20.08.2025 (далі по тексту – Рішення) Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації (далі по тексту – ТД) за скаргою ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-08-01-001885-a.b1.
16.09.2025 Замовником було внесено зміни до ТД, якими не в повній мірі виконано приписи Рішення, а також ще більш ускладнено пропозицію еквівалентів.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації, з урахуванням внесених змін, через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1. Зокрема, за першим пунктом скарги № UA-2025-08-01-001885-a.b1 у Рішенні було зазначено:
«Враховуючи наведене, у тому числі найменування предмета закупівлі, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення в Документації вимоги саме до документів, які підтверджують якість тари. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити показники якості саме тари протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року, лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, або випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Разом з тим, вимоги до протоколів випробувань у пункті 1.1 Додатку 3 до ТД, не зважаючи на приписи Рішення, й після внесення Замовником 16.09.2025 Змін містять вимогу про сферу акредитації/сертифікації лабораторії, яка має включати засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; тара або пакувальні матеріали:
«1.1. Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; (пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації)».
Вимога до наявності тари або пакувальних матеріалів у сфері акредитації/сертифікації лабораторії, що видала протоколи випробувань на товар за предметом закупівлі ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, тобто на мийні засоби, написана не через «або», а через крапку з комою, тобто не є варіативною, а отже має бути дотримана, на відміну від варіантів написання мийних засобів, які подано через «або»: «засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення».
Зазначена вимога мала бути видалена Замовником на підставі Рішення, оскільки вона не узгоджується із предметом закупівлі і необгрунтовано обмежує для учасників можливість надання документального підтвердження.
Таким чином, Замовником не було у повному обсязі виконано Рішення Комісії в частині надання документального підтвердження, що стосується тари і пакування.
2. Також, змінами від 16.09.2025 Замовник додав до Додатку 3 до ТД пункт 2.4, яким для еквівалентів додатково вимагається сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 від акредитованого на вказаний стандарт органу:
«2.4. На запропонований еквівалентний товар надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним компетентним національним або призначеним органом з оцінки відповідності. Орган з оцінки відповідності (сертифікаційний орган або орган з сертифікації) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності. Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника та найменуванню в наданих протоколах випробувань».
Разом з тим, чинне законодавство не встановлює вимоги підтвердження відповідності екологічним вимогам саме ISO 14024, який стосується лише Екологічних марковань та декларацій.
Виробники та постачальники широко застосовують підтвердження відповідності більш широкому спектру саме екологічних вимог, тобто «еквівалентним вимогам» в розумінні частини шостої статті 23 Закону, шляхом отримання сертифікатів відповідності ISO 14001, який стосується систем екологічного управління загалом, а не лише марковань та декларацій:
Стандарт, документ щодо відповідності якому вимагається Замовником
(але не може бути ним наданий на продукцію зазначених в ТД та інших виробників)
Стандарт, сертифікат відповідності якому може запропонувати ТОВ «Гренландія НВП»
(а також й інші потенційні учасники, які можуть запропонувати еквіваленти)
ДСТУ ISO 14024 Екологічні марковання та декларації. Екологічне марковання типу I. Принципи та процедури
ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT)
Отже, серед іншого, формулювання зазначеної вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні сертифікати відповідності ДСТУ ISO 14001 (тобто державному стандарту України) видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством), які підтверджують відповідність еквівалентним (екологічним) вимогам.
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону
не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам,
але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (в даному випадку – екологічним) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам
не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024,
але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через дискримінаційні вимоги Замовника до надання документального підтвердження відповідності.
Окремо слід сказати, що Замовникові відома позиція Комісії стосовно зазначеного питання, адже минулого року Замовником вже встановлювалась аналогічна вимога й рішенням Комісії № 15841-р/пк-пз від 25.09.2024 за скаргою № UA-2024-08-16-004124-a.a2 було встановлено:
«За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які на підтвердження технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі повинні додатково надати по кожному найменуванню запропонованого саме еквівалентного товару, зокрема, сертифікат відповідності саме ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації, повну скановану копію нормативного документу на виготовлення еквівалентного товару (саме технічні умови (ТУ) або саме технічне завдання (ТЗ)), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначені вимоги тендерної документації із чинним законодавством.
На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001, виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на виготовлення продукції, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) видалити вимоги щодо надання підтвердження сфери акредитації/сертифікації лабораторії, яка видала протоколи випробувань на мийні засоби, на тару або пакувальні матеріали, що не узгоджується із предметом закупівлі;
2) надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам
не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024,
але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001, виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на виготовлення продукції, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП»
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) видалити вимоги щодо надання підтвердження сфери акредитації/сертифікації лабораторії, яка видала протоколи випробувань на мийні засоби, на тару або пакувальні матеріали, що не узгоджується із предметом закупівлі;
2) надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам
не лише виключно саме сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14024,
але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») та які, відповідно до частини шостої статті 23 Закону, є способом, визначеним законодавством,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На виконання Рішення №14508-р/пк-пз від 23.09.2025 щодо розгляду скарги ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" (далі-Скаржник) від 19 вересня 2025 року № UA-2025-08-01-001885-а.c2 (надалі – Скарга), щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель - відкриті торги з особливостями на закупівлю (товару) " ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (гель для миття посуду, засіб сантехнічний гель, засіб для миття скла та дзеркал, засіб для миття підлоги і поверхонь) для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації.» (надалі – Процедура закупівлі), органу за № UA-2025-08-01-001885-a, управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-01-001885-a.
Пояснення на Заперечення Замовника на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
За першим пунктом Скарги Замовником 26.09.2025, вже після надання Заперечення, було внесено зміни до тендерної документації (далі по тексту – ТД), якими, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 12865-р/пк-пз від 20.08.2025 (далі по тексту – Рішення) за скаргою ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2025-08-01-001885-a.b1, було виключено вимогу пункту 1.1 Додатку 3 до ТД щодо включення до сфери акредитації/сертифікації лабораторії тари або пакувальних матеріалів.
2. Щодо доданої Замовником 16.09.2025 зміною до Додатку 3 до ТД додаткової вимоги пункту 2.4 на «еквіваленти» надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 від акредитованого на вказаний стандарт органу: «2.4. На запропонований еквівалентний товар надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним компетентним національним або призначеним органом з оцінки відповідності. Орган з оцінки відповідності (сертифікаційний орган або орган з сертифікації) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності. Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника та найменуванню в наданих протоколах випробувань».
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
Керуючись вимогами статті 11 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178 та Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 28.11.2024 р. № 879.
Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей, замовник має право власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації, але до початку строку подання пропозицій.
ВИРІШИЛА :
Внести зміни до тендерної документації на закупівлю ДК 021-2015 код 39830000-9
« Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
а саме:
1.1. Викласти в новій редакції пункти Оголошення «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій»;
1.2. Викласти в новій редакції підпункт 1.1. пункту 1 розділу IV тендерної документації;
1.3. Викласти в новій редакції Додаток № 3 до тендерної документації;
1.4. Викласти в новій редакції Додаток № 5 до тендерної документації
1.5. Викласти в новій редакції Додаток № 8до тендерної документації;
відповідно до Переліку змін, що додається, згідно пункту 54 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178.
2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів, у порядку, передбаченому в ст. 10 та 24 Закону та п. 54 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178.
ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
Тема:
Технічні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику. Ви закуповуєте засіб призначений для видалення вапняного нальоту, іржі та бруду з сантехніки, унітазів та інших поверхонь. Але ж в туалетах можуть бути випадки що простого видалення бруду буде не достатньо і засіб має мати також дезінфекційні властивості. Чому ви не вимагаєте щоб засіб додатково дезінфікував поверхні?
Дата оприлюднення звернення:
05.08.2025 14:15
«Шановний учасник! Замовнику потрібен засіб що буде знищувати мікроби, бактерії, віруси.»
Дата оприлюднення відповіді:
08.08.2025 09:29
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
Тема:
Звернення, щодо усунення порушень та внесення змін до тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику!
Наша компанія, як потенційний учасник процедури закупівлі, уважно вивчила умови Вашої тендерної документації (надалі – ТД). Аналіз виявив наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству та обмежують конкуренцію.
У Додатку № 3 до ТД для всіх трьох позицій предмета закупівлі встановлено вимоги щодо «визначення індексу» для підтвердження низки показників токсичності та подразнюючої дії (індекс токсичності, шкірно-подразнююча дія тощо), а саме в технічних характеристиках таблиці 1:
1. п. 1 – «Визначення індексу «хронічної» токсичності при введенні у шлунок, балів – 0; Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0; Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів –0».
2. п. 2 – «Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів –не більше 1; Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 1».
3. п. 3 - «Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0; Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 0; Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей, балів –не більше1».
При цьому, згідно з п. 1.1 п.1. «Перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог» Додатку №3, на підтвердження вимагається надати документ, виданий "не раніше 2024 року" випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ.
Звертаємо Вашу увагу на ключові зміни в законодавчому полі України.
01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України від 06.09.2022 № 2573-ІХ "Про систему громадського здоров'я". Цим законом було скасовано дію Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", що, в свою чергу, скасувало процедуру проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі відповідних висновків (висновків СЕС).
Саме висновки СЕС були тим документом, який до 01.10.2023 підтверджував відповідність продукції встановленим медичним критеріям безпеки, включаючи показники токсичності, зазначені у Вашій ТД.
Відповідно до наказу МОЗ України від 09.10.2000 № 247, висновки СЕС, видані до 01.10.2023, залишаються чинними протягом усього терміну їх дії (до 5 років для імпортної продукції).
Таким чином, Ваша вимога створює подвійну дискримінаційну вимогу для потенційних учасників:
1. Неможливо отримати новий документ (протокол випробувань від лабораторії НААУ), який би містив вичерпні дані щодо специфічних показників токсичності у формулюваннях, викладених у ТД, оскільки така методологія оцінки та форма звітності більше не застосовується після скасування профільного законодавства.
2. Неможливо використати старий, але абсолютно легітимний та чинний висновок СЕС, оскільки Ви встановили неправомірне обмеження щодо дати видачі документа – "не раніше 2024 року", тобто після дати, коли такі документи перестали видавати в принципі.
Крім того, звертаємо увагу, що Держпродспоживслужба приймала рішення на підставі протоколів та експертних звітів, підготовлених спеціалізованими науковими установами. Станом на сьогодні, після 1 жовтня 2023 року, жоден інститут в Україні не уповноважений видавати нові висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи (висновки СЕС) у тому вигляді, в якому вони існували раніше.
Аналізуючи акредитацію таких інститутів, можна дійти висновку, що кожна лабораторія має свою сферу акредитації. Це вичерпний перелік випробувань, які вона уповноважена проводити.
Отже, такі "індекси" не є стандартизованим методом випробувань у сучасному розумінні, а є елементом скасованої державної регуляторної процедури. Лабораторія не може взяти на себе функції скасованого державного органу.
Враховуючи викладене вище, такі вимоги штучно та безпідставно звужують коло потенційних учасників, що є прямим порушенням принципів недискримінації та максимальної економії, закріплених у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
На підставі вищевикладеного,
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до тендерної документації, шляхом усунення дискримінаційних умов:
1.1. Повністю виключити з Додатку №3 до ТД вимоги щодо підтвердження показників «індекс хронічної токсичності», «індекс гострої токсичності», «індекс шкірно-подразнюючої дії» та «індекс подразнюючої дії на слизову оболонку очей», оскільки вони базуються на застарілій нормативній базі, або
Повідомляємо, що у разі, якщо зазначені порушення не будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, ми будемо змушені звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за захистом своїх прав та законних інтересів.
Сподіваємося на Ваше розуміння та оперативне вирішення питання у встановленому законом порядку.
Дата оприлюднення звернення:
05.08.2025 14:38
«Шановний учасник! По перше. Наказ МОЗ України від 09.10.2000 № 247, втратив свою чинність. По друге. На підставі Закону № 2573-ІХ від 06.09.2022 втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10-12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Відтак чинне законодавство наразі не передбачає наявності таких документів як Висновок ДСЕЕ, і їх отримання є неможливим. Відтак вимога про надання таких документів буде дискримінаційною по відношенню до учасників що такого документу не мають. По третє. Замовник не обмежує учасників ні назвою, ні формою документу який має підтверджувати показник якості встановлені в Додатку 3. Також Замовник не обмежує учасників наданням документів виключно від акредитованих НААУ органів, як ви це зазначаєте. В Україні є безліч лабораторій що можуть провести відповідні випробування. Таким чином замовник не вважає необхідним вносити зміни до документації в цій частині.»
Дата оприлюднення відповіді:
08.08.2025 09:30
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
Тема:
Щодо Сантрі
Зміст:
Згідно вимог тендерної документації можна пропонувати дешеві засоби, які будуть лише відчищати від бруду. Хочу для розуміння який саме засіб пропонувати, уточнити: Чи повинен засіб додатково знищувати мікроби, бактерії, віруси чи достатньо лише відчищати від бруду та іржі? Прошу надати роз'яснення, щоб я розумів як мені підходити до формування цінової пропозиції.
Дата оприлюднення звернення:
05.08.2025 14:49
«Шановний учасник! Повідомляємо, що засіб повинен знищувати мікроби, бактерії, віруси.»
Дата оприлюднення відповіді:
08.08.2025 09:26
Звернення:
За тендером : ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)
Тема:
Щодо змін
Зміст:
Шановний Замовнику! Ви внесли зміни в закупівлю та додатково до позиції 2 товару просите врахувати поставку 20 л засобу з діючою речовиною: 5,0% - гіпохлорит натрію, 5,0% - гідроксид калію або алкілдиметилбензиламоній хлорид <5 %, дидецилдиметиламоній хлорид <5 %. Я я розумію дану вимогу то ви хочете засіб з трьома діючими речовинами серед яких 5,0% - гіпохлорит натрію, дидецилдиметиламоній хлорид <5 % та третя одна із двох 5,0% - гідроксид калію або алкілдиметилбензиламоній хлорид <5 %. Але ж такого засобу в реєстрі дезінфекційних засобів немає. Прохання роз'яснити чи внести відповідні зміни щоб наявність діючої речивини в засобі трактувалася однозначно.
Дата оприлюднення звернення:
08.08.2025 14:15
Шановниу учасник ! В тендерну документацію будуть внесені зміни
Дата оприлюднення відповіді:
08.08.2025 16:09
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
1 661 400
грн.
Період подання пропозицій
до
30.10.2025 00:00
Замовник:
Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації