Звернення:
За тендером : Послуги з проведення періодичного медичного огляду працівників
Тема:
Щодо усунення порушення та внесення змін до тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику!
Звертаємось до Вас в порядку, передбаченому статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 54 Особливостей, з вимогою щодо усунення невідповідностей та приведення тендерної документації у повну відповідність до вимог чинного законодавства України.
Уважно вивчивши умови тендерної документації (далі – ТД) , ми виявили положення, які створюють суттєві юридичні ризики для Вас як для Замовника та не відповідають чинному законодавству у сфері ліцензування.
З метою недопущення закупівлі послуг, що можуть бути надані з порушенням закону, звертаємось до Вас із вимогою усунути ці невідповідності.
Суть порушення полягає у наступному:
1) У Додатку 2 до ТД («Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики...») зазначено вимогу надавати послуги «у закладах системи охорони здоров'я, найбільш наближених до місця роботи працівників закладів освіти Голобської селищної територіальної громади, або ж розташованих у м. Ковель».
2) У Додатку 5 до ТД («Перелік документів та інформації для УЧАСНИКІВ...») для підтвердження цієї вимоги передбачено надання лише пункту 9 – «Гарантійний лист від Учасника...». Водночас пункт 1 цього ж додатку вимагає лише «довідку довільної форми... про наявність чинної ліцензії» без прив’язки до місця надання послуг.
Таке розмежування є хибним, оскільки ліцензія на медичну практику нерозривно пов’язана з місцем її провадження. Відповідно до пункту 9 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики (затверджених постановою КМУ № 285 від 02.03.2016), медична практика провадиться виключно за місцем (місцями), що офіційно зазначені в ліцензії та про які повідомлено орган ліцензування.
Надання медичних послуг за адресою, не вказаною в ліцензії, є прямим порушенням законодавства України.
Таким чином, покладаючись лише на гарантійний лист, Ви як Замовник ризикуєте:
- Укласти договір з учасником, який фізично не зможе виконати його у встановлені строки, оскільки легалізація нового місця діяльності потребує часу.
- Прийняти та оплатити послуги, надані незаконно, що є неприпустимим при використанні бюджетних коштів і може мати негативні наслідки для відповідальних осіб Замовника.
ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації для усунення зазначених порушень:
1. Пропонуємо конкретні зміни до вже існуючих пунктів ТД:
1) Внести зміни до Додатку 2 («Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»):
- Викласти вимогу щодо місця надання послуг у наступній, більш чіткій редакції: "Послуги з проведення періодичного медичного огляду повинні надаватися у закладі охорони здоров'я, який має чинну, належним чином оформлену ліцензію на провадження медичної практики за місцем її фактичного провадження, що розташоване у смт Голоби або у м. Ковель Волинської області, відповідно до вимог постанови КМУ № 285 від 02.03.2016 р."
2) Внести зміни до Додатку 5 («Перелік документів та інформації для УЧАСНИКІВ...»):
- Змінити редакцію пункту 1, який стосується підтвердження наявності ліцензії, виклавши її наступним чином: "1. Копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за місцем її фактичного провадження, що розташоване у смт Голоби або у м. Ковель Волинської області, відповідно до вимог постанови КМУ № 285 від 02.03.2016 р. Учасник, який здійснює діяльність на підставі ліцензії, виданої в електронній формі, може надати витяг з відповідного реєстру, що підтверджує наявність ліцензії та зазначення місця провадження діяльності смт Голоби або м. Ковель Волинської області."
- Виключити з пункту 9 («Гарантійний лист від Учасника, що під час надання послуг він зобов'язується...»), текст "надавати послуги у закладах системи охорони здоров’я, найбільш наближених до місця роботи працівників закладів освіти Голобської селищної територіальної громади, або ж розташованих у м.Ковель", оскільки він стає непотрібним та підміняється більш надійною документальною вимогою, що відповідає законодавству. Його наявність лише створює хибну альтернативу та вводить учасників в оману.
Внесення запропонованих змін усуне юридичні ризики для Замовника, забезпечить отримання законних та якісних послуг, зробить умови закупівлі прозорими та однозначними для всіх потенційних учасників та попередить можливі оскарження у майбутньому.
Дата оприлюднення звернення:
01.08.2025 10:20
Шановний Учаснику. У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне.
Так, дійсно, згідно Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою КМУ № 285 від 02.03.2016 р., медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
З метою уникнення ризиків під час проведення закупівлі послуг з проведення періодичного медичного огляду працівників закладів освіти Голобської селищної територіальної громади та приведення документації даної закупівлі у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів України, до Додатків 2, 5 до тендерної документації буде внесено зміни та доповнення.
Дата оприлюднення відповіді:
04.08.2025 15:56