ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ
(в порядку пункту 46 Особливостей)
31 липня 2025 року Комунальним некомерційним підприємством Стрийської міської ради «Територіальне медичне об’єднання «Стрийська міська об’єднана лікарня» (надалі – Замовник) було оприлюднено інформацію про закупівлю – оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-31-006855-a). Предмет закупівлі – Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу «Лікарня інтенсивного лікування» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. О. Басараб, 15 у м. Стрий Львівської області (ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція). Очікувана вартість предмета закупівлі – 2 740 323,60 гривень з ПДВ.
Згідно проведеного аукціону переможцем став: ТОВ "ОПАЛ", який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію.
В ході розгляду Тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ОПАЛ" Замовником було виявлено ряд підстав для відхилення Тендерної пропозиції Учасника та його пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, па період дії правового режиму воєнною стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених 12.10.2022 постановою Кабінету Міністрів України № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості).
21.08.2025 Учасник ТОВ "ОПАЛ" звернувся до Замовника з вимогою в порядку пункту 46 Особливостей.
Учасник ТОВ "ОПАЛ" стверджує, що Замовником неправомірно відхилено його пропозицію, оскільки зміна ним назви предмета закупівлі є формальною помилкою, яка підлягає виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Однак, виключний перелік опису та прикладів формальних помилок зазначений у «Переліку формальних помилок», затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 (згідно правової позиції Верховного суду України, викладеної у Постанові у справі № 420/17618/21 (провадження № К/990/36596/22) від 05 квітня 2023 року), а саме:
1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
уживання великої літери;
уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Отже, серед зазначеного переліку формальних помилок відсутня помилка, а саме: зміна назви предмета закупівлі, на яку, як формальну, безпідставно посилається Учасник ТОВ "ОПАЛ" і який стверджує, що вона підлягає виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Таким чином, зміна назви предмета закупівлі не є формальною помилкою і вона не підлягає виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Крім цього, згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги: Згідно з Додатком 1.1 до тендерної документації розділом 4 «Документи та інформація, які надаються учасниками процедури закупівлі для підтвердження відповідності їхніх тендерних пропозицій технічним, якісним, кількісним та іншим (за наявності) вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, зокрема з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» та Додатком 2 Технічна специфікація, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також їхня відповідність вимогам замовника, встановленим цією документацією, підтверджуються учасниками шляхом надання у складі своїх тендерних пропозицій наступних інформації та/або документів: 1) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим (за наявності) вимогам замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - кошторисну документацію, засвідчену підписом уповноваженої особи та печаткою учасника (за наявності), у складі: - розрахунок договірної ціни, вид договірної ціни – тверда; - зведений кошторисний розрахунок; - пояснювальна записка; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу). Учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим (за наявності) вимогам замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - кошторисну документацію, засвідчену підписом уповноваженої особи та печаткою учасника (за наявності), у складі: - розрахунок договірної ціни, вид договірної ціни – тверда; - зведений кошторисний розрахунок; - пояснювальна записка; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу). Порушення, які виявлені під час перевірки тендерної пропозиції учасника. Учасник у складі тендерної пропозиції надав зазначені документи, які вимагалися відповідно до зазначених вище вимог, але які не відповідають вимогам Замовника, зокрема локальний(і) кошторис(и) та зведений кошторисний розрахунок складені не у відповідності до вимог тендерної документації, зокрема вимог Додатку №1.1 Розділу 4 «Документи та інформація, які надаються учасниками процедури закупівлі для підтвердження відповідності їхніх тендерних пропозицій технічним, якісним, кількісним та іншим (за наявності) вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником» та Додатку №2 Технічна специфікація. А саме: 1) Локальний кошторис 02-01-01 на загально будівельні роботи, містить назву предмета закупівлі, яка не збігається з предметом закупівлі встановленим у ТД замовника та в електронних полях закупівлі. Тобто назва предмету закупівлі звучить наступним чином: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу «Лікарня інтенсивного лікування» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. О. Басараб, 15 у м. Стрий Львівської області». Учасник зазначає предмет закупівлі: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу "Лікарня інтенсивного лікування" КНП "ТМО "СМОЛ"» (скріншот додається). 2) Локальний кошторис 02-01-01 на медичне газопостачання (креогенна ємність), містить назву предмета закупівлі, яка не збігається з предметом закупівлі встановленим у ТД замовника та в електронних полях закупівлі. Тобто назва предмету закупівлі звучить наступним чином: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу «Лікарня інтенсивного лікування» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. О. Басараб, 15 у м. Стрий Львівської області». Учасник зазначає предмет закупівлі: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу "Лікарня інтенсивного лікування" КНП "ТМО "СМОЛ"» (скріншот додається). 3) Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-03 на придбання обладнання), містить назву предмета закупівлі, яка не збігається з предметом закупівлі встановленим у ТД замовника та в електронних полях закупівлі. Тобто назва предмету закупівлі звучить наступним чином: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу «Лікарня інтенсивного лікування» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. О. Басараб, 15 у м. Стрий Львівської області». Учасник зазначає предмет закупівлі: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу "Лікарня інтенсивного лікування" КНП "ТМО "СМОЛ"» (скріншот додається). 4) Локальний кошторис на пусконалагоджувальні роботи № 02-01-04 на пусконаладка медичного газопостачання), містить назву предмета закупівлі, яка не збігається з предметом закупівлі встановленим у ТД замовника та в електронних полях закупівлі. Тобто назва предмету закупівлі звучить наступним чином: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу «Лікарня інтенсивного лікування» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. О. Басараб, 15 у м. Стрий Львівської області». Учасник зазначає предмет закупівлі: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу "Лікарня інтенсивного лікування" КНП "ТМО "СМОЛ"» (скріншот додається). 5) Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва, містить назву предмета закупівлі, яка не збігається з предметом закупівлі встановленим у ТД замовника та в електронних полях закупівлі. Тобто назва предмету закупівлі звучить наступним чином: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу «Лікарня інтенсивного лікування» КНП «ТМО «СМОЛ» по вул. О. Басараб, 15 у м. Стрий Львівської області». Учасник зазначає предмет закупівлі: «Реконструкція систем (мереж) киснепостачання Відокремленого підрозділу "Лікарня інтенсивного лікування" КНП "ТМО "СМОЛ"» (скріншот додається).
Відповідно до положень Закону, Особливостей та практики Комісії АМКУ замовник не надає 24 години в разі відсутності (або невідповідності) документів, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик. Надання 24 годин на виправлення помилок можливе, якщо це стосується усунення невідповідностей у забезпеченні тендерної пропозиції або в документах, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі. В даному випадку в документах технічної специфікації є невірно зазначений предмет закупівлі (порушення стосується безпосередньо предмету закупівлі), а це підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника. Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеним вимогам. В такому випадку, Замовник безумовно відхиляє пропозицію учасника без надання 24 годин на виправлення. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Відповідно до пункту 43 Особливостей: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Отже, пунктом 43 Особливостей не передбачена можливість виправлення предмета закупівлі. Більше того, навіть виправлення помилок в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації, не повинно призводити до зміни предмета закупівлі.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі - Порядок № 708).
Вимога щодо назви предмета закупівлі передбачена Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, що затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Порядок № 1082).
Так, згідно з пунктом 12 Порядку під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи); коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку № 708, та їх назви.
Отже, назва предмета закупівлі є його важливою складовою частиною.
А Учасник ТОВ "ОПАЛ" змінив назву предмета закупівлі у документах технічної специфікації.
За таких обставин, пропозиція Учасника ТОВ "ОПАЛ" підлягала і правомірно була відхилена відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Аналогічні рішення прийняті при розгляді аналогічних ситуацій Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення № 4044-р/пк-пз від 03.04.2023 та Рішення № 17964-р/пк-пз від 06.11.2024).