Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Обласний заклад з надання психіатричної допомоги Полтавської обласної ради» (далі ? Замовник) UA-P-2025-07-31-005753-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 31.07.2025 № 1; тендерну пропозицію учасника ФОП Карпович Андрій Олександрович (далі – Учасник); протокол уповноваженої особи від 14.08.2025; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 28.08.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови №1178 під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині невідхилення Учасника процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, Замовником в підпункті 7.1. пункту 7 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Пропозиція учасника повинна мати підтвердження відповідності всім технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі викладена у Додатку № 1 до тендерної документації».
Разом з цим, в пункті 10 Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлена вимога, зокрема: «В складі пропозиції учасник повинен надати: - Акти про проведення дезінфекційній обробки автомобільного транспорту, після вивантаження брудної білизни…».
Учасником ФОП Карпович Андрій Олександрович в складі тендерної пропозиції не надано Акти про проведення дезінфекційній обробки автомобільного транспорту, що не виконує вимоги тендерної документації замовника.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 25.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 28.08.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення, а саме: «При розгляді тендерної пропозиції ФОП Карпович Андрій Олександрович щодо виконання вимог пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації, зокрема: «В складі пропозиції учасник повинен надати: Акти про проведення дезінфекційній обробки автомобільного транспорту, після вивантаження брудної білизни» було прийнято рішення приймати документ «МЕТОДИКА з санітарної обробки транспорту для доставки чистої білизни до Замовника від пральні ФОП Карпович Андрій Олександрович» як рівнозначний, так як містить необхідну інформацію».
Твердження Замовника, що акти про проведення дезінфекційній обробки автомобільного транспорту та документ «Методика з санітарної обробки транспорту для доставки чистої білизни до Замовника від пральні ФОП Карпович Андрій Олександрович» рівнозначні не відповідає дійсності з огляду на визначення понять. Так, методика - це конкретизація шляху, сукупність специфічних прийомів, що використовуються в межах певного методу, водночас, акт це документ, якій засвідчує якусь фактично здійснену дію.
З огляду на викладене, учасником не підтверджено проведення дезінфекційної обробки автомобільного транспорту після вивантаження брудної білизни, як це вимагалось тендерною документацією замовника. Отже, тендерна пропозиція учасника ФОП Карпович Андрій Олександрович не відповідає вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню.
Однак, Замовник на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ФОП Карпович Андрій Олександрович, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, в частині технічного завдання, натомість, визначив його переможцем процедури закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом відміни торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.