Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03 вересня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Новороздільської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-07-30-012654-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; оприлюднене в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 08.08.2025 №11; тендерну пропозицію ТОВ «Магістраль Захід»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ТОВ «Магістраль Захід» як переможцем тендеру документи; договір від 22.08.2025 №16/25 з додатками; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог підпункту 2.1. пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації Замовника у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати інформаційну довідку у довільній табличній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади та підстави залучення (штатний, працівник субпідрядника/співвиконавця) щодо підтвердження, зокрема, наявності не менше 1 особи, відповідальної за дотримання охорони праці під час виконання робіт на об’єкті, а за вимогами підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації кваліфікація спеціаліст(а)ів, що відповідатиме(уть) за охорону праці підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Моніторингом встановлено, що ТОВ «Магістраль Захід» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «документи, що підтверджують відповідність.pdf», стор.13), у якій зазначено про наявність в учасника відповідних працівників, в тому числі штатного інженера з охорони праці Перейми Ігоря Михайловича (далі – Перейма І.М.).
Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Магістраль Захід» містяться копія наказу від 30.11.2021 №7/к (файл «накази.pdf») про прийняття на посаду інженера з охорони праці Перейми І.М. (за сумісництвом), скан-копії витягу з протоколу №019-25 від 27.02.2025 засідання комісії з перевірки знань з охорони праці та посвідчення від 27.02.2025 №019-25/25 про проходження відповідних навчань Перейми І.М., як працівника ТОВ «Цикада Плюс» (файл «3.3 ПЕРЕЙМА І.М.Охорона праці.Цикада Плюс.протокол+посвідчення»).
Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон №2694-XII) роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
Одночасно, відповідно до статті 15 Закону №2694-XII на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
Крім того, за нормами статті 18 Закону №2694-XII працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається типовим положенням, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
За нормами пункту 1.6 НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15), а згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці; а відповідно до пункту 3.6 - особи, які суміщують професії, проходять навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці як з їхніх основних професій, так і за професіями, що суміщуються.
Однак, подані учасником ТОВ «Магістраль Захід» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірки знань з питань охорони праці Перейми І.М. як працівника ТОВ «Магістраль Захід».
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Проте, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ « Магістраль Захід», за наявності вищенаведених невідповідностей у тендерній пропозиції учасника не оприлюднено учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції (щодо кваліфікації особи, що виконуватиме функції інженера з охорони праці) та не надано учаснику можливості усунути таку невідповідність, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), направлені на недопущення в подальшому встановлених моніторингом порушень законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.