Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: «28» серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), обґрунтованість проведення закупівлі без застосування електронної системи закупівель, законності укладання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2025 рік; укладений договір про закупівлю від 28.07.2025 №74, відповідь Замовника від 25.08.2025 на запит від 20.08.2025 з підтверджуючими документами.
Дослідженням питань обґрунтованість проведення закупівлі без застосування електронної системи закупівель, законності укладання договору встановлено наступне. Відповідно до оприлюдненого Замовником обґрунтування закупівля без застосування електронної системи закупівель проведена на підставі пп.6 п.13 Особливостей, а саме відмінено відкриті торги за ідентифікатором UA-2025-07-18-007450-a, оголошені Замовником за тим самим предметом закупівлі, через неподання жодної тендерної пропозиції.
Відповідно до пп.6 п.13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
У Додатку 4 до ТД Замовника, розробленої до процедури відкритих торгів UA-2025-07-18-007450-a, наведена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, де деталізовано перелік послуг, що закуповуються, а саме:
1. Утримання в належному стані вулиць, провулків, а саме: прибирання сміття, очищення тротуарів та узбіччя доріг від бруду. Прибирання від сміття автобусних зупинок, місць відстою автотранспорту, дитячих майданчиків.
2. Систематичне очищення урн.
3. Фарбування урн.
4. Своєчасне очищення тротуарів від снігу та обробка їх протиожеледними матеріалами.
При цьому, в укладеному договорі від 28.07.2025 №74, зокрема в пункті 1.1 предмет закупівлі визначено як «Послуги з утримання тротуарів», тобто без деталізації, як у Додатку 4 до ТД Замовника, розробленої до процедури відкритих торгів UA-2025-07-18-007450-a.
Таким чином, договір від 28.07.2025 №74 укладено з недотриманням пп.6 п.13 Особливостей, яким передбачено, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами дослідження питання законності укладання договору встановлено порушення пп.6 п.13 Особливостей.
Дослідженням питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону та Особливостей, обґрунтованість проведення закупівлі без застосування електронної системи закупівель порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує внести відповідні зміни до договору від 28.07.2025 №74 щодо приведення його у відповідність до вимог чинного законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.