Звернення:
За тендером : Система групового та індивідуального управління
Тема:
щодо п. 4.4 Додатку 1 ТД
Зміст:
Пунктом 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби ? плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно до ст. 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі – встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів).
Пунктом 4.4 додатку 1 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції), передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі серед іншого повинен надати:
«Документ від виробника системи групового та індивідуального управління, який підтверджує можливість взаємодії з новими приводами та датчиками положення».
В тендерній документації відсутні жодні характеристики нових приводів та датчиків положення, відносно яких учаснику (виробнику) необхідно надати документальне підтвердження можливості взаємодії системи групового та індивідуального управління. Більш того, нам, як виробнику СГІУ, невідомо, щоб ДІЯРУ були погоджені для використання нові привода та датчики положення, крім тих, що зараз експлуатуються на діючих АЕС України.
Беручи до уваги, що у світі існує ряд провідних компаній, які виробляють приводи, а саме:
-General Atomics;
- Areva NP (Framatome);
- Skoda JS;
- Westinghouse;
можливо припустити, що кожна з цих компаній у разі необхідності (якої зараз немає, про що буде зазначено нижче) може стати постачальником приводів.
На даний час неможливо визначити виробника та характеристики приводів та датчиків положення, що будуть постачатися в майбутньому, адже для цього спочатку необхідно провести відповідну закупівельну процедуру, визначити її переможця та укласти з ним договір, який буде передбачати конкретні технічні характеристики даного обладнання.
В свою чергу переможець повинен отримати дозвіл від ДІЯРУ на постачання своєї продукції, попередньо провівши випробування. Кожен виробник має технологічні відмінності і нюанси робочих характеристик обладнання, різні вимоги до монтажу та експлуатації приводів/датчиків положення.
Лише після додержання вказаної процедури можливе включення до тендерної документації вимог, передбачених п. 4.4 Додатку 1.
Враховуючи вищевикладене, ми розуміємо, що Замовник не має зазначеної інформації на сьогоднішній день, тому цей пункт не може бути уточнений, а повинен бути виключений із тендерної документації.
Як відомо з загальнодоступних джерел енергоблок № 1 філії «ВП ХАЕС» Замовника був введений в експлуатацію в 1987 році з очікуваним строком експлуатації 30 років. Загальний строк експлуатації енергоблоку з урахуванням продовження може складати 50 років, тобто до 2038 року. Перше продовження строку експлуатації до 2028 року відбулося в 2018 році.
Приводи та датчики положення, які зараз експлуатуються на енергоблоці № 1 філії «ВП ХАЕС» (поставлені Skoda JS), були введені в експлуатацію в 2012 році і мають строк експлуатації 30 років. Тобто заміна даних приводів та датчиків на нові повинна відбуватися не раніше 2042 року.
Приходимо до висновку, що строк експлуатації вже встановлених на даний час приводів перевищує розрахунковий строк експлуатації самого енергоблоку, що позбавляє будь – якого сенсу для встановлення в тендерній документації вимог передбачених п. 4.4 Додатку 1. Крім того, до 2042 року поточні виробники приводів та датчиків можуть припинити виробництво даного обладнання, можуть з’явитися інші виробники та інші технічні вимоги до характеристик приводів та датчиків положення, що робить незаконною та необґрунтованою вимогу п. 4.4 Додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, вважаємо пункт 4.4 Додатку 1 до тендерної документації (а саме вимога надати: «Документ від виробника системи групового та індивідуального управління, який підтверджує можливість взаємодії з новими приводами та датчиками положення») таким, що не відповідає вимогам ст. 22 та 23 Закону та просимо його виключити із тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
01.08.2025 16:56
Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності, зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку
Дата оприлюднення відповіді:
04.08.2025 16:10