Обгрунтування використання процедури
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі Очікувана вартість предмета закупівлі в сумі 42296,00 грн. (Сорок дві тисячі двісті дев'яносто шість гривень нуль копійок), у т.ч. ПДВ 7049,33 грн. (Сім тисяч сорок дев'ять гривень 33 копійки) була визначена наступним чином. Після проведених робочих зустрічей та отримання комерційної пропозиції від уповноваженої особи АТ «Укртелеком» з’ясовано, що загальна вартість тарифів на 2025 рік збільшиться в порівнянні з 2024 роком, а також перевитрата за послуги інтернету відбулася через підключення нової інтернет-лінії за адресою м.Південноукраїнськ, вул. Спортивна, буд. 3 . З розрахунку на 2025 року орієнтовні витрати на АТ «Укртелеком» становитимуть 94 000,00 дев’яносто чотири тисячі гривень нуль копійок), у т.ч. ПДВ 15 666,66 грн. ( п'ятнадцять тисяч шістсот шістдесят шість гривень шістдесят шість копійок) за період з 01.01.2025 по 31.08.2025 та 42296,00 грн. (Сорок дві тисячі двісті дев'яносто шість гривень нуль копійок), у т.ч. ПДВ 7049,33 грн. (Сім тисяч сорок дев'ять гривень 33 копійки) за період з 01.09.2025 по 31.12.2025 року. Мережа інтернет ліній Управління поліції охорони в Миколаївській області та підрозділів УПО Миколаївської області включає в себе термінали фіксованого зв’язку, абонентські термінали захищеного фрагменту мережі (з використанням криптографічного захисту передачі інформації), які інтегровані в загальну телекомунікаційну мережу Управління поліції охорони в Миколаївській області та є її невід’ємною складовою. За результатом співпраці з АТ «Укртелеком» (надалі - «Оператор»), та завдяки наявній можливості використання технології ADSL та GPON. Зміна Оператора також призведе до додаткових витрат коштів, тому що: - зміна та налаштування 1 (однієї) інтернет лінії недопустима, через програмування та налаштування 1/3 ємності всього ГПЦС ЦТО УПО Миколаївської області через IP канал зв’язку оператора АТ «Укртелеком»; - специфіка роботи органів та підрозділів Управління поліції охорони в Миколаївській області не дозволяє зробити заміну всіх інтернет ліній одночасно; Перелік адрес та кількості точок підключення до послуги Інтернет (з поточними параметрами) підрозділів Замовника: № з/п Адреса точки підключення Тип підключення ADSL, SHDSL, Ethernet Обладнання доступу Виконавця Статична ІР-адреса (так/ні) (так/ні) 1 м. Миколаїв, вул. Шевченка, буд. 52 GPON ні ні 2 м. Миколаїв, вул. Шевченка, буд. 52 GPON так так 3 м. Баштанка, вул. Семена Бойченка, буд. 5 GPON ні ні 4 м. Очаків, вул. Торгова, буд. 14 GPON ні ні 5 м. Миколаїв, вул. Шевченка, буд. 52 GPON ні так 6 м. Південноукраїнськ, вул. Спортивна, буд. 3 ADSL ні ні 7 м. Вознесенськ, вул. Київська, буд. 26 GPON ні ні 8 м. Первомайськ, вул. Київська, буд. 23 ADSL ні ні Технічні можливості Оператора дають змогу у повній мірі забезпечити надійним та стійким обміном інформацією в мережі передачі даних з використанням технології ADSL органи та підрозділи Управління поліції охорони в Миколаївській області. Оператор, завдяки широкому переліку телекомунікаційних послуг та великій географії покриття, є одним із лідерів в сегменті послуг корпоративного інтернет зв’язку. Ст. 27 та ст.39 Закону України "Про телекомунікації" від 18.11.2003 № 1280-IV оператори телекомунікацій зобов’язані, незалежно від форм власності, в першу чергу надавати у користування на договірних засадах ресурси своїх мереж та телекомунікаційні послуги органам Національної поліції України. Відповідно до статті 13 Закону України "Про національну поліцію" від 02.07.2015 №580-VІІI, поліція охорони входить до складу Національної поліції. У Положенні про Національну поліцію, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 877, визначено основні функції поліції охорони, а саме здійснення охорони об'єктів права державної власності у випадках та порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами, а також взяття участі у здійсненні державної охорони; здійснення на договірних засадах охорони фізичних осіб та об'єктів права приватної і комунальної власності, а також технічних заходів охоронного призначення у випадках і порядку, передбачених законодавством України. Діяльність у сфері телекомунікацій, що передбачає використання обмеженого (радіочастотного та/або номерного) ресурсу, здійснюється після отримання відповідних ліцензії та/або дозволу (ліцензій та/або дозволів), необхідність отримання яких визначена законом. Відповідно до ст. 69 Закону України "Про телекомунікації", номерний ресурс є технічно обмеженим ресурсом. Розподіл, присвоєння та облік номерного ресурсу, видачу і скасування дозволів на його використання, державний нагляд за використанням номерного ресурсу здійснюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформації. Згідно ч. 1 ст. 70 Закону України "Про телекомунікації" номерний ресурс надається оператору телекомунікацій національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, на підставі дозволу на строк не менше п’яти років для використання без права передачі іншим особам, крім випадків, визначених Законом, та випадків вторинного розподілу, відповідно до законодавства. Таким чином АТ «Укртелеком» має виключні права на номерний інтернет ресурс, в межах якого на теперішній час Управління отримує послуги інтернет зв’язку, що підтверджується Переліком діючих дозволів на використання номерного ресурсу у відкритому доступі на веб-порталі, що належать Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, таблицею розподілу номерного ресурсу [URL: https: //nkrzi.gov.ua/index.php?r=site/index&pg=315&language=uk] та безпосередньо дозволом на використання номерного ресурсу від 28.12.2019 виданим Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації. Надання таких послуг з технічної охорони об’єктів здійснюється шляхом реагування нарядів поліції охорони на тривожні сповіщення охоронної сигналізації об’єктів. За вимогою Департаменту поліції охорони про організацію резервування головного пульту централізованого спостереження має бути в умовно безпечному місці, таким чином було визначено максимально можливе віддалене місце в межах Миколаївської області, а саме: у службовій будівлі УПО Миколаївської області в якій присутні всі необхідні умови для реалізації безперервного живлення та зберігання цілісності системи і цілодобового доступу по одній лінії. Каналом зв’язку приладів охоронного призначення на охоронюваних об’єктах є інтернет канал що належить АТ «Укртелеком» і тому 1/3 ємності пульта централізованого спостереження використовують в лініях зв’язку інтернет провайдера АТ «Укртелеком». На даний час охоронна сигналізація на об’єктах замовників підключена на СТС Управління поліції охорони у Миколаївській області за допомогою телекомунікаційної мережі конкретного оператору по двом лініям і зміна цього оператора телекомунікаційних послуг є вкрай недоцільною з технічних причин, що пов’язані з необхідністю вчинення дій по перепрограмуванню кожного з охоронних приладів, у тому числі й тих, що належать виключно замовнику охоронних послуг, а також з причини понесення значних фінансових витрат, пов’язаних з закупівлею таких зайвих, додаткових послуг в інших операторів. Перехід до використання телекомунікаційних ресурсів інших операторів призведе не тільки до значних витрат на перебудову порядку отримання телекомунікаційного ресурсу, а й до погіршення оперативного зв’язку. Дана ситуація, призведе до негативних соціальних процесів та небажаних наслідків, перешкоджатиме стабільній роботі УПО Миколаївської області, що в свою чергу призведе до порушень у сфері чинного законодавства та обмеження конституційних прав громадян України. Враховуючи вищевикладене та з метою забезпечення належного надання охоронних послуг та стабільній роботі Управлінням поліції охорони у Миколаївській області у 2025 році, потрібно укласти договір про надання телекомунікаційних послуг зв’язку та передачі даних за переговорною процедурою з АТ «Укртелеком». Вище вказане оперативне перенесення можливо лише у рамках одного провайдеру АТ «Укртелеком» Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану, Замовником прийнято рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору. З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до пункту 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді файлу «Обґрунтування підстави». Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): 1) лист АТ «Укртелеком» (вих. № 2207/42-2025 від 22.07.2025 року). 2) дозвіл на використання номерного ресурсу ПАТ «Укртелеком» з додатком; 3) витяг з реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг АТ «Укртелеком».