Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 09 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЯМНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.08.2025 № 11 (далі – ТД), перелік змін до тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «БУДПРОЕКТ ІФ», вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2025 №13, повідомлення про намір укласти договір від 21.08.2025, Договір про закупівлю робіт від 02.09.2025 №569 (далі-Договір), відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 28.08.2026 та від 04.09.2025 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник у пункті 28 розділу 1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» до ТД вимагає, що: «Учасник для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт, на якому будуть виконуватися роботи і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника та Учасника, що надається у складі пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист)».
Слід зазначити, що вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю забезпечується Замовником відповідно до вимог частини третьої статті 5 Закону, у тому числі інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог, передбачених статтею 22 Закону, виключно шляхом оприлюднення її в електронній системі закупівель.
Відповідно до положень частини восьмої статті 12 Закону передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель з метою дотримання вимог пунктів 3 та 5 частини першої статті 5 Закону, частини третьої статті 22 Закону, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначеними діями Замовником порушено вимоги частини восьмої статті 12 Закону, зокрема порушено порядок взаємодії Замовника та учасника, адже зазначені вище положення ТД передбачають взаємодію між Замовником та учасниками поза межами електронної системи закупівель та без її використання.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДПРОЕКТ ІФ» встановлено наступне.
На підтвердження кваліфікаційного критерію Замовник у пункті 1.1 розділу 2 Додатку № 1 «Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (в тому числі об’єднання учасників як учасника процедури)» до ТД вимагає від учасника, зокрема:
- довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що буде використовуватися при виконанні робіт, за формою Таблиці 1 (далі-довідка).
Також, в пункті 1.1 розділу 2 Додатку 1 до ТД Замовник зазначив, що: «До довідки включаються тільки такі транспортні засоби, механізми та устаткування, які будуть використовуватися при виконанні робіт».
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДПРОЕКТ ІФ» надано «Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що буде використовуватися при виконанні робіт» від 05.08.2025 №110/25, в якій зазначено інформацію про наявність екскаватора гусеничного JCB JS220LC та бульдозера Caterpillar D6T.
Поряд з цим, учасником ТОВ «БУДПРОЕКТ ІФ» у підсумковій відомості ресурсів до договірної ціни на будівництво «Відновлення берегоукріплення на р.Павельче по вулиці Франка в с.Павлівка Ямницької сільської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області» (Капітальний ремонт) застосовано розцінки, які передбачають використання будівельних машин та механізмів, зокрема: екскаватори-планувальники на пневмоколісному ходу, компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, які у вищенаведеній довідці не зазначені.
Водночас, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДПРОЕКТ ІФ», тим самим не надано можливість учаснику усунути такі невідповідності.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 02.09.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 04.09.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства.
На порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, Замовником не оприлюднено разом із Договором від 02.09.2025 №569 документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22, пунктів 3, 5 частини першої статті 5, частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДПРОЕКТ ІФ» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додатку до Договору (інформації про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.