Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
28.07.2025 16:20
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії;
- розмір забезпечення тендерної пропозиції – 3% від очікуваної вартості закупівлі становить 32 590 грн. 88 коп.
- строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не меншим, ніж строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, визначений у п.4 розділу ІІІ тендерної документації. Банківська гарантія має набувати чинності з дня її надання і не містити відкладних умов набуття нею чинності.
Банківська гарантія оформляється відповідно до вимог Особливостей, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», крім визначення умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією, що мають бути викладені у наступній редакції:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання учасником, який став переможцем тендеру, договору про закупівлю;
- ненадання учасником, який став переможцем процедури закупівлі у строк, визначений тендерною документацією, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей;
- ненадання учасником, який став переможцем тендеру, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на підписання банківської гарантії.
У тексті банківської гарантії обов’язково повинно бути зазначено: обов’язок банку-гаранта, протягом 5 робочих днів після дня отримання банком-гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії;
У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіналом) відповідного документа банку-гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи банку-гаранта на підпис відповідного документу.
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.07.2025 16:20
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.07.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.07.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.07.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.07.2025 16:20
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
- інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)
- діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи);
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Вважаємо що, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ»
Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначених у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
- інформація або акт звірки від оператора системи передачі (НЕК Укренерго) з інформацією щодо відсутності заборгованості учасника за договором електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії, з накладеним КЕП оператора системи передачі (НЕК Укренерго)
- діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії/участь у балансуючій групі, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи);
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (УЕП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів. Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Відповідно до ч. 6 ст. 18 Закону України " Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги " кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки. Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) ви обмежуєте коло осіб для участі у вашій закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому вигляді або підписані удосконаленим цифровим підписом, що є дискримінацією учасників. Звертаємо вашу увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників. З огляду на вищезазначене, просимо вас прибрати дані дискримінаційні вимоги в частині обов’язковості надання документу з певним видом підпису. У разі відхилення даної вимоги будемо змушені звернутися до контролюючого органу у сфері державних закупівель для недопущення такої дискримінації.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначені вище документи саме в тому форматі, що вимагає Замовник. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» в особі директора Підлісного Ю.М. підписує документи Удосконаленим електронним підписом. Акти звірки від оператора системи передачі надаються підписаними та скріпленими печаткою фізично, а не за допомого електронного підпису.
Таким чином, порушено принцип недискримінації учасників (ст. 5 Закону). Замовник встановив вимоги, виконання яких не залежить від волі Учасника, оскільки документи мають бути видані іншими організаціями (НЕК «Укренерго», оператор балансуючої групи) і не завжди видаються в електронному вигляді з КЕП.
Порушено ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації. Оскаржувані вимоги звужують коло Учасників та створюють бар’єр для участі.
Порушено правовий режим електронного документообігу.
Вимога надання виключно КЕП-підписаних документів суперечить:
ч. 2 ст. 207 ЦК України (письмова форма правочину),
ч. 4 ст. 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» – КЕП = власноручному підпису, однак УЕП також має такий правовий статус.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Зміст:
Шановний замовнику! Згідно вимог Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям акт звірки взаєморозрахунків по аналогічним договорам зазначеним в довідці, що має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала зі сторони споживача (замовника), з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Проте маємо зазначити, що акт звірки взаєморозрахунків не є документальним підтвердженням досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), оскільки не є первинним бухгалтерським документом у розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV. Належними доказами, які підтверджують наявність або відсутність зобов’язань сторін, є первинні бухгалтерські документи. Такими первинними документами в розумінні закону є документи, що підтверджують факт поставки товару і відповідна вимога є у вашій тендерній документації. Вимогами чинного законодавства України не визначено обов’язку контрагента щодо підписання акта звірки взаємних розрахунків. Таким чином, своєю вимогою ви порушуєте чинне законодавство в частині підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі»). І встановлюєте дискримінаційні вимоги щодо учасників, які не оформлюють акти звірки взаєморозрахунків зі своїми контрагентами. Наполягаємо на вилученні даної вимоги з тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 15:51
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації.
Згідно вимог Додатку 3 до тендерної документації у складі пропозиції учасники повинні надати:
- довідку в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація: найменування замовника, його адреса та контактний номер телефону, предмет договору, номер та дата договору, фактична сума виконання договору (не менше двох договорів).
- документи, що підтверджують факт поставки товару, по аналогічним договорам зазначеним довідці (копії видаткових накладних та/або актів купівлі-продажу тощо, що підтверджують повне виконання договорів*).
- акт звірки взаєморозрахунків по аналогічним договорам зазначеним в довідці, що має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала зі сторони споживача (замовника), з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
* під повним виконанням розуміється постачання товару на суму та в обсязі, що визначені договором з урахуванням додаткових угод.
Таким чином, умовами тендерної документації передбачено наявність в учасників досвіду повного виконання аналогічних договорів.
Акт звірки взаєморозрахунків підтверджує стан розрахунків між двома сторонами на певну дату. Він фіксує наявність та розмір дебіторської та кредиторської заборгованостей, що виникли внаслідок господарських операцій, і слугує доказом узгодження цих сум між контрагентами.
Отже, акт звірки взаєморозрахунків є підтвердженням повного виконання аналогічного договору в частині проведення розрахунків за поставлену електричну енергію.
Враховуючи викладене, тендерна документація не потребує внесення змін в цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:28
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
порушення діючого законодавства
Зміст:
Шановний замовнику! Згідно вимог Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям лист-відгук від замовника (споживача) по кожному аналогічному договору зазначеному в довідці, який має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Щодо даної вимоги зазначаємо, що Законодавство ВСТАНОВЛЮЄ письмову форму для правочинів (договорів, угод тощо) між юридичними особами та в окремих інших випадках. При цьому правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний сторонами.
Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» передбачає, що для ідентифікації автора електронного документа МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИСЯ електронний підпис, а створення електронного документа завершується накладенням такого підпису останнім підписувачем.
Таким чином, вимога щодо надання листа-відгуку в електронному вигляді з кваліфікованим електронним підписом є прямим порушення діючого законодавства! Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та вилучити дану вимогу!
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 16:07
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації.
Згідно вимог Додатку 3 до тендерної документації у складі пропозиції учасники повинні надати лист-відгук від замовника (споживача) по кожному аналогічному договору зазначеному в довідці, який має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно пункту 44 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» підписувач – фізична особа, яка створює електронний підпис.
Відповідно до пункту 15 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
При цьому, згідно пункту 27 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання електронних даних за участю третіх осіб, може здійснюватися з використанням електронних довірчих послуг.
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки, надання підписувачам та/або створювачам електронної печатки права використання засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, розміщених у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, який здійснює генерацію та/або управління парою ключів від імені підписувача чи створювача електронної печатки, а також технічну підтримку та обслуговування наданих засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Відповідно до частини 6 статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Таким чином, виходячи з вищенаведеного вимога щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-відгуку від замовника (споживача) по кожному аналогічному договору зазначеному в довідці, який має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги» повністю відповідає вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
Отже, тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:28
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
порушення діючого законодавства
Зміст:
Замовнику, у Додатку № 6 до тендерної документації вами вимагається надання Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Витяг має бути видано або сформовано датою не раніше ніж за 30 днів до кінцевої дати подання тендерних пропозицій. Даний пункт в частині дати видачі/формування «не раніше ніж за 30 днів до кінцевої дати подання тендерних пропозицій» підлягає виключенню з вимог тендерної документації як дискримінаційний та такий, що суперечить вимогам чинного законодавства. Документ є чинним, якщо інше не зазначено у самому документі або їх строк дії прямо не встановлено у нормативно-правових актах. В Україні встановлена «презумпція дійсності документів», що підтверджується також судовою практикою (Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.03.2020 року у справі № 299/3616/16-а). Таким чином, наявність завідомо дискримінаційної вимоги надання документу виданого «не раніше дати оголошення закупівлі» суттєво обмежує коло учасників, які будуть мати доступ до участі у закупівлі, оскільки потребує оформлення платного та зайвого документу на певну обмежену дату (який насправді є чинними безстроково). Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», крім того в частині 3 статті 5 передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації і виключити вимогу щодо дати видачі/формування витягу.
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 16:11
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З метою отримання повної та достовірної інформації про учасників процедури закупівлі замовником у тендерній документації було встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Враховуючи те, що процедура закупівлі розпочинається з моменту оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів замовником у тендерній документації було встановлено вимогу, що витяг має бути видано або сформовано датою не раніше ніж за 30 днів до кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Встановлення замовником вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції витягу з датою видачі або формування не раніше ніж за 30 днів до кінцевої дати подання тендерних пропозицій зумовлено необхідністю отримання інформації про учасника актуальної на момент проведення процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, тендерна документація не потребується внесення відповідних змін.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:31
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
порушення
Зміст:
ТД містить наступну вимогу: З метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Зазначена вище вимога є дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. А також згідно з пунктом 6 статті 18 зазначеного вище Закону, наголошуємо, кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису, тому зазначена вище вимога є незаконною та має бути вилучена з тексту тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 16:18
Згідно частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно пункту 44 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» підписувач – фізична особа, яка створює електронний підпис.
Відповідно до пункту 15 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
При цьому, згідно пункту 27 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання електронних даних за участю третіх осіб, може здійснюватися з використанням електронних довірчих послуг.
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки, надання підписувачам та/або створювачам електронної печатки права використання засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, розміщених у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, який здійснює генерацію та/або управління парою ключів від імені підписувача чи створювача електронної печатки, а також технічну підтримку та обслуговування наданих засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Відповідно до частини 6 статті 18 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Таким чином, виходячи з вищенаведеного вимога щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги» повністю відповідає вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
Отже, тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:31
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
порушення законодавства
Зміст:
Згідно ТД учасник повинен надати інформацію від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив дані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ. Нагадуємо, що за таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати інформацію від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що є
дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна
документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси.
Аналогічне питання розглядалося АМКУ щодо закупівлі UA-2024-11-20-002583-a. Внесіть зміни до закупівлі та не порушуйте законодавство неправомірними вимогами!!!
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 16:32
Ваше звернення розглянуто. До тендерної документації буде внесено відповідні зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:33
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Дискримінаційність та неправомірність
Зміст:
Звертаємо вашу увагу, що в Додатку 6 до тендерної документації встановлено дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги щодо надання листа з інформацією яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не може містити вимог щодо документального підтвердження інформації, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних відповідно до Закону.
Закон прямо забороняє встановлювати вимоги до учасників щодо подання документів, якщо відповідна інформація вже доступна у відкритому доступі.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей, замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення, якщо така інформація:
• є публічною,
• оприлюднена у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»,
• міститься у відкритих публічних електронних реєстрах з вільним доступом,
• або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Варто зауважити, що інформація про статус постачальника «дефолтного» чи «переддефолтного» є відкритою, оприлюднюється на офіційних ресурсах, зокрема на веб-сайтах НКРЕКП (https://wservice.ua.energy/entsoe/getdefault), Оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), а також доступна через функціонал електронної системи закупівель.
Крім того, згідно з пунктом 6 Положення, затвердженого наказом Міненерго №148 від 13.04.2022, під час дії воєнного стану статуси «дефолтний» та «переддефолтний» не застосовуються до постачальників універсальних послуг, що створює нерівні умови участі та порушує принцип недискримінації, передбачений частиною 4 статті 5 Закону.
Відповідно до пунктів 1.7.1 та 1.7.4 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП №307 від 14.03.2018, статус «переддефолтний» має попереджувальний, тимчасовий характер та може бути скасований протягом двох робочих днів. Він не впливає на правосуб’єктність учасника та не може бути підставою для обмеження участі у процедурах закупівель.
Встановлення Замовником дискримінаційної, необґрунтованої та такої, що суперечить вимогам чинного законодавства, вимоги щодо надання листа з інформацією, яка є відкрито доступною у державних реєстрах або у формі відкритих даних, порушує частину 4 статті 22 Закону, пункт 28 Особливостей, та принципи недискримінації і рівного доступу учасників, передбачені статтею 5 вказаного Закону.
Вимагаємо внести зміни та привести тендерну документацію у відповідність до вимог публічного законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 17:18
Ваше звернення розглянуто. До тендерної документації буде внесено відповідні зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:34
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
Дискримінація та неправомірність
Зміст:
Доброго дня!
Відповідно Додатку 6 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних. Складається та підписується фізичними особами, суб’єктами підприємницької діяльності – фізичними особами, службовими / посадовими особами учасника.
Згідно з частиною першою статті 11 Закону України «Про інформацію», персональні дані — це відомості або сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Відповідно до статті 6 Закону України «Про захист персональних даних», обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
Крім того, відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», публічні закупівлі здійснюються на засадах недискримінації учасників. Встановлення вимоги щодо обов’язкового надання згоди на обробку персональних даних без належного правового обґрунтування суперечить вказаному принципу та може розцінюватися як дискримінаційна умова.
Звертаємо увагу, що після розкриття тендерних пропозицій усі подані документи стають відкритими в електронній системі закупівель, що створює ризик неправомірного розповсюдження персональних даних. Це, у свою чергу, може призвести до порушення вимог статей 6, 8, 14 Закону України «Про захист персональних даних», а також положень статті 32 Конституції України, яка гарантує кожному право на невтручання в його особисте життя.
При цьому повідомляємо, що повноваження керівника юридичної особи можуть бути підтверджені відповідними установчими та розпорядчими документами (статутом, наказом про призначення, протоколом загальних зборів учасників тощо), а інформація про керівника є відкритою та загальнодоступною через Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua).
Просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо обов’язкового надання листа-згоди на обробку персональних даних,
Дата оприлюднення звернення:
29.07.2025 17:36
Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані - це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Крім того, згідно статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди.
Статтею 14 Закону України «Про захист персональних даних» встановлено, що поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних даних.
Поширення персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту, прав людини та для проведення Всеукраїнського перепису населення.
Таким чином, отримання учасниками лист-згод на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних від всіх фізичних осіб чиї персональні дані містяться у тендерній пропозиції є прямим обов’язком учасника відповідно до вимог чинного законодавства у сфері захисту персональних даних.
Враховуючи викладене, надання учасниками у складі пропозиції зазначених листів-згод не призводить до дискримінації учасників.
Таким чином, тендерна документація не потребує внесення змін у цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 15:34
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.