Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КУ «Комунальна обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів «Багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей» (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-07-25-011754-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.07.2025 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.08.2025; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Меблі-Техностиль» (далі – ТОВ «Меблі-Техностиль»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.08.2025 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 04.08.2025; договір від 19.08.2025 № 66; пояснення (інформація, документи) Замовника, надані 14.08.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання виконання Постанови № 710 встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Обґрунтування) та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Так, Кабінетом Міністрів України постановою від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити, а головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному вебсайті.
Згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до державного вебпорталу бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/14271850/profile) Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету.
Зважаючи на те, що Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету, до нього як до розпорядника бюджетних коштів застосовується пункт 4-1 Постанови № 710, що носить імперативний (обов’язковий) характер.
Так, Замовнику 12.08.2025 оприлюднено запит про надання пояснень з питання оприлюднення Обґрунтування на власному вебсайті з наданням посилання на сторінку, на якій розміщено таке Обґрунтування, яка буде доступна для перегляду.
На запит Замовник надав посилання на сторінку власного веб-сайту https://www.prolyceum.pp.ua/, та додатково повідомив, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено, на вебсайті замовника https://prozorro.gov.ua/, за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-07-25-009810-a?oldVersion=true.
Однак, на сторінці за посиланням https://www.prolyceum.pp.ua відсутні обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-07-25-009810-a?oldVersion=true відображається сторінка в електронній системі закупівель Prozorro із оголошенням даної закупівлі.
Окремо слід зазначити, що проведеним аналізом інформації, оприлюдненої на вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів Департамента освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 39301337) за посиланням http://doncv.gov.ua/, наявність розміщення даних щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі «ДК 021:2015 39120000-9 Столи, серванти, письмові столи та книжкові шафи (стінка для кабінету, стіл демонстраційний, стіл для робототехніки, стінка для навчального обладнання)» не виявлено.
Таким чином, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником, як розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету, не забезпечено оприлюднення на відповідному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Меблі-Техностиль» встановлено наступне.
Відповідно до Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати видані йому або виробнику запропонованого товару сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані уповноваженим органом з оцінки відповідності/ органом сертифікації. Для підтвердження наявності акредитації учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату акредитації Органу з сертифікації в повному обсязі з усіма невід’ємними частинами.
Учасником ТОВ «Меблі-Техностиль» надано вказані сертифікати, які видані йому Органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ», (далі – Орган з сертифікації ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ»), зокрема сертифікати про відповідність вимогам ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 37001:2018.
У тендерній пропозиції учасника ТОВ «Меблі-Техностиль» відсутній атестат про акредитацію органу з сертифікації ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ» щодо сфери акредитації ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 37001:2018, чим не дотримано вимоги Додатку № 2 тендерної документації.
У зв’язку із зазначеною вище невідповідністю тендерної пропозиції ТОВ «Меблі-Техностиль» умовам тендерної документації Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень.
На зазначений запит Замовник надав наступне пояснення: «…формулювання зазначеної вимоги взагалі не містить обов’язку наявності конкретної сфери акредитації органу з сертифікації, в тому числі наявності ДСТУ ISO 28000:2008 та ДСТУ ISO 37001:2018. Вимога стосується лише підтвердження факту наявності акредитації, без уточнення на що саме і в якій сфері. У складі тендерної пропозиції ТОВ «МЕБЛІ-ТЕХНОСТИЛЬ» надано копію чинного атестату про акредитацію ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1-2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT) та ДСТУ ISO/TS 22003-2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021 та всі його невід’ємні частини. У свою чергу ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1-2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT) установлює вимоги до органів, що здійснюють аудит та сертифікацію систем управління. Таким чином ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» акредитовано відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1-2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT) та ДСТУ ISO/TS 22003-2019 (ISO/TS 22003:2013, IDT), ISO 50003:2021, що відповідає вимогам тендерної документації».
Проте, Пояснення Замовника не спростовує факту невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Меблі-Техностиль» вимогам тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року № 2407-III акредитація органів з оцінки відповідності – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1-2017, відповідно до якого Органу з сертифікації ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ» видано атестат про акредитацію № 8О095 (який наданий у складі пропозиції учасника ТОВ «Меблі-Техностиль») (далі – Атестат № 8О095), містить нормативні посилання на документи, зокрема стандарт ISO/IEC 17000 «Оцінювання відповідності. Словник термінів і загальні принципи», які обов’язкові в разі застосування цього стандарту.
У свою чергу, ДСТУ EN ISO/IEC 17000:2021 у пункті 7.7 дає визначення терміну акредитація – підтверджування відповідності третьою стороною, пов’язане з органом з оцінювання відповідності, яке слугує офіційним доказом його компетентності, неупередженості та послідовної діяльності під час виконання конкретних завдань з оцінювання відповідності.
При цьому, ДСТУ EN ISO/IEC 17000:2021 в додатку В містить перелік термінів, визначених в інших стандартах, зокрема у стандарті ISO/IEC 17011.
Так, ДСТУ EN ISO/IEC 17011:2019 визначає вимоги до органів з акредитації, які проводять акредитацію органів з оцінки відповідності. Відповідно до цього стандарту Надання акредитації - це присвоєння акредитації для визначеної сфери акредитації (пункт 3.14), а Сфера акредитації – конкретна діяльність з оцінки відповідності, щодо якої запитується акредитація або надана акредитація (пункт 3.6).
Згідно з додатком до Атестату № 8О095, в якому визначені сфери акредитації, Органу з сертифікації ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ» надано акредитацію щодо конкретної діяльності з оцінки відповідності, а саме проводити підтвердження відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 45001:2019.
Проте, даний Атестат № 8О095 не підтверджує акредитацію Органу з сертифікації ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ» з проведення підтвердження відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 та ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки не містить інформації про присвоєння акредитації для цих сфер акредитації.
Таким чином, учасник ТОВ «Меблі-Техностиль» не підтвердив акредитацію органу з оцінки відповідності/ органу сертифікації, що видав сертифікати про відповідність вимогам ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 37001:2018, які вимагались тендерною документацією.
Відповідно до Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати Ліцензійні/сертифікаційні угоди, укладені між учасником (або виробником) та органом сертифікації щодо права застосування сертифікатів на відповідність ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 та звіти про проходження учасником або виробником сертифікаційного та всіх інших аудитів, що передбачені такими ліцензійними угодами.
У складі своєї пропозиції учасник ТОВ «Меблі-Техностиль» надав такі документи:
Сертифікат № UA.MQ.230228.01/3-25 на систему управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (далі – Сертифікат № 3-9001);
Сертифікат № UA.ES.230228.01/3-25 на систему екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (далі – Сертифікат № 3-14001);
Ліцензійну угоду від 05.04.2023 № 230228.1/СЯ, укладену з ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ», відповідно до якої надається ліценція на право застосування сертифіката на систему управління якістю, зареєстрованого за номером № UA.MQ.230228.1-21, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (далі Ліцензійна угода № 1-9001);
Ліцензійну угоду від 05.04.2023 № 230228.1/СЕ, укладену з ТОВ «ЦОВ «ФАКТУМ», відповідно до якої надається ліценція на право застосування сертифіката на систему екологічного управління, зареєстрованого 05.04.2023 за номером № UA.ES.230228.1-23, на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (далі – Ліцензійна угода № 1-14001);
Звіт № 230228.01/СЯ з перевірки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, затверджений 05.04.2023 (далі – Звіт № 1-9001);
Звіт № 230228.01/СЯ-2 за результатами технічного нагляду № 1 сертифікованої системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, затверджений 03.06.2024 (далі – Звіт № 2-9001);
Звіт № 230228.01/СЯ-3 за результатами наглядового аудиту сертифікованої системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, затверджений 07.04.2025 (далі – Звіт № 3-9001);
Звіт № 230228.01/СЕ з перевірки системи екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, затверджений 05.04.2023 (далі – Звіт № 1-14001);
Звіт № 230228.01/СЕ-2 за результатами технічного нагляду № 1 сертифікованої системи екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, затверджений 03.06.2024 (далі – Звіт № 2-14001);
Звіт № 230228.01/СЕ-3 за результатами наглядового аудиту сертифікованої системи екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, затверджений 07.04.2025 (далі – Звіт № 3-14001).
Відповідно до Звіту № 1-9001 проведено сертифікаційний аудит, за результатами якого підтверджено відповідність ТОВ «Меблі-Техностиль» вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018, рекомендовано видати сертифікат на систему управління якістю та передбачити подальший технічний нагляд шляхом здійснення технічного нагляду один раз на рік.
Відповідно до Звіту № 2-9001 за результатами наступного аудиту (технічного нагляду), здійсненого на підставі ліцензійної угоди від 17.10.2023 № 230228.01/СЯ-2 (сертифікат від 17.10.2023 № UA.MQ.230228.01/2-23) підтверджено дію зазначених сертифікату та ліцензійної угоди (далі – Ліцензійна угода № 2-9001 та Сертифікат № 2-9001).
Відповідно до Звіту № 3-9001 за результатами наглядового аудиту, здійсненого на підставі Ліцензійної угоди № 2-9001 (Сертифікат № 2-9001), скасовано дію зазначених сертифікату та ліцензійної угоди, та видано оновлений Сертифікат № 3-9001 з оновленою сферою та видано оновлену Ліцензійну угоду від 07.04.2025 № 230228.01/СЯ-3 (далі – Ліцензійна угода № 3-9001).
Аналогічно, відповідно до Звіту № 1-14001 проведено сертифікаційний аудит. Відповідно до Звіту № 2-14001 аудит (технічний нагляд) здійснювався на підставі ліцензійної угоди від 17.10.2023 № 230228.01/СЕ-2 (сертифікат від 17.10.2023 № UA.ES.230228.01/2-23), в результаті якого підтверджено дію зазначених сертифікату та ліцензійної угоди (далі – Ліцензійна угода № 2-14001 та Сертифікат № 2-14001).
Відповідно до Звіту № 3-14001 за результатами наглядового аудиту, здійсненого на підставі Ліцензійної угоди № 2-14001 (Сертифікат № 2-14001), скасовано дію зазначених сертифікату та ліцензійної угоди, та видано оновлений Сертифікат № 3-14001 з оновленою сферою та видано оновлену Ліцензійну угоду від 07.04.2025 № 230228.01/СE-3 (далі – Ліцензійна угода № 3-14001).
Однак, у складі пропозиції учасника ТОВ «Меблі-Техностиль» відсутні Ліцензійні угоди № 2-9001, № 3-9001, № 2-14001 та № 3-14001, які передбачають здійснення відповідних аудитів, що не відповідає вимогам тендерної документації.
В електронній системі закупівель Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень щодо зазначеної вище невідповідності пропозиції ТОВ «Меблі-Техностиль» умовам тендерної документації.
Замовник у відповіді на запит надав наступне пояснення: «…не встановлено вимоги, щодо надання учасником всіх ліцензійних угод, які він має. У тендерній документації зазначено, що учасник має надати ліцензійні/сертифікаційні угоди щодо права застосування сертифікатів на відповідність ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015. ТОВ «МЕБЛІ-ТЕХНОСТИЛЬ» у складі тендерної пропозиції надало ліцензійну угоду від 05.04.2023 № 2300228.01/СЯ (щодо ДСТУ EN ISO 9001:2018) відповідно до якого воно має право на застосування сертифікату на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018. Також ТОВ «МЕБЛІ-ТЕХНОСТИЛЬ» у складі тендерної пропозиції надало ліцензійну угоду від 05.04.2023 № 230228.01/СЕ відповідно до якого воно має право на застосування сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015».
Проте, надані учасником ТОВ «Меблі-Техностиль» Ліцензійні угоди № 1-9001 і № 1-14001 не підтверджують право застосування Сертифікатів № 3-9001 та № 3-14001 відповідно, які учасник надав у складі пропозиції, оскільки підтверджують право застосування інших сертифікатів, а саме Ліцензійна угода № 1-9001 – сертифікату, зареєстрованого за номером № UA.MQ.230228.1-21, а Ліцензійна угода № 1-14001 – сертифікату, зареєстрованого 05.04.2023 за номером № UA.ES.230228.1-23.
Таким чином, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Меблі-Техностиль», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Крім цього, відповідно до пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації учасник повинен надати довідку у довільній формі з інформацією про наявність досвіду виконання не менше одного аналогічного за предметом закупівлі договору. Довідка повинна містити інформацію про предмет договору, вартість договору, номер та дату його укладення, найменування контрагента, дані контактних осіб контрагента (прізвище та ініціали, телефон), у випадку наявності: посилання на публічне розміщення інформації в електронній системі закупівель про укладений аналогічний договір із обов’язковим зазначенням ідентифікатора закупівлі.
У складі своєї пропозиції учасник ТОВ «Меблі-Техностиль» надав таку довідку, в якій зазначив інформацію про договір купівлі-продажу від 21.12.2023 № 43, укладеного із Гуманітарним відділом Слобожанської селищної ради.
Слід зазначити, що інформація про укладення такого договору розміщена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-02-001666-a. Однак, у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору учасник ТОВ «Меблі-Техностиль» не вказав посилання на розміщення цього договору в електронній системі закупівель із зазначенням ідентифікатора закупівлі, чим не дотримав вимог пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації.
У разі виявлення замовником невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, пунктом 43 Особливостей № 1178 передбачено, що замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (далі – Повідомлення щодо невідповідностей) в електронній системі закупівель. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз Повідомлення щодо невідповідностей, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Варто зазначити, що Замовник не виявив дану невідповідність у пропозиції ТОВ «Меблі-Техностиль» та не розмістив в електронній системі закупівель Повідомлення щодо невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Меблі-Техностиль», чим не надав можливість учаснику виправити наведені вище невідповідності, що порушує вимоги пункту 43 Особливостей № 1178.