Звернення:
За тендером : Закупівля робіт з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Нове будівництво дитячого дошкільного навчального закладу на 75 місць по провулку Коцюбинського М.,1 в с. Петрушки Бучанського району Київської області»
Тема:
Щодо визначення кваліфікації сертифікованого інженера-консультанта, відповідно до вимог чинного законодавства
Зміст:
Законодавством передбачено можливість залучення інженера-консультанта для управління проектом, організаційного і консультаційного супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, виконання інших функції, що визначені договором. Настановою з визначення вартості будівництва» (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 зі змінами) передбачено можливість закладення коштів на надання послуг інженера-консультанта за договором про надання інженерно-консультаційних послуг залежно від етапу, на якому він залучений.
Водночас слід зазначити, що чинним законодавством установлено кваліфікаційні вимоги до інженера-консультанта (будівництво), а саме:
1) відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» замовники та підрядники зобов'язані доручати виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, особам, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, або отримали сертифікат за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
2) пунктом 4? статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що інженер-консультант – це фахівець із кваліфікаційним рівнем, підтвердженим органом із сертифікації персоналу, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом та/або суб’єкт господарювання, що має у своєму складі таких фахівців;
3) Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (стаття 32) передбачено поділ об’єктів на класи наслідків (відповідальності) залежно від рівня можливої небезпеки, матеріальних збитків чи соціальних втрат. Сертифіковані фахівці можуть виконувати роботи (послуги) лише щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності), передбачених для відповідної або нижчої категорії працівників: по СС3 – лише провідний, СС2 – І категорії або провідний, СС1 – ІІ категорії, або І категорії чи провідний (постанова КМУ від 23 червня 2021 р. № 681, Додаток 4 до Порядку; постанова КМУ від 23 травня 2011 р. № 554, п. 14 Порядку, пп. 3. п. 2 постанови; відповідні професійні стандарти тощо). Інженер-консультант категорії «базовий» може виконувати функції, визначені Договором, тільки під керівництвом сертифікованого інженера-консультанта більш високої кваліфікаційної категорії;
Отже, Виконавець для укладення Договору повинен мати фахівців за спеціальністю «інженер-консультант (будівництво)» із сертифікатом відповідної кваліфікаційної категорії, виданим органом із сертифікації персоналу, акредитованим згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», відомості про яких включено до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Як вбачається з Додатку 6 до договору замовником не встановлено вимогу до кваліфікаційного рівня інженера – консультанта (будівництво), відтак просимо привести тендерну документацію в частині визначення кваліфікації сертифікованого інженера-консультанта у відповідність до вимог чинного законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
30.07.2025 11:06
Шановний Запитувач! Згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Статтею 2 ч. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, передбачених даною статтею. На виконання вищезазначеного, Замовником було встановлено два кваліфікаційних критерія: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Крім цього, згідно з технічних завданням та проєктом договору, викладеними в тендерній документації, передбачено виконати певний обсяг робіт належної якості згідно з чинним законодавством України. Вищезазначені вимоги не є дискримінаційними, Запитувачем не зазначено, яким чином ця вимога порушує права та законні інтереси Запитувача. Таким чином, внесення змін в тендерну документацію за зверненням запитувача не передбачається.
Дата оприлюднення відповіді:
01.08.2025 20:49