Звернення:
За тендером : Послуги з технічного обслуговування системи газопостачання та газового обладнання (крім ВОГ)
Тема:
Дискримінаційна вимога щодо аварійних випадків
Зміст:
Вимагаємо негайно внести зміни до тендерної документації, а саме виключити пункт 1.4. Додатку 2 до тендерної документації. Ця вимога є прямим порушенням чинного законодавства України та принципів публічних закупівель, зокрема принципів добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, з наступних підстав:
1. Неправомірне покладання функцій Оператора ГРМ: Відповідно до Розділу 8 Наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.2015 року «Про затвердження Правил безпеки систем газопостачання» (зі змінами), а також Кодексу газорозподільних систем, локалізація та ліквідація аварійних ситуацій (аварій) у системі газопостачання, особливо пов'язаних з витоком газу, є виключною компетенцією та відповідальністю аварійно-диспетчерської служби (АДС "104") Оператора газорозподільної системи (ГРМ). АДС "104" зобов'язана працювати цілодобово, без вихідних, і має визначені нормативними актами час прибуття на виклик, що становить до 40 хвилин з моменту отримання аварійної заявки.
2. Нереалістичні та дискримінаційні строки реагування: Вимога щодо прибуття аварійного автомобіля не пізніше 5 хвилин з моменту надходження заявки про витік газу є абсолютно нереалістичною для будь-якого учасника ринку, окрім АДС Оператора ГРМ, і цілеспрямовано дискримінує всіх інших потенційних учасників закупівлі, які не є газорозподільними підприємствами. Жодна приватна компанія, що надає послуги з технічного обслуговування газового обладнання, не має ані повноважень, ані ресурсів (включно з організацією цілодобового чергування бригад з такою оперативністю реагування), необхідних для виконання функцій АДС.
3. Звуження конкуренції: Встановлення такої вимоги призводить до штучного звуження кола потенційних учасників до єдиного монополіста – Оператора ГРМ, який надає послуги з розподілу газу на території Замовника. Це є прямим порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що вимагає забезпечення конкуренції серед учасників.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо виключити з пункту 1.4. Додатку 2 до тендерної документації вимоги щодо:
• "Щодобово, у тому числі у вихідні та святкові дні, здійснює ліквідацію аварійних ситуацій та несправностей у газовому обладнанні."
• "При виявленні несправностей забезпечує виїзд аварійного автомобіля на об’єкти по заявці, пов’язані з пропусканням газу не пізніше 5 хв. з моменту надходження заявки та не пізніше 6 год. по заявці, що пов`язана з несправністю обладнання без загроз вибуху, отруєння, загазованості."
Дата оприлюднення звернення:
28.07.2025 15:36
Доброго дня! Відповідно до Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міненерговугілля №285 від 15.05.2015, функції з локалізації та ліквідації аварійних ситуацій у системі газопостачання покладені на аварійно-диспетчерську службу (АДС) Оператора ГРМ Законодавство України АДС зобов’язана виїжджати на аварійний виклик протягом 5?хвилин після надходження заявки, а прибути на місце не пізніше, ніж за 40?хв. Однак, дідприємства, що самостійно експлуатують системи газопостачання, виконують аварійні роботи власною службою (за потреби — за договором з АДС Оператора) згідно з п.?8.3 цих правил. Таким чином, вимоги щодо оперативного реагування покладаються на суб’єкта, що надає сервіс з технічного обслуговування, згідно з його роллю в договорі.
Встановлення однакових вимог стосовно швидкості реагування є рамковим критерієм, не прив’язує договір до операторів ГРМ. Будь-який учасник, який має можливість забезпечити такі строки реакції має право брати участь. Це не виключає конкуренцію, а встановлює вимогу до рівня сервісу.
Відтак, дана вимога не суперечить законодавству України, адже фактична локалізація аварій може бути здійснена як АДС Оператора ГРМ, так і через обслуговування сертифікованою службою Учасника. Вимоги до швидкості реакції — обґрунтовані нормами Правил безпеки (наказ №285) і не дискримінують учасників, а лише висувають високі, але можливі вимоги щодо якості послуг.
Тому підстави для внесення змін у цій частині відсутні.
Дата оприлюднення відповіді:
31.07.2025 12:42