Обгрунтування використання процедури
Відповідно до ст. 4 та 11 Закону та з урахуванням Особливостей, керуючись Положенням про уповноважених осіб, що затверджене наказом Головного управління ДПС у Київській області від 25.01.2022 № 2-г (зі змінами), згідно з наявною потребою та техніко-економічним обґрунтуванням існує потреба у здійсненні Закупівлі. Пунктом 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками: - товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень; - послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень; - робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Обґрунтування застосування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей: За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до п.13 Особливостей. Обсяг закупівлі визначається на підставі внесення змін до річного плану закупівель, а також з урахуванням наявної потреби замовника до 31.12.2025 р. Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження пра і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режим у военного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів пов'язаних із запровадженням правового режиму воснного стану на території України. Стаття 121 Закону України «Про правовий реяtим военного стану» передбачас, що Кабінет Міністрів України в разі введення военного стану в Україні або окремих її місцевостях: 1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану; 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму военного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася. Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. Відповідно до службової записки управління організації роботи № 567/10-36-01-04 від 15.05.2025 року існує потреба у здiйcнeнні Закупівлі. Потреба у здійсненні Закупівлі обумовлена необхідністю виконання функцій Головного управління ДПС у Київській області щодо своєчасної відправки службової кореспонденції ГУ ДПС у Київській області (вимоги, листи, податкові повідомлення-рішення, акти, тощо). Дані товари/послуги можуть бути поставлені виключно Акціонерним товариством «Укрпошта». Відповідно до ст. 1 Закону України «Про поштовий зв'язок» від 03.11.2022 № 2722-ІХ (далі - Закон України «Про поштовий зв'язок»): - знаки поштової оплати - поштові марки ..., які є засобами оплати послуг поштового зв’язку; - поштова марка - державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку, що містить зазначення його номінальної вартості та назви держави Україна, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку з пересилання листів, поштових карток, що надаються призначеним оператором поштового зв’язку; - призначений оператор поштового зв’язку - оператор поштового зв’язку, якого відповідно до законодавства призначено для виконання зобов’язань, що випливають з актів Всесвітнього поштового союзу, та надання у встановленому порядку універсальних послуг поштового зв’язку на всій території України і якому надано виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку. Аналогічні визначення наведені і в наказі Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 року № 388 «Про затвердження Положення про знаки поштової оплати». Згідно ст.ст. 17, 18 Закону України «Про поштовий зв'язок», призначений оператор поштового зв’язку має виключне право, зокрема, на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток, а також виведення їх з обігу. Поштові марки, у тому числі надруковані на поштових конвертах і поштових картках, електронні марки є засобом оплати послуг поштового зв’язку з пересилання листів, поштових карток, що надаються призначеним оператором поштового зв’язку. Введення в обіг поштових марок, маркованих конвертів та поштових карток, а також виведення їх з обігу здійснюються призначеним оператором поштового зв’язку. Реалізація поштових марок здійснюється за номінальною вартістю, маркованих конвертів і поштових карток - за роздрібною вартістю, встановленою призначеним оператором поштового зв’язку. Згідно з абз. 3 п.1 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого Постановою КМУ від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови КМУ від 17 грудня 2022 року № 1400), Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері надання послуг поштового зв’язку. Статтею 8 Закону передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері надання послуг поштового зв’язку визначає призначеного оператора послуг поштового зв’язку. Розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток суб’єктами господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності здійснюється в обсягах та асортименті, визначених у договорах, укладених з призначеним оператором поштового зв’язку, за ціною не нижче номінальної або встановленої призначеним оператором поштового зв’язку вартості. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 № 10-р «Про національного оператора поштового зв’язку» виконання функцій національного оператора поштового зв’язку покладено на АТ «Укрпошта» (реорганізація Публічного акціонерного товариства «Укрпошта»). Таким чином, Акціонерне товариство «Укрпошта» набуло виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу. Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України від 14.06.2013 № 405 «Про визначення акціонерного товариства «Укрпошта» оператором поштового зв’язку, який виконує зобов’язання, що випливають із актів Всесвітнього поштового союзу», Акціонерне товариство «Укрпошта» визначено призначеним оператором для здійснення поштових послуг і виконання зобов’язань, що випливають із актів Всесвітнього поштового союзу та призначеним оператором для здійснення поштових платіжних послуг на території України шляхом використання своєї мережі, а також для виконання обов’язків, що випливають з актів Всесвітнього поштового союзу. Таким чином, згідно підпунтку 5 пунтку 13 Особливостей у зв’язку з відсутністю конкуренції на відповідному ринку, договір про закупівлю предмету Послуги з пересилання письмової кореспонденції за кодом ДК 021:2015-22410000-7 Марки. Може бути укладено лише з Акціонерне товариство «УКРПОШТА» в особі Київської міської дирекції. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): - Закон України «Про поштовий зв’язок» від 03.11.2022 року № 2722-IX (зі змінами); - Наказ Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.05.2023 № 430 «Про визначення призначеного оператора послуг поштового зв’язку»; - Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого Постановою КМУ від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови КМУ від 17 грудня 2022 року № 1400); - Наказ Міністерства інфраструктури України від 14.06.2013 року № 405 «Про визначення акціонерного товариства «Укрпошта» оператором поштового зв’язку, який виконує зобов’язання що впливають із актів Всесвітнього поштового союзу»; - Наказ Міністрества розвитку громад та територій від 25.09.2024 № 999 «Про затвердження Порядку введення в обіг та виведення з обігу поштових марок та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства транспорту та зв’язку України та Міністрерства інфраструктури України» зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05 листопада 2024 року № 1658/43003; - Довідка АТ «Укрпошта» від 30.06. 2025 року. З огляду на зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.