Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Міськводоканал» Дунаєвецької міської ради (далі – Замовник) UA-P-2025-07-24-003331-a на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.07.2025 № 26 (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Товариства з обеженою відповідальністю «Поділля-Євробуд» (далі - ТОВ «Поділля-Євробуд»); протокольне рішення уповноваженої особи від 13.08.2025 № 31 про визначення переможця та про намір укласти договір; протокольне рішення уповноваженої особи від 29.08.2025 № 34 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Поділля-Євробуд»; пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 02.09.2025 та 08.09.2025.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне.
Пунктом 3 Особливостей передбачено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема: у 2025 році – 25 відсотків. Крім того, у підпункті 1 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому, в Додатку 2 «Технічна частина» до Тендерної документації міститься перелік товарів, які підлягають локалізації.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861).
Враховуючи вищевикладене, якщо Замовник здійснює закупівлю товарів, які входять до переліку, визначеного пунктом 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону і очікувана вартість дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, Замовник повинен застосовувати дані норми Закону. Наявність цих умов є безумовною підставою для застосування норми щодо локалізації при здійсненні такої закупівлі, а отже, Замовник при формуванні тендерної документації повинен встановити вимоги щодо локалізації.
Проведеним моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не містить вищевказаних вимог, чим не дотримано норми п. 13-1 Порядку № 861.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, який оприлюднений через електронну систему закупівель, 08.09.2025 Замовником надано пояснення, що уповноваженою особою Замовником було допущено помилку під час перевірки технічного завдання викладеного в Додатку 2 до тендерної документації та не передбачено вимог стосовно підтвердження ступення локалізації по «Насосах», які є в переліку локалізованих товарів.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «Поділля-Євробуд» встановлено наступне.
Згідно пункту 3 Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції щодо закупівлі» Тендерної документації встановлена вимога, що учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції Оригінал або належним чином завірену копію ліцензії на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням (Додаток 2 до тендерної пропозиції), якщо отримання такої ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Якщо надання ліцензії не передбачено відповідно до вимог Додатку 2 тендерної документації Учасники закупівлі повинні надати лист-пояснення щодо відсутності такої ліцензії.
Учасником ТОВ «Поділля-Євробуд» надано в складі пропозиції ліцензію з додатком до неї, видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (наказ № 11-Л від 28.02.2018).
Технічна частина (Додаток № 2 до Тендерної документації) в переліку робіт містить роботи протипожежного призначення, які підлягають обов’язковому ліцензуванню згідно з вимогами Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Переліком послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852.
Завантажена в складі пропозиції ТОВ «Поділля-Євробуд» ліцензія з додатком до неї, видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (наказ № 11-Л від 28.02.2018), містить перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками (СС2, СС3). Проте, такий вид робіт як роботи протипожежного призначення відсутній в даному переліку.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «Поділля-Євробуд» в своєму складі не містить підтвердження щодо наявності ліцензії, яка дає право на провадження діяльності з виконання робіт протипожежного призначення, що не відповідає умовам тендерної документації (пункт 3 Додаток 5).
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Поділля-Євробуд», якого визнано переможцем торгів, не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
При цьому, Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Поділля-Євробуд».
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, який оприлюднений через електронну систему закупівель, 08.09.2025 Замовником надано пояснення, яке не обґрунтовує правомірність визначення переможцем торгів учасника ТОВ «Поділля-Євробуд».
Слід зазначити, що Замовником 29.08.2025 в електронній системі оприлюднено протокол уповноваженої особи від 29.08.2025 № 34 про відхилення пропозицію ТОВ «Поділля-Євробуд» на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей: «переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю», а також абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей: «тендерна пропозиція не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». У зв’язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій - торги відмінено.