Звернення:
За тендером : Інвентар для фітнесу
Тема:
зміни тендерної документації у відповідність до вимог законодавства
Зміст:
Шановний замовнику закупівлі
просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотриманням встановлених принципів проведення закупівель та недискримінації учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до пункту 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тому для усунення порушення принципів закупівлі згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та для недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також для об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; і для запобігання корупційним діям і зловживанням – учасник закупівлі повідомляє про необхідність внесення змін до наступних вимог технічного завдання Додаток № 1
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
П8 Гребний тренажер:
Система навантаження - повітряна
- зменити на «Система навантаження – повітряна, як основна, можливі інші як додаткові»
Рівні навантаження, шт – 10
- зменити на «Рівні навантаження, шт – не менше 10»
Максимальна вага користувача, кг – 227
- зменити на «Максимальна вага користувача – не менше 227 кг»
П9 Бігова доріжка:
Потужність двигуна - 2 к.с;
- зменити на «Потужність двигуна – не менше 2 к.с»
Довжина бігового полотна, см - 145;
- зменити на «Довжина бігового полотна – не менше 145 см »
Ширина бігового полотна, см - 52;
- зменити на «Ширина бігового полотна – не менше 52 см »
Максимальна вага користувача – 130 кг;
- зменити на «Максимальна вага користувача – не менше 130 кг»
Мінімальна швидкість - 1 км/год;
- зменити на «Мінімальна швидкість – не більше 1 км/год
Максимальна швидкість - 18 км/год;
- зменити на «Максимальна швидкість – не менше 18 км/год
Програми – 9;
- зменити на «Програми – не менше 9»
На підставі наведеного вимагаємо від Замовника:
1) Врахувати зазначені вище вимоги учасника, на основі практики АМКУ, та здійснити зміни до умов тендерної документації.
Замовник повинен привести свою документацію у відповідність до вимог законодавства, і створювати умови, що обмежують коло учасниківи.
В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник буде вимушений звернутися до уповноважених органів щодо дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, а саме до наступних органів та установ:
Східного управління Державної аудиторської служби України;
Антимонопольного комітету України;
Ми віримо, що дане питання буде вирішено в найкоротші строки в інтересах усіх учасників тендерного процесу та у відповідності до законодавчих вимог, для забезпечення недикримінаційного процесу.
З повагою, ФОП Фєтісов А.М.
Дата оприлюднення звернення:
27.07.2025 21:36
Шановний Учасник, ЗВЕРНІТЬ УВАГУ, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно оприлюднює в електронній системі закупівель Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до предмета закупівлі, з урахуванням принципів здійснення закупівель та недискримінації Учасників. Дана закупівля здійснюється відповідно до вимог пункту 8 ПКМУ № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», а саме: в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 16.5 Оголошення документи, що не передбачені законодавством для Учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для Учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі пропозиції, не може бути підставою для її відхилення Замовником. У разі якщо Учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документів, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
Відповідно до пункту 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Відповідно до Додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю:
*всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його проходження або виробника, слід читати як «або еквівалент».
ВАЖЛИВО! Учасник обов’язково у складі тендерної пропозиції надає порівняльну таблицю довільної форми щодо технічних характеристик запропонованого товару та/або еквіваленту з вказанням: виробника товару, марки (модель), технічних характеристик та параметрів товару у порівнянні з технічними характеристиками Замовника.
«Еквівалент» означає товар, який за своїми характеристиками та функціональністю не поступається вказаному в технічних вимогах, але може бути іншим за назвою або виробником. Еквівалентом може бути інша модель з аналогічними або кращими характеристиками.
Слід зауважити, що зміст вашого звернення стосується відкритих торгів з особливостями та не має відношення до проведення спрощеної закупівлі згідно чинного законодавства. Враховуючи вищевикладене, Замовник не має порушень законодавства при проведенні спрощеної закупівлі та вимог до закупівлі, викладених в оголошенні. Отже, зміни вноситися не будуть.
Дата оприлюднення відповіді:
28.07.2025 12:15