Закупівля Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг) від Відділ освіти Бучанської міської ради.
Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Послуги з організації харчування учнів пільгових категорій 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (кейтеринг)
Код ДК 021:2015
55520000-1 -
Кейтерингові послуги
Кількість
2 788
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Інша подія
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки здійснюються Замовником після підписання сторонами акта приймання-передачі наданих послуг шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 30 (тридцяти) календарних днів. Валютою платежів за Договором є національна валюта України – гривня. Зобов’язання з оплати вважається виконаним з моменту списання грошових коштів з розрахункового рахунку Замовника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.07.2025 15:47
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.07.2025 15:47
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.07.2025 15:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.07.2025 15:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.07.2025 15:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Після ознайомлення з тендерною документацією (в т.ч. додатками до неї) в чинній редакції від 23.07.2025 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівл
1. Згідно ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, тендерні пропозиції подаються в порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей. Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку № 1 “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі” до цієї тендерної документації.
1.1. Згідно п. 1 Розділу ІІ «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку № 1 до ТД, на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1.
Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
У довідці повинна бути вказана інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг із організації харчування учнів у закладі освіти (кейтерингу), протягом встановленого цією документацією періоду, а саме [серед іншого]:
? Вантажні транспортні засоби (у кількості не менше 4-ох одиниць) обладнані рефрижераторами або термобоксами для доставки готових страв.
Однак вищезгадані вимоги п. 1 Розділу ІІ «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку № 1 до ТД про необхідність наявності у учасника вантажних транспортних засобів (у кількості не менше 4-ох одиниць), обладнаних рефрижераторами або термобоксами для доставки готових страв, входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є безпідставними, надмірними, штучними, невиправданими тощо.
Перш за все слід відзначити, що транспортні засоби не обладнуються термобоксами в принципі.
Термобоксом (термоконтейнер, ізотермічний контейнер тощо) є ємність, яка внаслідок своїх властивостей здатна підтримувати певний температурний режим (високий чи низький) впродовж певного (досить тривалого) періоду часу (або є ємність, що забезпечує стійкість до коливань температури у зовнішньому середовищі, що гарантує оптимальну температуру всередині), та в яку поміщуються харчові продукти та/або готова продукція (готова їжа) для їх зберігання та/або перевезення.
При цьому такий термобокс є рухомою (мобільною) річчю, тобто може вільно переміщатися у просторі, зокрема, шляхом його розміщення, переміщення тощо, зокрема у вигляді завантаження та вивантаження із транспортних засобів.
Отже, в ситуації, яка розглядається, харчові продукти та/або готова продукція у відповідних гастроємностях поміщують у термобокси, які і забезпечують збереження відповідного температурного режиму, а вже самі термобокси завантажують (розміщують) у транспортний засіб, для їх перевезення.
Тобто, в контексті технічної специфікації даної Закупівлі, в частині наявності відповідної матеріально-технічної бази для транспортування (перевезення, доставки) харчових продуктів та/або готової продукції в заклад освіти мова може йти:
1) про наявність автомобіля-рефрижератора (тобто, вантажний транспортний засіб, обладнаний холодильною установкою),
або
2) про наявність вантажного транспортного засобу (тобто, будь-якого вантажного транспортного засобу) ТА термобоксів (тобто, як окремих речей, окремого обладнання, що будуть (можуть бути) розміщені в вантажному транспортному засобі).
Враховуючи зазначене, вищезгадана умова про необхідність наявності вантажних транспортних засобів саме обладнаних термобоксами через свою неправильність та неточність призводить до можливості її неоднозначного (неоднакового) трактування як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
Окрім того, абсолютно необґрунтованою є вимога про наявність вантажних транспортних засобів у кількості саме не менше 4-ох одиниць.
Для надання послуг, що закуповуються в даній Процедурі закупівлі, достатньо одного вантажного транспортного засобу: або одного вантажного транспортного засобу, обладнаного холодильною установкою (рефрижератор), або одного вантажного транспортного засобу та наявності термобоксів (термоконтейнерів, ізотермічних контейнерів тощо).
Однак, вищезгадані вимоги (умови) про наявність вантажних транспортних засобів у кількості саме не менше 4-ох одиниць, є невиправданими, надмірними та дискримінаційними, що надає перевагу одним учасникам, які мають можливість її виконати, порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що самі ці вимоги необґрунтовані та невиправдані.
В той же час, Скаржник має спеціалізований вантажний транспортний засіб та термобокси (термоконтейнери), а також вантажний транспортний засіб, обладнаний холодильною установкою (рефрижератор), отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості (копії відповідних документів додаються до цієї Скарги).
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 1 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД:
- про необхідність наявності у учасника вантажних транспортних засобів у кількості [саме] не менше 4-ох одиниць,
- про необхідність наявності у учасника вантажних транспортних засобів [саме] обладнаних термобоксами,
з одного боку, є неправильними (суперечливими), надмірними та необґрунтованими, як зазначено вище, впринципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
1.2. Вищезазначені у п. 1.1 цієї Скарги тези про неправильність та неточність умови (вимоги) про саме обладнання термобоксами транспортних засобів, рівною мірою відносяться і до умов (вимог) пп. 1.2 п. 1 Розділу ІV «Технічні вимоги до предмета закупівлі (підтверджуються Учасником та додаються до складу тендерної пропозиції торгів)» Додатку № 1 до ТД, а саме: Доставка готової їжі здійснюється в герметичних гастроємностях в транспортних засобах обладнаних термоізоляційними боксами або рефрижераторами.
Враховуючи викладене вище, вищезгадана умова про те, що доставка готової їжі здійснюється в герметичних гастроємностях в транспортних засобах саме обладнаних термоізоляційними боксами, через свою неправильність та неточність призводить до можливості її неоднозначного (неоднакового) трактування як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
При цьому, слід зазначити, що згідно тексту назви самого вищезгаданого Розділу ІV - «Технічні вимоги до предмета закупівлі (підтверджуються Учасником та додаються до складу тендерної пропозиції торгів)», - вбачається, що учасники повинні підтвердити такі вимоги, в т.ч. і вищезазначені вимоги пп. 1.2 п. 1 цього Розділу, що може призвести до суперечливості та двозначності у розумінні вимог Документації, з урахуванням вищевикладеного про некоректність (неправильність) означеної умови.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) пп. 1.2 п. 1 Розділ ІV Додатку № 1 до ТД, про те, що доставка готової їжі здійснюється в герметичних гастроємностях в транспортних засобах [саме] обладнаних термоізоляційними боксами, призводять до можливості їх неоднозначного трактування та/або застосування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
2. Згідно п. 1 Розділу ІІ «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку № 1 до ТД, на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1.
Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
У довідці повинна бути вказана інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг із організації харчування учнів у закладі освіти (кейтерингу), протягом встановленого цією документацією періоду, а саме [серед іншого]:
? Власне або залучене обладнання:
Для забезпечення роботи потужностей Учасника (Виконавця послуг) Учасник має забезпечити наявність наступного обладнання:
? Теплове: піч пароконвекційна (не менше трьох), мультифункційна сковорода (не менше трьох), варочний котел (не менше двох).
? Холодильне обладнання (не менше п’яти) та обладнання для шокового охолодження (не менше двох).
? Посудомийне обладнання (не менше одного).
Також Учасник повинен забезпечити встановлення обладнання в приміщеннях харчоблоків кожного закладу загальної середньої освіти Замовника:
? Піч пароконвекційна (не менше 6 (по одній одинці на кожний заклад) та марміт (не менше одного на кожний заклад) для нагрівання страв);
? Посудомийне обладнання (не менше одного на кожний заклад) для миття та дезінфекції посуду та інвентарю;
? Холодильне обладнання (не менше одного на кожний заклад) для зберігання готових страв до розігріву.
Однак вищезгадані вимоги п. 1 Розділу ІІ «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Додатку № 1 до ТД про необхідність наявності у учасника піч пароконвекційна (не менше трьох), мультифункційна сковорода (не менше трьох) - для забезпечення роботи потужностей Учасника (Виконавця послуг); піч пароконвекційна (не менше 6 (по одній одинці на кожний заклад), марміт (не менше одного на кожний заклад) – для забезпечення встановлення обладнання в приміщеннях харчоблоків кожного закладу загальної середньої освіти Замовника, входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є надмірними, штучними, невиправданими, необґрунтованими тощо.
Слід відзначити, що для приготування їжі (теплової обробки харчових продуктів, в т.ч. напівфабрикатів) та/або розігрівання їжі (готової продукції, готових страв) не обов’язково використовувати саме пароконвекційну піч чи саме мультифункційну сковороду, або ж марміт.
Приготування та/або розігрівання їжі може здійснюватися за допомогою електричної плити, конвекційної печі, електричної жарочної шафи, духовки, електричної сковороди, того ж самого варочного котла тощо.
Вищезгадана вимога про наявність конкретного теплового обладнання, яке використовується для приготування/розігріву їжі, фактично нав’язує учасникам конкретні методи та процеси приготування страв, опосередковує втручання Замовника в технологічний процес приготування їжі учасником, у господарську діяльність учасника, що абсолютно неприпустимо як з точки зору принципів публічних закупівель, так і з точки зору основних засад господарської діяльності.
Отже, вищезазначені умови (вимоги) про наявність конкретного технологічного теплового обладнання для приготування та/або розігрівання їжі, а саме вимога про наявність піч пароконвекційна (не менше трьох), мультифункційна сковорода (не менше трьох) - для забезпечення роботи потужностей Учасника (Виконавця послуг); піч пароконвекційна (не менше 6 (по одній одинці на кожний заклад), марміт (не менше одного на кожний заклад) – для забезпечення встановлення обладнання в приміщеннях харчоблоків кожного закладу загальної середньої освіти Замовника, є невиваженими, надмірними, нерозсудливими та відверто дискримінаційними, що надають перевагу одним учасникам, які мають можливість їх виконати, порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що самі ці вимоги абсолютно необґрунтовані та невиправдані.
Тим більше є абсолютно необґрунтованими та невиправданими вимоги про необхідність наявності вищезгаданого теплового обладнання у певній кількості, зокрема, піч пароконвекційна - саме не менше трьох, мультифункційна сковорода - саме не менше трьох (для забезпечення роботи потужностей Учасника (Виконавця послуг); піч пароконвекційна саме не менше 6 (по одній одинці на кожний заклад), марміт саме не менше одного на кожний заклад (для забезпечення встановлення обладнання в приміщеннях харчоблоків кожного закладу загальної середньої освіти Замовника).
Замовником, серед іншого, не враховано різноманітність теплового обладнання, яке використовується учасниками, в т.ч. Скаржником, зокрема, в частині розмірів (обсягів) робочих поверхонь (простору/об’єму) такого обладнання, його продуктивності (пропускної здатності), рівня технологічності, взаємозамінності в технологічних процесах (етапах) тощо.
В той же час, Скаржник має в наявності, серед іншого, промислові електричні плити, конвекційні печі, електричні жарочні шафи, електричні сковороди, котли варочні, марміти тощо, отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості (копії відповідних документів додаються до цієї Скарги).
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) п. 1 Розділу ІІ Додатку № 1 до ТД:
- про необхідність для забезпечення роботи потужностей Учасника (Виконавця послуг) наявності такого теплового обладнання як:
• піч [саме] пароконвекційна [саме] не менше трьох,
• сковорода [саме] мультифункційна [саме] не менше трьох;
- про необхідність для забезпечення встановлення обладнання в приміщеннях харчоблоків кожного закладу загальної середньої освіти Замовника наявності такого обладнання як:
• піч [саме] пароконвекційна [саме] не менше 6 (по одній одинці на кожний заклад),
• [саме] марміт [саме] не менше одного на кожний заклад,
з одного боку, є нерозсудливими, надмірними та необґрунтованими, як зазначено вище, в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
3. Підпунктом 1.3 п. 1 Розділу ІV «Технічні вимоги до предмета закупівлі (підтверджуються Учасником та додаються до складу тендерної пропозиції торгів)» Додатку № 1 до ТД передбачено наступне:
Режим (кратність) харчування у закладах загальної середньої освіти Замовника, зазначених у Розділі ІІІ. «Технічна специфікація до предмета закупівлі» даного додатку тендерної документації передбачає обов'язкове складання сезонного чотирьох тижневого меню, яке Учасник повинен обов’язково надати у складі тендерної пропозиції, а саме сезонне чотиритижневе меню для організації разового харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади на період до кінця 2025 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», та погоджене територіальним органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району. У разі внесення змін примірне чотиритижневе меню повторно погоджується з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Отже, враховуючи вищезазначені положення пп. 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД, Замовником встановлена умова про надання учасником сезонного чотиритижневого меню, яке повинно відповідати, зокрема, наступним вимогам:
• меню повинно бути складено для організації разового харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій саме в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (тобто складено щодо конкретного(-их) закладу(-ів) освіти, зазначених в Розділі ІІІ Додатку № 1 до ТД));
• меню повинно бути складено саме на 2025 рік (до кінця 2025 року);
• меню повинно бути погоджене саме територіальним органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району.
Однак вищеозначені вимоги пп. 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД входять у пряме протиріччя з приписами закону щодо недискримінації учасників та про заборону вимог, що обмежують конкуренцію, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження до учасників, в т.ч. Скаржника, що також порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, такі вимоги самі по собі є безпідставними, надмірними, штучними, невиправданими тощо.
Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі - Постанова № 305), положенням якої згідно вищезазначених вимог повинно відповідати меню, затверджено Норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі – Норми № 305) та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі – Порядок № 305).
Згідно п. 3 Порядку № 305 примірне чотиритижневе сезонне меню – це документ, що містить набір страв, вихід (масу) їх порцій для різних вікових груп, враховує особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність (осінь, зима, весна, літо).
Згідно п. 36 Порядку у разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування. Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Вищезгаданий Порядок № 305 не містить окремих вимог, які регулюють порядок погодження примірного чотиритижневого сезонного меню з територіальним органом Держпродспоживслужби. При цьому принагідно відзначимо, що також відсутній нормативно-правовий акт, який би встановлював регламент (окрему процедуру) погодження такого примірного чотиритижневого сезонного меню.
В той же час, Порядок № 305 не пов’язує особливості складання (розроблення) примірного чотиритижневого сезонного меню за територіальною ознакою, зокрема, за місцезнаходженням замовника послуг з харчування чи закладу освіти.
Окрім того, чинне законодавство не пов’язує особливості складання (розроблення) меню в залежності від територіального органу Держпродспоживслужби, в якому воно затверджується.
Тобто, основні елементи такого меню - набір страв, вихід (маса) їх порцій для різних вікових груп, тощо – не залежать від того, де знаходяться споживачі таких послуг - діти, зокрема учні 1-4 класів, учні пільгових категорій 5-9, 10-11 класів, для яких власне і закуповуються послуги в даній Процедурі закупівлі.
При цьому чинне законодавство не розмежовує дітей для цілей надання послуг з харчування за адміністративно-територіальною ознакою, а встановлення будь-якого «географічно-територіального» критерію за підходом Замовника в даному випадку межує з дискримінацією відносно самих дітей за територіальною ознакою, що неприпустимо з огляду на приписи законодавства, в т.ч. ст. 3 Закону України «Про охорону дитинства», ст.1 Конвенції про права людини від 20.11.1989, тощо.
Окрім того, слід відзначити, що норми споживання основних груп харчових продуктів у закладах загальної середньої освіти для дітей і підлітків усіх відповідних вікових категорій (тобто, для учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій 5-9, 10-11 класів), які визначені у Додатку 9 (сніданок) та Додатку 91 до Норм № 305, є сталими з 05.10.2024, тобто не змінювались з зазначеної дати внесення останніх змін до них.
Так само Норми № 305 не встановлюють особливості норм харчування на певний період, зокрема, і по конкретних роках.
Враховуючи викладене вище, чинним законодавством не передбачено, з одного боку, що на етапі здійснення закупівель послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню, яке складається (може складатися) постачальником послуг з харчування, повинно бути погоджено у певному (конкретному) територіальному органі Держпродспоживслужби, зокрема, за місцезнаходженням замовника послуг з харчування чи закладу освіти, та у конкретному році, а з іншого - що воно повинно розроблятися для харчування дітей в конкретних закладах освіти.
Отже, вищезазначені умови (вимоги) про надання сезонного чотиритижневого меню, яке має бути розроблене для організації харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади на період до кінця 2025 року та погоджене територіальним органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району, є невиваженими, безпідставним та дискримінаційними, що надають перевагу одним учасникам, які мають можливість їх виконати, порівняно з іншими, які не мають такої можливості, до яких відноситься і Скаржник, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що самі ці вимоги абсолютно необґрунтовані та невиправдані.
В той же час, Скаржник має чотиритижневі сезонні меню, погоджені з територіальним органом Держпродспоживслужби (скан-копії відповідних документів додаються до цієї Скарги), які відповідають нормам Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, з урахуванням наявних відпрацьованих на практиці чотиритижневих сезонних меню, погоджених з територіальним органом Держпродспоживслужби, з відповідним набором страв, що відповідає встановленим нормам харчування.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) пп. 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД про те, що Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції сезонне чотиритижневе меню для організації разового харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій [саме] в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади [саме] на період до кінця 2025 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», та погоджене [саме] територіальним органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району, з одного боку, є невиваженими, надмірними, необґрунтованими та такими, що не відповідають законодавству в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
4. Як зазначалось вище, підпунктом 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД передбачено, що режим (кратність) харчування у закладах загальної середньої освіти Замовника, зазначених у Розділі ІІІ. «Технічна специфікація до предмета закупівлі» даного додатку тендерної документації передбачає обов'язкове складання сезонного чотирьох тижневого меню, яке Учасник повинен обов’язково надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, для організації разового харчування учнів.
Окрім того, Додаток № 1 до ТД в розділі Розділ V «Тендерна (цінова) пропозиція» містить форму тендерної (цінової) пропозиції, яку учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції.
Згідно примітки до таблиці згаданої форми Загальна вартість має враховувати всі затрати учасника (постачальника) на закупку продуктів, транспорт, приготування, на прибирання та миття посуду, а також з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі на страхування та інше.
Слід відзначити, що пунктом 16 Порядку № 305 передбачено, що режим (кратність) харчування може організовуватися, зокрема, одноразово - сніданок або обід.
Із вищезгаданого пп. 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД можна зробити висновок, що оскільки меню необхідно скласти для організації саме разового харчування учнів, то вочевидь передбачається організація саме одноразового харчування.
В той же час, умови Документації, зокрема, технічна специфікація, не визначають який саме прийом їжі – сніданок або обід, - закуповується в даних Відкритих торгах.
При цьому, Нормами № 305 передбачені окремі (різні) норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування саме на сніданок (Додаток 9 до Норм № 305) та для організації одноразового харчування саме на обід (Додаток 91).
Таким чином, відсутність в Документації, зокрема в технічній специфікації, інформації про конкретний прийом їжі (сніданок або обід) призводить до можливості неоднозначного (неоднакового) трактування як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, вищезгаданої умови пп. 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД щодо меню, оскільки постає незрозумілим та невизначеним на який саме прийом їжі необхідно надати таке меню – на сніданок, чи на обід.
Отже, оскільки відсутність вищезгаданої інформації про конкретний прийом їжі (сніданок або обід) призводить до можливості неоднозначного (неоднакового) трактування відповідних вимог/умов, таке невизначеність може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Окрім того, зважаючи на різні норми споживання основних груп харчових продуктів для організації харчування у вигляді сніданку (Додаток 9 до Норм № 305) та для організації харчування у вигляді обіду (Додаток 91 до Норм № 305), що впливає на види та кількість харчових продуктів, які необхідні для надання відповідної послуги, технологічні процеси тощо, що в кінцевому рахунку впливає також і на вартість послуги з організації харчування, така невизначеність фактично призводить до неможливості належним чином сформувати тендерну пропозицію, зокрема, в частині ціни пропозиції.
Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону про закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначається, серед іншого, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно ч. 1 ст. 23 Закону про закупівлі технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Разом з тим, зазначена Замовником у Додатку № 1 до ТД інформація не містить опису усіх необхідних технічних, якісних характеристик, зокрема, про конкретний прийом їжі, що не дає можливості учасникам, в т.ч. Скаржнику, належним чином сформувати свої пропозиції, чим порушується право Скаржника на участь у відкритих торгах та на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій а так само порушуються ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
5. Як зазначалось вище, підпунктом 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД передбачено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен обов’язково надати меню, зокрема, для організації разового харчування учнів згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Окрім того, як також зазначалось вище, умови Документації, зокрема, технічна специфікація, не визначають який саме прийом їжі – сніданок або обід, - закуповується в даних Відкритих торгах.
В той же час, підпунктом 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 до ТД передбачено наступне:
Одна порція має включати: м’ясні або рибні страви та гарнір, напій (компот, чай, сік), овочі, фрукти та хліб.
Отже, виходячи з наведеного вище, в меню, яке надається учасником в складі тендерної пропозиції, кожна страва (порція), тобто, в будь-який день, будь-якого тижня, обов’язково має включати: м’ясні або рибні страви та гарнір, напій (компот, чай, сік), овочі, фрукти та хліб.
Однак така вищезгадана умова (вимога), про те, що в наданому меню одна порція має включати: м’ясні або рибні страви та гарнір, напій (компот, чай, сік), овочі, фрукти та хліб, не відповідає положенням Постанови № 305, зокрема, Нормам № 305, при тому, що меню необхідно надати згідно Постанови № 305.
Так, враховуючи, що в принципі не зрозуміло на який саме прийом їжі необхідно надати меню, як зазначено в п. 4 Скарги, вищезгадана вимога не відповідає нормам споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування саме ані на сніданок (Додаток 9 до Норм № 305) ані на обід (Додаток 91 до Норм № 305).
Так, наприклад, згідно норм споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування саме ані на сніданок (Додаток 9 до Норм № 305) м’ясні страви включаються лише два рази на тиждень, а рибні – один раз на тиждень, хліб три рази на тиждень. Отже, серед іншого, в цій частині дана вимога (умова) не відповідає Постанові № 305, зокрема, Додатку 9 до Норм № 305.
В той же час, згідно норм споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування саме на обід (Додаток 91 до Норм № 305) мала б бути присутня перша страва, в т.ч. з включенням бобових принаймні раз на тиждень. Отже, серед іншого, в цій частині дана вимога (умова) не відповідає Постанові № 305, зокрема, Додатку 91 до Норм № 305.
Враховуючи викладене вище, вищезгадана умова про те, що Одна порція має включати: м’ясні або рибні страви та гарнір, напій (компот, чай, сік), овочі, фрукти та хліб, через свою неправильність та неточність призводить до можливості її неоднозначного (неоднакового) трактування як Замовником, так і учасниками, в т.ч. Скаржником, при підготовці та розгляді тендерних пропозицій, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
Таким чином, зазначені вище вимоги (умови) пп. 1.3 п. 1 Розділу ІV Додатку № 1 про те, що Одна порція має включати: м’ясні або рибні страви та гарнір, напій (компот, чай, сік), овочі, фрукти та хліб, не відповідають вимогам законодавства, зокрема, Постанові № 305, є неправильними по суті, що призводить до можливості їх неоднозначного (неоднакового) трактування та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. дискримінаційні та суперечливі (неднозначні), а так само відсутність необхідних відомостей в технічній специфікації, порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації.
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Відділом освіти Бучанської міської ради Процедури закупівлі Послуг з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг), оголошення UA-2025-07-23-009123-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Відділом освіти Бучанської міської ради привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Послуг з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг), оголошення UA-2025-07-23-009123-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Автор:
41602890, ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
04053, Україна, м. Київ, м.Київ, ВУЛИЦЯ СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 12, офіс 42
Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Тема:
Щодо погодження меню
Зміст:
Шановний Замовнику!
У додатку 1 до ТД встановлена вимога надати «сезонне чотиритижневе меню для організації разового харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади на період до кінця 2025 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», та погоджене територіальним органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району.»
Відповідно до п. 36 постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»: «Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ». А відтак можна дійти висновку, що законодавство не встановлює обов’язку погоджувати меню лише по місцю знаходження Замовника або по іншому місцю на розсуд Замовника.
Хочемо звернути Вашу увагу, що Антимонопольний комітет, також неодноразово надавав рішення щодо дискримінаційності вимоги стосовно надання меню, яке погоджене КОНКРЕТНИМ органом Держпродспоживслужби України, зокрема у рішенні АМКУ № 6073-р/пк-пз від 04.04.2024.
Тому, вважаємо, що вимога є такою, що порушує наші права, як учасника та інших потенційних учасників. Просимо задля дотримання принципу публічних закупівель, видалити вимогу з тендерної документації щодо погодження територіальним органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини САМЕ БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ.
Враховуючи строки для оскарження, у випадку невнесення відповідних змін до обіду понеділка 28.07.2025, дана умова буде оскаржена до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
26.07.2025 07:14
Шановний Учаснику! Відповідно до абзацу четвертого пункту 36 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку":
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку", передбачена можливість використання або примірного чотиритижневого сезонного меню, погодженого територіальним органом Держпродспоживслужби, або меню, рекомендованого МОЗ, без погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Враховуючи викладене, Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку", передбачено право Замовника обрати примірне чотиритижневе сезонне меню, погоджене територіальним органом Держпродспоживслужби.
Крім того, вимога погодження з органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства (управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району) гарантує:
- відповідність меню встановленим нормам безпеки та якості харчування;
- забезпечення якості та раціональності харчування. Наявність заздалегідь розробленого меню дозволяє гарантувати збалансованість, різноманітність та відповідність раціональним вимогам у харчуванні дітей. Це важливо для забезпечення належного рівня поживності, здоров’я та розвитку дітей у закладах освіти;
- контроль за виконанням договірних зобов’язань: Вимога надання меню у складі тендерної пропозиції дозволяє замовнику попередньо оцінити здатність учасника забезпечити регулярне та якісно організоване харчування на визначений період (до кінця 2025 року). Це сприяє зниженню ризиків порушення умов договору та гарантує стабільність надання послуг;
- планування та довгострокова перспектива: Меню, яке охоплює період до кінця 2025 року, сприяє ретельному плануванню та організації харчування, що дозволяє забезпечити безперебійну роботу системи харчування у закладах освіти протягом всього визначеного періоду.
Таким чином, на думку Замовника, вимога щодо подання чотиритижневого меню є обґрунтованою з точки зору дотримання чинного законодавства, забезпечення якості та безпеки харчування, а також для попередньої оцінки спроможності учасників тендеру виконувати договірні зобов’язання. Замовник звертає увагу на те, що погоджене органом управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Бучанського району не є дискримінаційною, оскільки замовник знаходиться на території Бучанського району, в свою чергу замовник не вимагає розташування виробничих потужностей в Бучанському районі, що мало б дискримінаційний характер вимоги за відсутності наявних складських приміщень і відсутності змоги виконати дану вимогу в період подання тендерної пропозиції. В свою чергу учасник виконанням даного пункту засвідчує кваліфікацію свого адміністративнотехнічного персоналу, змогу адаптувати меню відповідно до вимог Постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку", середньостатистичної вартості на окремі продовольчі товари в регіоні згідно статистичних даних Головного управління статистики у Київській області та норми виділення коштів на окремі вікові групи, які є предметом даної закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
28.07.2025 17:00
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Тема:
Щодо досвіду інженера-технолога
Зміст:
У Додатку 1 до ТД зазначено «Учасник повинен мати у штаті технолога (з вищою освітою та кваліфікацією інженера-технолога та досвідом роботи не менше 3-х років). На підтвердження надати скан-копію з оригіналу диплому про освіту технолога, наказ про призначення та трудову книжку.».
В потенційного учасника є інженер-технолог з досвідом роботи МЕНШЕ 3-х років з наявним дипломом про освіту технолога, наказом про призначення та трудовою книжкою.
Звертаємо увагу, що вимога про досвід роботи САМЕ НЕ МЕНШЕ 3-років не підтверджує зв'язок між якістю надання послуг та обсягом досвіду конкретного фахівця, адже інженер-технолог, який має меншу кількість досвіду може мати вищу кваліфікацію, ніж той хто працював формально не менше 3-х років, але без оновлення знань. Окрім цього, встановлена вимога штучно звужує коло фахівців і може створити перевагу для певних учасників, які мають потрібний досвід «на папері», але не обов’язково – в якості.
Отже, умова щодо наявності у інженера-технолога досвіду роботи не менше 3-х років є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, у яких наявний інженер-технолог, проте з меншим досвідом роботи.
Тому, просимо Замовника видалити дискримінаційну вимогу щодо досвіду роботи та викласти у наступній редакції: «Учасник повинен мати у штаті технолога (з вищою освітою та кваліфікацією інженера-технолога). На підтвердження надати скан-копію з оригіналу диплому про освіту технолога, наказ про призначення та трудову книжку.» до понеділка 28.07.2025, оскільки враховуючи строки для оскарження, у випадку невнесення відповідних змін, дана умова буде оскаржена до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
26.07.2025 09:23
Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення щодо вимоги, викладеної у Додатку 1 до тендерної документації, а саме — наявності у штаті учасника інженера-технолога з вищою освітою та досвідом роботи не менше 3-х років, повідомляємо наступне.
Вказана вимога встановлена виключно з міркувань забезпечення належної якості послуг з організації харчування в закладах освіти, оскільки саме технолог є ключовим фахівцем, відповідальним за:
• розроблення та адаптацію меню відповідно до чинного законодавства;
• організацію та контроль технологічного процесу приготування страв;
• забезпечення дотримання санітарно-гігієнічних норм, у тому числі вимог HACCP;
• контроль за безпечністю харчових продуктів на всіх етапах — від закупівлі до подачі.
Наявність практичного досвіду щонайменше 3 роки є об’єктивним критерієм, що свідчить про достатній рівень компетентності спеціаліста у сфері харчування саме в освітніх закладах, де діють особливі санітарні вимоги, зокрема щодо харчування дітей молодшого шкільного віку та учнів пільгових категорій.
Щодо твердження про можливу дискримінаційність вимоги — повідомляємо, що встановлення мінімальних кваліфікаційних вимог до ключових фахівців є передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі» та ґрунтується на принципі досягнення якісного результату закупівлі. Така вимога не є обмеженням конкуренції, а навпаки — інструментом забезпечення відповідності послуг визначеним стандартам безпеки та якості, особливо коли мова йде про харчування дітей.
З огляду на викладене, Замовник не вбачає підстав для зміни вимоги щодо досвіду роботи інженера-технолога, оскільки така вимога прямо відповідає об’єктивним потребам Замовника та завданням закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
28.07.2025 16:59
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Тема:
Щодо кількості ТЗ
Зміст:
У Додатку 1 до ТД зазначено «У довідці повинна бути вказана інформація про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для надання послуг із організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти (кейтерингу), протягом встановленого цією документацією періоду, а саме: … Вантажні транспортні засоби (у кількості не менше 4-ох одиниць) обладнані рефрижераторами або термобоксами для доставки готових страв.».
У нас, як у потенційних учасників наявний вантажний транспортний засіб обладнаний рефрижераторами та термобоксами для доставки готових страв, але кількості менше 4 одиниць.
Хочемо звернути Вашу увагу, що Антимонопольний комітет, надавав рішення щодо незаконної вимоги стосовно необґрунтованого встановлення в умовах ТД КОНКРЕТНОЇ кількості транспортних засобі для надання послуг.
Відтак, ми хочемо прийняти участь в даній закупівлі та розуміємо важливість наявності вантажний транспортних засобів обладнаних рефрижераторами або термобоксами для доставки готових страв, але у меншій кількості, ніж встановленою вимогою ТД.
Враховуючи вищенаведене вважаємо, що для належної організації процесу надання послуг у рамках даної закупівлі достатньо буде значно меншої кількості вантажного транспортного засобу, а тому встановлену у ТД вимога є такою, що порушує наші права, як учасника та інших потенційних учасників, які знаходяться у такій же ситуації. Просимо видалити вимогу щодо кількості вантажних транспортних засобів з ТД, в протилежному випадку невнесення відповідних змін до обіду понеділка 28.07.2025, враховуючи строки для оскарження, будемо звертатись до антимонопольного комітету для захисту наших прав.
Дата оприлюднення звернення:
26.07.2025 09:23
Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення щодо тендерної документації, а саме — положення про наявність не менше чотирьох одиниць вантажного транспорту, обладнаного рефрижераторами або термобоксами для доставки готових страв, повідомляємо наступне.
Зазначена вимога обумовлена практичною необхідністю забезпечення своєчасної, безперервної, одночасної доставки гарячих страв до шести закладів загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог та принципу поділу потоків доставки.
Доставка страв здійснюється у фіксовані часові інтервали, відповідно до графіка харчування учнів, що не дозволяє використовувати один чи два автомобілі для послідовного обслуговування всіх закладів. Враховуючи географію розташування об’єктів, обмеження часу доставки та вимоги до температурного режиму готових страв, наявність не менше чотирьох окремих одиниць транспорту є обґрунтованою та критично важливою для якісного надання послуг.
Водночас, Замовник розуміє необхідність уникнення дискримінаційних вимог. Проте, відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, виходячи з об’єктивних потреб.
З огляду на викладене, Замовник не вбачає підстав для зменшення мінімальної кількості вантажних транспортних засобів у тендерній документації, оскільки це безпосередньо впливає на своєчасність, якість та безпеку надання послуг з харчування дітей.
Дата оприлюднення відповіді:
28.07.2025 16:58
Звернення:
За тендером : Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Бучанської міської територіальної громади (кейтеринг)
Тема:
Щодо кількості обладнання
Зміст:
У Додатку 1 до ТД зазначено «? Власне або залучене обладнання:
Для забезпечення роботи потужностей Учасника (Виконавця послуг) Учасник має забезпечити наявність наступного обладнання:
? Теплове: піч пароконвекційна (не менше трьох), мультифункційна сковорода (не менше трьох), варочний котел (не менше двох).
? Холодильне обладнання (не менше п’яти) та обладнання для шокового охолодження (не менше двох).
? Посудомийне обладнання (не менше одного).
Також Учасник повинен забезпечити встановлення обладнання в приміщеннях харчоблоків кожного закладу загальної середньої освіти Замовника:
? Піч пароконвекційна (не менше 6 (по одній одинці на кожний заклад) та марміт (не менше одного на кожний заклад) для нагрівання страв);
? Посудомийне обладнання (не менше одного на кожний заклад) для миття та дезінфекції посуду та інвентарю;
? Холодильне обладнання (не менше одного на кожний заклад) для зберігання готових страв до розігріву.».
У нас, як у потенційних учасників наявне відповідне обладнання, але у меншій кількості, ніж зазначено в умовахТД.
Хочемо звернути Вашу увагу, що Антимонопольний комітет, надавав рішення щодо незаконної вимоги стосовно необґрунтованого встановлення в умовах ТД конкретної кількості обладнання для надання послуг.
Відтак, ми хочемо прийняти участь в даній закупівлі та розуміємо важливість наявності обладнання, але у меншій кількості, ніж встановленою вимогою ТД.
Враховуючи вищенаведене вважаємо, що для належної організації процесу надання послуг у рамках даної закупівлі достатньо буде значно меншої кількості обладнання, а тому встановлену у ТД вимога є такою, що порушує наші права, як учасника та інших потенційних учасників, які знаходяться у такій же ситуації. Просимо видалити вимогу щодо кількості кількості обладнання з ТД, в протилежному випадку невнесення відповідних змін до обіду понеділка 28.07.2025, враховуючи строки для оскарження, будемо звертатись до антимонопольного комітету для захисту наших прав.
Дата оприлюднення звернення:
26.07.2025 09:24
Шановний Учаснику! Ваше звернення щодо змісту тендерної документації, зокрема, стосовно встановленої вимоги щодо мінімальної кількості обладнання, необхідного для надання послуг з організації харчування, розглянуто.
Повідомляємо, що Замовник, формуючи технічні умови, діяв відповідно до власної потреби, з урахуванням кількості закладів загальної середньої освіти, кількості учнів, графіка видачі гарячих страв, а також з метою дотримання санітарних вимог та вимог до безпечності харчування.
Встановлена в тендерній документації кількість обладнання обґрунтована реальною потребою в безперебійному приготуванні, зберіганні, охолодженні та митті посуду/інвентарю у рамках визначеного обсягу послуг у шести навчальних закладах одночасно. Зокрема, йдеться не лише про базове обладнання, а також про його наявність окремо в кожному харчоблоці, що передбачено структурою організації харчування у відповідних закладах.
Замовник завжди діє в межах чинного законодавства, і розуміє необхідність уникнення дискримінаційних вимог. Водночас, згідно з ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право встановлювати технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, необхідні для якісного надання послуг.
З огляду на викладене, Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації в частині зменшення мінімально необхідної кількості обладнання, оскільки це може поставити під ризик якість та безпечність харчування дітей, а також унеможливити виконання послуг в необхідних обсягах.
Дата оприлюднення відповіді:
28.07.2025 16:57
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.