Закупівля Страхування відповідальності АТ "НАЕК "Енергоатом", у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій від АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ».
Страхування відповідальності АТ "НАЕК "Енергоатом", у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Страхування відповідальності АТ «НАЕК «Енергоатом», у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій
Очікувана вартість
108 120 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
1081,2
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
1 081.2
Аукціон
Cтарт аукціону
31.07.2025 12:43
Позиція
Опис предмета закупівлі
Страхування відповідальності АТ "НАЕК "Енергоатом", у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій
Код ДК 021:2015
66516000-0 -
Послуги зі страхування цивільної відповідальності
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
01.09.2026 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
15
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати набрання чинності договору. Учасник має право зазначити більший термін відстрочення оплати послуг.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка за формою Додатка 6 до цієї тендерної документації
Опис
Аналогічним договором вважається виконаний у повному обсязі договір страхування відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій або обов’язкового страхування відповідальності суб'єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об'єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій (допускається зазначення одного або більше договорів). На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає: - договір (-и) з усіма додатками, на який (-і) є посилання у довідці; або - лист-відгук (-и) від контрагента (-ів), який (-і) підтверджує (-ють) своєчасне виконання учасником послуги належної якості відповідно до умов договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці. Учасник може надати інформацію що підтверджує виконання будь-якого (-их) договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці, але не менше одного. Документи надаються у сканованому вигляді у форматі PDF.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Значення, яке очікується
1
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії. Учасник для забезпечення виконання зобов’язань, які виникають у зв’язку з поданням тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції, розмір якого повинен становити: 1081,20 грн. Забезпечення тендерної пропозиції повинно діяти протягом строку дії тендерної пропозиції, встановленому у тендерній документації. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника. Забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе банк (за винятком гарантій банків, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з відповідним рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію Указом Президента України), який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів. Перебування банку у ТОП-20 підтверджується показником фінансової діяльності (Активи банків України) згідно з офіційним сайтом НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist#3 ? згруповані балансові залишки. Банківська гарантія (подається окремим файлом у вигляді електронного документа) з обов’язковим накладанням електронного підпису уповноваженої особи банку. Учасники-нерезиденти мають право надавати банківську гарантію, видану банком-нерезидентом. Банківська гарантія банка-нерезидента повинна бути авізована виключно через банк, що обслуговує АТ «НАЕК «Енергоатом» (АТ «Укрексімбанк» (JOINT STOCK COMPANY «THE STATE EXPORT-IMPORT BANK OF UKRAINE» SWIFT: EXBSUAUX), АТ «Ощадбанк» (Public Joint Stock Company «State Savings Bank of Ukraine» SWIFT: COSBUAUK) та АБ «УКРГАЗБАНК» (PUBLIC JOINT-STOCK COMPANY JOINT STOCK BANK «UKRGASBANK» SWIFT: UGASUAUK). Лист-авізо авізуючого банку подається учасником-нерезидентом в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису авізуючого банку (банківська гарантія та лист-авізо подаються одним файлом). Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (з урахуванням положень п. 47 Особливостей). Банківська гарантія може бути надана в будь-якій валюті, перераховується у гривню за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком України на дату видачі банківської гарантії. Банківська гарантія не має містити умов, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника щодо отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданому учасником у формі банківської гарантії. Банківська гарантія повинна набувати чинності виключно з дня її видачі банком, без будь-яких застережень та додаткових умов. Банківська гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
22.07.2025 13:47
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ»
Поштовий індекс
Країна
Україна
Область або регіон
Населений пункт
Адреса
Страхування відповідальності АТ "НАЕК "Енергоатом", у користуванні якого є об’єкти підвищеної небезпеки, за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій
Абзацами 4, 5 підпункту 1.1 пункту 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними.
Абзацами 4, 5 підпункту 1.1 пункту 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати учасник, а саме: учасник повинен забезпечити тендерну пропозицію у формі банківської гарантії, згідно з якою первинне зобов’язання несе банк (за винятком гарантій банків, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з відповідним рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію Указом Президента України), який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів. Перебування банку у ТОП-20 підтверджується показником фінансової діяльності (Активи банків України) згідно з офіційним сайтом НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/statistic/supervision-statist#3 - згруповані балансові залишки.
1. Щодо банківських рейтингів (абз. 4, 5 пп. 1.1 п. 1 дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який забезпечить тендерну пропозицію у формі банківської гарантії банку, який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів.
Зазначаємо, що розмір банківської гарантії становити лише 1081,20 грн.! Замовник жодним чином не пояснив, чому він приймає гарантії від банків, які входять до ТОП-20 банків за розміром загальних активів, а не від усіх банків, які надають відповідну послугу.
У правовідносинах щодо надання банківських гарантій Скаржник співпрацює із Акціонерним товариством «АСВІО БАНК» (копії банківських гарантій додаються), який не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників (не входить до ТОП-20), а відтак, Скаржник не може взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності у банку учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, банк Скаржника не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже взяти участь у процедурі закупівлі може лише той учасник, банк якого входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів, що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, банк (-и) яких мають інші фінансові показники, - можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що банк Скаржника не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати посиланням на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників банку Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Абзацом 1 підпункту 4.3 пункту 4 додатку №1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати документ Національного банку України або довідку у довільній формі (з підтверджуючими документами Національного банку України) про те, що Страховику за результатами оцінювання, відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ від 08.11.2023 № 143, визначено профіль ризику та присвоєно один з таких балів: «1» або «2» та віднесено до однієї з груп суспільної важливості «1» або «2».
2. Щодо критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (абз. 1 пп. 4.3 п. 4 Додатку № 1до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3» (відповідний лист НБУ додається), а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.
Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, пров.Охтирський, буд.7, корп.1, оф.1С-105(А), БЦ "ФОРУМ ВІКТОРІЯ ПАРК"