Звернення:
За тендером : Персональні комп’ютери «Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)»
Тема:
Щодо коректності вимог до окремих технічних характеристик персональних комп’ютерів
Зміст:
Шановний Замовнику, вітаємо! Уважно ознайомившись з тендерною документацією щодо Вашої закупівлі, повідомляємо про наявність вимог, які, на нашу думку, є дискримінаційними та обмежують конкуренцію серед потенційних учасників. Тож, звертаємось до Вас з проханням переглянути технічні вимоги, викладені в тендерній документації, зокрема, у частині параметрів центрального процесора, вимог до корпусу системного блоку, а також щодо програмного забезпечення. 1. Дискримінаційна вимога до процесора. У тендерній документації зазначено наступні вимоги: процесор не гірше AMD Ryzen 5 5000-ої серії, кількість обчислювальних ядер - не менше ніж 6; кількість потоків – не менше ніж 12; базова тактова частота - не менше ніж 3,9 GHz; процесор не гірше AMD Ryzen 3 4000-ої серії, кількість фізичних обчислювальних ядер без використання технологій розподілу ресурсів між ядрами – не менше ніж 4; кількість потоків – не менше ніж 8; базова тактова частота – не менше ніж 3,8 GHz. Ці вимоги є надмірно звужуючими та суперечать принципам відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, закріпленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», з таких причин: процесори від Intel або інших виробників, які мають аналогічні або кращі характеристики, не можуть бути запропоновані через жорстку прив’язку до AMD Ryzen 3 4000-ої серії та AMD Ryzen 5 5000-ої серії. Фіксована базова частота 3,8 GHz та 3,9 GHz не є універсальним критерієм продуктивності, особливо враховуючи різні архітектури процесорів. Часто сучасні процесори мають нижчу базову, але вищу boost-частоту, що забезпечує ефективнішу роботу. Вимога щодо 8 потоків при 4 ядрах та 12 потоків при 6 ядрах також унеможливлює участь деяких ефективних процесорів із сучасних лінійок. Пропонуємо замінити вимогу на узагальнене формулювання, яке дозволить подавати еквівалентні рішення з подібною або вищою продуктивністю, наприклад: «Процесор не нижче рівня AMD Ryzen 3 4300U / Intel Core i3 11-го покоління або еквівалент, із продуктивністю не нижче 8000 балів у PassMark CPU Mark, не менше 4 фізичних ядер та 8 потоків». 2. Дискримінаційні вимоги до корпусу. Зокрема, у розділі технічних вимог міститься наступне: форм-фактор корпусу: ATX або mini ATX tower; розташування блоку живлення – винятково в нижній частині корпусу; мінімум 4 внутрішні відсіки 3,5”, включаючи не менше одного слоту 3,5” на передній панелі; не менше чотирьох USB-роз’ємів на передній панелі, серед яких обов’язково USB 3.1 та USB 3.1 Type-C; наявність замку з комплектом ключів, який блокує кнопку ввімкнення; попередньо встановлені вентилятори 120 мм спереду і ззаду; матеріал корпусу – сталь, товщина не менше 0,6 мм; наявність системи безпеки у вигляді датчика відкриття корпусу. Вимога щодо конкретного форм-фактора звужує коло потенційних учасників, оскільки більшість світових виробників випускають пристрої з аналогічними або кращими характеристиками в іншому форм-факторі, який не впливає на функціональні або експлуатаційні властивості обладнання. Таке сукупне формулювання є надмірно деталізованим та обмежуючим, що: по-перше, нівелює право учасників пропонувати еквівалентну продукцію з аналогічними або кращими технічними характеристиками; по-друге, не обґрунтоване з точки зору функціонального призначення, адже більшість сучасних корпусів з форм-фактором mATX або Mini Tower можуть забезпечити необхідну продуктивність, охолодження та зручність доступу; по-третє, штучно звужує коло виробників, залишаючи лише обмежену кількість моделей, здебільшого окремих брендів; по-четверте, призводить до порушення принципів прозорості, відкритості та недискримінації, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на вищевикладене, просимо Вас переглянути технічні вимоги та внести зміни до тендерної документації, а саме: або шляхом заміни вимоги про фіксований форм-фактор на "або еквівалент", або видалення обмеження щодо форм-фактора взагалі (якщо це не обґрунтовано особливостями місця встановлення чи експлуатації); або дозволити використання еквівалентного корпусу з аналогічною функціональністю; або видалити окремі надмірні обмеження, що не мають критичного значення для продуктивності чи безпеки, зокрема: фіксоване розташування блоку живлення; обов’язковий замок з блокуванням кнопки живлення; фіксований набір роз’ємів та кількість внутрішніх слотів 3,5”; обмеження виключно на матеріал та товщину корпусу; 3. Дискримінаційна вимога щодо програмного забезпечення. У тендерній документації міститься надмірно деталізована та обмежувальна вимога щодо джерела та способу постачання ліцензійної операційної системи Microsoft Windows 11 Pro 64-bit, а саме: встановлене ПЗ має бути: або преінстальоване виробником із використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0 (з GML-наліпкою), або преінстальоване партнером Microsoft зі статусом «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні», підтверджене COA-наліпкою, листом дистриб’ютора з вказанням номера закупівлі, замовника та партнера, а також можливістю подальшого надання списку всіх серійних номерів ліцензій. Ці вимоги мають ознаки надмірної деталізації та дискримінаційності, що: штучно звужує коло постачальників та може бути спрямоване на конкретного виробника/партнера; перевищує обґрунтовані потреби Замовника, адже наявність ліцензії Windows Pro можлива й без GML або COA, наприклад, у вигляді електронної ліцензії (ESD) або ліцензії типу Volume Licensing; ставить у нерівні умови учасників, які мають інші законні джерела постачання ПЗ (через офіційних реселерів Microsoft, через корпоративні ліцензії тощо), але не можуть відповідати надмірним підтвердженням «по кількох каналах»; не має під собою технічної потреби, адже у всіх випадках замовник самостійно активує ПЗ, а отже, може переконатися в його справжності без додаткових вимог. Згідно зі статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити умов, що обмежують конкуренцію. Вимоги щодо COA/листів/партнерського статусу не впливають на технічні характеристики товару, але виключають з конкуренції більшість добросовісних учасників. Пропонуємо викласти вимогу у наступній редакції: «Операційна система Microsoft Windows 11 Pro 64-bit (українська мова). Ліцензія надається у будь-який передбачений Microsoft спосіб (OEM, ESD, Volume License тощо). Усі ліцензії мають бути справжніми, підтверджені офіційними документами про походження, що надаються на запит Замовника. Активація проводиться Замовником». Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а також зобов’язаний забезпечити максимальну економію, ефективність та об'єктивність під час проведення закупівлі. Внесення відповідних змін дозволить залучити більшу кількість учасників, забезпечить та підвищить чесну конкуренцію, а також сприятиме отриманню кращої цінової пропозиції на вигідних умовах для Замовника та дозволить Замовнику отримати найвигіднішу пропозицію без шкоди для якості чи функціональності обладнання. Завчасно дякуємо та сподіваємось на розуміння!
Дата оприлюднення звернення:
23.07.2025 21:06
Шановний Учасник, Замовником розглянуто Ваше запитання до процедури та повідомляємо наступне.
Замовником буде внесено зміни до Тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
24.07.2025 18:19