Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи б/д б/н; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕХНОПРОМТРЕЙДІНГ»; протокол прийняття рішення уповноваженою особою замовника від 30.07.2025 № 53; повідомлення про намір укласти договір від 30.07.2025; договір купівлі-продажу від 07.08.2025 № 65 на суму 699 040,00 (без ПДВ) укладений з ТОВ «ТЕХНОПРОМТРЕЙДІНГ»; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 21.08.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, абзаців 1 та 8 пункту 28 Особливостей чинного законодавства в частині включення до тендерної документації інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Так, згідно з абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Абзацом 8 пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Так, встановлено, що замовником в додатку 3 до тендерній документації зазначено перелік документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у торгах. Документи, що вимагаються Замовником для завантаження учасником-переможцем відповідно до вимог встановлених пунктом 47 Особливостей та інші документи, зокрема, що у відповідності до пункту 47 Особливостей: переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Однак, в редакції Особливостей, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (18.07.2025) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у разі не надання документів що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей.
Слід відмітити, що абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено відповідно до внесених змін до Особливостей Постановою Кабінету Міністрів України № 382 від 02.04.2024.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині не розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Так, встановлено, що відповідно до пункту 1 додатку 2 до тендерної документації замовника товар, що пропонується повинен бути новим, таким, що не був у використанні. Для підтвердження учасник надає гарантійний лист.
При цьому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНОПРОМТРЕЙДІНГ» відсутній вищевказаний лист.
Також встановлено, що відповідно до підпункту 7 пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації замовника потрібно надати підтвердження відповідності пропозиції Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) у вигляді листа-гарантії.
Відомості веб-порталу Уповноважено органу з питань закупівель свідчать, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНОПРОМТРЕЙДІНГ» відсутня інформація у вигляді листа-гарантії.
У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику учасника ТОВ "ТЕХНОПРОМТРЕЙДІНГ" усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю встановлено порушення замовником чинного законодавства.
Так, відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником на порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону не надано відповідь на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 22.08.2025.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.