Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 01 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Керуюча компанія "Господар" Слобожанської селищної ради" (далі – Замовник) UA-P-2025-07-21-012860-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 18.07.2025 №16-1/25, тендерну пропозицію учасника ПП "ФІАММА" (далі – Учасник), повідомлення про намір укласти договір, договір від 04.08.2025 №ПРГ2025 (далі – Договір) на суму 2 998 636,32грн, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 14.08.2025 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 12.08.2025.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів
здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону №922 Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону №922 до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Моніторингом встановлено, що Замовником 06.08.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього у форматі PDF, у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, чим недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) п.1.1 розділу І «Загальні положення»: «ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у
будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а
також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі– будівництво).».
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) затверджена форма договірної ціни, яка містить інформацію згідно з яким нормативним документом визначена договірна ціна, тобто строка Форми «Визначена згідно з.. » має бути заповнена учасником процедури закупівлі.
Разом з тим, учасником ПП "ФІАММА" в складі тендерної пропозиції завантажено файл «Кошторис.pdf.p7s», в якому міститься документ «Договірна ціна». Однак, у вказаному документі не заповнена інформація згідно з яким нормативним документом визначена договірна ціна («Визначена згідно з »).
Таким чином, надана у складі тендерної пропозиції ПП "ФІАММА" договірна ціна не відповідає вимогам до Додатку 30 до Настанови в частині не зазначення інформації щодо нормативного документа, згідно з яким вона визначена.
Крім того, в ході моніторингу встановлено, що пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції скан-копії наказу про створення на підприємстві комісії з перевірки знань з охорони праці.
Проте, в складі тендерної пропозиції учасника ПП "ФІАММА" не міститься скан-копія наказу про створення на підприємстві комісії з перевірки знань з охорони праці.
Відповідно до пункту 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей під час розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ПП "ФІАММА" не виявив вищезазначені невідповідності та не надав можливості їх усунути шляхом оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей.