Закупівля Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).
(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
від Комунальне підприємство "Регіональний медичний центр родинного здоров"я" Дніпропетровської обласної ради".
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).
(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).
(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Код ДК 021:2015
90524000-6 -
Послуги у сфері поводження з медичними відходами
Кількість
14 324
Одиниця виміру
кілограми
Адреса постачання
49100, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, Космічна, 13
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Код ДК 021:2015
90524000-6 -
Послуги у сфері поводження з медичними відходами
Кількість
2 500
Одиниця виміру
кілограми
Адреса постачання
49100, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, Космічна, 13
Документи, які підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1. Сканований оригінал аналогічного(их) договору(ів) з додатком(ами) при наявності за предметом закупівлі або за кодом закупівлі та сканований(і) оригінал(и) додаткової(их) угоди(д) при наявності;
2. Сканований(і) оригінал(и) документу(ів), який(і) підтверджує(ють) досвід повного виконання наданого договору: скановані оригінали накладної(их), або акту(ів) приймання-передачі, або лист від замовника по договору з підтвердженням інформації щодо виконання його в повному обсязі учасником.
Документи, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1. Скановані оригінали діючих документів (свідоцтв(а) про реєстрацію транспортних засобів або інші документи), що підтверджують право власності Учасника на автотранспорт, яким буде здійснюватися вивезення медичних відходів, а за відсутності власного автотранспорту учасника – надати скановані(ий) оригінали(л) діючих(ого) договорів(у) оренди, або лізингу, або інші відповідно оформлені договори (строк укладеного(их) договору(ів) повинен дорівнювати, або перевищувати строк виконання договору про закупівлю), з обов’язковим наданням свідоцтва по реєстрацію транспортного (их) засобу(ів) за наданим договором, що підтверджує можливість надання послуг.
2. Довідка у довільній формі (надається на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою), що містить інформацію про наявність у учасника необхідного обладнання, машин та іншої матеріально-технічної бази, (в тому числі орендованого обладнання та машин, та або взятих у лізинг, або інше), для підтвердження можливості надання послуг .
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 11:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Комунальне підприємство "Регіональний медичний центр родинного здоров'я" Дніпропетровської обласної ради"
Поштовий індекс
49100
Країна
Україна
Область або регіон
Дніпропетровська область
Населений пункт
м. Дніпро
Адреса
вул. Космічна, 13
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).
(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
Тендер:
UA-2025-07-21-002868-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-07-21-002868-a.c1
Дата:
25.07.2025 19:46
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на дискримінаційні умови тендерної докуенмтації
Від 25 липня 2025 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник, рішення якого оскаржуються: К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О
РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) Код в ЄДРПОУ 04543536
Адреса: 49100, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, вул. Космічна, 13
Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
Код в ЄДРПОУ 38469527
Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190
Інформація про закупівлю:
ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами.
(18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).
(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a
Очікувана вартість закупівлі 849 963,00 Гривня (з ПДВ)
Скарга на рішення Замовника
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 21.07.2025 11:25 Замовником К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) було оприлюднено відкриті торги з особливостями «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a.
Проте, у тендерній документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
Умовами тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a., Замовником - К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) , було визначено наступні вимоги, а саме:
Тендерна документація в додатках містить наступні вимоги надання учасниками у складі пропозиції:
1. Додаток 2 та Додаток 3 до тендерної документації містить наступні вимоги:
«3.6 Заповнений проект договору, який наведено у Додатку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації.
Проект договору повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи преамбулу, реквізити, специфікацію із зазначенням найменування предмету закупівлі, кількості, ціни, вартості. Проект договору має бути підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку Учасника.
3.7 Лист-згода з умовами проекту договору відповідно до Додатоку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації. (надається у довільній формі, на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою).»
1. Так, проєкт договору (Додаток 3 до тендерної документації) містить наступні положення:
«5.2. Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».»
Вказана умова договору не узгоджується із законодавством та порушує законні права учасників закупівлі та Скаржника.
Скаржник звернувся до фахівців у галузі права - Адвокатського об’Єднання «Право, бізнес і фінанси» для дослідження проєкту Договору закупівлі. (Додається в якості доказу)
1. Розділ 5 Надання послуг:
Пункт 5.2. Договору встановлено наступне: Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».
Так, тендерною документацією закупівлі учасники не обмежені в праві залучати субпідрядників для виконання послуг.
Крім цього, відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією передбачена можливість для учасників щодо залучення субпіядрядників для виконання послуг.
Натомість, положення пункту 5.2 проєкту Договору, в частині того, що Виконавець надає послуги САМЕ власними силами та засобами, фактично обмежує право Виконавця на залучення субпідрядників для виконання послуг та не узгоджується з тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
2. Перший підпункт пункту 6.2. Договору встановлено право Замовника достроково, в односторонньому порядку, розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Виконавцем або на вимогу уповноважених органів, шляхом направлення офіційного листа про це Виконавцю згідно з адресою, яка зазначена в розділі «16. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін» цього Договору. Офіційний лист про розірвання цього Договору надсилається Виконавцю за 5 днів до бажаної дати розірвання. Цей Договір вважатиметься розірваним з дати, що зазначена в офіційному листі про розірвання Договору.
Так, проведення перевірки контролюючим органом розпорядника бюджетних коштів та встановлення певних невідповідностей не є підставою для розірвання господарського договору.
У постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 917/1064/17 зауважено, що акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Виявлені контролюючим органом порушення не впливають на умови укладеного між сторонами договору і не можуть їх змінювати, оскільки за своїми правовими наслідками аудиторський звіт у даному випадку фіксує порушення фінансової дисципліни учасника правовідносин, фінансово-господарська діяльність якого перевірялась. Аудиторська перевірка, результати якої оформлені відповідною довідкою та Актом, не можуть змінювати, припиняти частково або повністю договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені договором та підтверджені відповідними актами виконаних робіт.
Відповідно до висновку, викладеного у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.02.2020 у справі № 910/17984/16 аудиторська довідка не може змінювати, припиняти договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені укладеними договорами та які підтверджені відповідним актами здачі-приймання наданих послуг. Аудиторська довідка є документом, складеним з приводу наявності або відсутності відповідних порушень, та містить лише думку органу, який її склав. Аудиторська довідка не є рішенням суб`єкта владних повноважень, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася. Аудиторська довідка є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу.
Аналогічні висновки наведені також у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у справі № 922/3816/19 від 07.12.2021.
Отже, акт чи довідка перевірки відповідного підрозділу Держаудитслужби або інших уповноважених органів не можуть розглядатись як підстава виникнення чи припинення господарсько-правового зобов`язання.
Крім цього, таке положення договору (у разі надання учасниками згоди шляхом завантаження документів, передбачених п 3.6 та 3.7. Додатку 2 до тендерної документації) фактично змушує Скаржника автоматично погодитись з будь-якою вимогою контролюючих органів та обмежує його законні права на оскарження такої вимоги контролюючих органів.
Таке положення договору порушує права учасника, оскільки не узгоджується з законодавством України та позицією Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Замовник, встановивши вказані вище вимоги в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказані вимоги є необґрунтованими, незаконними і такими, що штучно звужують кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягають вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційні.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника, К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Додатки:
1. Тендерна документація
2. Аналіз договору №472-07 від 25.07.2025
Директор
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Тендерна документація в додатках містить наступні вимоги надання учасниками у складі пропозиції:
1. Додаток 2 та Додаток 3 до тендерної документації містить наступні вимоги:
«3.6 Заповнений проект договору, який наведено у Додатку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації.
Проект договору повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи преамбулу, реквізити, специфікацію із зазначенням найменування предмету закупівлі, кількості, ціни, вартості. Проект договору має бути підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку Учасника.
3.7 Лист-згода з умовами проекту договору відповідно до Додатоку № 3 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до тендерної документації. (надається у довільній формі, на фірмовому бланку (за наявності) Учасника з вихідним номером та датою).»
1. Так, проєкт договору (Додаток 3 до тендерної документації) містить наступні положення:
«5.2. Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».»
Вказана умова договору не узгоджується із законодавством та порушує законні права учасників закупівлі та Скаржника.
Скаржник звернувся до фахівців у галузі права - Адвокатського об’Єднання «Право, бізнес і фінанси» для дослідження проєкту Договору закупівлі. (Додається в якості доказу)
1. Розділ 5 Надання послуг:
Пункт 5.2. Договору встановлено наступне: Виконавець надає послуги власними силами та засобами, забезпечує належну якість наданих Послуг, за умови повного та належного сприяння з боку Замовника, за адресою: 49100, м. Дніпро, вул. Космічна, 13, КП «РМЦРЗ»ДОР».
Так, тендерною документацією закупівлі учасники не обмежені в праві залучати субпідрядників для виконання послуг.
Крім цього, відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Тобто, ЗУ «Про публічні закупівлі» та тендерною документацією передбачена можливість для учасників щодо залучення субпіядрядників для виконання послуг.
Натомість, положення пункту 5.2 проєкту Договору, в частині того, що Виконавець надає послуги САМЕ власними силами та засобами, фактично обмежує право Виконавця на залучення субпідрядників для виконання послуг та не узгоджується з тендерною документацією та Законом України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
2. Перший підпункт пункту 6.2. Договору встановлено право Замовника достроково, в односторонньому порядку, розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Виконавцем або на вимогу уповноважених органів, шляхом направлення офіційного листа про це Виконавцю згідно з адресою, яка зазначена в розділі «16. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін» цього Договору. Офіційний лист про розірвання цього Договору надсилається Виконавцю за 5 днів до бажаної дати розірвання. Цей Договір вважатиметься розірваним з дати, що зазначена в офіційному листі про розірвання Договору.
Так, проведення перевірки контролюючим органом розпорядника бюджетних коштів та встановлення певних невідповідностей не є підставою для розірвання господарського договору.
У постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 917/1064/17 зауважено, що акт перевірки є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Виявлені контролюючим органом порушення не впливають на умови укладеного між сторонами договору і не можуть їх змінювати, оскільки за своїми правовими наслідками аудиторський звіт у даному випадку фіксує порушення фінансової дисципліни учасника правовідносин, фінансово-господарська діяльність якого перевірялась. Аудиторська перевірка, результати якої оформлені відповідною довідкою та Актом, не можуть змінювати, припиняти частково або повністю договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені договором та підтверджені відповідними актами виконаних робіт.
Відповідно до висновку, викладеного у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.02.2020 у справі № 910/17984/16 аудиторська довідка не може змінювати, припиняти договірні правовідносини сторін, зобов`язання, визначені укладеними договорами та які підтверджені відповідним актами здачі-приймання наданих послуг. Аудиторська довідка є документом, складеним з приводу наявності або відсутності відповідних порушень, та містить лише думку органу, який її склав. Аудиторська довідка не є рішенням суб`єкта владних повноважень, не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася. Аудиторська довідка є носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу.
Аналогічні висновки наведені також у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у справі № 922/3816/19 від 07.12.2021.
Отже, акт чи довідка перевірки відповідного підрозділу Держаудитслужби або інших уповноважених органів не можуть розглядатись як підстава виникнення чи припинення господарсько-правового зобов`язання.
Крім цього, таке положення договору (у разі надання учасниками згоди шляхом завантаження документів, передбачених п 3.6 та 3.7. Додатку 2 до тендерної документації) фактично змушує Скаржника автоматично погодитись з будь-якою вимогою контролюючих органів та обмежує його законні права на оскарження такої вимоги контролюючих органів.
Таке положення договору порушує права учасника, оскільки не узгоджується з законодавством України та позицією Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.
Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Замовник, встановивши вказані вище вимоги в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказані вимоги є необґрунтованими, незаконними і такими, що штучно звужують кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягають вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційні.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника, К О М У Н А Л Ь Н Е П І Д П Р И Є М С Т В О РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР РОДИННОГО ЗДОРОВ’Я ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ) внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015 90520000- 8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами».
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій ).
Послуги з управління медичними та небезпечними відходами. (18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти).(Код номенклатурної позиції за ДК 021:2015 90524000-6 «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»). , ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-21-002868-a, відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Автор:
38469527, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
18000, Україна, Черкаська область, Черкаси, 18000, м. Черкаси, Б-р Шевченка, 190