Закупівля Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА".
Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва
Очікувана вартість
1 819 774.87 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
9098,87
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
01.08.2025 14:40
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів
Код ДК 021:2015
71315410-6 -
Перевірка вентиляційних систем
Кількість
1
Одиниця виміру
лот
Адреса постачання
04071, Україна, м. Київ, Подільський район
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
25
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата наданих за Договором Послуг здійснюється Замовником щомісячно на розрахунковий рахунок Виконавця на підставі підписаних Замовником та Виконавцем актів прийому-передачі наданих Послуг та наданих Виконавцем рахунків.
Замовник виконує оплату наданих за місяць послуг в строк до 25 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Інформаційна довідка, складена за формою нижче, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання умов договору
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Інформаційна довідка, складена за формою нижче, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання умов договору про закупівлю, а саме: найменування обладнання/матеріально-технічної бази необхідного для виконання договору (довідка в довільній формі про наявність офісу, який буде задіяний в договірних зобов'язаннях тощо).
Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
? анемометри, не менше 3 одиниць;
? засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
? дриль ударний, не менше 2 одиниць;
? шліфмашинка;
? обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO або SAVENT TURBO або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів;
? пояс лямковий комбінований.
Для підтвердження наявності зазначеної в довідці техніки необхідно надати бухгалтерські документи або копії документів, які підтверджують права власності на неї.
*у розумінні цієї тендерної документації будь-які посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмету, джерело його походження або виробника, всі такі посилання вживаються у значенні «або еквівалент».
1.2. Учасник повинен підтвердити форму власності матеріально-технічної бази (надати оригінал договору купівлі-продажу або свідоцтво про право власності, або договору оренди, або видаткову накладну, або інший документ, що надає право користування матеріально-технічною базою, тощо). Надані Учасником у складі своєї тендерної пропозиції, належним чином завірені договори на користування матеріально-технічною базою повинні бути чинними на дату подання пропозиції і строк їх дії повинен бути не раніше ніж 31 грудня 2025 року.
1.3. Згідно постанови Кабінету міністрів України від 04.06.2015 №374 «Про затвердження переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці» для підтвердження відповідності засобів вимірювання тиску в димовентиляційних каналах, Учасник повинен надати скан-копії дійсних та чинних на момент подання свідоцтв про повірку таких приладів відповідно «Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 08.02.2016 № 193. Згідно ДНАОП 1.1.10-1.04-01 та НПАОП 0.00-1.71-13 'Правила безпечної роботи з інструментом та пристроями' на зазначений у тендерній пропозиції Учасника електроінструмент, що працює від електромережі, Учасником надається чинний на момент подання тендерної пропозиції, протокол випробування електроінструменту щодо вимірювання опору електроізоляції електроінструменту, виданий компетентною на проведення відповідних випробувань електротехнічною лабораторією (на підтвердження компетентності надається копія чинного сертифікату та/або атестат та/або свідоцтво, видане лабораторії). Згідно НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» надати чинні, на момент подання тендерної пропозиції, протоколи випробувань на засоби індивідуального захисту.
Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці № 1.
2.2. Мати в наявності не менше 3-ох працівників на посаді:
пічник та чистильник димоходів лежаків та топок.
2.3. Копії документів, які свідчать про трудові взаємовідносини з робітниками зазначених у п.2.1 даного Додатку, а саме:
- копії наказів про призначення на посаду кожного з працівників, що буде задіяний у процесі надання послуг;
- повідомлення про прийняття працівника на роботу відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року № 413;
2.4. Відносно кожного працівника, що будуть безпосередньо задіяні у наданні послуг надати копію протоколу (-ів) або витягу (-ів) з протоколу (-ів) кваліфікаційної комісії та копію діючого(-их) на дату проведення даної закупівлі посвідчення(-нь), які підтверджують закінчення працівником (-ами) навчання за відповідними професіями та копію (-ії) витягу (-ів) з протоколу(-ів) перевірки знань згідно:
? загальний курс з охорони праці; НПАОП 0.00-1.76-15
? правил безпеки систем газопостачання; НПАОП 0.00-5.11-85
? типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; НПАОП 0.00-1.15-07
? правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; НПАОП 0.00-1.71-13
? правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 00.0-5.12-01
? інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах.
2.5. Копії медичних довідок та карток про проведення попереднього (періодичного) медичного огляду працівників певних категорій (пічник або контролер пічного господарства або чистильник димоходів лежаків та топок), вказаних у довідці, відповідно п. 2.1, чинних на момент подання тендерних пропозицій.
2.6. Учасник відповідно до ст. 15 «Закону України про охорону праці» повинен мати у штаті спеціаліста з охорони праці, що необхідно підтвердити наказом про призначення, повідомленням про прийняття на роботу та документами про перевірку знань законодавчих актів з охорони праці за переліком НПАОП згідно вимог п.2.4 даного Додатку або законодавчо обґрунтоване пояснення про ненадання таких документів.
2.7. Учасник повинен мати у штаті безпосереднього керівника робіт, а саме інженерно-технічного працівника з вищою інженерно-технічною освітою з досвідом роботи 3 і більше років. Щодо інженерно-технічного працівника обов'язково надається диплом про отримання вищої освіти, а також чині на дату подання документи про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів з:
? інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах НПАОП 00.0-5.12-01;
? правил систем газопостачання НПАОП 0.00-1.76-15;
? правил охорони праці під час виконання робіт на висоті
НПАОП 0.00-1.15-07;
? правил охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями НПАОП 0.00-1.71-13,
? типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт НПАОП 0.00-5.11-85,
правил виконання робіт, ремонту печей і димових каналів
НПАОП 45.25-1.01-92, та з загальних питань з охорони праці а саме: Законодавства України про охорону праці, Закону і нормативно-правових актів з охорони праці, гігієни праці і промислової санітарії, медичних оглядів, проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, правил поведінки у разі ліквідації наслідків аварії, надання першої медичної долікарської допомоги потерпілим від нещасного випадку згідно вимог НПАОП 0.00-4.12-05, електробезпеки не нижче IV групи та пожежної безпеки.
Документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
Довідка Учасника (за підписом учасника, завіреної печаткою підприємства) у довільній формі.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
3.1. Довідка Учасника (за підписом учасника, завіреної печаткою підприємства) у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку та виконання аналогічного господарського договору у повному обсязі (з зазначенням назви предмету договору, обсягу послуг (натуральні або фінансові показники, відповідні бухгалтерські документи, що надають підстави вважати договір виконаним у повному обсязі).
*Аналогічним договором вважається: договір на надання послуг з обслуговування/технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у період з 2020 по 2024 рік.
3.2. Учасник надає копію зазначеного аналогічного договору, завірену власною печаткою Учасника (у разі використання), а також документи щодо підтвердження повного виконання договору, копії актів наданих послуг тощо.
3.3. Лист – відгук (позитивний) від контрагента згідно аналогічного договору, який вказано в довідці який повинен свідчити про фактичне виконання договору в повному обсязі. Дата листа - відгуку повинна бути не раніше дати завершення дії договору.
«Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2024 рік
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
4.1. «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2024 рік (для юридичних осіб) або «Фінансова звітність малого підприємства» за 2024 рік (для юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва), або Декларацію про доходи (форма №1) за 2024 рік (для фізичних осіб), або звіт суб’єкта малого підприємництва – платника єдиного податку за 2024 рік (для платників єдиного податку).
4.2. Належною фінансовою спроможністю вважатиметься чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 рік (код рядка 2000 фінансової звітності) учасника в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета цієї процедури закупівлі, про що надається відповідна довідка за підписом уповноваженої особи учасника, яка має право підпису документів тендерної пропозиції, та скріплена печаткою (у разі наявності).
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.07.2025 10:45
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА"
Поштовий індекс
04071
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
місто Київ
Адреса
ВУЛИЦЯ ХОРИВА, будинок 36
Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (CPV) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва
Тендер:
UA-2025-07-21-001995-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-07-21-001995-a.c1
Дата:
25.07.2025 14:04
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації на закупівлю «Послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів від газових приладів за кодом ДК 021-2015 (СРУ) 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва» (надалі – Документація) містить Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пп.1.1 п. 1 Додатку № 1 Документації Замовник зазначає:
«Для ефективного надання послуг, що є предметом закупівлі, обов’язкова наявність у Учасника в користуванні (наявність власної, чи такої, що використовується на правах оренди, лізингу, найму тощо) наступної техніки:
- анемометри, не менше 3 одиниць;
- засіб для вимірювання тиску дифманометр або мановакууметр, не менше 3 одиниць;
- дриль ударний, не менше 2 одиниць;
- шліфмашинка;
- обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів;
- пояс лямковий комбінований.
Для підтвердження наявності зазначеної в довідці техніки необхідно надати бухгалтерські документи або копії документів, які підтверджують права власності на неї.».
Замовник вимагає - анемометри, не менше 3 одиниць. Чому саме анемометр, адже є аналоги, як – термоанемометр. Термоанемометр відрізняється від звичайного анемометра тим, що він додатково вимірює температуру повітря, що дозволяє більш точно визначати швидкість повітряного потоку, особливо в умовах, коли температура впливає на вимірювання.
Скаржник має у власності прилад термоанемометр testo 410-1 (підтвердні документи надаються), який виконує всі функції анемометра.
Отже, ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ" має досвід виконання аналогічних договорів та цілком спроможне надати послуги по даній закупівлі, зокрема має для цього відповідний кваліфікований персонал у достатній кількості.
Разом з тим, наше товариство не має анемометрів, не менше 3 одиниць;.
Замовником не обґрунтовано, чому саме анемометр і така їх кількість вимагається тендерною документацією та на чому побудована така вимога (потреба).
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають три і більше анемометри, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Замовник вимагає - дриль ударний, не менше 2 одиниць. Чому саме 2 дриля? Відповідно до Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі не передбачається надання послуг дрилем, тим паче в кількості 2 одиниць. Замовником не обґрунтовано, чому саме дрилів повинно бути 2 та на чому побудована така вимога (потреба).
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають 2 і більше дриля, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Замовник вимагає - обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів.
Опис Набір роторний TURBO Savent
Роторний набір для чищення димоходів Savent TURBO (1 м х 6 шт.) – надійне й ефективне пристосування для самостійного чищення димохідних труб за допомогою електричної дрилі або шуруповерта. Використовуючи для очищення димоходу набір Savent TURBO, ви легко зможете підтримувати димохідну систему в чистому вигляді.
Ручки і щетинки щітки, що входять у цей набір, виготовлені з нейлону, що робить їх міцними й еластичними. Завдяки цьому можна легко і швидко почистити димохід будь-якої форми (круглий, овальний, квадратний, прямокутний) і всі важкодоступні місця димоходу без пошкодження його поверхні.
Гнучкі ручки надійно з'єднуються між собою і щіткою, а завдяки спеціальному адаптеру – з електричним дрилем або шуруповертом. Процес очищення можна проводити як зверху, так і знизу.
У комплекті: 6 нейлонових ручок діаметром 12 мм і довжиною 1 м кожна (гнучкі ручки можна докупити окремо в необхідній кількості); щітка з нейлоновим ворсом діаметром 450 мм; перехідник для дрилі; ключ шестигранний; поліетиленова плівка; сумка-чохол для ручок; інструкція.
Скаржник має у власності Роторний набір HANSA Tornado, 15 м та роторний набір Tornado, 6 м (підтвердні документи надаються).
Отже, якщо виникає необхідність у додаткових нейлонових ручок, які мають довжину 1 м, то Скаржник може їх додатково придбати. На даний час, а саме на момент подання тендерної пропозиції у Скаржника відсутня потреба придбавати додаткові нейлонові ручки, які зможуть скласти загальну довжину 25 м.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають обладнання для чистки вентиляційних каналів TORNADO aбо SAVENT або еквівалент загальною довжиною не менше 25 метрів довжину, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Відповідно до вимоги пп. 3.1. п. 3 учасник повинен надати « 3.1. Довідка Учасника (за підписом учасника, завіреної печаткою підприємства) у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку та виконання аналогічного господарського договору у повному обсязі (з зазначенням назви предмету договору, обсягу послуг (натуральні або фінансові показники, відповідні бухгалтерські документи, що надають підстави вважати договір виконаним у повному обсязі).
( визначена форма довідки)
*Аналогічним договором вважається: договір на надання послуг з обслуговування/технічного обслуговування димових та вентиляційних каналів у період з 2020 по 2024 рік.
Скаржник вважає дискримінаційним у вищенаведеному положенні: а саме обмеження у часі виконання аналогічних договорів у період з 2020 по 2024р.
Адже, ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ" має виконані договори за 2025 рік (копія додається).
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати повністю виконаний аналогічний договір саме за 2020 – 2024 роки , що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі суб’єктів оскарження.
Вимогою пп. 4.2. п. 4 Додатку № 1 Документації Замовник зазначає: «4.2. Належною фінансовою спроможністю вважатиметься чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 рік (код рядка 2000 фінансової звітності) учасника в обсязі не менше 100% очікуваної вартості предмета цієї процедури закупівлі, про що надається відповідна довідка за підписом уповноваженої особи учасника, яка має право підпису документів тендерної пропозиції, та скріплена печаткою (у разі наявності).
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи викладене, Законом передбачено, що замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Разом з тим, зазначена вище умова Документації не відповідає вимогам частини третьої статті 16 Закону. Враховуючи наведене, Замовник повинен привести у відповідність до Закону зазначену вище вищу умову. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги
Щодо проходження навчання працівників відповідно до НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах
Відповідно до вимоги пп. 2.4 п. 2 Документації учасник надає : « 2.4. 2.4. Відносно кожного працівника, що будуть безпосередньо задіяні у наданні послуг надати копію протоколу (-ів) або витягу (-ів) з протоколу (-ів) кваліфікаційної комісії та копію діючого(-их) на дату проведення даної закупівлі посвідчення(-нь), які підтверджують закінчення працівником (-ами) навчання за відповідними професіями та копію (-ії) витягу (-ів) з протоколу(-ів) перевірки знань згідно:
- загальний курс з охорони праці; НПАОП 0.00-1.76-15
- правил безпеки систем газопостачання; НПАОП 0.00-5.11-85
- типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт; НПАОП 0.00-1.15-07 - правил охорони праці під час виконання робіт на висоті; НПАОП 0.00-1.71.13 - правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями; НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах.
Наказом МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ N 255 від 05.06.2001 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0541-01#Text ) затверджено Інструкцію з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах (НПАОП 00.0-5.12-01), яка передбачає основні вимоги до організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах. Об'єкти - виробництва, цехи, установки, сховища, відділення, склади, агрегати, ємності (пп.1 р.1). Відповідно до пп.1.2. «1.2. Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, незалежно від виду їх діяльності та форм власності…….. 1.5. До вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та нагріванням до температур, які можуть викликати загорання матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрівбітумів, смол і т. ін.)…… 1.7. На кожному підприємстві повинен бути розроблений перелік виробництв, цехів, відділень, дільниць, на яких вогневі роботи повинні проводитись відповідно до вимог цієї Інструкції та вимог інструкцій, які розробляються на підприємствах. Перелік таких об'єктів повинен бути узгоджений з аварійно-рятувальною службою (у разі її наявності), службами охорони праці і пожежної безпеки та затверджений наказом по підприємству.…. 1.9. Постійні місця проведення вогневих робіт визначаються наказами та розпорядженнями власника підприємства.».
Предмет закупівлі та технічне завдання тендерної документації не передбачає виконання вогневих робіт, оскільки такі роботи підпадають під інший предмет закупівлі, а керуюча компанія не є вибухонебезпечних об’єктом.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що закупівлі мають здійснюватися на принципах недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників. Це означає, що замовник не має права вимагати від учасників подавати документи, які не стосуються предмету закупівлі або не є необхідними для оцінки відповідності тендерній пропозиції. Так, вимога надання документів, що не мають відношення до предмету закупівлі, є дискримінаційною. Замовник не може встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які пройшли курс навчання НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах та мають відповідне посвідчення про проходження навчання, що порушує статтю 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та дискримінує Скаржника.
Щодо проходження навчання безпосереднього керівника робіт відповідно до НПАОП 00.0-5.12-01 інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах.
Відповідно до вимоги пп. 2.7 п. 2 Додатку № 1 Документації: «2.7. Учасник повинен мати у штаті безпосереднього керівника робіт, а саме інженерно-технічного працівника з вищою інженерно-технічною освітою з досвідом роботи 3 і більше років. Щодо інженерно-технічного працівника обов'язково надається диплом про отримання вищої освіти, а також чині на дату подання документи про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів з:
- інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах НПАОП 00.05.12-01;
- правил систем газопостачання НПАОП 0.00-1.76-15;
- правил охорони праці під час виконання робіт на висоті НПАОП 0.00-1.15-07;
- правил охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями НПАОП 0.00-1.71-13, типової інструкції з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт НПАОП 0.00-5.11-85, правил виконання робіт, ремонту печей і димових каналів НПАОП 45.25-1.01-92, та з загальних питань з охорони праці а саме: Законодавства України про охорону праці, Закону і нормативно-правових актів з охорони праці, гігієни праці і промислової санітарії, медичних оглядів, проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, правил поведінки у разі ліквідації наслідків аварії, надання першої медичної долікарської допомоги потерпілим від нещасного випадку згідно вимог НПАОП 0.00-4.12-05, електробезпеки не нижче IV групи та пожежної безпеки.»
Наказом МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ N 255 від 05.06.2001 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0541-01#Text ) затверджено Інструкцію з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах (НПАОП 00.0-5.12-01), яка передбачає основні вимоги до організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах. Об'єкти - виробництва, цехи, установки, сховища, відділення, склади, агрегати, ємності (пп.1 р.1). Відповідно до пп.1.2. «1.2. Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, незалежно від виду їх діяльності та форм власності…….. 1.5. До вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та нагріванням до температур, які можуть викликати загорання матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрівбітумів, смол і т. ін.)…… 1.7. На кожному підприємстві повинен бути розроблений перелік виробництв, цехів, відділень, дільниць, на яких вогневі роботи повинні проводитись відповідно до вимог цієї Інструкції та вимог інструкцій, які розробляються на підприємствах. Перелік таких об'єктів повинен бути узгоджений з аварійно-рятувальною службою (у разі її наявності), службами охорони праці і пожежної безпеки та затверджений наказом по підприємству.…. 1.9. Постійні місця проведення вогневих робіт визначаються наказами та розпорядженнями власника підприємства.».
Предмет закупівлі та технічне завдання тендерної документації не передбачає виконання вогневих робіт, оскільки такі роботи підпадають під інший предмет закупівлі, а керуюча компанія не є вибухонебезпечних об’єктом.
Закон України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що закупівлі мають здійснюватися на принципах недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників. Це означає, що замовник не має права вимагати від учасників подавати документи, які не стосуються предмету закупівлі або не є необхідними для оцінки відповідності тендерній пропозиції. Так, вимога надання документів, що не мають відношення до предмету закупівлі, є дискримінаційною. Замовник не може встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, Тендерна документація не повинна містити вимог, які невиправдано надають перевагу одним учасникам закупівлі перед іншими щодо можливості взяти участь у закупівлі.
Відповідно довимоги п. 7 Додатку № 9 Документації учасники повинні надати : «Скан-копія чинного сертифікату на «Систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018» стосовно проведення газонебезпечних робіт по обстеженню, ремонту та чищенню димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, до сертифікату надати звіт за результатами останнього аудиту, що був проведений не раніше 365 календарних днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Скаржник не має таких документів.
Даний стандарт ISO в рівній мірі, не має прямого стосунку до предмета закупівлі, обсягу послуг, які виконуються, якості їх виконання, та є не обов’язковим згідно із ЗУ «Про стандартизацію».
В Україні діє обов’язковий Закон України «Про протидію корупції» .
Крім того, відповідно до статті 17 та пункту 47 Особливостей, 47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином, Замовнику не потрібні жодні сертифікати, щоб запобігти корупції. Він може це вчинити на підставі ст. 17 Закону та пункту 47 Особливостей.
Крім того, відповідно до Договірної ціни ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ» №659/і від 07.05.2024, вартість сертифікації ДСТУ ISO 37001:2018 коштує 15000,00 грн без ПДВ, Організація робіт з навчання за стандартом ДСТУ ISO 37001:2018 коштує 6000,00 грн без ПДВ.
Крім того ДСТУ ISO 37001:2018 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік» установити з 1 січня 2024 року мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 7100 гривень, з 1 квітня - 8000 гривень.
Таким чином, вимога Документації про надання необов’язкового сертифікату ДСТУ ISO з додатковими до нього документами, що не має прямого стосунку до предмета закупівлі, грубо втручається у фінансову, організаційну, та комерційну складову господарської діяльності ТОВ «СО "СПЕЦГАЗ"», порушує передбачені ст. 6, ст. 44 ГК України права Скаржника на свободу розпоряджатися фінансами, наймати виключно потрібних йому працівників, самостійно організовувати свою діяльність як потенційного учасника закупівлі, та обмежує конкуренцію. Порушує ст. 5, ст. 22 Закону.