Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Ладжитлосервіс» Ладижинської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 17.07.2025 № 138), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи підприємця Мартинов Олександр Сергійович (далі – ФОП «Мартинов О.С.»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 30.07.2025, рішення уповноваженої особи від (протокол 30.07.2025 № 157) про визначення ФОП «Мартинов О.С.» переможцем торгів, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 11.08.2025 № 73/1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 07.08.2025 та 18.08.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП «Мартинов О.С.», якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Так, абзацом 2 пункту 8 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником визначено, що якщо учасник не є виробником товару, то у складі тендерної пропозиції він повинен надати авторизаційний лист від виробника товару, що пропонується учасником, виданий на ім'я учасника, а також документи, які підтверджують повноваження учасника діяти від імені виробника (договір реалізації товарів та/або дилерський договір тощо).
Учасником ФОП «Мартинов О.С.» у складі тендерної пропозиції надано цінову пропозицію (файл «Цінова пропозиція.pdf»), у якій зазначено, що виробником товару є ТОВ «АРТЯРД».
Крім того у складі тендерної пропозиції надано авторизаційний лист від ТОВ «АРТЯРД» (файл лист_Мартинов.pdf), у якому виробник підтверджує, що ФОП «Мартинов О.С.» є офіційним представником компанії з правом участі у тендерах, з метою постачання обладнання для дитячих та спортивних майданчиків, виробленого ТОВ «АРТЯРД».
Однак документів, які підтверджують повноваження учасника діяти від імені виробника (договір реалізації товарів та/або дилерський договір тощо) вказаним учасником у складі пропозиції не надано, чим порушено вимоги визначені у абзаці 2 пункту 8 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо вказаного порушення Замовник зазначив, що переможець закупівлі надіслав лист та дилерський договір на електронну адресу Замовника після завершення періоду подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Мартинов О.С.» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178, а прийняв рішення про визначення його переможцем торгів та уклав з ним договір про закупівлю від 11.08.2025 №73/1 на суму 999 000,00 грн.
Абзацом другим пункту 10 Постанови № 1178 передбачено, що за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови № 1178.
Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Моніторингом установлено, що договір укладений за результатами закупівлі оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro 15.08.2025, тобто на 4 робочий день, з дня його укладання.
З огляду на зазначене, Замовником оприлюднено договір про закупівлю з порушенням строків, визначених пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Мартинов О.С.» установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.