Підстава для використання процедури
Виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю
Обгрунтування використання процедури
04.08.2023 було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю робіт по об’єкту: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – церкви Богоявлення Господнього 1693 р. (ох. № 475) в с. Кугаїв Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор UA-2023-08-04-011077-a), за результатами якої був укладений договір № 01/09-К від 01.09.2023 з ТзДВ «ЛЬВІВ-РЕСТАВРАЦІЯ» на суму 4 244 075,99 грн. з ПДВ та додаткові угоди: від 12.12.2023 №1; від 22.04.2024 №2; від 29.08.2024 №3; від 29.11.2024 №4.
Під час виконання зазначених робіт виникла необхідність у проведенні додаткових робіт, перелік яких не було визначено в технічному завданні при проведенні процедури відкритих торгів з особливостями. На підставі листа-звернення від 22.01.2025 від підрядника ТзДВ «ЛЬВІВ-РЕСТАВРАЦІЯ» та протоколу від 30.01.2025 №1 підписаного замовником, підрядником, технічним та авторським наглядом було визначено орієнтовний перелік додаткових робіт, які необхідно виконати на об’єкті: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – церкви Богоявлення Господнього 1693 р. (ох. № 475) в с. Кугаїв Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація), що у свою чергу відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) потребує здійснення закупівлі робіт. У зв’язку з цим, укладення прямого договору за пп. 8 п. 13 Особливостей проводиться за сукупності підстав:
- договір на додаткові роботи буде укладено з попереднім підрядником, а саме: ТзДВ «ЛЬВІВ-РЕСТАВРАЦІЯ»;
- додаткові роботи технічно та економічно пов’язані з первинним договором № 01/09-К від 01.09.2023, між замовником - департаментом архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації та підрядником ТзДВ «ЛЬВІВ-РЕСТАВРАЦІЯ»;
- загальна вартість додаткових робіт становить 1 481 820,16 грн. (один мільйон чотириста вісімдесят одна тисяча вісімсот двадцять гривень 16 коп.) з ПДВ, що не перевищує 50 % вартості первинного договору № 01/09-К від 01.09.2023.
- закупівля додаткових аналогічних робіт у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, який був укладений 01.09.2023.
У ході виконання реставраційних робіт, на підставі договору № 01/09-К від 01.09.2023 на реставрацію пам’ятки архітектури національного значення – церкви Богоявлення Господнього 1693 р. (ох. № 475) в с. Кугаїв Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація), а саме в процесі демонтажу ґонтового покриття та розкриття поверхні конструкцій верхів та заломів даху було виявлено та зафіксовано значні пошкодження зрубних дерев’яних конструкцій, які виникли внаслідок замокань, загнивання, пошкодження птахами та шкідниками деревини, що не дозволяє їх подальшу експлуатацію у зв’язку з їх незадовільним технічним станом, про що зареєстровано фотофіксацією та в Журналі ведення авторського нагляду.
З огляду на зазначене, виникла потреба у коригуванні конструктивних рішень і частковій зміні технології ведення робіт не зазначених у первинному проєкті.
Перелік додаткових робіт був визначений та врахований під час здійснення коригування проектно-кошторисної документації, в результаті чого отримано експертний звіт (позитивний) № 14-0110/01-25 від 25.06.2025 реєстраційний номер EX01:7710-3333-9861-5813 виданий філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Львівській області щодо розгляду проектної документації за робочим проектом: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – церкви Богоявлення Господнього 1693 р. (ох. № 475) в с. Кугаїв Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) коригування.
Додаткові роботи є технічно та економічно пов’язані з первинним договором № 01/09-К від 01.09.2023 і є обов’язковими для виконання з метою введення об’єкта в експлуатацію.
Очікувана вартість додаткових робіт становить 1 481 820,16 грн. (один мільйон чотириста вісімдесят одна тисяча вісімсот двадцять гривень 16 коп.) з ПДВ, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору № 01/09-К від 01.09.2023 про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Відтак, прийнято рішення здійснити закупівлю додаткових робіт, керуючись пп. 8 п. 13 Особливостей, згідно якого придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3? розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника (п. 9 Особливостей).
Отже, враховуючи зазначене, у зв’язку з необхідністю завершення робіт за об’єктом: Реставрація пам’ятки архітектури національного значення – церкви Богоявлення Господнього 1693 р. (ох. № 475) в с. Кугаїв Львівського району Львівської області (характер робіт – реставрація) коригування (ДК 021:2015: 45453100-8 – Реставраційні роботи), замовник має підстави для здійснення закупівлі додаткових робіт шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі робіт відповідно до пп. 8 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.