Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 21 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо реалізації спеціальних механізмів фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у місті Брюссель та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року №3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повідомлення про внесення змін до договору (додаткова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сарненського ліцю №5 Сарненської міської ради Сарненського району Рівненської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.07.2025 №01 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "ТОВ РЕНОМЕ-ЄВРОБУД", вимога про усунення невідповідностей до 05.08.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.08.2025 № 03, повідомлення про намір укласти договір від 05.08.2025, договір підряду від 11.08.2025 №8/25 (далі – Договір), додаткова угода від 14.10.2025 №1 до Договору, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 14.10.2025 та 15.10.2025 року.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в ТД Замовника не зазначено такі відомості, як посада посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Слід зазначити, що згідно пункту 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Крім того, у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ТОВ РЕНОМЕ-ЄВРОБУД" встановлено, що Замовником у п.1.2 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та вимоги до неї» до тендерної документації, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника «Інформація, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам, що зазначені в Додатку 1.5 тендерної документації», встановлено вимогу надати, а саме:
1.2. Документацію у складі:
-договірна ціна є тверда (Додаток 1 до проєкту Договору);
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- відомість ресурсів;
- зведений кошторисний розрахунок (Додаток 4 до проєкту Договору);
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Додаток 5 до проєкту Договору);
- орієновний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати відповідно до вимог Додатку 1.5 Тендерної документації) (Додаток 2 до проєкту Договору);
- Ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві.
Надання Учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни (складеної відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»), підсумкової відомості ресурсів, зведеного кошторисного розрахунку, пояснювальної записки, локальних кошторисів (складених відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу), розрахунку загальновиробничих витрат. Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Правила визначення вартості об’єкта будівництва при складанні договірної ціни встановлені у розділі V Настанови. Відповідно до пункту 5.1. розділу V Настанови ціна пропозиції учасник процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Пунктом 5.31. розділу V Настанови визначено, що у договірній ціні можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;) тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%; за динамічної договірної ціни — не враховується.
Учасником ТОВ "ТОВ РЕНОМЕ-ЄВРОБУД" у складі договірної ціни (твердої) враховано кошти на покриття ризиків в загальній сумі 200 348,00 грн, що становить 2,4% та перевищує розмір, визначений пунктом 5.31. розділу V Настанови (1,5%).
Таким чином, учасником ТОВ "ТОВ РЕНОМЕ-ЄВРОБУД" у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, складеної з порушенням вимог пункту 5.31. розділу V Настанови, чим порушено вимоги п.1.2 Додатку 1 тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі "ТОВ РЕНОМЕ-ЄВРОБУД", як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена Учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а обрав його переможцем.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 10.10.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику, щодо врахування ним при розгляді тендерної пропозиції "ТОВ РЕНОМЕ-ЄВРОБУД", надання Учасником договірної ціни, в якій кошти на покриття ризиків враховані у розмірі 2,4 %, що перевищує 1,5 %, як це визначено пунктом 5.31 розділу V Настанови.
Замовником 15.10.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь: «...2.Договірна ціна цього Договору складається з:
2.1.Вартості Робіт, що виконуються за Договором та яка становить 8 445 733 грн 49 коп. (вісім мільйонів чотириста сорок п'ять тисяч сімсот тридцять три гривні сорок дев'ять копійок), та податок на додану вартість 1 689 146 грн. 70 коп. (один мільйон шістсот вісімдесят дев'ять тисяч сто сорок шість гривень сімдесят копійок) та визначається згідно з Додатком № 1 до Договору. 3.Ціна Робіт протягом строку дії Договору може бути змінена за взаємною згодою Сторін в порядку та у випадках передбачених законодавством України.
При цьому, 14.10.2025 року між Сарненським ліцеєм №5 та ТОВ «РЕНОМЕ-ЄВРОБУД» укладена додаткова угода №1 до Договору підряду №8/25 від 11.08.2025, якою зменшено його суму на 240417,60 грн. з ПДВ до 9894462,59 грн з ПДВ.
З додатку №1 до Договору підряду №8/25 від 11.08.2025 «Договірна ціна», встановлено, що прямі витрати на будівельні роботи становлять 8143051,40 грн. При цьому, кошти на покриття ризиків 0 грн. , що свідчить про дотримання вимог Настанови щодо граничного відсотку коштів на покриття ризиків.
Разом з тим інформуємо, що касові видатки за об’єктом:Капітальний ремонт харчоблоку у Сарненському ліцеї №5 Сарненської міської ради по вул.Європейська, 1 у м.Сарни Рівненської області (коригування) станом на 15.10.2025 року становлять 1518171,30 грн. з ПДВ. При підписанні актів виконаних будівельних робіт ризики для підрядника не оплачувалися про що свідчать акти виконаних робіт, що додаються.»
Під час моніторингу Замовником 14.10.2025 року укладена додаткова угода №1 до Договору підряду №8/25 від 11.08.2025, якою зменшено його суму на 240417,60 грн. з ПДВ до 9894462,59 грн з ПДВ.